لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

3 راه برای تبدیل خدمات امور مشتریان به بخشی از استراتژی بازاریابی

تبدیل خدمات امور مشتریان به بخشی از استراتژی بازاریابی | داناپرداز

در صورتی که تاکنون رویکردهای واحد امور خدمات مشتریان و واحد بازاریابی را باهم همسو نکرده اید، هیچ زمانی بهتر از حالا نیست.

در زیر به 3 راهکار برای رسیدن به این هدف اشاره می کنیم:

 

1. ارتباط و دسترسی را برای مشتریان خود آسان کنید

حتی بهترین استراتژی هم کارساز نیست اگر تیم پشتیبانی فرصتی برای کمک به مشتریان فعلی شما نداشته باشد. تا زمانی که فکر کنید تمامی مشتریان مسئول شروع ارتباط هستند لازم است تا فرآیند را تا آنجایی که امکان دارد آسان نمایید.

بالاخره، هر چقدر دسترسی برای مشتریان آسان تر باشد آنها بیشتر با شما در ارتباط خواهند بود. با این طرز فکر، یک راهکار خوب این است که دسترسی صفحه ارتباطی خود با مشتری را بسیار آسان و راحت طراحی نمایید. اگر منابع دیگری برای ارتباط با مشتریان خود دارید حتما دسترسی آنها را نیز فراهم سازید. مسلما کمترین راه ارتباطی از طریق ایمیل و تلفن می باشد ولی اینها کافی نیستند. بدین منظور استفاده از یک نرم افزار تیکتینگ مانند دانادسک این امکان را می دهد تا بتوانید دسترسی آسانتری برای مشتریان خود فراهم نمایید.

 

2. خدمات امور مشتریان را به عنوان یک مزیت برجسته کنید

خدمات پشتیبانی سطح بالا می تواند مشتریان را به طرفداران وفادار برند شما تبدیل کند. اما لازم نیست منتظر انها باشید تا یک مشکل را عنوان کنند تا کیفیت رسیدگی به آن را متوجه شوند. امروزه، مشتریان می دانند که خدمات پشتیبانی خوب می تواند باعث کسب تجربه مفید نسبت به شرکت شود پس برجسته کردن خدمات پشتیبانی می تواند قسمتی از فروش به حساب بیاید. آیا شرکت شما پشتیبانی 24/7 ارائه می کند؟ آیا زمان پاسخ در یک بازه زمانی مشخص را گارانتی می کنید؟ آیا تیم پشتیبانی شما دارای نمره عملکرد بالایی از دید مشتری می باشد (نظرسنجی، CSAT)؟ این موارد نشان دهنده یک خدمات پس از فروش عالی و تمایز دهنده برند شما نسبت به دیگر رقبا است.

 

3. از نظرات مشتریان در بازاریابی خود استفاده کنید

به مشتریان خود نشان دهید که سرویس پشتیبانی شما بسیار بی نظیر است و این موضوع را عنوان کنید. اما بهتر است این مورد از طرف دیگر مشتریان نیز گفته شود. در واقع، شانس خوبی است اگر از نظرات آنها در سایت خود بهره ببرید. ابتدا نظرات آنها را جمع آوری کنید (از فرم نظرسنجی استفاده کنید) و در صورتی که بازخورد آنها مثبت بود از آنها اجازه بگیرید و آنرا در سایت خود قرار دهید تا دیگر مشتریان نیز آنرا ببینند. اما در صورت بازخورد منفی از آن بهره بگیرید و سرویس خود را بهبود ببخشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا