لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

9 تا از بهترین نرم افزارهای help desk محبوب و معتبر در دنیا را بشناسید

9 تا از بهترین نرم افزارهای help desk محبوب و معتبر در دنیا | داناپرداز

آیا دوست دارید بدانید محبوب ترین و بهترین نرم افزار‌های Help Desk در دنیا کدامند؟ در این مطلب شما را با 9 نرم افزار Help Desk پیشرفته دنیا که قسمت اعظم بازار این صنعت را به خودشان اختصاص داده‌‌ اند، آشنا می‌کنیم.

برای ایجاد یک شرکت مشتری محور که هدف آن افزایش ارزش و رشد مشتریان است، باید انتظارات مشتریان را برآورده کرده و در نهایت از سطح این انتظارات فراتر رفت.

اگر می‌خواهید تمرکز بیشتری بر روی بهبود تجربه مشتریان نسبت به کسب و کار خود داشته باشید و به نقطه‌ای برسید که خدمات و محصول شما از طریق استراتژی دهان به دهان (Word of Mouth) تبلیغ شود، باید اصول پایه را به درستی فرا بگیرید و رضایت مشتریان را هدف کار خود قرار دهید. اولویت بندی پاسخ به تیکت‌های پشتیبانی، موجب ایجاد حسن نیت بین شما و مشتری می‌گردد و کمک می‌کند تا مشتریان به شما واکنش مثبت نشان دهند. عنصر کلیدی پشتیبانی مشتری بدون نقص و عالی، پاسخگویی و حل مشکلات مشتری است.

به منظور پاسخگویی به مشکلات مشتریان، نیازمند یک نرم افزار Help Desk و نرم افزار تیکتینگ می‌باشید، تا همه امور بخش‌های پشتیبانی را سازماندهی و اولویت بندی کند. در این مقاله ما به ویژگی‌های اصلی نرم افزار‌های Help Desk و اینکه کدام ابزار می‌تواند بهترین گزینه برای تیم پشتیبانی شما باشد، خواهیم پرداخت.

 

معرفی نرم افزار هلپ دسک

بیشتر تیم‌های پشتیبانی مشتریان از یک نرم افزار به نام Help Desk استفاده می‌کنند، این تکنولوژی به تیم پشتیبانی در دریافت، مدیریت، سازمان دهی، خودکارسازی یا اتوماسیون، پاسخ دادن و گزارش گیری از سوالات و مشکلات مشتریان کمک می‌کند. بهترین خدمات پشتیبانی توسط تیم‌هایی ارائه می‌شود که از نرم افزار‌های Help Desk مدرن و یکپارچه استفاده می‌کنند تا سطح عملکرد هر کارشناس پشتیبانی و راه حل‌هایی که به مشتریان ارائه می‌کنند، افزایش یابد. در این مطلب به طور خلاصه به چند ویژگی خاص نرم افزارهای هلپ‌دِسک اشاره می‌کنیم. ولی اگر می خواهید ویژگی های بهترین نرم افزار Help Desk را به طور دقیق بشناسید، مطلب Help Desk چیست را مطالعه کنید.

 

۱. نقطه ورود مشتری (Customer Intake)

نقطه ورود مشتری، به فرآیند دریافت سوالات و مسائل مشتری‌ها توسط تیم پشتیبانی گفته می‌شود. کانال‌های ارتباطی استفاده شده به مشتریان و نوع کسب و کار شما بستگی دارد، اما توصیه می‌شود که کانال‌های مختلفی به عنوان نقطه تماس مشتریان اندیشیده شود تا به راحتی به تیم شما دسترسی داشته باشند، پاسخ به مشکلات و سوالات آن‌ها به راحتی انجام پذیرد. در غیر این صورت، اگر فرآیند پیچیده‌ای به مشتریان ارائه شود، ممکن است نا امید شوند و شما را با رقیبی که خدمات و کانال‌های متنوع‌ تری ارائه می‌دهد جایگزین کنند.

نمونه هایی از نقطه ورود مشتری شامل چت آنلاین، تکمیل فرم اینترنتی، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و تماس تلفنی است.

 

۲. صندوق ورودی مشترک (Shared Inbox)

یک صندوق ورودی مشترک یا مرکز دریافت درخواست، به تیم‌های پشتیبانی اجازه می‌دهد که تمام درخواست‌های دریافتی مشتریان را مدیریت و هماهنگ‌ سازی کنند تا بتوانند بهترین راه حل را ارائه و کارها را اولویت‌ بندی نمایند. این معمولا شامل روشی برای ادغام و مرتب سازی درخواست‌ها و پیام‌ها، برچسب گذاری و تعیین کارشناس برای تیکت‌های ورودی است.

 

۳. سازمان‌ دهی تیکت‌ها

تیم پشتیبانی مشتری با سازمان‌ دهی تیکت قادر خواهد بود زمانی که حجم تیکت‌های ورودی بالا می‌رود درخواست‌ها را سازمان‌ دهی و پیگیری نماید. درخواست‌های مشتریان اغلب نیاز به تیم‌های مختلف برای حل و فصل سوالات و مشکلات دارد و باید درخواست‌ها را مرتب‌سازی و اولویت‌بندی نمایند و امر ارجاع به کارشناس و سپس پیگیری آن به صورت برنامه ریزی شده انجام گیرد تا تیم پشتیبانی در زمان صرفه‌جویی کند و زمان پاسخ دهی بهبود یابد. اتوماسیون می‌تواند روش مناسبی برای تعیین موثرترین راه پاسخگویی و ارجاع تیکت‌ها به اعضای تیم پشتیبانی که در رفع آن مسئله و یا شکایت بهترین تخصص را دارند، باشد. تیکت‌های پشتیبانی باید در سریعترین زمان ممکن به یک کارشناس در واحد پشتیبانی تخصیص داده شود تا کار رسیدگی به تیکت در اسرع وقت شروع شود. به همین منظور توصیه می‌شود که تخصیص تیکت‌ها به کارشناسان پشتیبانی به صورت خودکار و توسط “قواعد گردش کار” صورت پذیرد که در بخش گردش کار نرم افزار دانا دِسک، می‌توانید تخصیص خودکار تیکت‌ها را به روش‌های مختلفی تعریف کنید.

این موارد می‌تواند شامل یک ابزار سیستم تیکتینگ هلپ‌دِسک یا ابزارهای همکاری گروهی (collaboration tools) مانند آسانا (Asana)، ترلو (Trello)، جیرا (Jira) و … باشد.

برای مثال در نرم افزار دانا دِسک شما می‌توانید سیستم را به گونه ای پیکر بندی کنید که بسیاری از امور طبق برنامه ریزی قبلی انجام گیرد و مدیریت تیکت‌ها به صورت خودکار توسط قواعد گردش کار، تائیدیه‌های خودکار، آگاه سازی خودکار و سایر مکانیزم‌های اتوماسیون نرم افزار انجام شود و تمرکز کارشناسان تیم پشتیبانی فقط بر روی درخواست‌ها و مشکلات مشتریان باشد.

 

دیگه وقتشه خدمات پشتیبانی بی‌نظیری رو به مشتریانت ارائه بدی!

 

۴. گزارش‌ گیری

گزارش‌ گیری به تیم پشتیبانی کمک می‌کند تا عملکرد خود را بهبود بخشد، باعث ایجاد انگیزه و جبران اشتباهات می‌گردد و در تعیین اولویت‌ها و اتخاذ تصمیمات صحیح به تیم پشتیبانی کمک می‌کند. گزارشات نرم افزار، بینش‌های مناسبی درباره چگونگی عملکرد سیستم‌ها و اولویت‌های تیمی ارائه می‌دهد. معمولا این داشبوردها اطلاعاتی در مورد زمان انجام تیکت، میزان رضایت مشتری، میزان بهره وری کارشناس، تجربه مشتری و غیره را در اختیار مدیران قرار می‌دهند.

اکنون که به یک جمع بندی مشترک از تعریف نرم افزار هلپ‌دِسک رسیدیم، به لیستی از بهترین نرم افزارهای هلپ‌دِسک که تیم پشتیبانی شما می‌تواند برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان استفاده نماید، اشاره می‌کنیم:

 

بهترین نرم افزار های help desk محبوب در دنیا

 

1. نرم افزار Zendesk Support

قیمت: شروع از ۸۹ دلار/ کاربر/ ماه

نرم افزار Zendesk یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای هلپ دسک در دنیا می‌باشد که ابزارهای مختلفی را برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و سازمانی ارائه می‌دهد. ابزارهای هلپ‌دِسک آن فوق العاده روان و کارآمد هستند. همچنین تمام داده‌های مشتری را بر روی انواع پلتفرم‌ها یکجا یکپارچه‌ سازی می‌کند. توجه کنید که این محصول و بسیاری از سایر نرم افزار‌هایی که در این مطلب معرفی شده اند غالبا به صورت سرویس ابری ارائه می‌شوند.

 

نرم افزار Zendesk Support | داناپرداز

 

2.HubSpot Help Desk یکی از نرم افزار های help desk محبوب در دنیا

قیمت: رایگان برای نرم‌افزار محدود؛ ۴۰۰ دلار در ماه برای نرم‌ افزار حرفه ای/ سازمانی

محصولات بازاریابی، فروش و CRM هاب‌اسپات، مکملی برای سرویس HubSpot Hub می‌باشند و استفاده یکپارچه آن‌ها، سازمان را توانمند می‌سازد. با ادغام اتوماسیون و بات‌ها با داده‌های بازاریابی و CRM، یک مرکز خدمات مشتری ۳۶۰ درجه خواهید داشت و مشتریان شما رضایت بالایی خواهند داشت.

این ابزار دارای هلپ‌دسک و نرم افزار تیکتینگ است که دارای صندوق ورودی، اتوماسیون و بات می‌باشد که مسیر تیکت و کارشناس را تعیین کرده و گزارش ایجاد می‌کند تا تیم‌ها به طور مستمر کار را بهبود داده، تکرار کنند و به نتایج بهتری برسند. ابزار HubSpot برای کسب‌ و کارهای کوچک و متوسط در نظر گرفته شده است، اما نسخه سازمانی آن برای شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های دولتی موجود است.

 

HubSpot Help Desk | داناپرداز

 

*** قبل از اینکه به مورد بعدی بپردازیم، برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به نرم افزار CRM دانا کلیک کنید. ***

 

۳. نرم افزار Salesforce Service Cloud

قیمت: شروع از ۲۵ دلار/ کاربر در ماه

راه کار Salesforce یک نرم افزار هلپ‌ دسک help desk محبوب و قدرتمند در دنیا است که در ابر و به حالت SaaS ارائه می‌شود. تمرکز آن بر روی شرکت‌های بزرگ برای ارائه خدمات به مشتریان در مقیاس بزرگ است. این هلپ‌دِسک، پشتیبانی از مشتری را خودکار اجرا می‌کند، تجربه یکپارچه و مستمر ارائه می‌دهد و دارای پایگاه دانش می‌باشد.

 

نرم افزار Salesforce Service Cloud | داناپرداز

 

۴. نرم افزار Freshdesk

قیمت: شروع از ۳۵ دلار/ کاربر در ماه

نرم افزار Freshdesk یک هلپ‌دسک است که پشتیبانی را از طریق کانال‌های مختلف ارتباطی، ارائه می‌دهد. این نرم‌افزار بر روی تمام تیکت‌ها و اطلاعات مشتری، یکپارچه عمل می‌کند تا بهترین تجربه را برای مشتریان فراهم کند.

 

نرم افزار Freshdesk | داناپرداز

 

۵.Intercom یکی از بهترین نرم افزار های هلپ دسک محبوب در دنیا

قیمت: شروع از ۱۳۶ دلار/ ماه/ برای دو کاربر

اینترکام برای نرم افزار چت آنلاین خود معروف است و ابزار هلپ‌دِسک آن برای استفاده توسط تیم پشتیبانی و کاربر یا مشتریان، ساده و آسان می‌باشد. این نرم‌افزار شامل ابزارهایی برای عملکرد آسان و اتوماسیون برای بهبود مقیاس‌دهی و پشتیبانی مشتریان است.

 

 

نرم افزار Intercom | داناپرداز

 

۶. نرم افزار Zoho Desk

قیمت: شروع از ۱۲ دلار/ کاربر/ ماه

هدف Zoho Desk افزایش بهره وری و بازدهی کارشناسان در بخش پشتیبانی مشتریان است. ابزارهای آن به شناسایی دیدگاه‌ها و روندها کمک می‌کنند تا تیم پشتیبانی تصمیمات بهتر و سریع‌تری جهت حل و رفع درخواست‌ها و مشکلات مشتری اتخاذ نماید.

 

نرم افزار Zoho Desk | داناپرداز

 

۷. LiveAgent یکی از نرم افزار های help desk محبوب در دنیا

قیمت: شروع از ۹ دلار/ کاربر/ ماه

این نرم افزار، یک هلپ‌دِسک برای کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMB) است. تمرکز آن بیشتر بر پشتیبانی تلفنی و استقرار تیم در مرکز تماس است، اما از ایمیل نیز پشتیبانی می‌کند.

 

نرم افزار LiveAgent

 

8. نرم افزار Jira

قیمت: شروع از 10 دلار/ ماه/ سه کاربر

نرم افزار Jira امکانات پایگاه دانش، اتوماسیون تیکت، مدیریت توافقنامه سطح خدمات یا SLA و موارد دیگری را ارائه می‌دهد. این نرم افزار قابلیت‌های زیادی را برای ایجاد تعامل بین تیم پشتیبانی و مشتریان در نظر گرفته است و اتوماسیون کارها در آن به آسانی صورت می‌پذیرد.

 

نرم افزار jira | داناپرداز

 

9. Help Scout یکی از نرم افزار help desk محبوب در دنیا

قیمت: شروع از ۱۲ دلار/ کاربر/ ماه

نرم افزار هلپ‌دسک Help Scout بر روی ایجاد یک تجربه ساده و لذت بخش برای کاربر نهایی یا مشتری تمرکز دارد. این سیستم تمرکز کمتری بر ساختار و تیکت دارد و بیشتر برای همکاری داخلی تیم‌ها برای ارائه خدمات به مشتریان ویژه در نظر گرفته شده است.

 

نرم افزار Help Scout | داناپرداز

 

10.  نرم افزار Help desk دانا دِسک

در این مطلب قرار بود فقط 9 نرم افزار Help Desk را معرفی کنیم، ولی خب، از آنجایی که همه این نرم افزار‌ها به صورت سرویس ابری و به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، خوب است که با نرم افزار پشتیبانی مشتریان دانا دِسک هم آشنا شوید، نرم افزاری که از قابلیت‌ها و ویژگی‌های پیشرفته و مدرن برخوردار است و به عنوان محبوب ترین نرم افزار مدیریت پشتیبانی و Help Desk در کشور شناخته می‌شود.

 

 

داشبورد دانا دسک

 

تیم پشتیبانی خوشحال، مشتریانی وفادار با نرم افزار پشتیبانی مشتریان دانا دسک

8 دیدگاه دربارهٔ «9 تا از بهترین نرم افزارهای help desk محبوب و معتبر در دنیا را بشناسید»

  1. رضا سلیمانی

    خیلی ممنونم بابت معرفی بهترین نرم افزارهای Help desk دنیا
    واقعا کارآمد بود

  2. سجاد حسینی

    سپاس
    واقعا این 9 نرم افزار بهترین نرم افزار help desk در دنیا هستند

  3. سعید اسماعیلی

    سلام من از نرم افزار zendesk استفاده کردم. درسته که یکی از بهترین نرم افزارهای help desk دنیاست ولی تو ایران زیاد خوب نیست و بهتره که از نرم افزارهای ایرانی استفاده بشه چون هم زبانش فارسیه هم مقرون به صرفه تره

    1. امیر علی محمودی

      سلام
      خیلی ممنونم از نظرتون
      بله درست هستش به نظر من هم نرم افزارهای ایرانی برای کسب و کارهای داخل ایران، عملکرد بهتری دارند
      اگر به دنبال نرم افزار هستید پیشنهاد میکنم صفحه نرم افزار پشتیبانی مشتریان ما را نیز نگاه کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا