لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

اهداف استفاده از CRM در کسب و کارها چیست؟

اهداف استفاده از CRM

سازمان ها در صنایع مختلف میتونن از قابلیت های متنوعی که یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ارائه میده بهره مند بشن. با اینکه یک راهکار سی آر ام قابلیت های زیادی رو ارائه میده، اما برای اینکه این ابزار کارآمد حداکثر ارزش رو به کسب و شما اضافه کنه، داشتن یک استراتژی واضح و از قبل تعریف شده ضروری هستش.

شما باید بدونین که چرا به CRM نیاز دارین و راهکار انتخابی چطور با اهداف اصلی کسب و کار شما مطابقت داره. در این مقاله میتونین ببینین که چرا یک استراتژی CRM مهمه و پنج هدف اصلی CRM رو به شما ارائه میدیم که میتونین موقع استفاده از نرم افزار برای کسب و کارتون، به اونها دست پیدا کنین.

 

چرا به یک استراتژی CRM نیاز دارین؟

ایجاد یک استراتژی CRM تضمین می کنه که بیشترین بهره رو از نرم افزار کسب می کنین. این استراتژی توضیح میده که چرا از نرم افزار استفاده می کنین و چطور تاثیرات اون با استراتژی و اهداف کلی کسب و کار شما هم سو میشه.

علاوه بر این، یک استراتژی از قبل تعریف شده، کل سازمان شما رو در یک راستا قرار میده و روی دستیابی به اهداف یکسان متمرکز میشه.

ابزارهای CRM کارهای زیادی انجام میدن. اونها برای سازماندهی داده ها و برقراری ارتباط با مشتریان یک پلتفرم متمرکز رو در دسترس شرکت ها قرار میدن.

شما این امکان رو پیدا می کنین تا روابط رو در کل چرخه عمر مشتری مدیریت کنین و تعاملات رو در چندین نقطه تماس چندکاناله در بر می گیره.

با این عملکرد قوی، پیاده سازی CRM مزایای بی شماری رو به دنبال داره. ایجاد یک استراتژی سی آر ام به شما کمک می کنه تا شکاف موجود در سیستم ها و فرآیندهای فعلی خودتون رو پیدا کنین تا از نرم افزار به شکلی که بیشترین تاثیر رو بر سلامت کلی کسب و کارتون بذاره، استفاده کنین.

 

5 هدف CRM که میتونین برای کسب و کارتون تعیین کنین

حالا که اهمیت توسعه یک استراتژی برای CRM رو درک کردین، اجازه بدین ببینیم تاثیرگذارترین اهدافی رو که میشه هنگام اتخاذ یک راهکار CRM برای کسب و کارتون تعیین کنیم، چه مواردی هستن.

 

5 هدف CRM که میتونین برای کسب و کارتون تعیین کنین

 

1) سفر خریدار رو بهبود بدین

هدف اساسی یک سیستم CRM بهبود تجربه مشتری هستش. اجرای این هدف مطمئن ترین راه برای مشاهده نتایج مثبت در سراسر کسب و کار شماست. وقتی که بهبود رضایت مشتری رو به عنوان هدف CRM خودتون قرار میدین، تمام اهداف دیگه برای حمایت از این هدف نرم افزار CRM کار می کنن.

یکی از بهترین راه ها برای افزایش رضایت مشتری، ارائه یک تجربه شخصی هستش. یک CRM، پروفایل های یکپارچه مشتری رو در اختیارتون قرار میده تا همه نیازهای مشتریان خودتون رو درک کنید. از این بینش ها میتونین برای تنظیم هر تعامل و نحوه برخورد با محصولات و خدمات خودتون استفاده کنین.

با یک CRM، تمام اطلاعات مشتریان شما به راحتی توسط کل تیم قابل دسترسی هستش. بنابراین، همه میتونن تاریخچه و ترجیحات مشتریان رو سریع تر دریافت کنن. این قابلیت ها به شما کمک می کنه تا سرعت پاسخگویی به سوالات مشتری رو افزایش بدین تا تجربه مثبت تری رو ارائه بدین.

 

2) بهبود بهره وری عملیاتی

نرم افزار CRM فرآیند فروش شما رو خیلی کارآمدتر می کنه؛ علتش اینه که میتونین با خودکارسازی کارهای اداری روتین و تکراری، مقدار قابل توجهی از زمان رو صرفه جویی کنین. بخش بندی مخاطب، پیگیری ایمیل، گردش کار بعد از فروش و صورتحساب تنها بعضی از وظایف و فرآیندهایی هستن که CRM امکان خودکارسازی اونها رو در اختیارتون قرار میده.

CRMهای مدرن میتونن اطلاعات مشتری رو که در سراسر سازمان جمع آوری شده و شامل دپارتمان های فروش، بازاریابی و خدمات مشتری میشه رو در یک داشبورد ادغام کنن. اینطوری همه افراد در کسب و کارتون میتونن از ارتباطات ساده و همکاری روان تر لذت ببرن.

 

3) نرخ حفظ مشتری رو افزایش بدین

بهترین مشتریان شما همیشه مشتریان فعلی شما هستن. صرف نظر از صنعتی که در اون فعال هستین، تشویق خریدهای مجدد و یا گسترش قراردادها همیشه آسون تر از جلب نظر مشتریان بالقوه جدید هستش. با اتخاذ یک CRM میتونین نرخ حفظ یا نگهداشت مشتری رو افزایش بدین تا میانگین ارزش طول عمر مشتریان خودتون رو به حداکثر برسونین.

این نرم افزار ردیابی علایق هر مشتری و هر تعامل رو برای اینکه درک روشنی از نحوه ارائه بهترین خدمات به اونها داشته باشین، آسون می کنه. در نتیجه، کمپین ها رو میشه با هر مشتری هماهنگ کرد تا وفاداری رو افزایش بده.

مثلا میتونین بر اساس خریدهای قبلی، فروش محصولات مکمل رو در نظر بگیرین یا تخفیف ارائه بدین؛ یا میتونین مدت زمان مشتری بودن یک فرد رو پیگیری کنین و وقتی که به نقاط عطف کلیدی برای بهبود چسبندگی رسید، برای مشتری پاداش ارسال کنین.

 

4) هزینه جذب مشتری خودتون رو کاهش بدین

به دست آوردن مشتریان جدید هزینه داره. با یک CRM میتونین از هر واحد پولی که برای بازاریابی مشتریان جدید خرج میشه، سود بیشتری دریافت کنین تا اینطوری میانگین هزینه جذب مشتری (CAC) خودتون رو کاهش بدین. یک CRM از طریق راه های مختلفی میتونه به شما کمک کنه تا به این هدف دست پیدا کنین.

برای شروع، CRM میتونه هزینه های لازم برای اجرای کمپین های موثر رو با خودکار کردن کارهای تکراری کاهش بده تا تیم های فروش و بازاریابی شما زمان بیشتری رو در اختیار داشته باشن. تمرکز داده های ارائه شده توسط CRM این امکان رو به شما میده تا مشتریان بالقوه رو با کارایی بیشتری هدف قرار بدین.

با یک CRM شما دقیقا میدونین که هر مشتری بالقوه در چه مرحله ای از فرآیند خرید قرار داره. از این توانمندی میتونین برای ارسال پیام های بازاریابی که نیازهای خاص اونها در هر لحظه رو هدف میگیره، استفاده کنین. اینطوری لازم نیست پیام های عمومی که احتمال جلب توجه کمتری دارن رو ارسال کنین.

 

5) فروش بیشتری ایجاد کنین

در نهایت، کسب و کار شما برای ادامه حیات به فروش نیاز داره. یک راه عالی برای افزایش فروش اینه که مطمئن بشین تلاش خودتون رو به سمت فروش به افراد مناسب هدایت می کنین. هر سرنخ لزومه برای کسب و کار شما مناسب نیستش و بعضی از سرنخ ها هم نسبت به بقیه، ارزش بیشتری دارن.

با یک CRM، تیم فروش شما میتونه مطمئن بشه که پایپ لاین اونها پر از سرنخ ها و مشتریان بالقوه هستش.

داده های یک سیستم CRM رو میشه برای درک موارد مشترک بین بهترین مشتریان تون استفاده کرد. اینطوری میتونین سرنخ هایی رو که دارای ویژگی های مشابهی هستن اولویت بندی کنین. در چنین شرایطی، تیم فروش شما بر روی بهترین سرنخ ها متمرکز میشه تا بزرگترین قراردادها رو ببنده. با انجام این کار، میتونین با مشتریان دارای ارزش بالاتر معاملات بیشتری رو ببندین.

 

در رویداد بر مدار دانایی چه گذشت؟

راهکارهای نوین بازاریابی و فروش برای ورود به سال 1403

 

چطور اهداف CRM خودتون رو اندازه گیری کنین

اهدافی که نمیتونین ردیابی و اندازه گیری کنین، اهداف واقعی محسوب نمیشن. بنابراین، هر هدف CRM باید به یک معیار عملکرد خاص گره خورده باشه تا اینطوری متوجه بشین آیا هدف به دست اومده یا نه.

اگر اهداف CRM شما با اهداف کسب و کارتون هم سو باشه، معیارهای مناسب برای ارزیابی تلاش های شما باید به راحتی قابل تعریف باشن. مثلا اگر میخواین حفظ مشتری رو بهبود بدین، باید روی نرخ ریزش خودتون تمرکز کنین و به دنبال کاهش اون باشین. یا اگر امیدوارین فروش رو افزایش بدین، میتونین درآمد جدید و درآمد کل تولید شده رو ردیابی کنین.

اگر متوجه شدین که به اهداف CRM خودتون نمیرسین، میتونین تاکتیک های خودتون رو برای به دست آوردن نتایج بهتر تنظیم کنین. شاید شما به اندازه کافی سرنخ ها رو تبدیل نمی کنین؛ بنابراین، تصمیم می گیرین که کمپین های ایمیلی خودکار خودتون رو تغییر بدین.

شاید شما مشتریان کافی رو حفظ نمی کنین؛ بنابراین، تصمیم می گیرین برای درک اینکه کجا و چه زمانی رضایت مشتری کاهش پیدا می کنه، تلاش بیشتری انجام بدین.

 

با CRM دنا به اهداف خودتون برسین

استراتژی CRM شما باید یک فرآیند همیشه در حال تکامل باشه و اهداف شما در طول زمان با رشد کسب و کار شما مطابقت پیدا کنه. مهم نیست اندازه کسب و کار شما و نتایجی که به دست میارین چقدره، موفقیت شما همیشه به ارائه بهترین تجربه ممکنه به مشتریان بستگی داره.

CRM دانا به گونه ای طراحی شده تا این توانمندی رو در اختیار کسب و کارهای کوچک و بزرگ قرار بده تا تجربیات در سطح جهانی رو بدون پیچیدگی های غیرضروری ایجاد کنن. همین امروز میتونین نسخه آزمایشی و رایگان دانا CRM رو درخواست بدین و ببینین چطور میتونه در دستیابی به اهدافی که دارین بهتون کمک کنه.

امیدواریم تونسته باشیم به خوبی اهداف CRM رو براتون بیان کنیم و کمکتون کرده باشیم. لطفا نظر خودتون رو راجع به این مقاله که درباره هدف نرم افزار CRM بود برامون ارسال کنین.

 

انتخاب یک نرم افزار CRM خوب از هر تصمیمی مهم تره، درنگ نکنید!

 

سوالات متداول اهداف CRM

  1. چرا به یک استراتژی CRM نیاز دارین؟
    ایجاد یک استراتژی CRM تضمین می کنه که بیشترین بهره رو از نرم افزار کسب می کنین. این استراتژی توضیح میده که چرا از نرم افزار استفاده می کنین و چطور تاثیرات اون با استراتژی و اهداف کلی کسب و کار شما هم سو میشه.
  2. اهداف استفاده از CRM چیست؟
    سفر خریدار رو بهبود بدین – بهبود بهره وری عملیاتی – نرخ حفظ مشتری رو افزایش بدین – هزینه جذب مشتری خودتون رو کاهش بدین – فروش بیشتری ایجاد کنین و …. .

 

24 دیدگاه دربارهٔ «اهداف استفاده از CRM در کسب و کارها چیست؟»

  1. سلام وقتتون بخیر
    خیلی مطلب خوبی راجع به اهداف CRM نوشتین ممنونم ازتون بسیار کاربردیه

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقت شما هم بخیر
      خواهش میکنم امیدوارم تونسته باشیم در مورد اهداف CRM کمکتان کرده باشیم

  2. سلام
    اهداف CRM بیشتر از این ها میتونه باشه ولی چند مورد اصلی رو بیان کردین ممنونم ازتون

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر باشه
      بله قطعا اهداف استفاده از CRM میتونه خیلی بیشتر از این ها باشه و ما قطعا درز آینده به این مطلب اضافه میکنیم ممنونم از نظرتون

  3. سلام و خسته نباشید خدمت شما
    هدف نرم افزار CRM رو خیلی خوب توضیح دادین ممنونم ازتون

    1. امیر علی محمودی

      سلام شما هم همینطور ممنونم
      خواهش میکنم امیدواریم که به خوبی اهداف CRM رو متوجه شده باشین

  4. هدف CRM بیشتر افزایش رضایت مشتری و مدیریت تیم های کاری هستش درسته؟

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر
      اهداف CRM زیاد هستن ولی این دو کار هم جزو مهمترین هاش هستش
      ممنونم از ثبت نظرتون

  5. دونستن اهداف سی آر ام میتونه به انتخاب نرم افزار CRM برای کسب و کارها خیلی کمک کنه
    مقاله شما خیلی کامل و جامع بود بسیار سپاسگزار

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر
      بله دونستن اهداف استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری بسیار مهم هستش
      ممنونم از ثبت نظرتون

  6. با عرض سلام و خسته نباشید بسیار مطلب خوبی بود و اهداف استفاده از سی آر ام رو به خوبی توضیح دادین
    ببخشید شما مطلبی در مورد انتخاب نرم افزار CRM مناسب با شرکتمان دارین که چه فاکتورهایی رو باید در نظر بگیریم؟

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر. ممنونم شما هم خسته نباشید
      خواهش میکنم امیدواریم که کمکی کرده باشیم
      بله مطلب داریم در مورد انتخاب سی آر ام
      شما میتونین مطلب راهنمای خرید نرم افزار CRM ما رو نگاه کنین
      لینک: https://www.danapardaz.net/danacrm/buying-crm-software/

  7. محسن ادب دوست

    سلام اینکه آدم هدف استفاده از CRM و بدونه میتونه تصمیم بگیره که اصلا به دردشون میخوره یا نه
    سپاسگزارم ازتون

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر باشه
      بله واقعا درسته این موضوع ممنونم که نظرتون را ثبت کردین

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر باشه
      خواهش میکنم امیدواریم که کمکتون کرده باشیم

  8. هادی جمالی

    یکی دیگه از اهدف CRM به نظر من افزایش وفاداری مشتریه
    چون تمام کارهایی که انجام میده برای بالا بردن رضایت مشتریه که این امر باعث افزایش وفاداری هم میشه
    خیلی مطلب خوبی بود سپاس

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر باشه
      بله شما درست میگین یکی دیگه از اهداف CRM میتونه افزایش وفاداری باشه ممنونم از ثبت نظرتون

  9. سحر محمدیان

    این صفحه واقعاً یک منبع عالیه برای فهمیدن اهداف استفاده از CRM. محتوای آن به شیوه‌ای کامل و جامع توضیح میده که چرا استفاده از CRM برای هر سازمانی بسیار حیاتیه.
    ممنونم

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر باشه
      خیلی ممنونم نظر لطفتونه
      خوشحالیم که کمکتون کردیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا