لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

راهکارهایی برای رشد کسب و کار

راهکارهایی برای رشد کسب و کار | داناپرداز

فهرست مطالب این مقاله:

بدون شک در هیچ زمینه ای هیچ فرمول موفقیت تضمینی وجود نداره اما با استفاده از استراتژی ها و پیاده سازی راهکارهای مناسب میتونین کسب و کارتون رو توسعه بدین و خیلی سریع تر رشد کنین. در این مقاله به 22 راهکار امتحان شده و موفق برای رشد کسب و کار اشاره می کنیم که در واقع حاصل سال ها تجربه موسسان استارتاپ ها هستش.

وقتی تازه کسب و کارتون رو راه اندازی می کنین، احتمالا هدف اصلیتون اینه که برندتون رو جا بندازین و رشد کنین. همونطوری که میدونین، متاسفانه این اتفاق یک شبه نمیفته. در واقع رشد یک فرآیند مستمر هستش که به سخت کوشی، صبر و تعهد نیاز داره. هیچ گام ویژه یا روشی اسرارآمیز برای پیشی گرفتن از بقیه کسب و کارها در یک صنعت یا دستیابی فوری به موفقیت وجود نداره!

اما اگر بتونین 20 راهکاری که در این مقاله ارائه شده رو به کار ببرین میتونین با سرعت بیشتری به اهدافتون نزدیک بشین و در نهایت کسب و کار موفقی داشته باشین.

 

1) استخدام فرد مناسب برای رشد کسب و کار

قبل از اینکه در مورد مسیر رشد شرکتتون فکر کنین، باید نیروهای مناسبی رو در اختیار داشته باشین تا بهتون کمک کنن به هدفتون برسین. با استخدام بهترین افراد میتونین روند رشد سریع و مطمئنی رو تجربه کنین. همونطور که خیلی از موسسین کسب و کارها میگن، داشتن یک تیم مناسب برای موفقیت ضروریه.

با در اختیار داشتن کارمندان پرتلاش و متعهد به موفقیت شرکت، کسب و کارتون برای رشد مستمر و محسوس آماده تر هستش. علاوه بر این، یک تیم کارآمد بهتون کمک می کنه تا وظایف رو راحت تر تخصیص بدین و برای ارائه بهترین عملکردتون و ایجاد یک فرهنگ کار مشارکتی، وقت و انرژی بیشتری داشته باشین.

 

2) تمرکز روی منابع درآمدی موجود

به جای اینکه برای جذب مشتریان جدید تلاش کنین، بهتره توجهتون مستقیما به مشتریان اصلی که در حال حاضر دارین معطوف بشه. این کار رو میتونین با طراحی یک برنامه وفاداری، رفرال و یا استراتژی های بازاریابی مبتنی بر رفتارهای خرید قبلی انجام بدین. اینطوری مشتریانتون رو ترغیب می کنین تا به خرید و تجارت با شما ادامه بدن.

همچنین اگر دنبال جذب سرمایه هستین، تمرکز روی بازاری که فعلا در اختیار دارین خیلی مهمه. کسب و کارهای جدید یاد گرفتن که برای جذب سرمایه از بانک ها، نباید فقط روی اهداف خودشون تمرکز کنن. در واقع برای بانک ها نرخ بازگشت سرمایه مهمترین چیزه و به اهداف والای یک کسب و کار اهمیت چندانی نمیدن. به همین منظور باید از تمام پتانسیل مشتری ها و بازاری که در اختیار دارین استفاده کنین.

 

3) کاهش ریسک ها

ریسک یکی از بخش های اجتناب ناپذیر در شروع و رشد کسب و کار به حساب میاد. اینکه بتونین همه چیز رو کنترل کنین غیرممکنه، اما روش هایی هست که با کمک اونها میتونین تهدیدات داخلی و خارجی کسب و کار و رشد اون رو محدود کنین. یکی از منابع مهمی که به شما در این زمینه کمک می کنه، ارائه دهنده بیمه تجاری شما هستش.

کسب و کارهای کوچک باید رشدشون رو مدیریت کنن تا از اختلالاتی که میتونه تجارتشون رو متوقف کنه، جلوگیری بشه. مثلا سرقت اطلاعات کارکنان، سوابق مشتریان و طراحی های محصول میتونه یک کسب و کار کوچک رو از بین ببره. علاوه بر این، اختلالاتی از این دست میتونه هزینه های قابل توجهی رو به همراه داشته باشه و اعتماد و وفاداری مشتریان رو از بین ببره.

خط مشی هر صاحب کسب و کاری شامل نقض داده ها یا سایر ضررهای سایبری نمیشه. کسب و کارهای کوچک باید با دریافت بیمه هایی که این نوع از ضررها رو پوشش میدن، برای این مشکلات آماده باشن. در حال حاضر بیمه هایی هستن که هزینه های جبران خسارت و دعاوی حقوقی رو پوشش میدن و کسب و کارهای کوچک میتونن از کمک اونها بهره ببرن.

با رشد کسب و کار کوچک شما، احتمالا به فضا و تجهیزات بیشتری نیاز دارین. همچنین ممکنه نیاز به تولید محصولات یا خدمات جدیدی وجود داشته باشه یا سطح عملیاتی و توزیع افزایش پیدا کنه. به همین دلیل باید به طور دوره ای سیاست هاتون رو بازنگری کنین تا همیشه نرخ پوشش دهی مناسبی داشته باشین.

 

4) سازگاری

یکی از خصوصیاتی که تقریبا در همه استارتاپ های موفق میشه دید توانایی تغییر مسیر سریع در واکنش به تغییرات بازاره. یک کسب و کار موفق باید هم برای محصول و هم شرکت، رویکرد توسعه ی چابکی رو در پیش بگیره تا بتونه سریعتر و بیشتر رشد کنه.

وقتی خیلی زود با تغییرات منطبق میشین و تغییرات رو اعمال می کنین، امکان تست رویکردهای مختلف و شناسایی بهترین رویکرد رو پیدا می کنین. اینطوری این شانس رو دارین تا بعد از شکست خوردن، بلند بشین و دوباره در مسیر موفقیت قرار بگیرین.

 

5) تمرکز روی تجربه مشتری

 

تمرکز روی تجربه مشتری

 

نحوه درک کسب و کارتون توسط مشتری میتونه باعث رشد یا شکست کسب و کار بشه. تجارب و محصولات با کیفیت رو ارائه بدین تا مشتریانتون در شبکه های اجتماعی از خدمات شما قدردانی کنن. اگر محصولات و تجربه بدی رو ارائه بدین، مشتریانتون حتی سریعتر در شبکه های اجتماعی از شما بدگویی می کنن!

رشد سریع به این بستگی داره که مشتریان فعلی و بالقوه شما تا چه حد از تجربیات خودشون راضی باشن. کسب و کارهای کوچک در مقایسه با شرکت های بزرگ معمولا هوشمندتر عمل می کنن. اونها عموما به شکل بهتری میتونن نیازهای مشتریانشون رو ببینن و پیش بینی کنن و در نهایت به اونها پاسخ بدن.

موفق ترین کسب و کارهای کوچک اونهایی هستن که به تجربه مشتری اهمیت داده و با ارائه سریعتر محصولات یا خدمات جدید و نوآورانه به بازار، روابط بلندمدت و بهتری رو با مشتریانشون توسعه و پرورش میدن.

 

6) سرمایه گذاری روی خود برای رشد کسب و کار

وقتی کسب و کارتون مراحل آغازین خودش رو طی می کنه، احتمالا حاشیه سودتون خیلی ناچیزه و حتی اصلا سودی وجود نداره. بنابراین، هر پولی که به دست میارین باید مستقیما به رشد شما کمک کنه. با سرمایه گذاری روی کسب و کار میشه رشد سریعتری رو تجربه کرد.

در سالهای اول راه اندازی کسب و کار خیلی مهمه که تمام درآمدها رو برای رشد بیشتر شرکت صرف کنین. سرمایه گذاری زودهنگام و سنگین برای رشد سریع حیاتی به حساب میاد. نباید اشتباه خیلی از کسب و کارهای کوچک رو مرتکب بشین و تمام سود رو به جیب بزنین!

 

دیگه وقتشه درآمد کسب و کارت رو افزایش بدی

 

7) تفکر نسبت به آینده

در حالی که چابکی یک ویژگی خیلی مهم برای استارتاپ ها به حساب میاد، وقتی تازه یک کسب و کار رو راه اندازی کردین نباید بلندپروازی های عجیب و غریبی داشته باشین. گام بعدی خودتون رو دقیقا برنامه ریزی کنین و با پیش بینی تمام سناریوهای ممکن، بهترین راه برای پایداری و ایمن موندن در حین تکامل کسب و کارتون رو پیدا کنین.

شاید فکر کردن به آینده یک توصیه خیلی گسترده به نظر بیاد، اما این کار میتونه به سادگی بررسی همه قراردادهای در حال انجام باشه. مثلا شما میتونین نرخ کارمزد و بهره بانک های مختلف رو مقایسه کنین و ببینین آیا امکان همکاری با شرایط بهتر وجود داره یا نه.

 

8) تقویت خدمات مشتری

 

تقویت خدمات مشتری

 

یکی دیگه از روش های عالی برای رشد کسب و کارتون، تمرکز روی ارائه خدمات برتر به مشتریانتون هستش. وقتی از فراتر از انتظارات مشتریانتون عمل می کنین، اونها احتمالا کسب و کار شما رو به دوستان، خانواده و فالوورهای خودشون در شبکه های اجتماعی معرفی می کنن.

وقتی برای جلب رضایت مشتریان تلاش بیشتری انجام میدین، موفق میشین تجربه خیلی خوبی رو برای اونها فراهم کنین. مثلا وقتی یکی از مشتری ها از خرید قبلی تجربه ضعیفی داشته، شما میتونین با پیگیری و ارائه کد تخفیف به او اهمیت و توجهتون به مشتری ها رو نشون بدین.

 

9) تمرکز روی شبکه های اجتماعی

یکی دیگه از روش های رشد کسب و کار، ایجاد پروفایل در تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی اصلی (مثل اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و غیره) هستش. با داشتن یک پروفایل فعال در این شبکه ها میتونین کسب و کارتون رو به شکل بهتر و موثرتری بازاریابی کنین و با مشتریان بالقوه بیشتری از سراسر دنیا تعامل داشته باشین.

وقتی کسب و کارتون یک حساب فعال داشته باشه که به طور منظم محتوای اون به روزرسانی میشه، مصرف کننده ها میتونن کسب و کارتون رو راحت تر پیدا کنن. علاوه بر این، این افراد احتمالا کسب و کارتون رو با دوستان خودشون به اشتراک میذارن.

حضور فعال و مستمر در شبکه های اجتماعی همچنین به ایجاد تجربه ای جذاب تر برای مخاطبین کمک می کنه. شما با این کار به مخاطبینتون اجازه میدین تا با شما ارتباط بیشتری داشته باشن و اعتماد رو تقویت کنین.

 

10) حضور در رویدادهای شبکه سازی

رویدادهای شبکه سازی به شما این امکان رو میده تا با افراد هم فکر ارتباط برقرار کنین. خیلی از این افراد دیدگاه ها و بینش های منحصر به فردی دارن که میتونه برای رشد کسب و کارتون به شما کمک کنه. ارتباطات و روابطی که از حضور در این رویدادها به وجود میاد میتونه در سال های آینده خیلی براتون مفید باشه.

 

11) توجه به مسئولیت اجتماعی

مصرف کننده ها غالبا ترجیح میدن از کسب و کارهایی خرید کنن که به دنبال تبدیل جهان به مکانی بهتر هستن. چه کمک مالی به یک موسسه تحقیقات در خصوص سرطان باشه و چه حمایت از یک سازمان غیرانتفاعی مثل یک پناهگاه بی خانمان ها، همیشه به دنبال راه هایی باشین که به مشتریانتون نشون بدین به طور معناداری دنبال بهبود کیفیت زندگی مردم هستین.

شما میتونین حمایتتون از جوامعی که تحت پوشش شما هستن رو به صورت عمومی مطرح کنین، به سازمان های مختلف کمک مالی کنین، با موسسات جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی همکاری و محصولات سازگار با محیط زیست رو به بازار عرضه کنین.

برای راه اندازی پروژه مسئولیت اجتماعی برای کسب و کارتون، راه های زیادی وجود داره و بهتره مواردی رو انتخاب کنین که تا حد ممکن با مسیر کسب و کارتون همسو باشه.

 

12) میزبانی رویدادهای محلی

اگرچه شرکت در رویدادها راهی عالی برای رشد شبکه شما به حساب میاد، اما میزبانی رویدادها توسط شما و دعوت از جامعه ای که به اون دسترسی دارین حتی مفیدتره. این کار میتونه جمع آوری کمک مالی، ارائه تحفیف های منحصر به فرد در تعطیلات یا حمایت مالی از یک تیم ورزشی محلی باشه.

با ایجاد یک تجربه منحصر به فرد برای مشتریانتون میتونین روابط شخصی با اونها رو تقویت کنین. اگر در منطقه خودتون رویدادهایی رو میزبانی کنین، آگاهی از برند شما افزایش پیدا می کنه و به جامعه تون نشون میدین که برای رفاه اونها سرمایه گذاری کردین. وقتی به جامعه خودتون متعهد باشین، اونها نسبت به کسب و کار شما احساس وفاداری بیشتری پیدا می کنن.

 

13) تحقیق در مورد رقبا

شاید این موضوع باعث رشد فوری شما نشه اما با تحقیق در مورد رقبای خودتون یکی از مهمترین گام های اولیه در راه اندازی کسب و کار رو انجام دادین. باید بتونین به این سوالات جواب بدین؛ رقبای شما چه کسانی هستن؟ چه کاری انجام میدن که شما انجام نمیدین و برای اونها مزیت داره؟ و چطور میتونین کسب و کار خودتون رو از اونها متمایز کنین؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک می کنه تا استراتژی کسب و کارتون بهره وری بیشتری رو ارائه بده و حوزه هایی از کسب و کارتون که برای شکوفایی به توجه بیشتری نیاز داره رو مشخص کنین.

 

14) ساخت یک قیف فروش

 

قیف فروش

 

اولین راه برای رشد سریع کسب و کارتون، ساختن یک قیف فروش هستش. اگر قیف فروش ندارین در واقع دارین اشتباه بزرگی رو مرتکب میشین. قیف های فروش میتونن به اتوماسیون کسب و کارتون کمک کنن. علاوه بر این، امکان مقیاس دهی و تجربه رشد سریع و آسان برای کسب و کارتون فراهم میشه.

مطمئنا برای ساخت یک قیف فروش یا پایپ لاین فروش، اقدامات اولیه زیادی مورد نیاز هستش، اما وقتی این اقدامات رو انجام دادین، روند فروشی روان و پایدار رو تجربه می کنین. هر قیف فروش قبل از ایجاد باید به دقت مفهوم سازی بشه. قبل از هر چیزی قیف های مختلف رو در نظر بگیرین. پیشنهاد ارسال رایگان یا راهنمایی کردن مشتری برای خرید یک محصول گران تر، از هر المانی که در قیف فروشتون استفاده می کنین مهم اینه که ماشین فروشتون خودکار بشه و کسب و کارتون خیلی سریع مقیاس بگیره و رشد کنه.

 

15) استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

ردیابی دستی تراکنش ها سخته و هیچ کس نمیخواد این کار رو انجام بده. وقتی کسب و کار رشد می کنه، این فرآیند به مراتب سخت تر و دست و پاگیر میشه. اگر میخواهید مقیاس دهی سریعی رو تجربه کنین، از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا همان نرم افزار CRM بهره ببرین. در این زمینه انتخاب های زیادی در دسترستون قرار داره.

 

شما کمتر از 3 دقیقه تا افزایش 40 درصدی فروش فاصله دارید!

 

16) ایجاد لیست ایمیل

یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای رشد سریع کسب و کار، ایجاد یک لیست ایمیل هستش. بدون شک شما به یک آهنربای سرنخ نیاز دارین که بتونه افراد رو برای ثبت نام در لیست ایمیل شما قانع کنه. اما به غیر از آهنربای سرنخ، ضرورت بهره گیری از یک قیف فروش هم در اینجا مشخص میشه.

 

17) ایجاد همکاری استراتژیک

همکاری های استراتژیک با شرکت های درست میتونه در روند رشد کسب و کارتون تفاوت محسوسی ایجاد کنه. این همکاری ها به شما کمک می کنه تا به طیف وسیعی از مشتریان دسترسی پیدا کنین. شرکت های بالقوه ای که خیلی راحت میتونین با اونها همکاری کنین رو شناسایی کنین، اما بهتره دنبال شرکت هایی باشین که به نوعی مکمل شما به حساب میان. با اونها تماس بگیرین و طرحتون برای همکاری مشترک رو بهشون اعلام کنین.

 

18) توجه به رفرال ها

جذب مشتریان جدید به کسب و کارتون هیچوقت بد نیست. یکی از راه هایی که میتونین مشتریان جدید رو به سمت کسب و کارتون هدایت کنین اینه که از مشتریان فعلیتون درخواست معرفی داشته باشین.

این مشتریان در حال حاضر بازار هدف شما هستن و این یعنی افرادی که در حلقه های اجتماعی یا کاری اونها وجود دارن هم احتمالا در بازار هدف شما قرار می گیرن. به همین دلیل، مشتریان فعلی میتونه یک نقطه دسترسی قوی برای جذب مشتریان جدید باشه.

با این حال صحبت کردن مشتریان فعلیتون در مورد کسب و کار شما با افراد دیگر احتمالا باعث افزایش پایگاه مشتریان شما نمیشه. شما باید فعالانه به دنبال رفرال باشین. این موضوع میتونه نسبت به نوع و اندازه یک کسب و کار متفاوت باشه. میتونین از مشتریان راضیتون بپرسین آیا شخص دیگری رو میشناسن که به محصولات یا خدمات شما علاقه مند باشه؟

میتونین با ارائه کد تخفیف به مراجعه کننده ها انگیزه بدین. همچنین میتونین مشتریانتون رو تشویق کنین تا برند شما رو در رسانه های اجتماعی به اشتراگ بگذارن و برندتون رو تگ کنن.

 

19) افزایش دسترسی به بازار

برای اینکه با ارائه محصولات یا خدماتتون به طیف جدیدی از مشتریان، کسب و کارتون رو رشد بدین روش های زیادی وجود داره. میتونین فروشگاه هایی رو در مکان های جدید راه اندازی کنین. این مکان ها لزوما فیزیکی نیستن و میتونن در فضای مجازی باشن. با این کار میتونین محصولاتتون رو در یک بازار جدید و در برابر مشتریان جدید ارائه بدین.

همچنین شما میتونین پرسونای مشتری متنوعی رو هدف گیری کنین. گروه های دیگری از مشتریان که میتونن به طریق مشابه با مشتریان فعلی از محصولات یا خدمات شما استفاده کنن رو شناسایی کنین. میتونین در رسانه هایی که این گروه از مشتری ها رو هدف گرفتن تبلیغ کنین یا کمپین های بازارایابی سفارشی رو اجرا کنین.

روش های استفاده جدید و نوآورانه از محصول یکی دیگر از روش ها هستش. کشف و ترویج روش های جدید برای استفاده از محصولات یا خدماتتون به شما این امکان رو میده تا مشتریان فعلیتون رو به خرید بیشتر ترغیب کنین. علاوه بر این، شما اینطوری میتونین مشتریان جدیدی رو جذب کنین که ممکنه به دلایل مختلف به محصولات شما نیاز داشته باشن.

همه این رویکردها به شما اجازه میده تا سهمتون از بازار رو گسترش بدین. با این کار نه تنها فروشتون افزایش پیدا می کنه بلکه مدل کسب و کار شما هم پایدارتر میشه. وقتی فقط به یک نوع مشتری هدف تکیه ندارین، احتمال اینکه از تغییرات بازار جان سالم به در ببرین هم بیشتر میشه.

 

20) انتخاب استراتژی رشد مناسب برای کسب و کار

انتخاب استراتژی رشد مناسب به مرحله ای که کسب و کارتون در اون قرار داره و منابعی که در حال حاضر در دسترستون هست بستگی داره. هر چیزی که باید سرمایه گذاری کنین، مثل پول، زمان، تخصص یا پرسنل و همینطور بازار فعلی، اهداف تجاری و علایق مشتریانتون رو در نظر بگیرین.

هر استراتژی برای هر کسب و کاری مناسب نیستش و یا برای خیلی از صاحبان کسب و کار جذاب به نظر نمیاد. بهتره برای شروع یک یا دو ایده رو انتخاب کنین که برای کسب و کار و شرایطتون مناسبه. بر اساس اونها میتونین استراتژی یک بیزینس پلن جدید رو ایجاد کنین. برای رشد، هزینه ها و درآمدهاتون معیارهای مشخصی رو تعیین کنین. از این معیارها میتونین برای ردیابی میزان رشدتون استفاده کنین.

با انجام این کارها احتمالا فورا رشدی رو تجربه نمی کنین، اما اگر به اجرای سیستماتیک و مداوم برنامه تعیین شده ادامه بدین، پیشرفت رو حس می کنین. در نهایت اگر یک استراتژی جواب نداد، همیشه آماده باشین که عقب نشینی کنین و با ایجاد یک برنامه جدید، دوباره تمام تلاشتون رو به کار بگیرین.

 

21) ایجاد جریان های درآمدی غیرفعال

رشد یک کسب و کار به تلاش زیادی نیاز داره. اگر سوددهی فعلی کسب و کارتون خیلی کمه میتونین جریان های درآمدی غیرفعال رو در نظر بگیرین. اینطوری نیازی نیست راجع به بقای کسب و کارتون دغدغه زیادی داشته باشین.

درآمد غیرفعال این شانس رو در اختیارتون قرار میده تا اگر اشتباه کردین نابود نشین. این جریان درآمدی شما رو در بازار نگه می داره و در دسترس قرار دارن منابع قابل توجه، یک بستر مناسب برای رشد، بازارایابی و مقیاس دهی سریع رو براتون فراهم می‌ کنه.

 

22) خرید کسب و کارهای دیگر

گاهی اوقات خرید کسب و کارهای دیگه یکی از سریعترین روش ها برای رشد کسب و کارتون به حساب میاد. اگر میتونین رقبا یا کسب و کارهایی رو در صنایع دیگر پیدا کنین که به نوعی مکمل شما به حساب میان.

اینطوری میتونین از این کسب و کارها به عنوان سکویی برای رشد و مقیاس گیری سریع بهره ببرین. در صنعت خودتون یا حتی صنایع دیگر همیشه پتانسیل و فرصت های بالقوه ای برای خرید وجود داره.

 

23) یک برنامه وفاداری مشتری ایجاد کنید

 

دست دادن

 

برنامه های وفاداری جزو راه های عالی برای افزایش فروش هستند. دستیابی به مشتریان جدید نسبت به فروش به مشتریان فعلی تا سه برابر هزینه بیشتری را به کسب و کار تحمیل می کند. منابع دیگر این عدد را بین چهار تا 10 برابر نیز در نظر گرفته اند. با این حال، به هر طریقی که حساب کنید، به دست مشتریان جدید همیشه گران تر است.

ایجاد یک برنامه وفاداری مشتری می تواند به شما در حفظ مشتریان فعلی کمک کند. همچنین ممکن است این کار به جذب مشتریان جدید منجر شود. اگر انگیزه واضحی برای خرج کردن پول بیشتر برای محصولات شما وجود داشته باشد، این کار در دراز مدت نتیجه می دهد. یک برنامه وافداری جذاب بسازید و آن را برای مشتریان فعلی خود در دسترس قرار دهید و فروش خود را به مرور زمان افزایش دهید.

 

24) صفحه اصلی خود را بهبود بدهید

علاوه بر بهبود سئو و آسان کردن فرآیند ثبت نام و خرید، مطمئن شوید که صفحه اصلی وب سایت شما تا حد ممکن زیبا به نظر می رسد. این واقعیت را در نظر بگیرید که فقط 1.62 درصد از بازدیدهای یک وب سایت تجارت الکترونیک به خرید منجر می شود. اگر سایت شما ظاهری درهم و شلخته داشته باشد و یا پیمایش در آن سخت است، مشتریان بالقوه شما بی معطلی به سراغ رقیب شما می روند.

اگر کپی ها، به خصوص آنهایی که در صفحه اصلی قرار دارند خیلی جذاب نیستند یا ارزش محصول شما را نشان نمی دهند، آنها را حذف یا جایگزین کنید. گاهی اوقات، یک تغییر ساده می تواند درآمد شما را به شدت افزایش دهد.

اما چطور می دانید که آیا تغییرات کارساز بوده اند؟ اینجاست که ترکیبی از بهینه سازی کلمات کلیدی و تست A/B به شما کمک می کند. این ترکیب اجازه می دهد تا پیام ها و تجربیاتی را که با مشتریان همسو بوده اند شناسایی کنید.

 

25) بر روی تجزیه و تحلیل تمرکز کنید

درآمد جهانی بازار تجزیه و تحلیل کلان داده در سال 2022 به 274.3 میلیارد دلار رسید. واضح است که بسیاری از شرکت ها، به ویژه غول های فناوری مانند فیسبوک و آمازون، ارزش استفاده از داده ها را درک می کنند و به همین دلیل شما هم باید آنها را جدی بگیرید.

به گفته کریس لینچ، یک نویسنده آمریکایی، کلان داده، پایه و اساس تمام روندهای بزرگی است که امروزه اتفاق می افتد، از شبکه های اجتماعی گرفته تا موبایل، ابر و بازی».

خبر خوب این است که داده ها می تواند به کسب و کارهای کوچک نیز کمک کند. در حالی که یک کسب و کار کوچک نمی تواند میلیاردها دلار برای تحقیقات داده هزینه کند، اما می تواند از ابزارهای رایگان یا فریمیوم برای به دست آوردن بینش مشتری استفاده کند.

به عنوان مثال، گوگل آنالیتیکس نرخ پرش، بازدید از صفحه، میانگین زمان حضور در سایت و نحوه ورود مخاطبان به وب سایت را نشان می دهد. این مولفه ها می تواند به شما نشان دهد که تلاش های بازاریابی خود را در کجا متمرکز کنید. ابزار Unbounce یکی دیگر از ابزارهای تحلیلی کارآمد است که به ویژه برای کشف چگونگی بهینه سازی صفحات فرود و افزایش نرخ تبدیل مفید است.

 

26) بازاریابی محتوای خود را به تکامل برسانید

اگر به دنبال جذب ترافیک بیشتر به وب سایت خود و تبدیل شدن به یک رهبر فکری در صنعتتان هستید، وبلاگ خود را تقویت کنید. وقتی در نظر بگیرید که 81 درصد از خریداران به صورت آنلاین تحقیق می کنند، متوجه می شوید که پست های وبلاگ خوب می توانند در طول زمان ارزش زیادی برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورند.

وقتی وبلاگ شما حضور آنلاین مناسبی داشته باشد، مشتریان بالقوه به طور طبیعی وب سایت شما را هم پیدا می کنند. بنابراین، مطمئن شوید که بخش عمده ای از محتوا از نوع همیشه سبز (Evergreen) است. این پست ها فقط به بروزرسانی دوره ای نیاز دارند و ارزش بیشتری را برای سرمایه گذاری شما به ارمغان می آورند.

با هر پست وبلاگ، تصاویر، پیوندهایی به سایر پست های مرتبط در وبلاگ و اطلاعاتی در مورد شرکت خود اضافه کنید. با مشتریان تعامل داشته باشید و به نیازها و سوالات آنها پاسخ دهید. این کار به بهبود تصویر برند شما کمک شایانی می کند.

بیشترین سودمندی در مورد رسانه های اجتماعی و تبلیغات دیجیتال این است که می توانید از رتبه بندی ها و بررسی ها استفاده کنید. در واقع، 93 درصد از افراد آنلاین براساس بررسی های آنلاین تصمیم به خرید گرفته اند. اگر یکی از مشتریان در خصوص محصول یا خدماتی نقد مثبتی داشته باشد، توجه افرادی که او را دنبال می کنند نیز جلب می شود.

این امر در واقع همان بازاریابی دهان به دهان است که می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند.

 

27) بر مقیاس پذیری تمرکز کنید

 

مقیاس پذیری

 

زمانی که پول، زمان و تخصص در وضعیت کمبود است، استفاده از راه حل های سریع یا ارزان می تواند وسوسه کننده باشد. اما بهتر است بر روی برخی راه حل های ابتدایی که به سرمایه گذاری مالی هنگفت یا زمان یادگیری طولانی نیاز ندارند، تمرکز کنید.

اما همیشه شرایط آن طور که می خواهید پیش نمی رود. در بسیاری از موارد، آن راه حل رویایی ممکن است فشار مالی زیادی به کسب و کار وارد کند و منحنی یادگیری ترسناکی داشته باشد. اما به هر حال شما نمی توانید در پیچ و خم چالش های یک سیستم ارزان قیمت و ناکارآمد قرار بگیرید که صرفا مقرون به صرفه به نظر می رسد اما در واقعیت، هزینه و زمان زیادی را در دراز مدت به کسب و کار شما تحمیل می کند.

 

28) پیش بینی برای رشد برنامه ریزی شده

گاهی اوقات ممکن است رشد کسب و کار شما را غافلگیر کند. در چنین شرایطی، فروش به طور ناگهانی و غیرقابل توضیحی افزایش می یابد یا فرصتی غیرمنتظره در دسترس شما قرار می گیرد. اما در حالت کلی، توسعه را می توان را دقت در نظر گرفت و برای آن برنامه ریزی کرد.

با اتخاذ یک رویکرد آهسته و پیوسته و از قبل برنامه ریزی کردن برای هر مرحله در مسیر، به جای پاسخ های واکنشی پر استرس به یک نیاز فوری، کسب و کار خود را برای رشد فعال و موفق آماده می کنید.

 

29) بر نقاط قوت اصلی خود متمرکز بمانید

چه چیزی را به مشتریان خود ارائه می دهید که دیگران ارائه نمی دهند؟ تمرکز خود را بر روی این موارد حفظ کنید. اگر شگفت انگیزترین ویجت های روی کره زمین را می سازید، پس فقط همین کار را انجام دهید.

بدون شک در یک دنیای ایده آل (زمان نامحدود و عدم نیاز به خواب) کارهای زیادی وجود دارد که تمایل دارید انجام دهید. اما کاری که باید انجام دهید این است که ویجت های خود را به طور مستمر بهبود دهید. برای این کار می توانید راه حل ها، کارکنان و تخصص های دیگر را استخدام یا خریداری کنید.

 

30) از نظر مالی آگاه باشید

حتی موفق ترین کسب و کارها نیز باید به درآمد نهایی توجه کنند. همیشه در بودجه خود چیزهایی که نادیده گرفته اید یا در توسعه خود به آنها توجه نکرده اید را در نظر داشته باشید. حتی چیزهای کوچک می تواند بودجه بندی شما را با چالش مواجه کنند. نگاه خود را به تصویری بزرگ تر و درآمد نهایی حفظ کنید.

مطمئن شوید که سرمایه گذاری های شما برای رویاها و حساب بانکی تان منطقی است و همیشه هزینه های پیش بینی شده را بیشتر از حد واقعی برآورد می کنید تا به این ترتیب در تنگنا قرار نگیرید. این رویکرد برای ثابت نگه داشتن درآمد شما نیز بسیار مهم است.

6 دیدگاه دربارهٔ «راهکارهایی برای رشد کسب و کار»

  1. خیلی مقاله خوبی بود ممنونم الان فهمیدم چجوری باید کسب و کارم را رشد بدم

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر
      خواهش میکنم امیدواریم که کمکی بهتون کرده باشیم

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر باشه
      خواهش میکنم امیدواریم که کمکتون کرده باشیم
      ممنون از ثبت نظرتون

  2. احمدرضا میرزایی

    روش هایی که برای رشد کسب و کار و بیزینس گفتید خوب یود فقط کاشکی مثال های بیشتری میزدید تا ایده های بیشتری میگرفتیم
    باز هم تشکر

    1. امیر علی محمودی

      یلام وقتتون بخیر باشه
      چشم حتما در آینده نزدیک راهکارهای رشد کسب و کار رو بروز میکنیم و مثال های بیشتری میزنیم
      ممنون از ثبت نظرتون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا