لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

کاهش هزینه ها و افزایش قابلیت اطمینان با مانیتورینگ شرایط محیطی

کاهش هزینه ها و افزایش قابلیت اطمینان با مانیتورینگ شرایط محیطی

با استفاده از سنسورهای مانیتورینگ شرایط محیطی با هزینه ای اندک، می توان از هزینه های اضافی برای تعمیر تجهیزات جلوگیری کرد.

تعمیر و نگهداری و تعویض تجهیزات برقی و الکترونیکی معمولاً به صورت برنامه ریزی شده انجام می شود. اما به هر حال همیشه امکان وقوع خرابی های لحظه ای نیز وجود دارد. وضعیت شبکه هم می تواند بر اساس این خرابی های لحظه ای یا فرسایش در طول زمان تحت تاثیر قرار بگیرد.

همیشه پیش گیری بهتر از درمان است اما پیش بینی دقیق زمان وقوع خرابی شبکه و قطعات الکترونیکی آسان نیست. هنگامی که خرابی رخ می دهد، می تواند منجر به خاموشی غیر منتظره و آسیب رسیدن به تجهیزات و قطعات گران قیمت شود. نتیجه نهایی این اختلالات، اغلب افزایش هزینه برای تعمیر و نگه داری تجهیزات و همینطور افزایش هزینه های بهره برداری، هم برای مشتریان و هم برای ارائه دهندگان خدمات است.

مانیتورینگ شرایط محیطی یکی از راه های نظارت مداوم روی تجهیزات است. به این ترتیب کسب و کار مطلع می شود چه موقع و چگونه باید برای برطرف کردن مشکل اقدام کند. پایش شرایط محیطی با استفاده از یک سیستم هوشمند تعبیه شده مانند سنسورها و تجزیه و تحلیل داده انجام می شود و می تواند به منظور کاهش قطعی ها و خاموشی ها، افزایش عمر مفید تجهیزات گران قیمت و جلوگیری از آسیب های پر هزینه مورد استفاده قرار گیرد.

به طور کلی استفاده از سنسورهای مانیتورینگ شرایط محیطی، مزایای زیر را به همراه دارد :

  • بهبود مدیریت ریسک
  • بهینه سازی برنامه نگه داری تجهیزات
  • افزایش عمر دارایی ها
  • ارزیابی های دقیق تر

این امر به شرکتهای تولید کننده صنعتی امکان می دهد تا با دریافت سیگنال های هشدار دهنده اولیه در جهت تعمیر و نگه داری تجهیزات اقدام کنند. مانیتورینگ شرایط محیطی می تواند به منظور اطمینان از سلامت شبکه و کنترل دقیق هزینه های عملیاتی و سرمایه ای، نقشی کلیدی داشته باشد.

 

آیا استقرار سیستم پایش شرایط محیطی هزینه بالایی دارد؟

اخبار و مستندات زیادی در مورد شرکت های مختلف در انواع بخش ها وجود دارد که با به کار گیری ابزار پایش شرایط محیطی توانسته اند طول عمر ابزار و تجهیزات خود را افزایش دهند. اما، در این گونه گزارش ها، بیشتر تمرکز روی مزایای سیستم های مانیتورینگ شرایط محیطی بوده است و چندان به موفقیت به دست آمده توسط مانیتورینگ شرایط محیطی و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری و کاهش خرابی دستگاه ها پرداخت نشده است. به همین دلیل خوب است به این سؤال مهم پاسخ دهیم: آیا مانیتورینگ شرایط محیطی گران است و آیا اجرای آن ارزش هزینه کردن را دارد؟

 

جلوگیری از خطر

برای شروع، لازم به ذکر است که هزینه مانیتورینگ شرایط محیطی همیشه باید با توجه به خسارات احتمالی ناشی از تخریب تجهیزات به دلیل عدم وجود این سیستم ها در محل در نظر گرفته شود. به عبارت دیگر، به عنوان یک کسب و کار باید محاسبه کنید که نرخ بازگشت سرمایه استقرار سنسورهای مانیتورینگ شرایط محیطی با توجه به کاهش هزینه های تعمیر و نگه داری تجهیزات شما چه میزان است؟

یک روش خوب برای ارزیابی راندمان هزینه یک سیستم پایش شرایط محیطی، انجام ارزیابی ریسک سالانه است. برای محاسبه این شاخص، باید مجموع ضررهای تولیدی، هزینه های نیروی کار و هزینه های جایگزینی برای هر یک از خرابی ها را جمع کرده و همچنین تخمین بزنید که این نوع خرابی ها چند بار در سال اتفاق می افتند. به عنوان مثال اگر فرض کنیم هزینه خرابی و تعمیر و نگهداری یک کمپرسور تقریباً برابر با 200 میلیون تومان باشد، با در نظر گرفتن این که احتمال خرابی کمپرسور هر 4 سال یکبار وجود دارد، پس ریسک سالانه شما در مورد این خرابی 50 میلیون تومان است. با در نظر گرفتن تمامی این هزینه ها می توانید برایند دقیقی از عواقب عدم استفاده از سنسورهای مانیتورینگ شرایط محیطی داشته باشید.

روش های دقیقتری هم برای تعیین اینکه آیا نرخ بازگشت سرمایه، سرمایه گذاری در سیستم های پایش شرایط محیطی را توجیه می کند یا نه وجود دارد؛ اما این محاسبات و ملاحظات سریع می تواند به شما کمک کند تا یک دید کلی درباره اینکه آیا کسب و کار شما می تواند با استفاده از سنسورهای مانیتورینگ شرایط محیطی، در هزینه های خود صرفه جویی کند یا خیر داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر شما جزء معدود افراد خوش شانسی باشید که با ماشین های فوق العاده پایدار که هرگز دچار خطا و استهلاک نمی شوند کار می کنید! پس پایش شرایط محیطی ممکن است برای شما کمی گران تمام شود. اطمینان حاصل کنید که برای تعیین دقیق پیامدهایی که این سیستم ها در هزینه های تعمیر و نگهداری تان می توانند داشته باشند، از توصیه های یک توزیع کننده معتبر سنسورهای مانیتورینگ شرایط محیطی استفاده کنید. با این حال، تقریباً همه می دانیم که با توجه به هزینه مانیتورینگ عاقلانه ترین کار، پایش شرایط محیطی و جلوگیری از هزینه های بالای تعمیر قطعات و تجهیزات است و انجام این کار نقش مهمی در کاهش ریسک های محیطی دارد.

 

هزینه های اولیه

پس از ارزیابی میزان صرفه جویی در هزینه با استفاده از سنسورهای مانیتورینگ شرایط محیطی، می توانید به بررسی هزینه های اولیه استقرار آنها بپردازید. به طور معمول، این رقم در مقایسه با هزینه های معمول کسب و کارها در طول سال، بسیار کم رنگ است. به خصوص برای صنایع بزرگ در نقاط دور افتاده، مانند تجهیزات نفتی یا شرکتهای پتروشیمی، هزینه های توقف کار یا پیامدهای ایمنی و خرابی ماشین آلات آنقدر بالا است که عملا هیچ گزینه بهتری به جز پایش مداوم شرایط محیطی برای کاهش این گونه هزینه ها وجود ندارد.

به یاد داشته باشید که این هزینه ها در هر صنعت و برای هر شرکت متفاوت است، بنابراین یک بار دیگر توصیه می کنیم در مورد این موضوع با یک متخصص صحبت کنید تا اطلاعات دقیق تر و شفاف تری در مورد کسب و کار خود به دست بیاورید.

جلوگیری از خطر

با توجه به همه ملاحظات، احساس می شود استفاده از سنسورهای پایش شرایط محیطی سرمایه گذاری بسیار مناسبی است که هزینه های اجرایی خود را توجیه می کند. به همین دلیل، نمی توان آن را به عنوان فناوری گران قیمت در نظر گرفت، به ویژه هنگامی که آن را به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت در نظر می گیریم. این سنسورها به شما امکان می دهند تا کسب و کارتان را با اطمینان و به شکلی مقرون به صرفه رشد دهید.

جای تعجب نیست که این تکنولوژی توسط بسیاری متخصصان به عنوان یکی از بزرگترین پیشرفتهای تکنولوژی مدرن شناخته شده است و صرفه جویی بالقوه در شرکت ها و کسب و کارهای مختلف را به میلیاردها تومان رسانده است. در کنار تجزیه و تحلیل های لحظه ای دقیق و سیستم های هوش مصنوعی، پایش شرایط محیطی استاندارد جدیدی را برای نحوه تولید و نگهداری کالاها تعیین کرده است و حتی ممکن است در آینده ای نه چندان دور، استفاده از سنسورهای مانیتورینگ شرایط محیطی تبدیل به یک استاندارد صنعتی شود.

در هر صورت، آنچه مشخص است این است که استفاده از این سیستم ها راهی فوق العاده برای کاهش هزینه های ناشی از خرابی سیستم ها و هزینه های تعمیرات است.

 

5 مزیت برتر استفاده از سنسورهای مانیتورینگ شرایط محیطی

در ادامه به 5 دلیل مهم که استفاده از سیستم های پایش شرایط محیطی را توجیه می کنند، اشاره می کنیم:

 

کاهش هزینه های نگهداری

مزیت اصلی نظارت بر شرایط، با توجه به هزینه مانیتورینگ شرایط محیطی، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری است. اکثر تولید کنندگان گزارش می دهند که درصد بالایی از خرابی دستگاه ها به دلیل وجود خطاهای پنهان است که از چشم متخصصین دور مانده اند. پیدا کردن این خطاها بدون استفاده از سنسورهای مانیتورینگ شرایط محیطی تقریباً غیرممکن است. در حالی که هزینه مانیتورینگ شرایط محیطی هم بالا نیست.

 

به حداکثر رساندن بازده تولید

ماشین آلات معیوب و اجزای خراب میزان بهره وری را کاهش می دهد. این نه تنها به حاشیه سود بالقوه ضربه می زند، بلکه می تواند در برنامه های تحویل و توافق نامه با مشتری نیز اثرات منفی بگذارد. با نظارت بر شرایط محیطی، مطمئناً می توانید تولید خود را به حداکثر برسانید.

 

افزایش طول عمر تجهیزات

تجهیزات و قطعات با کیفیت مناسب برای ماندگاری ساخته شده اند و نظارت بر شرایط محیطی می تواند به افزایش طول عمر این قطعات و دستگاه ها کمک کند. این نشان می دهد که نظارت بر شرایط نه تنها می تواند هزینه های پنهان را از بین ببرد، بلکه در واقع می تواند به طور کلی بهره وری را نیز افزایش دهد.

 

اولویت بندی وظایف نگهداری

با به روز رسانی های مکرر و قابل اعتماد در مورد ماشین آلات و تجهیزات خود، شما یک لیست واقعی در مورد وظایف نگهداری و اولویت آنها را در اختیار دارید. این می تواند به شما کمک کند تا با شرکتهای تعمیر و نگهداری و برنامه ریزی در مورد پروژه های زمان بندی شده، به شکل منسجم و برنامه ریزی شده همکاری کنید.

 

گزارش های دقیق و قابل استناد

با نظارت بر شرایط محیطی، به یک مجموعه داده مرتباً به روزرسانی شده در مورد تجهیزات خود دسترسی دارید. این اطلاعات می تواند هنگام تحلیل شاخص های عملکرد و اندازه گیری درصد موفقیت تولید و خروجی شما بسیار مفید باشد. این به نوبه خود، به شما امکان می دهد هنگام خرید تجهیزات جدید یا تمدید قراردادها با تهیه کنندگان، تصمیمات آگاهانه اتخاذ کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا