لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

CRM تحلیلی چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد؟

CRM تحلیلی چیست؟

نرم افزار CRM در جمع آوری بینش های کلیدی در مورد مشتریان، مدیریت روابط با مشتری و ارائه تجزیه و تحلیل و داده های سی آر ام برای ایجاد و تقویت رشد کسب و کار نقش مهمی رو ایفا می کنه. اساسی ترین عملکرد یک برنامه CRM جمع آوری، مرتب سازی و ترکیب داده های مصرف کننده در کانال های مختلف هستش.

اما چطور می تونین با داده های موجود به کسب و کار خودتون ارزش اضافه کنین؟ بهترین راه برای درک این موضوع اینه که بدونین نیازهای کسب و کار شما چیه. داده های زیادی که یک برنامه CRM تحلیلی نگهداری می کنه به عنوان یک گنجینه ارزشمند شناخته می شه که هر وقت به بینش های مرتبط با مشتری فعلی و بالقوه نیاز داشتین، در دسترس شما قرار داره.

با وجود محصول مناسب، کسب و کار شما در خیلی از زمینه های عملیاتی، صرف نظر از اندازه شرکت یا نوع صنعتی که در اون فعال هستین، مزایایی رو به دست میاره. در این مقاله با نرم افزارهای سی آر ام تحلیلی آشنا می شیم و ویژگی های اساسی اونها رو بررسی می کنین. بعد از مطالعه این مقاله نسبت به توانمندی ها، مزایا و معایب این نوع CRM درک بهتری پیدا می کنین و با توجه به شرایط کسب و کارتون، می تونین تصمیم بهتری بگیرین.

انواع اصلی مدیریت ارتباط با مشتری عبارت اند از:

  1. CRM تحلیلی
  2. CRM عملیاتی
  3. CRM مشارکتی

 

انتخاب یک نرم افزار CRM خوب از هر تصمیمی مهم تره، درنگ نکنید!

 

CRM تحلیلی چیه؟

CRM تحلیلی یکی از انواع اصلی CRM هستش که قابلیت های یک سی آر ام معمولی رو با تجزیه و تحلیل ترکیب می کنه تا بتونین رفتار مشتری رو مطالعه کنین. این CRM با استفاده از هوش تجاری، داده های مشتری رو بررسی و یک ارزیابی سیستماتیک رو ایجاد می کنه.

این نرم افزار همچنین به ترندهای قبلی فروش، سرنخ ها و فرصت های فعلی نگاه می کنه و الگوهایی رو در رفتار خرید مشتری شناسایی می کنه. از این داده ها می شه برای پیش بینی فروش، پیش بینی ترندها، درک سرعت و موقعیت جغرافیایی نحوه توسعه سرنخ ها و موارد دیگه استفاده کرد.

CRM تحلیلی ترکیبی عالی از داده ها و هوش هستش که می تونه برای هدایت و افزایش فروش استفاده بشه. کسب و کارهای پیشرو می تونن برای پیش بینی فروش، تعیین علایق واقعی خریداران، ارائه استراتژی های فروش مناسب و موارد دیگه از انبوهی از داده های فروش بهره ببرن.

 

تفاوت CRM تحلیلی با عملیاتی و مشارکتی

سی آر ام عملیاتی به فرآیندهای اتوماسیون فروش، بازاریابی و خدمات می پردازه که شامل تعامل مستقیم با نیازهای مشتریان می شه. اما CRM تحلیلی روی عملیاتی تمرکز داره که به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط نیستن. این CRM داده مشتری رو تحلیلی می کنه تا توانمندی تصمیم گیری یک سازمان رو بهبود بده.

سی آر ام مشارکتی منابع و استراتژی های بین کسب و کارهای مجزا رو به منظور شناسایی، جذب، توسعه، حفظ و نگهداری مشتریان ارزشمند، همسو می کنه. این نوع CRM در سناریوهای B2B که چندین کسب و کار می تونن توسعه، تحقیق بازار و بازاریابی یک محصول مشترک رو انجام بدن، به کار میره.

 

اجزای CRM تحلیلی

اجزا CRM تحلیلی

 

– ذخیره سازی داده ها

فناوری انبار داده و انبار داده جامع مشتری، کلیدهای عملکرد کارآمد یک سی آر ام تحلیلی به حساب میان. در حالت ایده آل، باید برای تمام تراکنش ها، رفتارها، ترجیحات، سودآوری و ارزش گذاری مشتری و روش های بخش بندی، یک مخزن مشتری واحد وجود داشته باشه. اما واقعیت اینه که اکثر سازمان ها سیلوهای داده ایجاد کردن و هماهنگ کردن همه منابع اصلا کار آسونی نیستش.

فناوری های ذخیره سازی داده شامل قابلیت استخراج، تبدیل و بارگذاری (ETL) برای انتقال داده ها به داخل و خارج از سیستم های قدیمی و تفکیک داده ها به انبار داده های جامع مشتری هستش.

 

– بهبود داده

این یک دسته بندی گسترده هستش که پاکسازی داده ها، بهبود داده ها و سودآوری مشتری رو شامل می شه. پاکسازی داده ها شامل پاکسازی، استانداردسازی و پیوند دادن داده ها به هنگام بارگیری از سیستم های قدیمی هستش. بهبود داده ها شامل افزودن داده های خارجی مثل اطلاعات جمیعتی یا مکانی می شه.

سودآوری مشتری کاربرد شناسایی ارزش تاریخی، فعلی و پیش بینی شده مشتریان شما و بعدش استفاده از اون برای بهبود بخش بندی و اجرای استراتژی های مشتری هستش. تجزیه و تحلیل سودآوری مشتری یکی از مهم ترین مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری تحلیلی به حساب میاد که متاسفانه خیلی مواقع نادیده گرفته می شه.

 

– داده کاوی، شخص سازی و بخش بندی

این راه حل ها به هم مرتبط هستن، اما گاهی اوقات به دلیل شیوه ای که به پاسخ ها دست پیدا می کنن، کاملا متفاوت تلقی میشن. در نهایت اونها یک وظیفه رو انجام میدن؛ استفاده از تکنیک های مدل سازی مختلف برای پیش بینی، تنظیم و ارائه پیام های بهتر به مشتریان و افزایش شانس پذیرش.

 

– هوش تجاری

راه حل های هوش تجاری از پرس و جوی مبتنی بر شرایط و تجزیه و تحلیل OLAP گرفته تا پورتال ها، گزارش های استاندارد و کارت امتیازی متوازن رو شامل می شه. هوش تجاری به کاربران امکان دسترسی به اطلاعات مشتری رو میده و برای انواع مختلف کاربران متفاوت هستش. هوش تجاری پنجره ای برای درک اطلاعات تحلیلی به حساب میاد.

 

– بازاریابی

برنامه بازاریابی یا مدیریت کمپین به طور کلی به عنوان رابطی بین دنیای تحلیلی و عملیاتی در نظر گرفته می شه. برنامه بازاریابی با ایجاد، اجرا و ردیابی آفلاین پیشنهادات دسته و بلادرنگ به مشتریان، فرآیند بازاریابی رو مدیریت می کنه.

 

– حرکت داده، گردش کار و ادغام در سایر برنامه های CRM

این جزء در واقع حکم چسبی رو داره که راه حل های تحلیلی و عملیاتی رو به هم متصل می کنه تا در نهایت یک راه حل کاملا منسجم و بدون درز دسترسی داشته باشین. ظهور XML به عنوان استانداردی برای ادغام یک عامل بزرگ هستش. گردش کار و قابلیت های مبتنی بر قوانین تجاری هم کلیدی به حساب میان.

در نهایت، مجموعه ای از برنامه های مدیریت ارتباط با مشتری روی چشم انداز تسلط دارن و مشکلات یکپارچه سازی رو به حداقل می رسونن. اما تعویض سیستم های موجود با سیستم های جدید به زمان و هزینه نیاز داره.

 

کاربردهای یک CRM تحلیلی

مدیریت ارتباط با مشتری انتخابی شما داده های مورد نیاز رو از چندین منبع مختلف جمع آوری می کنه که شامل تعامل با مشتری، ارتباطات چندکاناله، کمپین های بازاریابی، معاملات و موارد دیگه می شه. یک سی آر ام تحلیلی از سه ابزار شامل انبار داده، داده کاوی و پردازش تحلیلی آنلاین (OLAP) برای تجزیه و تحلیل این اطلاعات استفاده می کنه.

تجزیه و تحلیل CRM گزارش هایی رو در مورد چندین حوزه تجاری تولید می کنه:

کاربردهای CRM تحلیلی

 

– تجزیه و تحلیل مشتری

با شناسایی الگوها و تجزیه و تحلیل اونها برای شناسایی بخش های سودآور مشتری که شایسته پیگیری بیشتر هستن، به تولید گزارش های رفتار مشتری کمک می کنه.

 

– بازاریابی

معیارهای کمپین های بازاریابی رو بررسی کنین. این معیارها شامل باز شدن ها، کلیک ها، فورواردها و عملکرد کانال و خصوصیات مشتری در تعامل با کمپین ها و وب سایت میشه.

 

– فروش

فعالیت های فروش مثل تبدیل سرنخ، رشد فروش، عملکرد محصول و معاملات تکراری در مقابل معاملات جدید رو اندازه گیری کنین.

 

– خدمات مشتری

میزان رضایت مشتری، زمان پاسخگویی نماینده، میانگین زمان حل مشکلات و استفاده از منابع سلف سرویس رو محاسبه کنین.

 

– تجزیه و تحلیل کانال

به کسب و کارها کمک می کنه تا ترجیحات مشتری رو در مورد وسایل ارتباطی مثل تلفن، ایمیل و غیره تعیین کنن. همچنین کسب و کارها می تونن در تنظیم دقیق ارتباطات عمومی خودشون از این قابلیت کمک بگیرن.

این گزارش ها قطعا جالب هستن اما هدف اصلی به حساب نمیان. در واقع این گزارش ها به شکل دهی استراتژی هایی کمک می کنن که روی تمام جنبه های کسب و کار شما تاثیر میذاره.

 

– گزارش های بازاریابی

قبل از بازاریابی دیجیتال، ارزیابی عملکرد تبلیغات خیلی سخت بود. بدون شک تیراژ روزنامه ای که قرار بود در اون تبلیغات منتشر کنین یا تعداد آدرس های یک لیست ایمیل رو می شد پیدا کرد، اما هیچ راهی برای اندازه گیری تاثیر درآمد یا بازگشت سرمایه (ROI) اجزای بازاریابی در دسترس نبود.

CRM تحلیلی این مشکل رو حل می کنه و اطلاعاتی رو برای چندین نقطه داده بازاریابی به شما ارائه میده. اگر از شخصیت های خریدار استفاده می کنین، گزارش های بازاریابی یک سی آر ام تحلیلی اطلاعات کلیدی رو در مورد تلاش های شما برای دستیابی به این مشتریان هدف ارائه میده.

 

– گزارش های فروش

فروش مایه حیات کسب و کار شماست و با اینکه گزارش های مالی عمیق مدتهاست در دسترس بوده، اما داده های مربوط به تیم های فروش و عملکرد فردی شفافیت کمتری داشته است.

اگر به حوزه فروش علاقه داشته باشین مطمئنا جملات کلیشه ای مثل «کم بخرید، بالا بفروشید» رو شنیدین. اما شما باید بدونین چرا و چطور فروشندگان برتر از بقیه فروشنده ها عملکرد بهتری دارن. شما می تونین از این اطلاعات برای کمک به کارمندانی که عملکرد ضعیف تری دارن استفاده کنین.

هیچ کس نباید در رمزگشایی ردیف های بی پایان سلول های یک فایل اکسل بینایی خودش رو از دست بده! بنابراین، تجسم داده ها اهمیت زیادی داره. داشبورد یک مدیریت ارتباط با مشتری تحلیلی کارآمد از چندین رنگ و سبک نمودار برای انتقال اطلاعات مختلف فروش استفاده می کنه.

عملکرد فروش این نیست که بعضی از افراد ذاتا اون رو داشته باشن و بقیه نه؛ استعداد ذاتی بدون شک مفید هستش اما انگیزه برای انجام بهتر وظایف اهمیت بیشتری داره.

گزارش های فروش در CRM تحلیلی نشون میده که افراد در چه بخش هایی عملکرد خوبی دارن و چه چیزی نیاز به بهبود داره. بعد از شناسایی نقاط ضعف، می تونین از آموزش هدفمند برای بهبود نتایج استفاده کنین.

 

– گزارش رضایت مشتری

به طور سنتی، فروش معاملاتی در نظر گرفته می شد چرا که هر خرید یک رویداد کوتاه مدت منحصر به فرد بود. با این حال، فروش رابطه ای، فقط یک معامله نیست و بیشتر روی ایجاد یک رابطه بلندمدت برای به حداکثر رسوندن ارزش طول عمر مشتری تمرکز داره.

این تغییر دیدگاه باعث می شه خدمات مشتری قبل، حین و بعد از فروش اهمیت خیلی زیادی داشته باشه. گزارش سطح تجربه مشتری در داشبورد یک CRM تحلیلی به شما کمک می کنه تا یک نمای کلی از عملکردتون رو در اختیار داشته باشین.

بالا بودن کیفیت تجربه مشتری، نرخ حفظ رو افزایش میده. با اینکه جذب مشتری برای هر شرکتی در اولویت قرار داره، اما حفظ مشتری تاثیر زیادی روی تولید درآمد میذاره. برای اینکه مشتریان جدید رو برای خرید محصول یا خدماتتون متقاعد کنین، تقریبا باید 5 برابر بیشتر از حفظ مشتریان فعلی هزینه کنین. این در حالیه که فقط با 5 درصد بهبود نرخ حفظ مشتری می تونین درآمد کسب و کارتون رو تا 95 درصد افزایش بدین.

 

قبل از آشنایی با امکانات CRM های موجود، خریدت رو قطعی نکن!

 

مزایای سی آر ام تحلیلی

تحلیلی کاری رو که یک CRM مشارکتی یا عملیاتی انجام میده، نمی تونه به تنهایی انجام بده. اما ابزارهای تحلیلی که از اون استفاده می کنه، اطلاعاتی رو در اختیارتون قرار میده که با کمک اونها می تونین برای کسب و کار کوچک خودتون تصمیمات آگاهانه ای بگیرین.

همچنین استفاده از CRM تحلیلی انجام فعالیت های خط مقدم در برنامه های سی آر ام دیگه رو تسهیل می کنه. در ادامه به چند مزیت استفاده از یک سی آر ام تحلیلی اشاره می کنیم.

مزایای استفاده از CRM تحلیلی

 

– تلفیق داده ها و هوش

برای موفقیت استراتژی رشد یک شرکت، درک موثر رفتار مشتری و پاسخگویی اونها به محصولات یا خدمات شما مهمه. این درک بینشی رو در مورد عوامل مختلفی مثل چرخه عمر مشتری، عوامل خطر، سودآوری، وفاداری مشتری و بخش بندی بازار به شما ارائه میده.

با استفاده از CRM تحلیلی، بهترین ها رو به دست میارین؛ داده ها و هوش برای تقویت استراتژی های کسب و کارتون. اگرچه فروش و بازاریابی باعث افزایش ROI شما می شه، پشتیبانی از اون با کمک داده ها و هوشمندی می تونه به تلاش های شما جهت بده و رشد رو به حداکثر برسونه.

 

– تجزیه و تحلیل فروش

تجزیه و تحلیل فروش خلاصه ای دقیق از فروش شما رو ارائه میده که از جمله فروش بر اساس کانال سازمان، محصول، دسته بندی، گروه و موارد دیگه رو شامل می شه. همچنین فروش بر اساس منطقه، فصل، فروش مکمل، بیش فروشی، جمعیت شناسی و سایر عوامل مهم رو به صورت فهرست در اختیارتون قرار میده.

تمام این اطلاعات یک چشم انداز یکپارچه از فروش رو ارائه میده تا بتونین الگوها و ترندهای زیربنایی ظاهر شده در داده ها رو بهتر درک کنین.

 

– تجزیه و تحلیل مشخصات مشتری

CRM تحلیلی با ارائه اطلاعات در مورد مشتریان انبوه و بالقوه از طریق بخش بندی، تجزیه و تحلیل جامعی رو ارائه میده. این قابلیت بیشتر به توسعه استراتژی های بازاریابی بر اساس بخش بندی بازار کمک می کنه و هدف قرار دادن مشتریان احتمالی رو آسون تر می کنه.

درک مشتری همچنین زمینه بیشتری رو برای بازاریابی یک به یک فراهم می کنه. علاوه بر این، به شما کمک می کنه مشتریان رو بر اساس دفعات خرید، استفاده از محصول، جمعیت شناسی، روانشناختی و جغرافیایی جذب و تقسیم کنین.

 

– تحلیل کمپین

توانایی تجزیه و تحلیل رفتار و پاسخ های مشتری در درک علاقه و انتقال مشتری، شما رو نسبت به رقبا در جایگاه بهتری قرار میده. این داده ها می تونن به تغییر کمپین های بازاریابی و فروش کمک کنن و بینش مفیدی برای استفاده بهینه از منابع ارائه بدن.

به علاوه، قابلیت اندازه گیری تلاش ها و خروجی کمپین های مجزا، اثربخشی رسانه ها و تجزیه و تحلیل هزینه-فایده رو فراهم می کنه. CRM تحلیلی از طریق تجزیه و تحلیل کمپین، هدف و کنترل رو به تلاش های کمپینی اضافه می کنه.

 

– گزارش تحلیل کانال

گزارش تحلیل کانال به کسب و کار کمک می کنه تا رفتار مشتریان رو در کانال هایی مثل ایمیل، تماس تلفنی، رسانه های اجتماعی یا تعامل چهره به چهره درک کنه. از این نوع دانش می شه برای تعامل موثرتر و کارآمدتر با مشتریان استفاده کرد.

 

– تحلیل وفاداری

سود کلیدی هر کسب و کاری در وفاداری مشتری نهفته شده که می شه اون رو از طریق کمپین و تجزیه و تحلیل کامل مشتری اندازه گیری و روی اون کار کرد. تجزیه و تحلیل وفاداری مدت زمان روابط مشتری، محصولات و خدمات مورد استفاده و دفعات خرید رو اندازه گیری می کنه و یک برنامه حفظ مشتری مناسب رو ارائه میده.

ترکیب تجزیه و تحلیل کمپین، مشتری و وفاداری با همدیگه می تونه با تاثیرگذاری روی وفاداری برند، برای اضافه کردن ارزش به فروش مورد استفاده قرار بگیره.

 

– گزارش تحلیل خدمات

تجزیه و تحلیل خدمات یک حوزه اصلی در CRM تحلیلی به حساب میاد. این بخش در مورد رضایت مشتری، کیفیت خدمات و زمینه های بهبود خدمات بینش ارزشمندی رو ارائه میده. با کمک این قابلیت می تونین فرصت هایی رو برای فروش مکمل یا بیش فروشی محصولات پیدا کنین.

همچنین گزارش تحلیل خدمات ردیابی عملکرد و بهره وری کارکنان رو تسهیل می کنه و به مدیریت میگه که آموزش های لازم رو به کارکنان ارائه بده.

 

– برنامه ریزی و پیش بینی مالی

تجزیه و تحلیل فروش نه تنها به شما میگه که فروش شما کجا بوده و الان کجاست، بلکه می تونه پیش بینی کنه که فروش شما قراره به کجا برسه. فراتر از پیش بینی کلی فروش بر اساس دوره های زمانی قابل مقایسه، این ارقام رو از طریق پیش بینی توسط قیف فروش، امتیاز سرنخ و تحلیل رگرسیون اصلاح کنین.

 

– تجزیه و تحلیل سودآوری

هر کسب و کاری به تعیین قیمت، ارزیابی پیشنهادات و تخفیفات، تخصیص منابع و استخراج ROI نیاز داره. تمام اینها نیازمند مطالعه کامل ورودی از طریق منابع، تلاش های دستی و سرمایه گذاری های پولی هستش. CRM تحلیلی به کمک تجزیه و تحلیل سودآوری به محاسبه و بررسی تمام ورودی ها کمک می کنه.

CRM تحلیلی با کمک به درک و عمل روی عوامل اساسی به تقویت فروش کمک می کنه. مواردی که بالاتر به اون اشاره کردیم فقط چند مورد از مزایای کلیدی یک CRM هستش و در عمل این نوع CRM می تونه به شیوه های مختلفی فروش و تلاش های بازاریابی رو بهبود بده.

 

معایب CRM تحلیلی

پیاده سازی راه حل مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یک راه عالی برای استفاده حداکثری از دارایی های کسب و کار شما به حساب میاد. اما چالش هایی که در پیاده سازی CRM وجود داره می تونه مشکلات بزرگی رو برای کسب و کار شما ایجاد کنه.

 

هزینه های CRM

یکی از بزرگ ترین چالش های پیاده سازی CRM بحث هزینه هستش. ده ها گزینه نرم افزار در دسترس قرار داره و طرح های قیمت گذاری متنوعی رو ارائه میدن. برای محاسبه هزینه های واقعی نرم افزار CRM مطمئن بشین که هزینه مالکیت شامل موارد زیر رو در نظر گرفته باشین:

  • هزینه اشتراک یا خرید نرم افزار
  • ارتقاء های حرفه ای؛ به عنوان مثال ویژگی های بازاریابی یا گزارش اضافی
  • سفارشی سازی
  • منابع IT مورد نیاز
  • نیازهای سخت افزاری یا نرم افزاری
  • آموزش و ارتقاء مهارت کارکنان

عوامل دیگه ای مثل مهاجرت به نرم افزار جدید، کیفیت داده ها و تبدیل عملیات تجاری هم ممکنه روی کل هزینه های پیاده سازی CRM تاثیر بگذاره. برنامه ریزی مناسب و ارزیابی دقیق هر گونه هزینه بالقوه ی پنهان به شما کمک می کنه تا برای پروژه CRM خودتون یک بودجه واقعی تعیین کنین.

 

فرهنگ کسب و کار

فقدان تعهد یا مقاومت در برابر تغییرات فرهنگی از سوی افراد درون شرکت می تونه مشکلات عمده ای رو در پیاده سازی CRM ایجاد کنه. روابط با مشتری ممکنه از بین بره و منجر به از دست دادن درآمد بشه؛ مگر اینکه تمام افراد در کسب و کار متعهد باشن که عملیات خودشون رو از دیدگاه مشتریان ببینن.

 

ارتباط ضعیف

برای اینکه خرید محصول و خدماتتون رو تضمین کنین و مطمئن بشین که CRM انتخابی خوب کار می کنه، تمام افراد مرتبط در کسب و کار شما باید بدونن به چه اطلاعاتی نیاز دارین و چطور باید از اون استفاده کنن. اگر تیم های دیگه نیز به همکاری در پیاده سازی دارن؛ مثلا کارکنان حقوق و دستمزد، از قبل نیازهای یکپارچه سازی رو با تمام اونها در میان بگذارین.

 

فقدان رهبری

رهبری ضعیف می تونه برای هر طرح پیاده سازی CRM مشکلاتی رو ایجاد کنه. مدیریت باید الگوبرداری کنه و در هر پروژه تمرکز روی مشتری رو تاکید کنه. اگر طرح پیشنهادی برای مشتریان شما مناسب نیست، اون رو انجام ندین. از تیم خودتون بخواین که جایگزین بهتری رو پیدا کنه.

 

انتخاب CRM تحلیلی مناسب

انتخاب یک مدیریت ارتباط با مشتری تحلیلی ویژه کسب و کار به تفکر و بررسی دقیق نیاز داره. در این بخش می تونین چند عامل مهم که برای انتخاب گزینه مناسب می تونن شما رو در مسیر درست قرار بدن رو ببینین.

 

– انعطاف پذیری

CRM های تحلیلی آماده ممکنه دقیقا نیازهای شما رو برآورده نکنن. CRM های انعطاف پذیر به شما این امکان رو میدن تا سیستم رو بر اساس نیازهای خودتون رو سفارشی و مقیاس بندی کنین.

 

– قابلیت استفاده

اتخاذ یک سیستم جدید به این معنیه که بخشی از زمان خودتون رو به آموزش نیروی کار اختصاص بدین. CRM ها با رابط کاربری دوستانه، قابلیت های بصری و آموزش های داخلی به احتمال زیاد روند نصب رو هموارتر میکنن.

 

– ظرفیت داده

اطمینان از اینکه CRM تحلیلی انتخابی شما می تونه حجم زیادی از داده های دیجیتال رو جمع آوری، پردازش و ذخیره کنه، ضروری هستش. فضای ذخیره سازی ابری نه تنها امنیت رو تضمین می کنه، بلکه نظارت و دسترسی به فایل ها و اسناد رو هم آسون تر می کنه.

 

– یکپارچه سازی

یک سی آر ام تحلیلی که با برنامه های موجود شما ارتباط برقرار نمی کنه، مانع از گردش کار و بهره وری می شه. مطمئن بشین که پلتفرم انتخابی به طور یکپارچه با سیستم های قدیمی شما ادغام می شه.

 

– تجسم

CRM با ابزارهای داخلی تجسم داده مثل نمودارهای تعاملی، نمودارها و داشبوردها به درک داده های موجود کمک می کنه.

 

شما کمتر از 3 دقیقه تا افزایش 40 درصدی فروش فاصله دارید!

 

آشنایی با نرم افزار CRM دانا

اگر صاحب یک کسب و کار هستین یا وظایف مدیریت یکی از دپارتمان های شرکت به عهده شماست، با نرم افزار CRM دانا می تونین توانایی مدیریتی خودتون رو چندین پله ارتقاء بدین. یک نرم افزار CRM کارآمد و مدرن می تونه میزان فروش و وفاداری مشتری ها رو به طور قابل توجهی افزایش بده و به بقای کسب و کارتون در بلندمدت کمک کنه.

CRM دانا از یک رابط کاربری ساده و چابک بهره می بره که باعث میشه تمامی افراد در سطوح کارشناسی و مدیریتی به راحتی امکان استفاده از ابزارهای نرم افزار رو داشته باشن. این نرم افزار صرفا یک سی آر ام معمولی با چند ابزار ثابت نیست و این امکان رو بهتون میده تا ماژول های جدید بسازین و به طور کامل فایل های اکسل و اسناد کاغذی رو کنار بذارین.

با استفاده از این سی آر ام می تونین فرآیندهای کاری خودتون رو بهینه کنین و با اتوماسیون کارهای تکراری، راندمان کلی تیم رو افزایش بدین. امکانات و ابزارهای ضروری و کاربردی متنوعی که CRM دانا در اختیار تیم فروش قرار میده، نظم و سرعت انجام وظایف رو افزایش میده و باعث میشه فرصت های فروش بهتر پیگیری بشن.

این نرم افزار به دو شکل ابری و محلی ارائه می شه و یکی از مزایای مهم اون راه اندازی سریع و بدون زحمت هستش. شروع به کار با نرم افزار خیلی آسونه و فقط در عرض چند دقیقه می تونین اون رو به طور کامل راه اندازی کنین. در واقع در نسخه ابری فقط کافیه ثبت نام کنین و CRM شما آماده استفاده هستش!

 

مزایای استفاده از CRM دانا

هر چقدر کسب و کار شما بیشتر پیشرفت کنه، بدون شک نیاز شما برای گزارش گیری و تحلیل اطلاعات هم افزایش پیدا می کنه. با کمک امکانات متنوعی که در زمینه گزارش سازی و داشبوردهای پیشرفته در اختیارتون قرار داره می تونین خیلی راحت نتیجه تحلیل حجم زیادی از داده ها رو ببینین و شاخص های مهم و فعالیت های فروش رو زیر نظر بگیرین.

 

– گزارشات سفارشی

در CRM گزارش های از پیش آماده شده و همین طور یک ماژول گزارش ساز کارآمد در اختیارتون قرار داره تا روند فروش، شاخص های مهم و فعالیت کارشناس ها رو زیر نظر بگیرین و تصمیماتتون درست و به موقع باشه.

 

– نمودارهای آماری

از گزارش های خودتون نمودارهای آماری تهیه کنین و با یک نگاه وضعیت کلی سیستم رو بررسی کنین. به جای اینکه با انبوهی از اعداد و ارقام درگیر بشین، با کمک این نمودارها عملکرد تیم ها یا میزان فروش رو مقایسه و ارزیابی کنین.

 

– داشبوردساز حرفه ای

با امکاناتی که داشبوردساز حرفه ای CRM دانا در اختیارتون قرار میده، داشبوردهای سفارشی خودتون رو بسازین و شاخص های مهم رو به صورت زنده زیر نظر بگیرین. داشبوردهای خودتون رو با بقیه کارشناسان به اشتراک بگذارین و و از داشبوردهایی که همکارانتون با شما به اشتراک گذاشتن، برای مدیریت بهتر کارها استفاده کنین.

 

– مدیریت سطح خدمات

با تعریف توافق نامه های سطح خدمات (SLA) تعهداتتون رو نسبت به مشتریان به صورت دقیق مشخص و سرعت ارائه خدمات رو اندازه گیری کنین. ابزارهای دانا به شما کمک می کنه تا سرعت پاسخ اولیه و زمان رسیدگی به تیکت ها رو به طور چشمگیری بهبود بدین.

 

– بازخورد مشتری

شاخص رضایت مشتریان از خدمات دریافت شده که CSAT شناخته می شه، باید همیشه اندازه گیری و کنترل بشه. با کمک این شاخص می تونین کیفیت خدمات خودتون رو از دید مشتری ارزیابی کنین.

با بررسی گزارش های بازخورد مشتری می تونین ببینین که عملکرد کدوم محصول، خدمات یا دپارتمان به بهبود نیاز داره.

 

سخن پایانی

با حجم داده های موجود امروز، تجزیه و تحلیل CRM در کمک به شما برای استفاده موثر از این اطلاعات نقش مهمی رو ایفا می کنه. ترکیبی از داده ها و اطلاعات می تونه بینش هایی درباره سفر مشتری، فرآیندهای کسب و کار، ورودی و خروجی سرمایه گذاری ها و خیلی موارد دیگه رو ارائه بده.

این توانمندی به شما اجازه میده تا با پیش بینی ها و ورودی های بداهه برای نتایج بهتری در آینده آماده بشین. اینطوری می تونین با افزایش رضایت و وفاداری مشتری، روابط و سودآوری مشتری رو پیش بینی، مقیاس بندی و بهینه سازی کنین.

استفاده از CRM تحلیلی ابزارهایی مثل داشبورد، گزارش ها، پیش بینی و هوش مصنوعی رو در اختیار شما قرار میده تا تلاش های خودتون رو بهینه کنین.

 

سوالات متداول


  • CRM تحلیلی چیست؟

    CRM تحلیلی یکی از انواع اصلی CRM هستش که قابلیت های یک سی آر ام معمولی رو با تجزیه و تحلیل ترکیب می کنه تا بتونین رفتار مشتری رو مطالعه کنین. این CRM با استفاده از هوش تجاری، داده های مشتری رو بررسی و یک ارزیابی سیستماتیک رو ایجاد می کنه.


  • اجزای CRM تحلیلی چیست؟

    ذخیره سازی داده ها – بهبود داده ها – داده کاوی – هوش تجاری – بازاریابی – حرکت داده، گردش کار و ادغام در سایر برنامه های CRM

10 دیدگاه دربارهٔ «CRM تحلیلی چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد؟»

  1. سلام ممنونم که انقدر ساده و روون CRM تحلیلی رو توضیح دادین
    واقعا این نوع سی آر ام جزو بهترین نوعاش هستش و هر نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری که از قابلیت تحلیل خوبی برخوردار باشه عالی هستش

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر باشه
      خواهش میکنم وظیفست امیدوارم که کمکتون کرده باشیم

  2. سجاد مهاجرین

    تحلیل داده ها برای یک نرم افزار CRM بسیار مهمه چون خیلی کمک میکنه به رشد کسب و کار قشنگ کامل توی متن توضیح دادین که CRM تحلیلی چه مزایایی داره ممنونم ازتون

  3. حامد مالمیر

    سلام وقتتون بخیر
    CRM تحلیلی خیلی مهمه و شما عالی نیاز به این نوع CRM رو توضیح دادین سپاس

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقت شما هم بخیر
      خواهش میکنم امیدوارم کمکتون کرده باشیم

  4. ملیکا بابایی

    خسته نباشید خیلی مطلب کامل و جامع و به روزی بود در مورد سی آر ام تحلیلی بسیار ممنونم ازتون

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر باشه
      خواهش میکنم امیدواریم که تونسته باشیم کمکتون کرده باشیم

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر باشه
      CRM تحلیلی میتونه به مدیران کمک کنه تا تصمیمات آگاهانه تری در مورد بازاریابی، فروش، خدمات مشتری و سایر جنبه های کسب و کار خود بگیرن. با استفاده از داده های CRM، مدیران میتونن الگوها و روندهایی رو شناسایی کنن که ممکنه با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نباشن. این اطلاعات میتونه بهشون کمک کنه تا استراتژی هایشان رو تنظیم کنن و فرصت های جدیدی رو شناسایی کنن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا