لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

نرم افزارهای CRM رایگان؛ معرفی و بررسی 10 سی آر ام رایگان

نرم افزارهای CRM رایگان

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای کمک به تسهیل کار تیم فروش یا اهداف دیگه‌ای مثل مدیریت شبکه‌های اجتماعی، سازمان دهی سرنخ‌ها و مخاطبین، پشتیبانی مشتری، کمپین‌های ایمیل، امتیازدهی به سرنخ، اشتراک‌ها، ثبت نام‌ها و غیره مورد استفاده قرار می‌گیره. اما یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان چطور این فرآیندها رو تسهیل می‌کنه؟

تسهیل کردن به معنای انجام شدن سریع تر و آسون تر کارها هستش. یک راهکار CRM با ترکیب چندین برنامه مختلف در یک پلتفرم واحد این امکان رو فراهم می‌کنه. این برنامه‌ها ارتباط با مشتری، بازاریابی ایمیلی، تلفن، ثبت و بازیابی داده‌ها، گزارش‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها، تخصیص وظایف کاری و غیره رو شامل میشه.

برای اینکه شرکت‌ها بتونن به بهترین شکل رفتار مشتریان خودشون رو تجسم کنن، باید به تمام اطلاعات لازم برای تجزیه و تحلیل، سازمان دهی و بهینه سازی دسترسی داشته باشن.

امروزه اکثر راهکارهای CRM روی کاربرپسند بودن تمرکز کردن. خیلی از شرکت‌ها نرم افزارهای خودشون رو با رابط های کاربری مدرن و کارآمد در دسترس قرار میدن و دیگه از صفحات گسترده استاتیک مخوف یا پایپ لاین و قیف‌های فروش پیچیده خبری نیست.

با یک نرم افزار سی آر ام میتونین داده‌های گسترده و تاریخچه مشتری رو به صورت نمودارهای گرافیکی و کارآمد ببینین. اطلاعات مرتبط مثل آمار و تجزیه و تحلیل بلافاصله از هر تعداد مجموعه داده‌ای که مایل باشین به راحتی ایجاد میشن و در دسترس تیم‌های مختلف قرار میگیرن. علاوه بر این، کارهایی مثل تخصیص وظایف به اعضای تیم‌ها به سادگی کشیدن و رها کردن انجام میشه.

در ادامه ما به معرفی و بررسی نرم افزارهای CRM رایگان پرداخته‌ایم، با ما همراه باشید.

 

با نرم افزار CRM دانا، مطابق با استاندارد های سال 2024 بفروشید.

 

بررسی‌ 10 نرم افزار CRM رایگان و برتر

نرم افزارهای CRM رایگان یک فرصت عالی برای تیم‌های شماست تا بتونن با امکانات این سیستم‌ها کار کنند و در نهایت ببینین آیا استفاده از این راهکارها ارزش افزوده‌ای رو برای کسب و کارتون به همراه میاره یا نه.

این موضوع به خصوص وقتی یک کسب و کار کوچک باشین خیلی اهمیت پیدا می‌کنه؛ چرا که هر هزینه‌ای که انجام میدین عملا بودجه‌ی شما رو برای تبلیغات و بازاریابی کاهش میده. از اونجایی که راهکارهای سی آر ام معرفی شده در این مقاله رایگان هستن، بدون هیچ دغدغه‌ای میتونین از این پلتفرم‌ها استفاده کنین و در فرصت مناسب به خرید نسخه حرفه‌ای گزینه انتخابی‌تون فکر کنین.

 

1) نرم افزار CRM رایگان Zoho

Zoho CRM برای کسب و کارهای کوچک یک پلتفرم خیلی خوب به حساب میاد که با رابط کاربری ساده، ماژول های متعدد با قابلیت سفارشی سازی، اتوماسیون کارآمد و ویژگی های مرتبط با شبکه های اجتماعی، ارزش بالایی رو ارائه میده.

اگر رایگان بودن برای شما خیلی مهمه، پلن بدون پرداخت با قابلیت استفاده توسط 3 کاربر یک شروع خیلی خوب محسوب میشه. این پلتفرم به شما اجازه میده تا گردش کار خاصی رو ایجاد و تعریف کنین، سرنخ‌ها رو مدیریت و عملیات‌های روزانه رو به شکل منطقی منظم کنین.

نرم افزار Zoho خیلی راحت با توییتر و فیسبوک ادغام میشه و اینطوری تقریبا به صورت بی درنگ میتونین به سرنخ‌های جدید رسیدگی کنین.

وقتی که استفاده از نسخه رایگان نظرتون رو به خودش جلب کرد، میتونین نسخه استاندارد Zoho رو با قیمت مناسب تهیه کنین. نسخه پولی امکانات بیشتری مثل پیش بینی فروش کارآمد و ردیابی KPI رو در اختیارتون قرار میده.

*** برای دانستن اطلاعات بیشتر راجع به KPI به صفحه KPI چیست ما مراجعه کنید ***

نسخه Enterprise یا سازمانی هم ویژگی‌های بیشتری مثل ردیابی قیف فروش به صورت مرحله به مرحله، مقایسه داده‌ها بین کاربران، تیم ها، مناطق، محصولات/خدمات و موارد دیگه رو به نسخه استاندارد اضافه می‌کنه.

 

نرم افزار CRM رایگان zoho

 

نقاط ضعف

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری Zoho هیچ قابلیتی رو برای ردیابی ایمیل یا اعلان‌های سرنخ فردی ارائه نمیده. اگر در کسب و کارتون با کاربران خاصی تعامل طولانی مدت فرد به فرد دارین، این موضوع میتونه مشکل ساز بشه.

رابط کاربری ممکنه کمی کند به نظر برسه. پرداخت هزینه برای ماژول‌های افزودنی Zoho برای اینکه کارایی بالاتری داشته باشه در نهایت میتونه هزینه‌های عملیاتی رو خیلی سریع بالا ببره. علاوه بر این، نسخه رایگان فاقد ویژگی‌های ارسال ایمیل به صورت انبوه هستش و به طور کلی برای سفارشی سازی در Zoho با محدودیت زیادی مواجه میشین.

 

2) نرم افزار CRM رایگان HubSpot

هاب اسپات یکی از بزرگت ترین فروشنده های موجود در بازار هستش که با Salesforce رقابت تنگاتنگی داره. این شرکت یک CRM رایگان رو برای کاربران نامحدود ارائه کرده که ویژگی های ابتدایی و ضروری رو در دسترس قرار میده.

نسخه رایگان HubSpot CRM این امکان رو به شما میده تا سرنخ ها رو تخصیص بدین و ردیابی کنین، فرآیند فروش رو مدیریت و گردش های کاری رو برای مدیریت بهتر سازماندهی کنین. همچنین شما میتونین تعاملات مشتری در هر کانال ارتباطی رو در یک مکان واحد ثبت کنین.

قابلیت ایمیل مارکتینگ خیلی جامع و ابزارهای بازاریابی ورودی درون گرا که روی دریافت بازدید موتورهای جستجو برای پست های وبلاگ تاثیر مثبت زیادی میگذاره هم در اختیار شما قرار داره.

این پلتفرم با G Suite و مایکروسافت آفیس سازگاری داره و همگام سازی و پیاده سازی داده ها رو به شکل یکپارچه و راحت انجام میده. قابلیت ادغام با Zapier، اشتراک گذاری آسون اطلاعات و مدیریت وظایف رو در برنامه هایی مثل Slack، Facebook Lead Ads، Google Sheets و غیره، تسهیل می کنه.

بسته های غیررایگان و الحاقی برای این پلتفرم، کارایی ذخیره سازی داده ها رو افزایش میده و امکان دسترسی به گزارش های پیچیده تر رو میسر می کنه. همچنین هوش مصنوعی جدید و فناوری های اتوماسیون پیشرفته تر با این بسته ها در دسترس شما قرار می گیره.

 

نرم افزار CRM رایگان هاب اسپات

 

نقاط ضعف

نسخه رایگان اگرچه ویژگی های زیادی رو ارائه میده اما خیلی از اونها آنچنان قوی نیستن. این یعنی ممکنه مجبور بشین از محصولات بازاریابی، فروش یا مرکز خدمات هاب اسپات استفاده کنین. قابلیت سفارشی سازی محدود باعث میشه تا کسب و کارهای کوچک خاص نتونن اونطوری که باید کارهای بهینه سازی و پیاده سازی کارآمد رو انجام بدن.

 

3) پلتفرم CRM رایگان Freshsales

نرم افزار Freshsales یک راهکار تمام عیار اتوماسیون نیروی فروش برای تیم های فروش محسوب میشه. همه چیزهایی رو که یک فروشنده به اون نیاز داره در دسترس قرار میده؛ جذب سرنخ های با کیفیت، مشارکت در گفتگوهای متنی، ایجاد معاملات با بینش های مبتنی بر هوش مصنوعی و پرورش روابط با مشتری.

به لطف قابلیت های ایمیل، تلفن، چت و تلفن Freshsales، فرآیند فروش و فعالیت های روزانه مربوط به بخش فروش خودکار میشه و نیروهای فروش زمان بیشتری رو برای فروش در اختیار دارن که در نهایت به افزایش کارایی و بهره وری اونها کمک می‌ کنه.

با موتور هوش مصنوعی Freddy، فروشنده ها میتونن بینش هایی رو در مورد بهترین معاملات و اقداماتی که باید انجام بدن تا به درآمد و فروش پیش بینی شده دست پیدا کنن مشاهده کنن. کسب و کارها میتونن با Freshsales گام بعدی رو به سمت مدیریت قدرتمند پایپ لاین بردارن. علاوه بر این، CPQ داخلی، تولید و به اشتراک گذاری قیمت و سایر دارایی های حیاتی فروش رو خیلی بی دردسر و راحت انجام میده.

 

نرم افزار سی آر ام رایگان freshsales

 

نقاط ضعف

مثل خیلی از محصولات دیگه، بعضی از ویژگی های کارآمد و بهتر، فقط در پلن های ممتاز قابل ارائه هستش. از جمله مواردی که در نرم افزار Freshsales به صورت پولی در اختیارتون قرار می گیره میشه به به گردش کار مبتنی بر زمان، چند تا از ابزارهای چت بات و گزارش عددی پیشرفته اشاره کرد.

اما به طور کلی، نسخه های رایگان و اولیه میتونن نقطه شروع خیلی خوبی باشن و فراموش نکنین که همیشه شانس ارتقاء پلن خودتون رو هم دارین.

 

در رویداد بر مدار دانایی چه گذشت؟

راهکارهای نوین بازاریابی و فروش برای ورود به سال 1403

 

4) پلتفرم CRM رایگان Capsule

نرم افزار Capsule به لطف رابط کاربری تمیز و نحوه استفاده آسونی که داره، نه تنها ارتباط شما با مشتری، بلکه تمامی روابط تجاری شما رو به سطح بالاتری ارتقاء میده. به جای ارائه ده ها ویژگی گسترده، کپسول توانمندی بالایی رو در مدیریت کارهای روزانه به شما میده.

خیلی سریع متوجه میشین که در پایپ لاین شما چی میگذره (مناقصه ها، تولید سرنخ، پیشنهادات، داده های مشتری و غیره) و تیم شما چه کاری رو در چه زمانی باید انجام بده.

پیدا کردن اطلاعات کلیدی با استفاده از Capsule خیلی راحته و لیست های مخاطبین رو میتونین از Gmail، Outlook و فایل های صفحه گسترده CSV و پایگاه داده وارد کنین.

اگر یک کسب و کار رو به صورت انفرادی یا با یک شریک اداره می کنین، نسخه رایگان کپسول (با پشتیبانی از حداکثر 2 کاربرد) میتونه یک انتخاب خوب باشه. نسخه حرفه ای دارای قابلیت ادغام با Zapier، G Suite، Zendesk، توییتر و Mailchimp هستش که به شما کمک می کنه اطلاعات رو جمع آوری و سرنخ ها رو از تمام اپلیکیشن هاتون جذب کنین.

 

سی آر ام رایگان capsule

 

نقاط ضعف

این طرح رایگان فقط در دسترس 250 مخاطب قرار داره و بنابراین ممکنه ناگهان متوجه بشین که برای ادامه استفاده از ابزار به ارتقای پلن نیاز دارین. هزینه پرداختی ماهیانه برای نسخه حرفه ای با توجه به امکانات و قابلیت هایی که درخواست می کنین میتونه تا حد زیادی بالا بره.

اما جدا از اون، برای ردیابی و تولید خودکار مخاطبین از ایمیل، باید همیشه اونها رو در Dropbox خودتون به BCC تبدیل کنین که فراموش کردن این کار خیلی آسونه و در نتیجه این قابلیت کلیدی رو ممکنه از دست بدین.

 

5) ابزار CRM رایگان Streak

Streak یک CRM کاملا ادغام شده در سرویس Gmail هستش که در صندوق ورودی اکانت جی‌ میل خودتون میتونین بهش دسترسی داشته باشین. ادغام شدن با یکی از پرکاربردترین ابزارهای ایمیل باعث میشه تا کاربران جدید خیلی سریع و راحت با اون ارتباط برقرار کنن.

نسخه رایگان استریک که برای استفاده شخصی در نظر گرفته شده (یعنی فریلنسرها و کارآفرینان انفرادی)، شامل ابزارهای اولیه CRM و ویژگی های خیلی جامع مرتبط با ایمیل هستش. قالب های ایمیل به شما اجازه میده تا ایمیل هاتون رو شخصی سازی و اونها رو با حجم بالا ارسال کنین. با این کار دیگه به بازاریابی ایمیلی به صورت انبوه نیازی ندارین.

برای پر کردن لیست های ایمیل خودتون میتونین بدون دردسر اطلاعات تماس و داده ها رو با استفاده از افزونه Streak CRM Importer از گوگل شیت بیرون بکشین و یا فایل های CSV آفلاین رو درون ابزار استریک وارد کنین. این یعنی دیگه لازم نیستش جاهای خالی فرم ها رو پر کنین و برای هر کاربر به صورت یک به یک ایمیل بفرستین.

با ردیابی ایمیل میتونین بفهمین چه کسی ایمیل شما رو خونده و در کدوم نقطه از جهان این کار رو انجام داده و حتی چند بار ایمیل تون رو خونده. این قابلیت به بهبود بینش تیم و به ویژه افزایش فروش کمک خیلی زیادی می کنه.

وقتی میدونین شخصی پیام شما رو میخونه و رفتارش رو کمی بیشتر درک می کنین، میتونین با پیگیری به شیوه ای که به موقع و مناسبه، فرآیند فروش رو جلو ببرین. شما میتونین از شیوه های ارسال ایمیل تکراری اجتناب کنین و روابط مناسب با مشتری رو پرورش بدین.

علاوه بر این، گزارش تماس ها و یادداشت های جلسه به شما کمک می کنه تا سابقه تعاملاتی به غیر از صندوق ورودی تون رو به صورت سازمان دهی شده بر اساس زمان و نوع پیدا کنین. همچنین میتونین با ایجاد هر تعداد پایپ لاین که فکر می کنین نیاز دارین، سرنخ ها و فروش رو مدیریت کنین.

در واقع حتی نسخه رایگان هم امکان ایجاد تعداد نامحدود پایپ لاین رو فراهم می کنه. یادداشت های درون برنامه ای رو نگهداری و سوابق رو به صورت متمرکز ثبت کنین. از ردیابی داده ها در مکاتبات تماس خودتون استفاده کنین و متوجه بشین که آیا سرنخ ها ایمیل های شما رو دیدن یا نه.

 

نرم افزار CRM رایگان streak

 

نقاط ضعف

استریک یک افزودنی در مرورگر وب هستش که وقتی دستگاه مورد استفاده رو تغییر بدین ممکنه اوضاع کمی پیچیده بشه. دلیلش اینه که در هر دستگاه جدید باید این افزونه رو دانلود کنین و مجددا به اکانت تون وارد بشین. با توجه به اینکه Streak یک سی آر ام سبک هستش احتمالا برای فرآیندهای تجاری پیچیده تر کارایی زیادی نداره.

 

6) نرم افزار CRM رایگان Insightly

با دیدن نام Insightly در این لیست شاید خیلی از کاربرها تعجب کنن، چرا که شرکت سازنده به طور هدفمندی نسخه رایگان رو پنهان کرده. برای پیدا کردن این نسخه باید به قسمت پایینی صفحه قیمت پلن های Insightly برید.

در نسخه رایگان با ویژگی های نظارت بر پروژه و سوابق تماس که همگی در یک رابط کاربری تمیز و فکر شده در دسترس قرار می گیره، فرصت خیلی خوبی برای کسب و کارهای کوچیکه تا با CRM آشنا بشن. فیلم های آموزشی مختلف آماده شده تا شما رو به آسون ترین شکل با ویژگی های این نرم افزار آشنا کنه و زمان یادگیری و پیاده سازی رو به حداقل برسونه.

نرم افزار Insightly یک CRM فول استک هستش که مسیریابی سرنخ، اتوماسیون گردش کار، مدیریت مشتری و ابزارهای پایپ لاین رو به صورت یکجا ارائه میده. این نرم افزار بر پایه یک اصل اساسی تحت عنوان «پیوند رابطه» ساخته شده که شبکه پیچیده ای از تعاملات بین شرکت شما و مشتریان و رهبران شماست.

بخشی از این اصل به «پیوند دادن به رکورد» مربوط میشه که در اون دید جامعی نسبت به تمامی مخاطبین مرتبط با کسب و کارتون در کانال های ارتباطی مختلف پیدا می کنین. بنابراین میتونین متوجه بشین چه کسانی همدیگه رو میشناسن، چه کسانی با هم تعامل داشتن و این تعامل چه زمانی اتفاق افتاده.

قابلیت سفارشی سازی بخش عمده ای از جذابیت Insightly رو تشکیل میده. شما میتونین برنامه های سفارشی و تجسم داده ها رو برای ردیابی معیارهای کلیدی و بدون هیچ دانش برنامه نویسی، ایجاد کنین.

فقط کافیه روی گزینه ها کلیک کنید و عناصر رو به قسمت های مورد نظرتون بکشید و رها کنین. با تنظیم مجوزها بر اساس نقش تجاری و یا بخش میتونین امنیت سازمانی رو برای ماژول های خاص، سوابق تماس و غیره مدیریت کنین.

این پلتفرم با G Suite و مایکروسافت 365 و همینطور Dropbox، Slack، Mailchimp، QuickBooks و تعداد زیادی برنامه دیگه ادغام شده که کارایی اون رو تا حد زیادی افزایش میده.

 

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری رایگان insightly

 

نقاط ضعف

نسخه رایگان این CRM فقط برای 2 کاربر قابل استفاده هستش. سیستم پشتیبان گیری از داده ها وجود نداره و محدودیت هایی در بخش ارسال ایمیل انبوه روزانه و ایجاد فیلدهای سفارشی برای هر رکورد از جمله نقاط ضعف این CRM به حساب میاد. علاوه بر این، برای دسترسی به ماژول های تخصیص سرنخ مفیدتر و دقیق تر باید به سراغ پلن های پولی برید.

 

7) نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری رایگان Airtable

یک CRM غیرسنتی و سبک با طراحی خیلی دقیق، زیبایی شناسی بالا و استفاده آسون. نسخه رایگان نرم افزار ایرتیبل خیلی مفیده و به کاربر اجازه میده تا تعداد نامحدودی پایه (Base) حاوی تعداد زیادی صفحات گسترده رو ایجاد کنه. برای هر پایه میشه 1200 رکورد رو تعیین کرد و هر پایه امکان ضمیمه کردن فایل تا حجم 2 گیگابایت رو در اختیار کاربر قرار میده.

پایگاه داده مدیریت گردش کار Airtable با هدف بازطراحی صفحه گسترده های سنتی ایجاد شده و به کاربر اجازه میده تا داده ها رو از مجموعه های مختلفی به همدیگه ارتباط بده و اونها رو به راحتی تفسیر کنه. وارد یا صادر کردن داده ها از طریق فایل CSV به آسونی قابل انجام هستش.

احتمالا دلیل اصلی علاقه مردم به ایرتیبل اینه که نرم افزار به خلاقیت و شخصی سازی اهمیت زیادی میده. داشبورد کارآمد با قابلیت کشیدن و رها کردن به شما اجازه میده تا فیلدهای سفارشی ایجاد کنین و اونها رو با عناصر مختلف شامل پیوست ها، یادداشت های متنی طولانی، چک باکس ها، پیوندها به رکوردهای جدول های دیگه و حتی بارکد پر کنین.

نتیجه این رویکرد صفحه گسترده های آماده یک پلتفرم همکاری همه جانبه هستش که عملکرد کلی CRM رو برای افرادی که ممکنه در برابر اکثر ابزارهای کسب و کار جبهه بگیرن، میسر می کنه. این موضوع باعث میشه تا Airtable برای استفاده توسط تیم هایی که به ترکیبی از ویژگی های تحلیلی، سازمانی و ارتباطات نیاز دارن، یک گزینه مناسب باشه.

 

نرم افزار CRM رایگان airtable

 

نقاط ضعف

نکته مهم اینه که ایرتیبل در واقع هرگز قصد نداشت به عنوان یک CRM تجاری متعارف و کامل به حساب بیاد. این سیاست رو میشه در ویژگی های ساده و طراحی سبک این نرم افزار به وضوح دید. فرآیندهای کاری پیچیده تر و مدیریت وظایف احتمالا بیشتر از ظرفیت این پلتفرم هستش.

 

8) نرم افزار CRM رایگان Agile CRM

نرم افزار Agile CRM یک پلتفرم کسب و کار چندمنظوره و رایگان هستش که قابلیت های خوبی مثل نظارت پروژه، نمایه مخاطب، گزارش، پشتیبانی/خدمات و جدول زمانی رو ارائه میده.

سیستم تیکتینگ برای تیم های پشتیبانی از مشتریان امکاناتی شامل فرم های بازخورد، هلپ دسک، پایگاه دانش و هر چیزی که برای بهبود تجربه مشتری به اون نیاز دارین رو در اختیارتون قرار میده. قابلیت ادغام شدن با RingCentral و Twilio ویژگی های تلفن داخلی این CRM رو ارتقاء میده و تضمین می کنه که ردیابی مکالمه، ضبط تماس و انجام معامله از طریق خطوط تلفن به شکلی سازمان یافته و فوق العاده موثر قابل انجام باشه.

با قراردادن تقویم قرارها به صورت آنلاین شما میتونین تماس های صوتی و پیگیری های بعدی خودتون رو خودکارسازی کنین. علاوه بر این میتونین در فرآیند معامله، پروفایل های شرکت و مخاطب و ایمیل ها، اسناد درون برنامه ای رو پیوست کنین.

 

نرم افزار سی آر ام رایگان Agile CRM

 

نقاط ضعف

اگر پلن خودتون رو از نسخه رایگان به طرح استارتر یا اولیه ارتقاء بدین، با یک جهش قیمتی کاملا معقول مواجه میشین اما اگر از اونجا به پلن رگولار ارتقاء بدین هزینه ای تقریبا 3 برابری رو باید به ازای هر کاربر پرداخت کنین. این میزان افزایش هزینه تا حدودی ناعادلانه به نظر میرسه و برای یک کسب و کار کوچیک احتمالا یک مانع قابل توجه به حساب میاد.

به غیر از این، نرم افزار Agile CRM گزینه های سفارشی سازی خیلی محدودی رو به شما ارائه میده.

 

9) نرم افزار CRM رایگان Apptivo

مجموعه راهکارهای تجاری مبتنی بر فضای ابری Apptivo تمرکز زیادی روی قابلیت سفارشی سازی داره. این شرکت نسخه اولیه خودش رو به صورت رایگان برای استفاده توسط حداکثر 3 کاربر ارائه می کنه. خیلی از ابزارهای اصلی که در برنامه های پولی می بینین به همراه فضای ذخیره سازی 500 مگابایتی به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیره.

برنامه تماس Apptivo (برای مدیریت تماس) کار وارد کردن داده ها از ایمیل ها و وب سایت ها رو آسون می کنه و به شما اجازه میده تا اطلاعات سرنخ، کلاینت و مشتری رو به سادگی جمع آوری کنین و درگیر فرآیند خسته کننده وارد کردن دستی نشین. برنامه های مدیریت Apptivo ابزارهای سازمانی تیمی و فردی رو در دسترس تون قرار میده.

اپلیکیشن Cases بهتون کمک می کنه تا مشکلات و تعاملات مشتریان تون رو مدیریت و ایمیل های مشتری رو به طور خودکار به تیکت تبدیل کنین. این برنامه با CRM، نظارت پروژه، صورتحساب و هر برنامه دیگری در اکوسیستم Apptivo ادغام میشه. اینطوری تمام اطلاعات مربوطه همیشه در دسترس اعضای تیم قرار می گیره.

اگر پا رو از طرح رایگان فراتر بگذارین متوجه میشین که پلن های قیمت گذاری Apptivo خیلی معقول هستن و همه ویژگی ها به جای اینکه به صورت جداگانه به فروش برسن، در کنار هم ارائه میشه که قطعا کسب و کارهای کوچک رو خوشحال می کنه.

 

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری رایگان apptivo

 

نقاط ضعف

نسخه رایگان Apptivo تقریبا هیچ ابزاری رو در بخش بازاریابی به شما ارائه نمیده و از ادغام با ابزارهای ثالث هم پشتیبانی نمی کنه. رابط کاربری نرم افزار اگرچه در نهایت کارایی خوبی داره اما ممکنه کار کردن با اون برای بعضی از کاربرها خیلی راحت نباشه.

 

10) نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری رایگان SuiteCRM

نرم افزار SuiteCRM یک راهکار رایگان و متن باز رو ارائه میده که عملکردهای فروش، خدمات، پشتیبانی و بازاریابی رو به خوبی پوشش میده. کار کردن با نرم افزار تقریبا آسونه و زمان راه اندازی کوتاهی هم داره که در مجموع باعث شده SuiteCRM به یکی از محبوب ترین نرم افزارهای متن باز در بازار تبدیل بشه.

داشبورد لحظه ای داده های دریافتی رو همگام سازی می کنه تا بتونین اطلاعات کافی در مورد وضعیت پروژه های باز، معیارهای پایپ لاین و درآمدها/هزینه ها رو به موقع دریافت کنین. اگر در کسب و کارتون یک بخش IT (یا یک یا دو نفر متخصص IT) داشته باشین، اونها میتونن از چیدمان سفارشی، ماژول و ابزارهای توسعه روابط که فروشنده CRM ارائه میده حداکثر بهره رو ببرن.

توانایی سفارشی سازی و تعداد زیاد افزونه های موجود در وب به SuiteCRM اجازه میده تا در مقاصد مختلف و تقریبا با هر سطح پیچیدگی به خوبی قابل استفاده باشه. علاوه بر این، SuiteCRM روی هر سیستم عاملی که فکرش رو بکنید مثل ویندوز، OS/X، اوبونتو، اندروید و iOS کار می کنه.

 

نرم افزار CRM رایگان suiteCRM

 

نقاط ضعف

اگر به پشتیبانی نیاز داشته باشین باید منتظر اعضای انجمن SuiteCRM بمونین که طبیعتا دریافت پاسخ رو تا حدودی کند می کنه. همونطور که میشه انتظار داشت نسخه رایگان از برخی جهات محدود هستش. ادغام ها و ویژگی ها نسبت به نسخه های پولی محصول، عملکرد ضعیف تری دارن.

به طور کلی، فروشنده هیچ گونه ادغام با نرم افزار ERP رو ارائه نمیده و بنابراین اگر به دنبال پلتفرمی هستین که همه کارهای کسب و کارتون رو با اون انجام بدین، SuiteCRM احتمالا گزینه مناسبی نیست.

علاوه بر این، منبع باز بودن یک نرم افزار معمولا مساوی هستش با دوره یادگیری طولانی تر و متاسفانه این موضوع در مورد SuiteCRM صدق می کنه.

 

آیا استفاده از CRM رایگان برای کسب و کار انتخاب درستیه؟

امروزه دیگه مدیریت کارآمد یک کسب و کار حتی با اندازه کوچک و متوسط بدون استفاده از یک راهکار CRM خوب امکان پذیر نیست. بعضی از شرکت ها و کسب و کارهای کوچک به علت محدودیت بودجه یا پایین بودن تعداد پرسنل شاید ترجیح بدن از راهکارهای رایگان استفاده کنن.
در این مقاله 10 مورد از نرم افزارهای CRM رایگان و برتر در سطح جهان رو بررسی کردیم. همونطوری که دیدین نسخه های رایگان راهکارهای CRM معمولا دارای محدودیت هایی هستن که بعضی از کسب و کارها رو با مشکل مواجه می کنه. این راهکارها ممکنه فقط در بعضی از صنایع عملکرد خوبی داشته باشن.
علاوه بر این، برای خرید نسخه های غیر رایگان هم باید هزینه ها رو به صورت دلاری پرداخت کنین که خب اگر تحریم ها و محدودیت هایی که در این زمینه وجود داره رو هم نادیده بگیریم، هزینه های دلاری احتمالا مورد پسند اکثر شرکت ها نیستش.
اگر راحتی پرسنل و بومی بودن راهکارها رو در نظر بگیرین باز هم استفاده از یک ابزار غیر فارسی نمیتونه گزینه اول اکثر شرکت ها به حساب بیاد. بنابراین توصیه می کنیم برای مدیریت موثر و راحت تر کسب و کارتون از یک CRM ایرانی استفاده کنین. نرم افزار CRM دانا یکی از گزینه های خیلی خوبی هستش که امکان انتخاب اون رو دارین و با پرداخت هزینه ای معقول میتونین هر سازمانی با هر اندازه ای رو مدیریت کنین.

 

آشنایی با امکانات نرم افزار CRM دانا

نرم افزار CRM دانا روش انجام کارها رو در شرکت شما متحول می‌کنه و به لطف اتوماسیون کارآمد فرآیندها، سرعت و چابکی تیم‌های شما رو تا حد قابل توجهی افزایش میده. این CRM طراحی مدرن و جذاب، یادگیری سریع و آسون، قابلیت ادغام با سایر سیستم‌ها، داشبورد قدرتمند، قابلیت ایجاد فرم‌های سفارشی و ماژول‌های جدید و از همه مهم‌تر خدمات استقرار و پشتیبانی قوی رو به کاربران خودش ارائه میده.

 

 

طراحی مدرن و جذاب

یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری کارآمد باید بتونه علاوه بر قابلیت‌های مفید، رابط کاربری مناسبی رو ارائه بده که اکثر کاربرها با اون احساس راحتی کنن. نرم افزار سی آر ام دانا از رابط کاربری ساده و مدرنی برخورداره که اطلاعات رو به صورت طبقه بندی شده در بخش‌های مختلف نمایش میده و کاربر خیلی سریع میتونه به عناصری که نیاز داره دست پیدا کنه.

 

پشتیبانی از مشتریان

نرم افزار CRM دانا اکثر امکاناتی رو که برای مدیریت پشتیبانی مشتریان و ارائه بهترین خدمات نیاز دارین ارائه میده. با استفاده از سیستم تیکتینگ پیشرفته، مدیریت سطح خدمات (SLA)، مدیریت قراردادهای پشتیبانی، اندازه گیری رضایت مشتری (CSAT) و خیلی موارد دیگه میتونین تجربه‌ای دلچسب رو برای مشتری فراهم و اونها رو به مشتریان وفادارتون تبدیل کنین.

 

همکاری تیمی در بالاترین سطح

اگر یک کسب و کار بزرگ یا شرکتی با چند دپارتمان دارین، توصیه می‌کنیم از قابلیت ایجاد تقویم‌های کاری مشترک در سی آر ام دانا غافل نشین. با این تقویم‌ها میتونین کارها رو بهتر برنامه ریزی و از تداخل کارها جلوگیری کنین. برای مشورت یا تایید یک تیکت یا فرصت فروش میتونین یکی از اعضای تیم یا همکارتون رو منشن کنین.
برای پیش برد سریع تر و موثرتر کارها، تیم‌های کاری بسازین و برای اونها هدف گذاری کنین. سی آر ام دانا از قابلیت یادآوری خودکار و هوشمند هم برخورداره که تا حد زیادی باعث صرفه جویی در وقت میشه.

 

خداحافظی با کاغذها و فایل های اکسل

دانا در زمینه ایجاد فیلدهای جدید، طراحی فرم‌های دلخواه، ارتباط با سایر ماژول‌ها و امکان گزارش گیری انعطاف پذیری بالایی داره و عملا خیلی از کارهایی که قبلا به صورت کاغذی یا با فایل های اکسل انجام میدادین رو با CRM دانا به شیوه ای هوشمندانه‌تر و راحت‌تر میتونین انجام بدین.

 

گزارش ساز و داشبورد حرفه ای

اگر میخواین وضعیت عملکرد تیم فروش یا کسب و کارتون رو با یک نگاه متوجه بشین، داشبورد حرفه ای و کارآمد دانا رضایت شما رو جلب می کنه. اندازه گیری و نظارت همیشگی KPIها و عملکرد تیم ها هیچ وقت از این ساده تر نبود.

داشبورد نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دانا نمودارها، شاخص های عملکردی و جدول های آماری مربوط به عملکرد بخش های مختلف سازمان رو به شما نمایش میده. علاوه بر این، با کمک قابلیت سفارشی سازی داشبورد و گزارش ها خیلی راحت میتونین موارد جدید رو مطابق با نیازتون بسازین و با همکاران خودتون به اشتراک بگذارین.

 

داشبورد CRM

 

دوره آزمایشی رایگان

اگر قبل از خرید میخواین با امکانات و محیط نرم افزار CRM دانا بیشتر آشنا بشین یک دوره رایگان 14 روزه در دسترس شما قرار میگیره تا با خیال راحت از این نرم افزار استفاده کنین و بعد تصمیم بگیرین.

برای شروع دوره 14 روزه رایگان کلیک کنید

 

انتخاب یک نرم افزار CRM خوب از هر تصمیمی مهم تره، درنگ نکنید!

 

سوالات متداول

  1. نرم افزار CRM در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟
    نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای کمک به تسهیل کار تیم فروش یا اهداف دیگه‌ای مثل مدیریت شبکه‌های اجتماعی، سازمان دهی سرنخ‌ها و مخاطبین، پشتیبانی مشتری، کمپین‌های ایمیل، امتیازدهی به سرنخ، اشتراک‌ها، ثبت نام‌ها و غیره مورد استفاده قرار می‌گیره
  2. آیا استفاده از CRM رایگان برای کسب و کار انتخاب درستیه؟
    امروزه دیگه مدیریت کارآمد یک کسب و کار حتی با اندازه کوچک و متوسط بدون استفاده از یک راهکار CRM خوب امکان پذیر نیست. بعضی از شرکت ها و کسب و کارهای کوچک به علت محدودیت بودجه یا پایین بودن تعداد پرسنل شاید ترجیح بدن از راهکارهای رایگان استفاده کنن اما همونطوری که دیدین نسخه های رایگان راهکارهای CRM معمولا دارای محدودیت هایی هستن که بعضی از کسب و کارها رو با مشکل مواجه می کنه.

32 دیدگاه دربارهٔ «نرم افزارهای CRM رایگان؛ معرفی و بررسی 10 سی آر ام رایگان»

  1. محمد احسانی

    سلام
    مطلب خوبی بود ممنونم. نرم افزار دانا آیا به درد یک شرکت کوچیک با حدود 5 نفر نیروی انسانی میخوره؟ من یک سیستم خیلی جمع و جور نیاز دارم.

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر
      بله میتونید برای سازمانتون از نرم افزار CRM دانا استفاده کنید. این نرم افزار از شرکت های کوچک تا سازمان های بزرگ قابل استفاده است.
      شما میتونید برای بررسی بهتر از دوره 14 روزه رایگان سی آر ام دانا استفاده کنید.

  2. علیرضا صالحی

    خیلی مطلب خوبی بود
    واقعا این موارد بهترین نرم افزارهای CRM رایگان هستند ممنونم ازتون

    1. امیر علی محمودی

      خواهش میکنم
      امیدوارم که تونسته باشیم کمکی به شما کرده باشیم

  3. خیلی ممنونم ازتون بابت مقاله خوبتون
    ما از پلن رایگان نرم افزار سوئیت سی آر ام استفاده کردیم ولی خیلی از امکاناتش برای پلن رایگان نیست و خیلی کاربردی نیست
    ممنون که بقیه نرم افزارهای سی آر ام رایگان را معرفی کردین

    1. امیر علی محمودی

      بله معمولا پلن رایگان نرم افزار CRM خیلی محدود هستند
      شما میتونید بسته به نیازتون از نرم افزار CRM دانا با قیمت مناسب استفاده کنید.
      امیدواریم تونسته باشیم کمکی به شما کرده باشیم

  4. کامران حبیبی

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید یک سوال داشتم آیا CRMهای رایگانی که معرفی کردین در ایران کاربرد دارن یا باید از سی آر ام های ایرانی استفاده کرد؟

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقت شما هم بخیر
      قطعا در ایران هم قابل استفاده هستند و خیلی هم نرم افزارهای خوبی هستند. ولی مسئله این هستش که معمولا پلن رایگان این نرم افزارها خیلی محدود هستند و پلن های پولیشون هم خیلی گرون که اصلا به صرفه نیستند.
      شما میتونید با قیمت خوب از نرم افزارهای CRM ایرانی استفاده کنید.

  5. کمیل نجیبی

    خیلی ممنون از این مطلب خوبتون در مورد نرم افزارهای CRM رایگان
    یک سوال داشتم ازتون میخواستم بدونم برای خرید نرم افزار سی ار ام به چه نکته هایی باید توجه کنیم؟
    ما یک شرکت تقریبا 30 نفره هستیم و میخوایم CRM مناسب شرکت را خریداری کنیم ولی نمیدونیم چجوری باید انتخاب کنیم بین نرم افزارهای موجود
    شما مطلبی در سایتتان راجع به این موضوع دارین ؟

  6. با عرض سلام
    این CRMهای رایگان هیچکدوم برای شرکت های بزرگ در ایران کارایی ندارند
    CRM دانا برای شرکت های بزرگ کارایی دارند؟

  7. سلام وقتتون بخیر
    بسیار مقاله جامع و خوبی بود
    من دونبال نرم افزار CRM رایگان خوب میگشتم که به لطف شما بهترین هاشو پیدا کردم ممنونم ازتون

  8. یک سوال داشتم این CRM های رایگانی که معرفی کردین برای شرکت های 15 الی 20 نفره هم کاربرد دارن یا خیر؟

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر
      خیر متاسفانه اگه از پلن رایگان استفاده کنین
      برای این تعداد باید خریداری کنین پلن هاشون رو که با این قیمت ارز اصلا به صرفه نیستند
      شما میتونید CRM دانا رو که همان قابلیت ها + زبان فارسی داره تهیه کنین
      برای اطلاعات بیشتر راجع به CRM دانا روی لینک زیر کلیک کنید
      https://www.danapardaz.net/danacrm/

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر
      بله بهترین نرم افزارهای CRM رایگان هستن ولی دارای محدودیت هایی هست پلن رایگانشون

  9. داشتن یه CRM رایگان برای استارتاپ ها خیلی خوبه ما از مقاله شما پلن رایگان Zoho رو انتخاب کردیم. خوبه فقط محدودیت هاش زیاده یکم ولی کار مارو راه میندازه

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر
      بله برای تعداد افراد کم خوبن ولی محدودیت های زیادی دارن دیگه
      خوشحالیم که کمکتون کردیم

  10. جابرمنصوری

    سلام بنده نیازمند برنامه و نرم افزار مشاورین املاک هستم خواستم بپرسم که قیمت چقدر هستش

  11. با سلام. مقاله ای مفید است . اما بهتر بود امکانات و ویژگی های یک سی آر ام خوب را نیز توضیح داده و بر اساس آن سی آر ام های معرفی شده را ارزیابی کنید.
    موفق باشید.

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر باشه
      بله حتما این مورد هم به مقاله اضافه میشه ممنونم از ثبت نظرتون

  12. لیلا ایمانی

    مقاله جالبی درباره نرم‌افزارهای CRM رایگان ارائه دادین. من از این مقاله بسیار استفاده کردم و با توجه به معرفی نرم‌افزارهای مختلف و نقاط ضعفشون، فهمیدم که پلن رایگان CRM ها خیی محدوده و خب برای شرکت های نو پا میشه گفت کارایی داره . ممنونم ازتون بابت این مقاله کاربردی.

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر باشه
      بله درسته خیلی امکانات نرم افزارهای CRMرایگان محدود هستش و اصلا نمیشه برای شرکت های بزرگ استفاده کرد
      ممنونم از ثبت نظرتون

  13. دانیال دهنوی

    سلام وقت شما بخیر چطور میشه از این نرم افزار در زمینه صادرات محصول استفاده کرد؟
    آیا محصولی مثل ژئوتکستایل هم میتونه موفق باشه در زمینه پیدا کردن تاجر های خارجی؟

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر باشه
      این نرم افزارها کارشون پیدا کردن مشتری نیستش
      این نرم افزارها تمام تعاملات شما با مشتریان رو ذخیره و توسط امکانات و راهکارهایی که داره فیلتر سازی و اتوماسیون میکنه فرآیندهاتون رو.
      بله میشه برای تاجرهای خارجی هم استفاده کرد ولی خودشون به تنهایی برای شما مشتری پیدا نمیکنن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا