لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

آیا از عملکرد صحیح تجهیزات شبکه اطمینان دارید؟

کیفیت و امنیت دسترسی به اطلاعات در شبکه به طور مستقیم وابسته به عملکرد صحیح تجهیزات شبکه از جمله سوئیچ ها، روتر ها، اکسس پوینت ها، رادیوها و فایروال ها است. وقوع هرگونه مشکل در عملکرد این تجهیزات منجر به ایجاد اختلال در بخش بزرگی از شبکه خواهد شد. لذا به کارگیری سیستم های پیشرفته مانیتورینگ به شما کمک می کند در زمان کوتاهی (تقریبا بلادرنگ ) از مشکلات آگاه شوید و از ایجاد اختلال در شبکه جلوگیری کنید. نرم افزار مانیتورینگ شبکه و دیتاسنتر بینا همه آنچه شما برای نظارت بر تجهیزات شبکه نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد.

پشتیبانی از تجهیزات سازندگان مختلف

بینا دارای مجموعه قابل توجهی از الگوهای مانیتورینگ برای پشتیبانی از محصولات سازندگان مختلف تجهیزات شبکه مانند Cisco، HP، 3Com،Fortinet, Huawei و غیره می باشد. علاوه برالگوهای از پیش تعریف شده، کاربران می توانند به کمک ابزار MIB Browser بینا، الگوهای جدیدی برای سایر برندهای مورد نظر خود در سیستم تعریف نمایند.
برای آشنایی بیشتر، به صفحه الگوهای مانیتورینگ بینا مراجعه کنید.

مانیتورینگ وضعیت اینترفیس های شبکه

در بسیاری از مواقع شما نیاز دارید که وضعیت اینترفیس های یک دستگاه مانند یک سوئیچ را به صورت زنده مشاهده کنید. برخی از این اینترفیس ها باید همیشه UP باشند، و Down شدن آنها موجب بروز اختلال در شبکه می گردد. در بینا شما می توانید اینترفیس های مورد نظر خود را برای هر دستگاه اضافه کنید و با تعیین شرط اختلال در صورت تغییر وضعیت از موضوع با خبر شوید.

مانیتورینگ پهنای باند

مانیتورینگ پهنای باند

بدون شک یکی از نیاز های اصلی در مانیتورینگ شبکه، امکان مشاهده پهنای باند اینترفیس های مختلف می باشد. بینا می تواند پهنای باند هر یک از اینترفیس ها را مانیتور کند. کارشناسان شبکه می توانند محدوده مجاز پهنای باند دریافتی (RX) و ارسالی(TX) را برای هر اینترفیس تعیین کنند. چنانچه میزان استفاده از پهنای باند از محدوده تعیین شده خارج شود، بینا با ارسال هشدار ، کارشناسان را از مشکل باخبر می سازد.
ttl icon مانیتورینگ پهنای باند بدون شک یکی از نیاز های اصلی در مانیتورینگ شبکه، امکان مشاهده پهنای باند اینترفیس های مختلف می باشد، بینا می تواند پهنای باند هر یک از اینترفیس ها را مانیتور کند. کارشناسان شبکه می توانند محدوده مجاز پهنای باند دریافتی (RX) و ارسالی(TX) را برای هر اینترفیس تعیین کنند. چنانچه میزان استفاده از پهنای باند از محدوده تعیین شده خارج شود، بینا با ارسال هشدار ، کارشناسان را از مشکل باخبر می سازد. گزارش های متنوع بینا اطلاعات کاملی در مورد پهنای باند در اختیار افراد قرار می دهد از جمله: ترافیک اینترفیس ها (Interfaces By Traffic): امکان مشاهده سرعت تبادل ترافیک شبکه هر یک از اینترفیس ها به صورت زنده در قالب گراف ها و گزارش های متنوع و یا مشاهده دستگاه ها و اینترفیس هایی که بیشترین تبادل ترافیک در شبکه را دارند.
مصرف پهنای باند اینترفیس ها (Interfaces By Bandwidth Utilization): یکی از شاخص های مهم برای تصمیم گیری درخصوص ارتقاء ظرفیت پهنای باند، مقدار Bandwidth Utilization است که در واقع نشان می دهد چه میزان از توان اینترفیس ها اشغال شده است. در بینا شما می توانید درصد مصرف پهنای باند اینترفیس ها را به صورت زنده و در قالب گراف عقربه ای مشاهده کنید و نیز فهرستی از اینترفیس هایی که دارای شرایط نا مطلوب هستند را جهت ارتقاء مطالعه کنید.
شاخص های Errors and Discards: زمانی که مقدار Error و Discard بر روی یک اینترفیس مساوی و یا بیشتر از یک می شود این بدان معنی است که مشکلی فیزیکی در لینک وجود دارد. در بینا شما می توانید این شاخص های مهم را همیشه نظارت کنید و در صورت ردیابی مقدار زیاد بلادرنگ از موضوع با خبر شوید.

امکان افزودن شاخص های جدید

شما می توانید همه شاخص های اصلی یک دستگاه که از طریق SNMP قابل دسترسی است را تحت مانیتورینگ قرار دهید. در نرم افزار بینا به صورت پیش فرض شاخص های مهم هر یک از مدل / سری های تجهیزات شبکه تعریف شده است. ولیکن در صورتی که شاخص مورد نظر شما وجود نداشته باشد با استفاده از ابزار MIB Browser بینا امکان افزودن آنها وجود دارد.

مانیتورینگ دسترس پذیری و زمان پاسخ

علاوه بر مانیتورینگ شاخص های دستگاه به وسیله پروتکل SNMP شما می توانید دسترس پذیری یک دستگاه را به دو روش Ping و یا TCP Port نظارت کنید تا در صورت قطع شدن ارتباط با دستگاه مورد نظر بلادرنگ از موضوع با خبر شوید:

  • امکان تعیین روش کنترل دسترس پذیری تجهیزات به دو روش Ping و یا TCP Port ، برای مثال چنانچه امکان پینگ دستگاه به هر دلیلی مانند بسته بودن پینگ بر روی فایروال ممکن نباشد می توانید از روش TCP Port Connection استفاده کنید که در این روش بینا ارتباطی را با پورت مورد نظر شما بر قرار می کند.
  • امکان تعیین تعداد Packet های پینگ در هر بار اجرا و تعیین تعداد Packet Lost قابل اغماض و نیزامکان تعیین میزان مجاز دریافت پاسخ Ping Time برای کنترل دسترس پذیری تجهیزات.
  • امکان مشاهده گزارش های دسترس پذیری تجهیزات به صورت زنده. 
امکان تعریف داشبورد اختصاصی برای هر دستگاه

امکان تعریف داشبورد اختصاصی برای هر دستگاه

در نرم افزار بینا هر یک از تجهیزات شبکه و سرورها دارای یک داشبورد اختصاصی به نام مانیتور در یک نگاه می باشند که با کلیک بر روی نام آن مانیتور نمایش داده می شود. شما می توانید تعیین کنید که کدامیک از اطلاعات آن دستگاه در این صفحه نمایش داده شود.

امکان تعریف گراف های پویا برای شاخص های مختلف

شما می توانید نحوه نمایش شاخص های مورد نظر خود را در نرم افزار تعیین کنید.برای مثال ممکن است بخواهید سرعت فن یکی از روتر های خود را به صورت عقربه ای و دمای پردازشگر سوئیچ خود را به شکل دما سنج مشاهده کنید. برای این منظور می توانید از پنل گراف پویا در نرم افزار استفاده کنید.

امکان ایجاد وابستگی بین تجهیزات مختلف

در بسیاری از مواقع دسترس پذیری یک دستگاه در شبکه وابسته است به دسترس پذیری دستگاهی دیگر، برای مثال ممکن است در مسیر دسترسی به ایمیل سرور سازمان یک روتر وجود داشته باشد. بنابراین از کار افتادن روتر دسترسی به ایمیل سرور را مختل می سازد. در بینا شما می توانید زنجیره ارتباطی بین تجهیزات شبکه و سرورها را مشخص کنید. این موضوع موجب می شود بینا در هنگام مانیتورینگ تجهیزات شبکه دسترس پذیری سایر مانیتورهای در مسیر را نیز مورد بررسی قرار دهد و در نتیجه صحت گزارش ها و نیز پیغام های اخطار افزایش یابد.

امکان ترسیم دیاگرام شبکه و مشاهده وضعیت به صورت زنده

بسیاری از مشتریان بینا دارای شبکه های بزرگی در سطح کشور می باشند. لذا امکان مشاهده وضعیت تجهیزات و میزان ترافیک شبکه و کیفیت ارتباطات در قالب یک دیاگرام و به صورت زنده در محدوده جغرافیایی بسیار کاربردی و جذاب است. بینا دارای مکانیسمی پیشرفته برای ترسیم و نمایش دیاگرام شبکه می باشد که به شما اجازه می دهد بدون نیاز به نصب ابزار دیگری، به آسانی دیاگرام شبکه خود را ترسیم و هر یک از آبجکت های دیاگرام را به تجهیزات شبکه خود لینک کنید.
جهت اطلاع بیشتر به صفحه دیاگرام شبکه بینا مراجعه کنید.

امکان ترسیم دیاگرام شبکه و مشاهده وضعیت به صورت زنده | داناپرداز

سایر امکانات مانیتورینگ تجهیزات شبکه

نمایش لینک های ارتباطی بین سوئیچ ها و سیستم ها در دیاگرام شبکه
امکان افزودن شاخص های مختلف تجهیزات به صورت داینامیک
امکان تعریف الگو های مانیتورینگ بر اساس مدل / سری تجهیزات
امکان گزارش سازی پویا
امکان طراحی داشبورد برای هر مانیتور یا بر اساس مدل / سری تجهیزات

پشتیبانی از پروتکل های SNMP V3, SNMP V2, SNMP V1
پشتیبانی از تجهیزات کمپانی های شناخته شده مانند 3Com, HP, CISCO
کشف خودکار (پویشگر شبکه) تجهیزات در شبکه شناسایی مشخصات مانند مدل و سیستم عامل
امکان ایجاد مانیتور برای تعداد زیادی از تجهیزات شبکه به صورت گروهی و به آسانی
امکان تغییر نام اینترفیس ها جهت تحلیل آسانتر گزارش ها
امکان مانیتورینگ شاخص های مختلف Discards/ Errors روی هر اینترفیس 

پیمایش به بالا