logo banner logo
میهمان عزیز خوش آمدید! برای بهره‌مندی از تمام امکانات لطفا وارد حساب کاربری خود شوید ورود یا ثبت نام.

اطلاع رسانی

Icon
Error

گزینه ها
مشاهده آخرین ارسال مشاهده آخرین ارسال خوانده نشده
rad  
#1 ارسال شده : 1392/04/29 08:13:50 ق.ظ
rad

رتبه: Administration

گروه ها: Moderator, Administrators, Registered
تاریخ عضویت: 1392/04/22
ارسالها: 16
زن
ایران (جمهوری اسلامی)
مکان: دانا پرداز

تشکرها: 2 بار
8 تشکر دریافتی در 6 ارسال
اولین موضوع در مدیریت خدمات فناوری اطلاعات آشنایی با ITIL می باشد. لذا در این بخش توضیح مختصری در رابطه با ITIL ارائه می کنیم:
یکی از مشکلاتی که بسیاری از سازمانها و شرکتهای امروزی با آن دست به گریبان می باشند چگونگی مدیریت سرویس های فناوری اطلاعات در آن سازمان است. مدیران IT همواره در پی یافتن روشی مناسب جهت بالا بردن کیفیت ارائه سرویس های فناوری اطلاعات بوده اند.
بنابراین استفاده از استانداردها و روشهای مناسب در زمینه ارائه فناوری اطلاعات امری واجب و ضروری به نظر می رسد. یکی از استانداردهایی که در این زمینه وجود دارد استاندارد ITIL می باشد که عملکرد سازمانی را بهبود و راهکار و ابزار های لازم را جهت حل مشکلات موجود در اختیار سازمان قرار می دهد.
در سازمانها و شرکتهای امروزی وقوع نقص، حادثه و نیز عدم برنامه ریزی و توسعه مناسب در سرویس های IT به راحتی به فرآیندهای کسب و کار و در نتیجه اعتبار و انسجام سازمان لطمه وارد می کند. با پیچیده تر شدن خدمات IT نیاز سازمانها به روال ها و روشهایی که سطح کیفیت خدمات IT را در حد مناسبی نگهداری و آن را ارتقاء بخشد، روز به روز بیشتر می شود. از دل چنین نیازی روال ها و استانداردهایی متولد شده است که با شعار IT به عنوان عامل ارتقاء فرآیندهای کسب و کار سازمان، به ارائه بهترین تجارب و روال های تضمین شده این حوزه می پردازد.
این تجربیات موفق مورد تایید بزرگترین مراجع انگلیس است و تقریبا مهمترین شرکت ها و سازمان های دولتی انگلستان در نشر آنها شرکت داشته اند. این شرکت ها با ارائه راه حل های موفق (که در برخورد با مسایل مختلف و مدیریت حوزه IT داشته اند) و با ترکیب آنها، بهترین تجربیات موفق(best practice) را در 18 جلد کتاب ارائه کرده اند که امروزه به نام ITIL(Information Technology Infrastructure Library) شناخته می شود .
ITIL پيش از ساير استانداردهاي فرايند مورد استفاده سازمان هاي IT محور قرار گرفته است و در حال تبديل شدن به وجهه قانوني فرايند IT و تجارب برتر استاندارد است.
مزایای استفاده از ITIL
• شفاف سازي همه جانبه
• سازگاري با استاندارد 2000 ISO
• افزايش پايايي و توان عملياتي خدمات
• بهينه سازي استفاده از منابع ( IT ، مالي ، نيروي انساني، دانش فني و...)
• قابليت اندازه گيري كيفيت خدمات
• بهبود كيفيت در برنامه ريزي ها ، فرهنگ استفاده از خدمات و برقراري نظم در امور
• مستقل از سكوهاي عملياتي
تا کنون سه نسخه از این تجربیات موفق ارائه شده است. تمام موارد مدیریتی یک شرکت IT را دربر می گیرد و امروزه همه شرکت های IT که در کشور انگلستان مشغول به کار هستند موظف به رعایت آن هستند. برای نمونه این تجربه موفق نشان داده که برای ارتباط با مشتری، داشتن یک برنامه Help Desk یا Service Desk ضروری است.
بخشی از چارچوب ITIL شامل مجموعه ای از فرآیندهاست که مربوط به پشتیبانی و نگهداری روزانه از خدمات IT است و این اطمینان را به ما می دهد که قوانین لازم الاجرا برای فرایندهای پشتیبانی وجود دارد.
با توجه به گستردگی اطلاعات تحت پوشش چارچوب ITIL و تعریف نقش ها و مسئولیتهای مختلف اجرایی در این چارچوب، وجود یک سیستم نرم افزاری جهت تامین و گردش اطلاعات مورد نیاز ITIL به شدت احساس می شود.

ویرایش شد بوسیله کاربر 1392/04/29 09:45:04 ق.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

اسپانسر
Dana Help Desk Software Bina & Dana New Version
Nifilisi  
#2 ارسال شده : 1392/04/29 05:35:47 ب.ظ
Nifilisi

رتبه: Administration

گروه ها: Moderator, Administrators, Registered
تاریخ عضویت: 1390/10/20
ارسالها: 27
مرد
ایران (جمهوری اسلامی)
مکان: تهران

تشکرها: 4 بار
13 تشکر دریافتی در 6 ارسال
سلام من در سایت انجمنی در خصوص محصول جدید شرکت دانا پرداز نمی بینم، پیشنهاد می کنم یک انجمن به نام نرم افزارمدیریت خدمات فناوری اطلاعات دانــا ایجاد کنید و اطلاعاتی در خصوص این محصول هم به اشتراک بگزارید.

با تشکر
The Imaginations Are Infinite
rad  
#3 ارسال شده : 1392/04/30 09:50:56 ق.ظ
rad

رتبه: Administration

گروه ها: Moderator, Administrators, Registered
تاریخ عضویت: 1392/04/22
ارسالها: 16
زن
ایران (جمهوری اسلامی)
مکان: دانا پرداز

تشکرها: 2 بار
8 تشکر دریافتی در 6 ارسال
از پیشنهاد شما ممنونم، بله حتما اضافه خواهد شد.
کاربرانی که در حال مشاهده انجمن هستند
رفتن به انجمن  
شما نمی توانید مطلب جدید در این انجمن ایجاد کنید
شما نمی توانید برای مطالب ارسالی پاسخ ارسال کنید
شما نمی توانید مطلب ارسالی خود را حذف کنید
شما نمی توانید مطلب ارسالی خود را ویرایش کنید
شما نمی توانید در مطلب ارسالی خود نظرسنجی ایجاد کنید
شما نمی توانید در این انجمن نظر دهید

ایجاد شده توسط YAF.NET 2.2.3 | YAF.NET © 2003-2017, Yet Another Forum.NET
این صفحه در مدت زمان 0.123 ثانیه ایجاد شد.