لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

طراحی کمپین ایمیل مارکتینگ به کمک نرم افزار CRM

طراحی کمپین ایمیل مارکتینگ به کمک نرم افزار CRM | داناپرداز

کمپین ایمیل مارکتینگ نرم افزار CRM کمپینی است که از ابزارهای CRM استفاده می کند تا یک ارتباط بازاریابی مستقیم شخصی سازی شده تر و مؤثر تر با مشتریان احتمالی فراهم کند.

 

کمپین ایمیل مارکتینگ نرم افزار CRM چیست؟

نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) اصطلاحی است که برای توصیف شیوه ها و فن‌آوری‌هایی که شرکت ها برای درک بهتر مشتریان، ترویج تعاملات مثبت و بهبود روابط تجاری از آن‌ها استفاده می کنند به کار برده می شود. هدف از کمپین ایمیل مارکتینگ با نرم افزار CRM تاثیر گذاری بیشتر روی مشتریان است. این فرایند شامل مشتریان B2B هم می شود. بین سال های 2011 و 2014، استفاده از پلت فرم های خودکار بازاریابی B2B یازده برابر افزایش یافته و باعث 60٪ افزایش درآمد برای کسب و کارها شده است. کمپین ایمیل مارکتینگ CRM به جای تمرکز روی مخاطبان عمومی و مبهم که زمانی به شدت بازاریابی می شدند، بر روی اشخاص یا شرکت های واقعی متمرکز می شود، زیرا این افراد هستند که جهت گیری یک سازمان را تعیین می کنند.

 

مزایای کمپین ایمیل مارکتینگ نرم افزار CRM

کمپین ایمیل مارکتینگ نرم افزار CRM نسبت به کمپین های سنتی بازاریابی حالت تهاجمی بسیار پایین تری دارد. این کار با استفاده از یک رویکرد سفارشی سازی شده برای طراحی کمپین ایمیل مارکتینگ انجام می شود که به منظور رفع هدفمند نیازهای مشتریان احتمالی و پرورش روابط مدیریت می شود. البته هدف نهایی و انگیزه کسب و کارها از انجام این نوع بازاریابی بهره مندی دوطرفه و ایجاد روابط بلند مدت با مشتریان است.

شرکت ها می توانند مخاطب های خود را شناسایی کنند، با عادات خرید آنها آشنا شوند و با استفاده از کمپین ایمیل مارکتینگ نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان علائق مشتری را نیز پیش بینی کنند. بدین ترتیب، تعاملات بازاریابی به صورت واقعی بر روی رفع نیازهای مشتریان تمرکز می کند. ایمیل های بازاریابی بدون ایجاد دلخوری برای مشتریان احتمالی، به یادآوری ارزشمندی استفاده از نرم افزار CRM دانا به مشتریان احتمالی که از قبل نسبت به استفاده از آن علاقه نشان داده اند، می پردازد.

با داشتن تصاویر منعطف و به روز رسانی شده، کمپین ایمیل مارکتینگ با ایجاد امکان هدف گیری دقیق تر سرنخ به خصوص برای شرکت ها و فروشندگانی که عمیق تر و سریعتر از آنچه پیش بینی می شد توسعه یافته اند، کمک می کند.

مزایای کمپین ایمیل مارکتینگ نرم افزار CRM | داناپرداز

 

بازاریابی ایمیل از طریق بانک اطلاعاتی CRM، قابلیت انعطاف پذیری، سهولت استفاده و بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را به کاربران ارائه می دهد. هر 1000 تومان سرمایه گذاری در زمینه کمپین ایمیل مارکتینگ با استفاده از نرم افزار سی آر ام تقریبا 40 برابر بازگشت سرمایه دارد. این میزان بازگشت سرمایه حتی بیشتر از فعالیت مداوم در شبکه های اجتماعی است. با این حال، همه پلتفرم های CRM عملکرد مشابهی ندارند. انتخاب ارائه دهنده خدمات مناسب برای کمپین ایمیل مارکتینگ  برای موفقیت در تجارت بسیار مهم است.

یک اتوماسیون بازاریابی کارآمد باید همه چیز از کمپین های قطره ای ساده گرفته تا مجموعه داده های کاملاً یکپارچه را به صورت کامل و با گزارش های یکپارچه سازی شده ارائه دهد. استفاده از کمپین های ایمیل مارکتینگ خودکارسازی شده توسط نرم افزار CRM باعث می شود تا وقت کارشناسان فروش برای اختصاص به سایر جنبه های کسب و کار آزاد شود. ترکیب کمپین های ایمیلی با نرم افزار CRM طیف وسیعی از گزینه ها و انعطاف پذیری را به کاربران ارائه می دهد.

 

اهمیت بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) و استفاده از نرم افزار CRM

اتصال خدمات کمپین ایمیل مارکتینگ و اتوماسیون بازاریابی با فناوری CRM به درک بهتر هر رابطه و افزایش تعامل با مشتریان کمک خواهد کرد.

 

مشخص بودن تمام مراحل کمپین ایمیل مارکتینگ

با به کار گیری کمپین بازاریابی ایمیلی در سی آر ام و خدمات اتوماسیون بازاریابی یکپارچه، کلیه عملکردها را ردیابی کرده و این جزئیات در نرم افزار CRM گزارش می شوند.

به این ترتیب سابقه ای از تعاملات با مخاطب ایجاد می شود که جزئیاتی مانند هر بار باز کردن ایمیل، کلیک، و لغو دستورالعمل را شامل می شود.

در نتیجه تیم های بازاریابی و فروش می توانند علایق مشتری و رفتار آنلاین آنها را بهتر بشناسند و از این شناخت برای شخصی سازی پیام هایی استفاده کنند که باعث افزایش سطح تعامل می شوند.

 

آنالیز نرخ بازگشت سرمایه کمپین ایمیل مارکتینگ در نرم افزار CRM

اگر کمپین های کمپین ایمیل مارکتینگ خود را با استفاده از نرم افزار CRM انجام دهید، به راحتی قادر خواهید بود تا میزان بازگشت سرمایه فعالیت کمپین ایمیل مارکتینگ را اندازه گیری و گزارش کنید.

انتخاب یک نرم افزار CRM خوب از هر تصمیمی مهم تره، درنگ نکنید!

بهبود هماهنگی بین تیم فروش و تیم بازاریابی

پیگیری و بررسی فرایند کمپین ایمیل مارکتینگ CRM باعث مشخص شدن سرنخ هایی می شود که به این فعالیت ها واکنش مثبت نشان می دهند و با آنها درگیر می شوند.

می توانید با استفاده از قابلیت نمره دهی مشتریان احتمالی را رتبه بندی کنید. این اطلاعات می تواند بین تیمهای فروش و بازاریابی برای هدایت فعالیتهای مربوط به بازاریابی تلفنی، شناسایی مشتریان احتمالی آماده برای فروش و قادر ساختن مدیران برای تعیین نقاط مثبت و منفی در کمپین های بازاریابی اجرا شده و مشخص کردن فرصت هایی که مستقیما از طریق کمپین های کمپین ایمیل مارکتینگ به دست آمده اند به اشتراک گذاشته شوند.
بازاریابی با ایمیل | داناپرداز

درک بهتر روابط

دریافت کنندگان ایمیل را تشویق کنید تا جزئیات بیشتری را درباره خود به اشتراک بگذارند. این، درک شما را در مورد هر رابطه بهبود می بخشد. و شما می توانید از این اطلاعات برای شخصی سازی پیام های بازاریابی استفاده کنید.

 

ارسال ایمیل های خودکار و زمان بندی شده توسط نرم افزار CRM

پیام های شخصی سازی شده و با زمان بندی صحیح را با کمپین های بازاریابی ایمیلی CRM ارسال کنید.

نرم افزار CRM این قابلیت را دارد که پس از ایجاد یک رکورد، تغییر یک فیلد و یا رسیدن به یک مرحله مشخص، برای افراد دارای صلاحیت های تعریف شده یک ایمیل یا مجموعه ای از ایمیل ها را ارسال کند.

به این ترتیب به راحتی می توانید کمپین های پرورش سرنخ، نظر سنجی و بازخورد و اطلاع رسانی را انجام دهید.

 

بهبود کیفیت لیست داده ها

برای ارزیابی کیفیت لیست داده ها، لیست های کمپین ایمیل مارکتینگ سی آر ام هدفمند ایجاد کرده و از داده های کمپین های ایمیلی قبلی استفاده کنید.

با استفاده از تجزیه و تحلیل های تعبیه شده در نرم افزار CRM، میزان مشارکت هر یک از اعضای لیست بازاریابی قابل مشاهده است از جمله اینکه اخیراً یک ایمیل خاص توسط آنها باز شده است یا خیر.

با استفاده از این اطلاعات می توان اقداماتی در جهت کنار گذاشتن در یافت کنندگانی که ایمیل ها را بدون پاسخ می گذارند، یا تعاملات مجدد با افراد برای بهبود معیارهای کمپین و حمایت از انطباق با آیین نامه حفاظت از داده های عمومی (GDPR) انجام داد.

 

رعایت حریم خصوصی داده ها

کمپین ایمیل مارکتینگ در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری تضمین می کند که هر دستورالعمل اشتراکی و غیر اشتراکی به طور خودکار در CRM به منظور پیشتیبانی از انطباق با قوانین مربوط به حریم خصوصی از جمله GDPR اعمال و دنبال می شود.

عملکردهای پشتیبانی شامل فرایندهای انتخاب دوگانه و کاهش لغو اشتراک به صورت خودکار هستند. هر عملکرد انتخاب / امتناع بر اساس زمان و تاریخ مشخص شده است و تمامی داده ها توسط مجوزهای امنیتی پیشرفته محافظت می شوند.

 

افزایش نرخ کلیک در کمپین ایمیل مارکتینگ نرم افزار CRM

از داده های به دست آمده از کمپین بازاریابی ایمیلی CRM برای تطبیق محتوای ایمیل با مخاطبان بر اساس آنچه در مورد آنها می دانید برای مدیریت کلیک های ایمیلی افزایش یافته استفاده کنید و نرخ کلیک ها را پایش و اندازه گیری کنید.

هرگونه اطلاعات تماس شامل جنسیت، محل سکونت، گروه سنی، عنوان شغلی، سرگرمی ها و محصولات سفارش داده شده می توانند به عنوان پایه ای برای محتوای ایمیلی پویا مورد استفاده قرار گیرند.

این شرایط امکان ارسال پیام های بسیار شخصی شده را می دهد که منجر به تعامل عالی با دریافت کننده و معیارهای کمپینی چشمگیر خواهد شد.

 

سوالات متداول

  1. کمپین ایمیل مارکتینگ نرم افزار CRM چیست؟
    رم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) اصطلاحی است که برای توصیف شیوه ها و فن‌آوری‌هایی که شرکت ها برای درک بهتر مشتریان، ترویج تعاملات مثبت و بهبود روابط تجاری از آن‌ها استفاده می کنند به کار برده می شود. هدف از کمپین ایمیل مارکتینگ با نرم افزار CRM تاثیر گذاری بیشتر روی مشتریان است.
  2. اهمیت بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) و استفاده از نرم افزار CRM چیست؟
    مشخص بودن تمام مراحل کمپین ایمیل مارکتینگ – آنالیز نرخ بازگشت سرمایه کمپین ایمیل مارکتینگ در نرم افزار CRM – بهبود هماهنگی بین تیم فروش و تیم بازاریابی و …. .

2 دیدگاه دربارهٔ «طراحی کمپین ایمیل مارکتینگ به کمک نرم افزار CRM»

  1. صادق زیا

    نرم افزار CRM توی این موارد هم کمک کنندس پس ممنونم ازتون نمیدونستم اینو

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر باشه
      بله یه CRM در این موضوع ها هم خیلی کمک کنندس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا