لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

10 نکته برای انتخاب یک ابزار ITSM

10 نکته برای انتخاب یک ابزار ITSM | داناپرداز

انتخاب ابزار ITSM یک پروژه و سرمایه گذاری بزرگ است. این انتخاب روی میز خدمتIT، تیم های پشتیبانی فنی و جامعه کاربر نهایی شما تأثیر می گذارد. در ادامه، به ده نکته برای انتخاب ابزار ITSM مناسب اشاره می شود.

 

مشخص کنید چه می خواهید

سازمان خود را بشناسید و طبق نیازهای آن برنامه ریزی کنید. به چه ابزاری برای انجام کار نیاز دارید؟ بین انجام اصول اولیه رخداد، درخواست و مدیریت تغییر و اجرای مجموعه پیچیده ای از شیوه های ITSM تفاوت زیادی وجود دارد. آیا به CMDB نیاز دارید؟ مدیریت مشکل چطور؟ بسیاری از افراد می گویند که ابزاری برای اجرای ITIL می خواهند، در حالیکه که حتی ریشه دار ترین سازمان ها هم برای پیاده سازی بیش از سی روش مدیریت ITIL نیاز به پشتیبانی دارند. همچنین، کسب و کار خود را بشناسید و بر اساس واقعیت های خودتان برنامه ای ایجاد کنید – نه آنچه که کتاب درسی ITIL می گوید یا آنچه فروشندگان ابزار ITSM سعی دارند به شما بفروشند.

 

با افراد خود تعامل کنید

به تیم خود اطلاع دهید که شما به دنبال انتخاب یک ابزار ITSM هستید تا آنها هم در مراحل اولیه فرآیند با شما همفکری کنند. تهیه یک ابزار ITSM یک سرمایه گذاری قابل توجه است، بنابراین به افراد فرصت کافی دهید تا در مورد پیامدهای آینده فکر کنند. برای خرید ابزار ITSM عجله نکنید.

 

در جمع آوری نیازهای خود عجله نکنید

سعی نکنید مرحله جمع آوری نیازها را سریع پیش ببرید. اگر سعی کنید به سرعت از این مرحله عبور کنید، ممکن است موارد مهم از قلم بیافتند. مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد شامل موارد زیر است:

  • ثبات در فرآیندهای ITSM
  • تجربه مشتری قوی
  • امکان استفاده از قالب ها و مدل های اتوماسیون
  • برنامه خارج از IT
  • سهولت برای تنظیم مجدد و تغییر روند کار – بدون نیاز به تغییر کد های پیچیده
  • قابلیت های کاربردی داشبورد، معیارها و گزارش دهی بی وقفه و پویا
  • پشتیبانی از انتقال داده ها از ابزارها و راه حل های موجود به ابزار ITSM جدید

 

فرآیندهای خود را مرور کنید

اطمینان حاصل کنید که فرایندهای کاری شما به روز بوده و اخیراً مورد بررسی قرار گرفته است. همه چیز با افراد و فرآیندها شروع می شود و اگر به این دو مورد توجه کافی نشود حتی اگر تمام پول های دنیا را صرف یک نرم افزار ITSM کنید، ارزش مورد انتظار را به شما ارائه نخواهد داد. بنابراین، بر روی فرآیندهای خود متمرکز شوید و اطمینان حاصل کنید که آنها برای اهداف و رفع نیازهای مشتری مناسب هستند. اگر برای بررسی فرایند های خود زمان کافی را صرف نکنید، احتمالاً موارد مهمی را از قلم خواهید انداخت و در حالیکه درگیر فرایند اجرای ابزار ITSM هستید، کار را در نیمه راه رها خواهید کرد.

 

برای انتخاب یک ابزار ITSM فرآیندهای خود را مرور کنید | داناپرداز

نیازهای خود را اولویت بندی کنید

پس از بررسی فرآیندهای خود، مرحله دیگری را در مورد نیازهایتان پیش رو دارید. آیا بعد از بررسی فرایند، چیزی تغییر کرده است؟ به آنچه که “مطلقا باید باشد” در مقابل “آنچه که بهتر است باشد” توجه کنید. قبل از اینکه سراغ یک ابزار ITSM بروید، اطمینان حاصل کنید که نیازهای مهمتان کاملا مشخص شده است.

 

فرم های درخواست پیشنهاد (RFP) طراحی کنید

در نظر داشته باشید که تامین کنندگان شما شرکای استراتژیکتان هستند. یک فرم درخواست پیشنهاد قدرتمند ایجاد کنید تا بتوانید پیشنهاد های مختلف را به صورت دقیق با هم مقایسه کنید.

 

با نرم افزار ITSM دانا پرو
محکم و با اطمینان به سوی ITIL قدم بردارید

 

روی تجربه مشتری (CX) متمرکز شوید

اطمینان حاصل کنید که ابزار ITSM خود را با توجه به نیازها و تجربه مشتریان انتخاب می کنید. تجربه مشتری (CX) مهم ترین چیز است – اگر تعامل با ابزار شما آسان نباشد، تعامل با مشتری را از دست می دهید و افراد روش هایی برای دور زدن فرایند مبتنی بر ابزار شما پیدا می کنند.

 

آیا به مدیریت خدمات اهمیت می دهید؟

مدیریت خدمات را فراموش نکنید. اگر از ابزار ITSM خود تنها برای مدیریت IT استفاده می کنید، مطمئناً هنوز به قابلیت های ابزار ITSM واقف نیستید. موارد دیگر استفاده از ابزار ITSM در مشاغل، پیگیری درخواست تسهیلات یا مدیریت وظایف منابع انسانی (HR) است.

 

به الزامات مجوز توجه کنید

در مورد چگونگی برنامه ریزی برای استفاده از ابزار، آگاه باشید. آیا ابزار ITSM محلی است؟ آیا به هاست یا سرورهای اختصاصی نیاز دارد؟ در مورد استفاده از طریق تلفن همراه چطور؟ درک کنید که چگونه پایگاه کاربر شما، شامل تیم های فنی و مشتریان نهایی، به ابزار ITSM دسترسی پیدا کرده و از آن استفاده می کنند به گونه ای که بتوانید از مزایای مجوز به نفع خود استفاده کنید.

 

به کاربران برای استفاده از ابزار ITSM زمان بدهید

کسب و کار را در مرکزیت قرار دهید. یک ابزار جدید یک اصلاح بزرگ است، بنابراین مطمئن شوید که به افراد فرصت کافی می دهید تا بتوانند خود را با آن تطبیق دهند. ابزار را در تماس های همه جانبه اجتماعی کنید و از داوطلبان بخواهید که از آن استفاده کنند. اگر تغییرات را با سرعت بیش از حد اعمال کنید، زمان زیادی میطلبد تا افراد با این تغییر احساس راحتی کرده و تعامل کاربر نهایی بهبود یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا