لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

شخصی سازی و تاثیر بر افزایش رضایت مشتری

شخصی سازی و تاثیر بر افزایش رضایت مشتری | داناپرداز

مهم ترین نکته در ارتباط با مشتریان این است: مشتریان عاشق خدمات شخصی سازی شده هستند و حاضرند برای آن هزینه بیشتری بپردازند.

 

شخصی سازی و فروش بیشتر

افراد به طور کلی در مورد خودشان حس مثبتی دارند و از محصولات و خدماتی که به شخصیت و ویژگی های آنها نزدیک تر باشد استقبال می کنند. با استفاده از یک نرم افزار CRM یا ارتباط با مشتریان، می توانید اطلاعات خاص مربوط به هر مشتری را ثبت و نگه داری کنید و از این اطلاعات برای افزایش وفاداری مشتریان و فروش بیشتر بهره مند شوید.

 

مشتری ایده آل خود را با جزئیات تعریف کنید

انجام این کار با مشخص کردن اینکه گروه های ایده آل مشتری شما چه کسانی هستند شروع می شود. البته بسیاری از مشاغل ممکن است بیش از یک گروه مشتری ایده آل داشته باشند.
وقتی محصولات و خدمات خود را به افراد ارائه می دهید، باید بدانید که انتظار دارید چه افرادی بگویند: “این دقیقاً همان چیزی است که به آن نیاز داشتم!”

کاملا دقیق صحبت کنید و به جزئیات دقت کنید: کلی گویی نکنید. مشتریان هدف شما باید دقیقا بدانند که شما برای رفع نیازهای خاص آنها و با شخصی سازی محصولات و خدمات وارد بازار شده اید.

شخصی سازی کردن | داناپرداز

 

هنگامی که مشتریان خود را به این گروه های مختلف تقسیم می کنید، دقیقاً می دانید که چگونه می توانید روی آنها تاثیر گذار باشید و از سوگیری های شخصی آنها استفاده کنید؛ زیرا شما دقیقاً می دانید که این افراد چه کسانی هستند و چگونه باید محصولات و خدمات خود را برای آنها شخصی سازی کنید.

بینش شخصی شما مطمئناً مهم است اما سعی کنید حرفه ای تر عمل کنید و با یک تحلیل جامع از مشتریان فعلی و گذشته، متوجه شوید که در زمینه شخصی سازی چه چیزی به آنها برای خرید انگیزه می دهد.

به این ترتیب حتی می توانید نحوه فروش خود را نیز با خصوصیات مشتریانتان هماهنگ کنید.

بهترین راه برای انجام این کار ایجاد “پروفایل مشتری” است که مشخص می کند این مشتریان چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند و اینکه پیشنهادات شخصی سازی شده شما چطور می تواند نیازهای آنان را برطرف کند.

فکر کنید مشتریان ایده آل شما چه کسانی هستند؟

 

از تصویر برند خود برای جلب توجه مشتریان ایده آل استفاده کنید

تصویر برند شما باید کاملاً روی افزایش رضایت مشتری شما تمرکز داشته باشد. با توجه به اطلاعاتی که در مورد مشتریان هدف به دست آورده اید، تصویر برند خود را بسازید. به عنوان مثال اگر مشتریان شما به هیجان علاقه مندند، برند شما باید با استفاده از رنگ ها و تبلیفات مناسب در این جهت حرکت کند. اگر مشتریان شما به محیط زیست اهمیت می دهند، این مساله باید برای برند شما هم مهم باشد.

از آنجا که شما نمی توانید ویژگی های فردی را برای هر مشتری در نظر بگیرید، می توانید از اطلاعاتی که کمی دامنه گسترده تری دارند برای توصیف نیازهای دسته هیای مشتریان ایده آلتان استفاده کنید.

اگر محصول یا خدمات شما چندان فنی نیستند، می توانید روی سادگی استفاده از آنها و دسترس بودنشان تمرکز کنید. از طرف دیگر اگر محصولات و خدماتی که ارائه می دهید، ویژگی های فنی خاصی دارند، می توانید درباره آنها کمی توضیح دهید و از نمونه های موفق استفاده از محصول و خدماتتان مستنداتی تهیه کنید و در دسترس مشتریان احتمالی قرار دهید.

برای برقراری ارتباط از ابزاری که مشتریانتان از آن استفاده می کنند استفاده کنید و در جایی باشید که آن ها می خواهند باشید. قطعا یکی از عوامل اصلی بهبود خدمات آنلاین شما دانستن کانال مورد علاقه مشتریانتان برای برقراری ارتباط است.

ابزارها و کانال های خود را با شخصی سازی به نیازهای مشتریان خود اختصاص دهید و مطمعن باشید آنها با استقبال بیشتر از کسب و کارتان به شما پاداش خواهند داد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا