لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

تفاوت نرم افزار CRM با ERP و HRM در چیست؟

تفاوت نرم افزار CRM با ERP یا HRM در چیست؟

ادغام سه نرم افزار CRM ، ERP و HRM به کسب و کارها کمک می کند تا بهترین استفاده را از سرمایه خود ببرند و هرکدام از این نرم افزار ها راهکارهای قابل توجهی را برای بهبود کسب و کارها ارائه می دهند.پس با ادامه این مقاله همراه باشید تا با تعاریف نرم افزار های CRM ، HRM  ، ERP آشنا شوید و تفاوت های آن ها را بشناسید.

هر سه نرم افزار ذکر شده برای جمع آوری اطلاعات به کار می روند. تفاوت های CRM ، HRM  ، ERP در نوع اطلاعاتی که ذخیره می کنند خلاصه می شود. از نرم افزار CRM برای جمع آوری اطلاعات مشتریان استفاده می شود. نرم افزار ERP برای جمع آوری و ثبت اطلاعات بین بخش های مختلف یک سازمان کاربرد دارد و در نهایت نرم افزار HRM برای ثبت اطلاعات کارکنان و کارمندان استفاده می شود. هر کدام از این نرم افزارها نمی توانند جایگزین نرم افزار دیگر شوند ولی ادغام این سه نرم افزار می تواند برای کسب و کار موثر واقع گردد به دلیل اینکه هدف هر سه این نرم افزارها افزایش سودآوری شرکت است.

 

تعریف نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان، اتوماسیون فعالیت های فروش، بازاریابی و خدمات را بر عهده دارد و همچنین امکان حفظ ارتباط با مشتریان از مرحله قبل از خرید تا مرحله پس از فروش را فراهم می سازد تا رضایت مشتریان را افزایش دهد و بتواند آن ها را در کسب و کار مورد نظر حفظ نماید.

از این نرم افزار برای مدیریت و توسعه ارتباط با مشتریان موجود، یافتن مشتریان احتمالی و به دست آوردن مشتریان از دست رفته برای افزایش فروش سازمان مورد استفاده قرار می گیرد. هدف نهایی خرید نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان افزایش فروش ، بهبود نگهداری و حفظ مشتری و کارآمدتر کردن روابط با مشتری است.

 

ویژگی‌های کلیدی نرم‌افزار CRM:

  • مدیریت مخاطبان: به راحتی اطلاعات مشتریان، تاریخچه تعاملات و ترجیحات آنها را سازماندهی و دسترسی داشته باشید.
  • پیگیری لوله‌ی فروش: از پیش‌برد راهکارها، فرصت‌های فروش و پیش‌بینی درآمد استفاده کنید.
  • اتوماسیون بازاریابی: کارهای بازاریابی تکراری را مانند کمپین‌های ایمیلی به‌صورت خودکار انجام دهید تا به مخاطبان مخصوص خود برسید.
  • خدمات و پشتیبانی مشتری: از طریق سیستم‌های تیکت‌گذاری و پایگاه‌های دانش پشتیبانی کارآمد ارائه دهید.

 

“یک مشتری راضی، بهترین استراتژی کسب‌وکار است.” – مایکل لبوف

 

با نرم افزار CRM دانا، مطابق با استاندارد های سال 2024 بفروشید.

 

ERP یا برنامه ریزی منابع سازمانی چیست؟

برنامه ریزی منابع سازمانی یا ERP یک نرم افزار مدیریت کسب و کار است که برای بهبود عملکرد، سودآوری و بهره وری شرکت مورد استفاده قرار می گیرد.

این نرم افزار کامپیوتری اطلاعات را از بخش های مختلف سازمان جمع آوری کرده و آن را برای مدیریت داخلی و هم مدیریت خارجی سازمان ثبت، ادغام و تبدیل می کند. ERP زمینه های کلیدی تجارت مانند خرید، فروش، تولید، منابع انسانی، خدمات، موجودی و غیره را برای هموار ساختن فرآیندهای تجاری و گردش اطلاعات در سازمان ادغام می کند.

ویژگی برجسته ERP، پایگاه داده اشتراکی است که مجموعه ای از عملکردها را که توسط بخش های مختلف سازمان استفاده می شود ارائه می دهد. با اجرای این نرم افزار در سازمان، تمام بخش ها می توانند به اطلاعات به روز شده دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، اشخاص همچنین قادر به تجزیه و تحلیل سودآوری، عملکرد و نقدینگی در هر مقطع زمانی هستند.

مهمترین فایده این نرم افزار یکپارچگی آن است و بنابراین فراوانی داده ها به حداقل می رسد. این نرم افزار فرآیندها، مراحل و گزارش های استاندارد شده و همچنین رایج در صنایع را ارائه می دهد.

 

ویژگی‌های کلیدی نرم‌افزار ERP:

  • مالی و حسابداری: مدیریت داده‌های مالی، بودجه‌بندی و معاملات به‌صورت امن.
  • مدیریت زنجیره تأمین: نظارت بر موجودی، لجستیک و تامین‌کنندگان برای بهینه‌سازی زنجیره تأمین.
  • منابع انسانی: اتوماسیون حقوقی و دسترسی به اطلاعات کارکنان.
  • مدیریت پروژه: برنامه‌ریزی، اجرا و پیگیری پروژه‌ها به صورت کارآمد.

 

“در حین آماده‌سازی برای مبارزه، من همواره یافته‌ام که برنامه‌ها بی‌استفاده هستند، اما برنامه‌ریزی ضروری است.” – دوایت ایزنهاور

 

درک تفاوت های کلیدی بین CRM و ERP

سیستم های CRM و ERP هر دو در افزایش بهره وری، بهبود اتوماسیون و افزایش درآمدزایی به کسب و کارها کمک می کنند. بنابراین، ممکن است این سوال مطرح شود که بین یک سیستم CRM و ERP چه تفاوت هایی وجود دارد؟ آیا می توان این دو سیستم را جایگزین هم کرد؟

تفاوت اصلی بین این دو سیستم این است که نرم افزار ERP در درجه اول برای داده ها و عملیات مالی و نرم افزار CRM در بخش فروش و خدمات مشتری کسب و کار استفاده می شود. در حالی که سیستم های ERP در درجه اول از عملکردهای بک آفیس (پشت صحنه سازمانی) مانند حسابداری، تدارکات، منابع انسانی و انطباق پشتیبانی می کند، CRM از عملکردهای ویژه فرانت آفیس (بخش قابل دید توسط مشتری) بهره می برد.

بسیاری از سیستم های ERP دارای ویژگی های یک CRM مدرن هستند، اما سیستم های CRM ویژگی های یک ERP را ارائه نمی دهند و قادر به مدیریت داده های تراکنشی نیستند. هم CRM و هم ERP اجزای حیاتی یک سیستم فناوری اطلاعات تجاری موفق هستند و نمی توانند جایگزین یکدیگر شوند. در ادامه به تفاوت های کلیدی CRM و ERP اشاره می کنیم.

 

1. پایگاه داده

یک سیستم ERP به منظور ایجاد یک منبع داده قابل اطمینان، داده ها را از سیستم هایی در سراسر کسب و کار جمع آوری می کند.
یک CRM داده های مربوط به سرنخ ها، مشتریان بالقوه و فعلی را به منظور ایجاد یک دید کامل نسبت به ترجیحات، نیازها، تعاملات و سوابق خرید آنها جمع آوری می کند.

 

2. یکپارچه سازی

شرکت ها می توانند نرم افزارهای حسابداری و CRM خود را با یک سیستم ERP ادغام کنند تا به یک دید جامع از عملکرد شرکت دسترسی داشته باشند.

امکان یکپارچه سازی سیستم های CRM با ابزارهایی مانند پلتفرم های تجارت الکترونیک و سیستم های اتوماسیون بازاریابی که مدیریت سفر مشتری یا پایپ لاین فروش را تسهیل می کنند وجود دارد.

 

3. اتوماسیون

شرکت ها می توانند برای اتوماسیون به قابلیت های یک سیستم ERP مانند تولید خودکار گزارش و فاکتور تکیه کنند تا کارایی کسب و کار در خصوص وظایف تکراری را افزایش دهند.

قابلیت های اتوماسیون CRM مانند امتیازدهی خودکار سرنخ ها و هدایت درخواست های خدمات مشتری به نمایندگان مناسب به کسب و کار اجازه می دهد تا سفر مشتری را به شکل بهتری مدیریت کند.

 

4. گزارش دهی و تحلیل

گزارش دهی و تحلیل در یک سیستم ERP اساسا بر روی برنامه ریزی منابع، عملکرد و پیش بینی ها (شامل تامین مالی) تمرکز می کند.

قابلیت های گزارش دهی در CRM، فروش، خدمات مشتری و عملکرد کمپین بازاریابی و ترندها را پوشش می دهد. برای مثال گزارش دهی در یک سیستم CRM می تواند اطلاعاتی در خصوص خرید مشتری، درآمد حاصل از فروش، ترندها و پیش بینی ها را ارائه دهد.

 

5. تحلیل رقبا

اگرچه یک سیستم ERP توانمندی های ویژه ای برای تحلیل رقبا را ارائه نمی دهد، اما کاربران می توانند از طریق ادغام ERP با یک سیستم CRM این توانمندی را به دست آورند.

بسیاری از سیستم های CRM ابزارهایی را برای جمع آوری اطلاعات در خصوص رقبا ارائه دهند. کسب و کار با این ابزارها می تواند متوجه شود که مشتریان، مشتریان بالقوه و سرنخ ها چطور با برند رقیل تعامل دارند. این ابزارها همچنین می تواند یک محتوای جامع در خصوص شرایط بازار مانند اخبار مربوط به رقبا را در دسترس کسب و کار قرار دهد.

 

6. تحلیل داده

یک سیستم ERP می تواند برای پیش بینی میزان درآمد احتمالی بر اساس شرایط بازار و شرکت و عملکرد فعلی، داده ها را تحلیل کند. به این ترتیب شرکت ها می توانند به شیوه های موثرتری، تصمیمات استراتژیک و آگاهانه بگیرند.

یک CRM می تواند به منظور ارائه ترندها و درآمدهای احتمالی، داده ها را تحلیل کند. به این ترتیب، شرکت ها می توانند برای اتخاذ تصمیمات استراتژیک و فعالانه در خصوص مدیریتی چرخه فروش، کمپین های بازاریابی و رضایت مشتری از این تحلیل ها استفاده کنند.

 

7. مدیریت مالی

سیستم های ERP از ماژول های مالی و حسابداری برخوردارند و یا گزینه هایی برای یکپارچه شدن با را ارائه می دهند. به این ترتیب شرکت ها می توانند از طریق اتوماسیون، گزارش دهی و تحلیل داده به شکل بهتری درآمد، هزینه و منابع مورد نیاز خود را مدیریت و حتی پیش بینی کنند.

اگرچه سیستم های CRM بر روی مدیریت مالی یک شرکت تمرکز نمی کند، اما بسیاری از CRM ها ابزارهایی را در دسترس شرکت قرار می دند تا تصمیمات مالی آگاهانه تری بگیرند. برای مثال، یک CRM می تواند ارزش طول عمر مشتری (CLV) را محاسبه کند تا یک پیش بینی از ارزش بلندمدتی که یک مشتری برای شرکت به همراه دارد ارائه شود.

 

8. ابزارهای خدمات مشتری

ماژول خدمات مشتری در یک سیستم ERP به شرکت ها کمک می کند تا فرایندهایی مانند چرخه ها و پایپ لاین های فروش، چرخه عمر مشتری، صورت حساب و مدیریت ارتباط که بر روی تجربه مشتری تاثیرگذارند را به شکل بهتری مدیریت کنند.

سیستم های CRM از ابزارهایی برخوردارند که در مدیریت خدمات مشتری به شرکت ها کمک می کند. این ابزارها مدیریت هدایت درخواست ها به نمایندگان خدمات مشتری مناسب، ثبت سابقه تعاملات، وظایف و یادآوری ها را تسهیل می کند. در نتیجه شرکت ها می توانند خدمات مشتری شخصی سازی شده با زمینه های قبلی را به مشتریان ارائه بدهند.

 

9. ابزارهای مدیریت زنجیره تامین

یک سیستم ERP تمامی عملیات های کسب و کار را در یک داشبورد واحد تجمیع می کند تا هماهنگی و دید بهتری را در سراسر تیم ها ایجاد کند. علاوه بر این، ERP برای حذف بخش انسانی مربوط به وظایف اضافی زنجیره تامین مانند برنامه ریزی منابع و صورت حساب از اتوماسیون بهره می برد. به این ترتیب، ERP می تواند مدیریت زنجیره تامین را تسهیل کند.

از آنجا که یک CRM تاریخچه خرید مشتری را ردیابی می کند، ارزش طول عمر مشتری را پیش بینی می کند و سناریوهای اختمالی تقاضای مشتری را ارائه می دهد، قادر است به مدیران زنجیره تامین کمک کند تا بدانند چه چیزهایی را در چه زمانی ذخیره کنند. با این حال، یک سیستم CRM از نظر برنامه ریزی منابع در سطح پایین تری نسبت به ERP قرار می گیرد.

 

10. مدیریت تولید

قابلیت های مدیریت تولید در یک سیستم ERP حول نظارت و گزارش دهی متمرکز است تا در حذف ناکارامدی هایی که می توانند تولید را کاهش دهند به شرکت ها کمک کند. ERP همچنین به شرکت ها کمک می کند تا بدانند منابع باید چه زمانی سفارش داده شوند و کجا و چه زمانی باید برای برآورده کردن نیازهای تولید تامین شوند و در عین حال با تعیین زمان مناسب برای ذخیره سازی منابع، از هزینه های غیرضروری جلوگیری می کند.

یک سیستم CRM ابزارهای مدیریت تولید محدودی را در مقایسه با ERP ارائه می دهد. با این حال، سیستم CRM بینشی را در مورد روند مصرف کننده ارائه می دهد که قادر است به شرکت ها کمک کند نرخ تولید ایده آل مورد نیاز خود را برای برآورده کردن تقاضا بدانند.

 

11. دید 360 درجه نسبت به مشتری

برخی از سیستم های ERP پروفایل های مشتری را همانند راهکارهای قدیمی تر CRM ارائه می دهند اما بسیاری از آنها امکان ادغام با یک سیستم CRM را در دسترس کسب و کار قرار می دهند.

یک راهکار CRM داده های مربوطه را جمع آوری می کند تا برای هر مخاطب در پایگاه داده خود یک پروفایل ایجاد کند. این مخاطبان شامل مشتریان بالقوه، سرنخ ها و مشتریان فعلی کسب و کار می شود. با انجام این کار، CRM یک نمای 360 درجه ای را در مورد ترجیحات، جمعیت شناسی، تاریخچه تعامل و اطلاعات تماس در دسترس کسب و کار قرار می دهد.

 

12. مدیریت بازاریابی

برای تسهیل مدیریت بازاریابی، بسیاری از ارائه دهندگان ERP یا یک راهکار CRM برای ادغام با نرم افزار ERP را ارائه می دهند یا امکان ادغام با سایر راهکارهای CRM موجود در بازار را در دسترس کسب و کار قرار می دهند.

راهکارهای CRM یک جزء مدیریت بازاریابی با ویژگی های کامل را ارائه می دهند که از توانایی های زیر برخوردارند:

  • بخش بندی مشتریان
  • سرنخ ها و مشتریان بالقوه
  • تجزیه و تحلیل ترجیحات خریدار و جمعیت شناسی
  • برچسب گذاری مخاطبین برای گنجاندن در کمپین ها
  • ارسال ایمیل انبوه بر اساس بخش بندی
  • ایجاد کمپین های بازاریابی از طریق تمپلیت ها
  • تولید محتوای بازاریابی ایمیلی مستقیم
  • پراکندگی خودکار کمپین (از جمله کمپین های قطره ای)
  • تجزیه و تحلیل بازخورد کمپین و اجرای فرایند تحلیل رقبا

 

13. مدیریت چرخه فروش

بسیاری از سیستم های ERP امکان ادغام با گزینه های CRM موجود در بازار را ارائه می دهند تا به شرکت ها در مدیریت چرخه فروش کمک کنند.

راهکارهای CRM همه ابزارهای مورد نیاز برای مدیریت پایپ لاین فروش و چرخه فروش را ارائه می دهند که از جمله موارد زیر را شامل می شود:

  • گزارش دهی شفاف از پایپ لاین
  • پیش بینی فروش
  • تجزیه و تحلیل و پروفایل های مشتریان فعلی و بالقوه
  • ابزارهای راه اندازی و مقیاس بندی تجارت الکترونیک
  • امتیازدهی به سرنخ
  • یادآوری های تعامل
  • ردیابی تاریخچه تراکنش
  • ارزش طول عمر مشتری (CLV)
  • قابلیت های تحلیل پیش بینی کننده
  • ابزارهایی برای کمک به نمایندگان فروش برای شخصی سازی هر تعامل با مشتری یا سرنخ

 

مدیریت منابع انسانی (HRM) چیست؟

سیستم مدیریت منابع انسانی یک مدل کاملی از HR است که اطلاعات مربوط به کارمندان و کارکنان مانند مدیریت مرخصی، حضور، نظم، روند ارزیابی، وام و حق بیمه را جمع آوری و ثبت می کند. این سیستم به کارمندان اجازه می دهد تا اطلاعات شخصی خود را پیگیری کنند.

HRM در واقع مدیریت کارمندان یک کسب و کار می باشد که این کارمندان و کارکنان را دارایی کسب و کار در نظر می گیرند. در این زمینه، گاهی به کارمندان به عنوان سرمایه انسانی اشاره می شود. HRM به مشاغل و کسب و کارها کمک می کند تا بار کاری خود را کاهش دهند و وظایف منابع انسانی خود را با کارایی بیشتری انجام دهند.

 

ویژگی‌های کلیدی نرم‌افزار HRM:

  • ورود به سازمان: ساده‌سازی فرآیند ورود به سازمان، شامل جمع‌آوری اسناد و آموزش.
  • مدیریت عملکرد: پیگیری عملکرد کارکنان، انجام ارزیابی‌ها و تعیین اهداف.
  • مرخصی و حضور غیاب: مدیریت درخواست‌های مرخصی، پیگیری حضور و غیاب و مرخصی‌ها.
  • خودپرداز کارمندان: امکان دسترسی کارمندان به اطلاعات شخصی خود و به‌روزرسانی‌ها.

 

“کارمندانی که اعتقاد دارند مدیریت به انسان‌ها در کلیت آنها نگریسته، نه فقط به عنوان یک کارمند، بهتر وظیفه خواهند کرد، بیشتر راضی خواهند بود و کارآمدتر خواهند بود.” – آن م. مولکاهی

 

اهداف مدیریت منابع انسانی

 

اهداف HRM را می توان به چهار دسته تقسیم کرد:

 

اهداف مدیریت منابع انسانی

 

1. اهداف اجتماعی

اقداماتی که در جای خود برای پاسخگویی به نیازهای اخلاقی و اجتماعی یا چالش های شرکت و کارمندان انجام می گیرد و می تواند شامل مواردی مانند فرصت برابر و حقوق برابر برای کار برابر باشد.

 

2. اهداف سازمانی

اقداماتی که برای کمک به تضمین کارآیی سازمان انجام می شود که شامل آموزش، استخدام تعداد مناسب کارمندان برای یک کار معین یا حفظ نرخ بالای حفظ کارمندان است.

 

3. اهداف عملکردی

دستورالعملهایی که به صورت کلی برای حفظ عملکرد درست منابع انسانی در سازمان به کار می روند که شامل تخصیص درست تمام منابع انسانی می شود.

 

4. اهداف شخصی

منابعی که برای حمایت از اهداف شخصی هر کارمند استفاده می شود که شامل ارائه فرصت برای آموزش یا پیشرفت شغلی و همچنین حفظ رضایت کارکنان است.

 

تفاوت های کلیدی بین HRM و CRM

راهکار مدیریت منابع انسانی (HRM) و راهکار مدیریت ارتباط مشتری (CRM) هر دو جزو ابزارهای نیرومندی هستند که پویایی کسب و کارهای مدرن را شکل می دهند. اما این دو راهکار تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

 

– تمرکز

یک راهکار HRM در درجه اول بر مدیریت نیروی کار سازمان متمرکز است. این راهکار با جنبه های مختلفی در مورد کارمندان از جمله استخدام، آموزش و توسعه، مدیریت عملکرد، روابط کارمندان و پاداش و مزایا سر و کار دارد.

یک راهکار CRM حول مدیریت روابط و تعاملات با مشتری می چرخد. این راهکار روی جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان موجود و به حداکثر رساندن رضایت مشتری تمرکز دارد. CRM شامل استراتژی ها و فناوری هایی برای درک نیازهای مشتری، ارائه تجربیات شخصی و بهینه سازی تلاش های بازاریابی و فروش است.

 

– هدف

هدف یک راهکار HRM به حداکثر رساندن عملکرد، بهره وری و رضایت کارمندان است. هدف آن ایجاد فرهنگ کاری مثبت، جذب و حفظ استعدادهای برتر، توسعه مهارت های کارمندان و تضمین یک محیط کاری هماهنگ است.

یک راهکار CRM با هدف افزایش رضایت، وفاداری و سودآوری مشتری طراحی شده است. هدف نهایی یک CRM ایجاد روابط قوی با مشتری، درک ترجیحات مشتری، ارائه تجربیات شخصی و بهینه سازی استراتژی های فروش و بازاریابی برای افزایش نرخ حفظ مشتری و رشد کسب و کار ست.

 

– فعالیت های کلیدی

فعالیت های یک راهکار مدیریت منابع انسانی (HRM) شامل استخدام و انتخاب، آنبوردینگ، آموزش و توسعه، مدیریت عملکرد، مدیریت حقوق و مزایا، مشارکت کارمندان، حل تعارض و برنامه ریزی نیروی کار است.

فعالیت های اصلی یک نرم افزار CRM شامل جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های مشتری، بخش بندی مشتری، تولید سرنخ، مدیریت پایپ لاین فروش، خدمات و پشتیبانی مشتری، مدیریت کمپین بازاریابی، تحلیل بازخورد مشتری و استراتژی های حفظ مشتری است.

 

– تمرکز داده ها

راهکار HRM در درجه اول با داده های مربوط به کارمندان مانند اطلاعات شخصی، ارزیابی عملکرد، سوابق آموزشی و جزئیات پاداش سر و کار دارد.

راهکارهای CRM بر روی داده های مرتبط با مشتری از جمله اطلاعات تماس، سابقه خرید، ترجیحات، تعامل با شرکت، بازخورد و اطلاعات جمعیتی تمرکز دارد.

 

– تاثیرات و ذینفعان

یک راهکار HRM بر کارمندان و عملکرد داخلی سازمان تاثیر می گذارد. این تاثیر شامل متخصصان منابع انسانی، مدیران و همه کارمندان شرکت می شود.

یک نرم افزار CRM بر مشتریان و روابط خارجی سازمان تاثیرگذار است. این تاثیر شامل تیم های فروش و بازاریابی، نمایندگان خدمات مشتری و البته مشتریان می شود.

 

سخن پایانی

در دنیای نرم‌افزارهای مدیریت، تفاوت‌های بین CRM، ERP و HRM برای انتخاب صحیح بسیار حائز اهمیت هستند. نرم‌افزار CRM بر روی روابط با مشتریان و بازاریابی تمرکز می‌کند، در حالی که نرم‌افزار ERP وظایف مختلف کسب‌وکار را با هم یکپارچه می‌کند و نرم‌افزار HRM فرآیندهای منابع انسانی را بهینه‌سازی می‌کند.

به‌خاطر داشته باشید که کلید موفقیت اجرای موفقیت‌آمیز درک نیازهای خاص شرکت شماست. از قدرت نرم‌افزارها بهره بگیرید و به آینده سازمان خود به شیوه‌ای منظم، پویا و موفقیت‌آمیز بروید.

توجه: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفا به‌عنوان مرجع کلی ارائه شده است. لطفاً برای مشاوره و راهنمایی خاص به نیازهای کسب‌وکارتان، با حرفه‌ای‌ها و متخصصان مرتبط تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول


  • CRM چیست؟

    نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان، اتوماسیون فعالیت های فروش، بازاریابی و خدمات را بر عهده دارد و همچنین امکان حفظ ارتباط با مشتریان از مرحله قبل از خرید تا مرحله پس از فروش را فراهم می سازد تا رضایت مشتریان را افزایش دهد و بتواند آن ها را در کسب و کار مورد نظر حفظ نماید.


  • ERP یا برنامه ریزی منابع سازمانی چیست؟

    برنامه ریزی منابع سازمانی یا ERP یک نرم افزار مدیریت کسب و کار است که برای بهبود عملکرد، سودآوری و بهره وری شرکت مورد استفاده قرار می گیرد.


  • مدیریت منابع انسانی (HRM) چیست؟

    سیستم مدیریت منابع انسانی یک مدل کاملی از HR است که اطلاعات مربوط به کارمندان و کارکنان مانند مدیریت مرخصی، حضور، نظم، روند ارزیابی، وام و حق بیمه را جمع آوری و ثبت می کند. این سیستم به کارمندان اجازه می دهد تا اطلاعات شخصی خود را پیگیری کنند.

پیمایش به بالا