لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

الگوی ایجاد کاربران و کامپیوترها

الگوهای ایجاد کاربران یا کامپیوترها به شما این امکان را می‌دهد تا قالب‌هایی از پیش تعریف شده بسازید تا به کمک آنها بتوانید فرایند ساخت کاربران و کامپیوترها را تسهیل کنید. در این الگوها شما می‌توانید صفحه‌ای که هنگام ساخت کاربر مشاهده خواهد شد را مطابق با سیاست‌های سازمان تعیین کنید. شما در الگوها می‌توانید موارد زیر را مشخص کنید:

تعیین صفت‌های قابل مشاهده

شما می‌توانید مشخص کنید که چه صفت‌هایی برای کارشناس، هنگام ساخت کاربر نمایش داده شود. برای مثال می‌توانید صفت‌های غیرضروری مانند initials را حذف کنید تا نمایش داده نشوند و مواردی مانند ساعت مجاز لاگین که به طور پیش‌فرض در صفحه‌ی ساخت کاربر در ویندوز نمایش داده نمی‌شوند را اضافه کنید.

تعیین نام دلخواه برای صفات

شما همچنین می‌توانید نام نمایشی برای صفات را نیز عوض کنید، هر چند این موضوع تاثیری در ذخیره‌سازی داده‌ها در اکتیو دایرکتوری ندارد. برای مثال ممکن است سازمان شما از صفت Employee ID در اکتیو دایرکتوری برای ذخیره‌سازی کد ملی استفاده نمایید. در این صورت برای جلوگیری از ابهام و اشتباهات احتمالی، در هنگام ساخت کاربر شما می‌توانید نام این صفت را با عنوان کد ملی نمایش دهید.

تعیین مقادیر پیش‌ فرض

شما همچنین می‌توانید مقادیر پیش‌فرض برای صفت‌ها تعیین کنید تا از هدر رفتن وقت کارشناسان مربوط به ساخت کاربران جلوگیری کنید. برای مثال می‌توانید یک الگو برای ساخت کاربران در واحد R&D بسازید و مقادیر پیش‌فرض برای مدیر، ساعت مجاز لاگین، OU و مواردی که برای تمام کاربران واحد R&D ثابت است را تعیین کنید. همچنین می‌توانید برای صفت‌هایی مانند نام کاربری، الگوی نام تعیین کنید. مثلاً تعیین کنید که نام کاربری به طور خودکار برابر با ترکیب نام، علامت نقطه (.) و نام خانوادگی قرار گیرد. درک اهمیت موارد فوق برای تمامی کارشناسان IT که تجربه کار در سازمان‌های متوسط و بزرگ را دارند سخت نیست. حجم کاربرانی که در سازمان‌های بزرگ در هر ماه استخدام می‌شوند و یا به طور موقت مشغول به کار می‌شوند به قدری است که وقت زیادی از کارشناسان و مدیران IT را هدر می‌دهد. با استفاده از الگوها در برنا، ساخت کاربران بسیار ساده خواهد شد. همچنین به دلیل امکان مشخص کردن سطح دسترسی‌ها در برنا، شما می‌توانید الگوهای پیش‌فرضی ساخته و بر اساس آن وظیفه ساخت کاربران را به افراد غیر فنی در واحد منابع انسانی بسپارید.

اجباری، اختیاری یا غیرفعال بودن

شما همچنین می‌توانید اجباری بودن، اختیاری بودن یا غیرقابل تغییر بودن هر صفت را نیز مشخص کنید. امروزه بسیاری از سازمان‌ها برای حفظ جامعیت داده‌های ذخیره شده در اکتیو دایرکتوری، به کارشناسانی که وظیفه‌ی ساخت کاربران را دارند دستور می‌دهند تا تمام فیلد‌های ضروری را تکمیل کنند. با این وجود، امکان پیش‌فرضی در اکتیو دایرکتوری برای تحمیل چنین موضوعی وجود ندارد. اما با امکانات ساخت الگوها در برنا شما می‌توانید به راحتی فیلدهای ضروری یا غیرقابل تغییر را مشخص کنید.

الگوها در نرم افزار مدیریت اکتیو دایرکتوری برنا

در این ویدیو قصد داریم تا الگوهای ایجاد کاربران را در نرم افزار مدیریت اکتیو دایرکتوری برنا معرفی کنیم. user object در اکتیو دایرکتوری دارای تنظیمات زیادی می‌باشد. ولی در هر سازمان هنگام ایجاد کاربر جدید نحوه مقدار دهی به این تنظیمات با توجه به سیاست واحد IT متفاوت است. در حقیقت هدف اصلی الگوهای ایجاد کاربر آسان سازی، استاندارد سازی و سرعت بخشی به فرآیند ایجاد کاربر جدید است.

پیمایش به بالا