لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

افزایش فروش و درآمد رستوران با نرم افزار CRM

افزایش فروش و درآمد رستوران با نرم افزار CRM | داناپرداز

نرم افزار CRM رستورانی تاثیر بسزایی در افزایش درآمد، افزایش سود و افزایش فروش رستوران دارد. همچنین استفاده از نرم افزار CRM در رستوران ها به افزایش جذب مشتریان جدید و حفظ ارتباط با مشتریان قدیمی کمک شایانی می کند.

 

نرم افزار CRM رستوران چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) فناوری می باشد که یک کسب و کار برای جمع آوری، ذخیره و مدیریت اطلاعات در مورد مشتریان خود از آن استفاده می کند. در افزایش درآمد رستوران، از نرم افزار CRM در موارد زیر استفاده می شود:

  • جمع آوری و ذخیره اطلاعات مربوط به مشتریان، شامل رفتار خرید، محدودیت در رژیم، روز تولد و اطلاعات تماس.
  • در تماس بودن با مشتریان در مورد به روز رسانی ها، رویدادها و غیره.
  • ارسال تبلیغات شخصی سازی شده، تخفیف و پاداش بر اساس رفتار و ترجیحات خرید مشتریان.

رستوران هایی که دارای یک نرم افزار CRM یکپارچه هستند از مزایای داشتن همه این امکانات در یک نرم افزار بهره مند می شوند و این فن آوری به آنها امکان می دهد تصمیم گیری بهتری در مورد نحوه، زمان و دلیل ارتباط با مخاطب بازاریابی کسب و کار خود انجام دهند و از این طریق بتوانند تاثیر زیادی در افزایش درآمد رستوران داشته باشند.

 

مزایای استفاده از نرم افزار CRM در رستوران

در ادامه سه مورد از بزرگترین مزیت های سرمایه گذاری در یک سیستم CRM رستورانی یکپارچه ذکر شده است.

 

۱) داده های مشتری را با اطمینان جمع آوری کنید

بسیاری از رستوران ها از میزان اطلاعاتی که از مشتریان خود در دست دارند مطلع نیستند زیرا این اطلاعات به طور مناسب سازماندهی نشده اند.

این تجربه ناخوشایند باعث صدمه زدن به رستوران شما می شود و شما را از ارتباط با مشتریان به روشی هدفمند باز می دارد.

هنگامی که روی افزایش فروش با نرم افزار CRM متمرکز می شوید، تمام داده های پراکنده ای که قبلاً با آنها درگیر بودید اکنون به صورت مرتب در یک موقعیت مرکزی گردآوری می شوند و این به شما امکان می دهد که یک بانک اطلاعاتی مشتری دقیق که شامل اطلاعاتی از جمله تاریخ فروش، تاریخ بازدید و موارد دیگر است، تهیه کنید. این مزیت می تواند تاثیر بسزایی در افزایش فروش رستوران داشته باشد زیرا خدمات را به صورت شخصی سازی شده می توان ارائه داد.

 

۲) برنامه وفاداری رستوران را تقویت کنید

برنامه های وفاداری مشتری محبوب تر از گذشته شده اند زیرا صاحبان رستوران، اپراتورها و مدیران اهمیت حفظ مشتری را متوجه شده اند.

شما می توانید وفادارترین مهمانان خود را از طریق داده های نرم افزار CRM خود مشخص کنید، سپس آنها را با کمپین های بازاریابی هدفگذاری کنید که هم نشان دهنده قدردانی شما و هم مشوق حمایت های آینده آن ها است که افزایش سود رستوران را در پی خواهد داشت.

 

۳) کمپین های بازاریابی مخصوص رستوران ایجاد کنید

دلیل اصلی سرمایه گذاری در سیستم CRM برای رستوران، کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان، نحوه تعامل آنها با کسب و کار شما و چگونگی پیشبرد بهتر تعاملات با آن ها است.

به همین دلیل، شما می خواهید در یک سیستم CRM رستورانی سرمایه گذاری کنید که نه تنها اطلاعات مشتریان را جمع آوری می کند، بلکه تجزیه و تحلیل این اطلاعات را نیز آسان می کند. به این ترتیب، می توانید داده های خود را تقسیم بندی کنید تا نشان دهید چه کسی چه چیزی را و در چه زمانی خریداری می کند و از این اطلاعات برای توانمندسازی کمپین های بازاریابی و فروش سفارشی سازی شده استفاده کنید.

به عنوان مثال، داده های موجود در سیستم CRM شما می تواند برای یافتن کلیه مشتریانی که سفارش یک برند خاصی از نوشابه را داده اند، مورد استفاده قرار بگیرد. این لیست می تواند برای دعوت این مشتریان به یک رویداد تبلیغاتی که شما و برند نوشیدنی مورد نظر میزبان آن هستید مورد استفاده قرار بگیرد. یا می توانید با استفاده از این لیست برای نشان دادن قدردانی خودتان از خرید این مشتریان، برای آنها نوشابه رایگان در نظر بگیرید.

 

افزایش درآمد رستوران با استفاده از استراتژی های جدید

چشم انداز کسب و کار رستوران ها با ظهور فن آوری دیجیتال به شدت تغییر کرده است. دیگر صاحبان رستوران ها وابسته به تبلیغات دهان به دهان برای بازاریابی رستوران هایشان نیستند. بیشتر رستوران ها از رسانه های دیجیتال و فناوری موبایل استفاده می کنند. در حالی که برخی از این رستورانها به درستی این کار را انجام می دهند، بسیاری از آنها استراتژی های مناسب برای افزایش درآمد رستوران را نمی دانند.

در اینجا هشت نکته برای بازاریابی رستوران ها با استفاده از استراتژی های موثر بازاریابی ارائه شده است.

 

۱. استفاده از شبکه های اجتماعی

پلتفرم های رسانه های اجتماعی با پست عکس های حرفه ای از غذاهای لذیذ باعث می شوند خسیس ترین افراد هم برای امتحان کردن غذاهای آنها هزینه کنند. اگر می خواهید دیده شوید، باید از پلت فرم های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ رستوران خود به صورت آنلاین استفاده کنید. نکته اصلی در شبکه های اجتماعی افزایش سود رستوران از طریق ارسال عکس های با کیفیت بالا و کلیپ های ویدیویی خلاقانه است.

 

۲. تمرکز روی وبسایت رستوران

داشتن یک وب سایت برای کسب و کار رستوران شما معادل داشتن شعبه فروشگاه مواد غذایی در هر نقطه از جهان است. اگر می خواهید افزایش مشتری رستوران خود را تجربه کنید، باید یک وب سایت حرفه ای ایجاد کنید. یک وب سایت فرصت های جدیدی برای بازاریابی مصرف کنندگان ایجاد می کند. به این ترتیب یافتن مشتریان بالقوه برایتان بسیار ساده تر می شود.

 

۳. بازاریابی ایمیلی و افزایش مشتریان رستوران

بازاریابی ایمیلی رستوران یکی دیگر از استراتژی های بازاریابی موثر برای رستوران شما است که می تواند منجر به افزایش درآمد رستوران شود. برای رشد لیست ایمیلی شما دو روش وجود دارد: درخواست از مشتری برای تکمیل فرم ها به صورت حضوری و در خواست از آنها برای تکمیل فرم های آنلاین. بازاریابی ایمیلی راهی مؤثر برای جذب مشتریان و بازگرداندن مجدد آنها است. با استفاده از بازاریابی ایمیلی، می توانید موارد جدید در منوی خود و همچنین سایر پیشنهادات هیجان انگیز را به اطلاع مشتریان برسانید. بهترین راه برای پیگیری و یکپارچه سازی ایمیل های مشتریان، استفاده و خرید CRM است.

انتخاب یک نرم افزار CRM خوب از هر تصمیمی مهم تره، درنگ نکنید!

۴. استفاده از وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها

امروزه یکی از بزرگترین استراتژی های بازاریابی استفاده از شبکه و دامنه تاثیر افراد دیگر است. به عنوان یک صاحب رستوران، می توانید با استفاده از شبکه وبلاگ نویسان و تاثیر گذاران مواد غذایی محلی با آن ها ارتباط برقرار کرده و از آن ها بخواهید مطالب مربوط به رستوران شما را به اشتراک بگذارند. شما می توانید در مقابل به آنها امکان صرف وعده های غذایی رایگان بدهید تا آنها را ملزم به محبوب سازی برندتان از طریق شبکه خودشان کنید.

 

۵. عضویت در نرم افزار های سفارش غذا

نرم افزارهای سفارش غذای متعددی به دلیل تقاضای روز افزون مصرف کنندگان در طی سالیان متمادی به وجود آمده اند. مصرف کنندگان دیگر مجبور نیستند دقایقی طولانی را از طریق فهرست های راهنمای خسته کننده یا گشت و گذار در وب بگذرانند تا مکانی مناسب برای غذا خوردن پیدا کنند. این روزها تنها کاری که باید انجام دهند نصب یک نرم افزار سفارش غذا است که نزدیکترین رستوران ها را به آن ها نشان می دهد. با همکاری این نرم افزارها، از این امکان فراهم شده استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که رستوران شما در این نرم افزارها لیست شده است. لیست شدن در این نرم افزارها تضمین می کند که مشتریان بالقوه را از دست نخواهید داد.

 

۶. تخفیف در ازای تبلیغ برای افزایش درآمد رستوران

بسیاری از افراد به این دلیل به یک رستوران خاص مراجعه می کنند که یک دوست یا آشنا آنجا را به آنها سفارش و توصیه کرده است. شما می توانید با استفاده از استراتژی تخفیف در ازای تبلیغ، به قدرت تبلیغ دهان به دهان پی ببرید. منظور از تخفیف در ازای تبلیغ دقیقا چیست؟ مشتریان با به اشتراک گذاشتن غذاهای لذیذ شما در صفحات شبکه های اجتماعی خودشان، تخفیف دریافت می کنند. تصور کنید ده مشتری که هرکدام صد فالور دارند، یکی از غذاهای لذیذ مورد علاقه شما را در شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارند! می توانید تصور کنید افزایش فروش رستوران شما به چه میزان خواهد بود؟

 

۷. بررسی اعتبار آنلاین

هیچ چیز برای کسب و کار رستوران بدتر از وجهه بد نیست. چه کسی دلش می خواهد به یک رستوران با غذای بی مزه یا پر از حشرات مرده مراجعه کند؟ اگر استراتژی مدیریت خوبی برای اعتبار آنلاین نداشته باشید، تمام تلاش آنلاین شما می تواند به راحتی هدر رود. فرایند ایجاد اعتبار آنلاین یک رستوران شامل پاسخگویی به موقع به سؤالات مشتری و پاسخ دادن به هر دو دیدگاه منفی و مثبت می باشد به روشی که نقاط قوت رستوران شما را به روشنی به تصویر بکشد.

با توجه به رقابت شدید و نرخ 60٪ عدم موفقیت در کسب وکار رستورانها، بسیار مهم است که استراتژی بازاریابی شما نه تنها درست بلکه سطح بالا باشد. فواید استفاده از نرم افزار CRM برای رستوران غیر قابل انکار بوده و به طور محسوس باعث افزایش فروش رستوران می شود. با استفاده از ابزارهای مناسب می توانید تجربه مشتریان متفاوتی ایجاد کنید و به این ترتیب مشتریان جدید پیدا کرده و مشتریان قبلی را به مشتریان همیشگی تبدیل کنید و سود دهی رستوران را بالا ببرید.

پیمایش به بالا