لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

معرفی بهترین نرم افزار حسابداری ایرانی

معرفی بهترین نرم افزار حسابداری ایرانی | داناپرداز

اگر شما هم به دنبال خرید بهترین نرم افزار حسابداری ایرانی هستید که تمامی نیازهای شما را برطرف کند، استفاده از آن ساده باشد و از همه مهمتر امنیت داده های شما را حفظ کند پیشنهاد میکنیم، پیش از خرید حتما این مطلب را مطالعه نمایید. 

 

نرم افزار حسابداری چگونه کار می کند؟

نرم افزار حسابداری، تمامی معاملات سازمان را ثبت می کند و ابزارهای لازم برای مدیریت امور مالی را در اختیار شما قرار می دهد. اگر بخواهیم خیلی ساده توضیح دهیم، نرم افزار حسابداری تمامی درآمد‌ها و هزینه های شرکت را ثبت کرده و در نهایت گزارشی از وضعیت مالی سازمان را در اختیار شما قرار می دهد. در واقع خرید نرم افزار حسابداری نوعی سرمایه گذاری برای کاهش هزینه های جانبی و مدیریت امور مالی است که منجر به افزایش سود نهایی سازمان خواهد شد. 

تفاوت نرم افزارهای حسابداری در امکاناتی است که برای مدیریت امور مالی در اختیار شما قرار می دهند. برای مثال، برخی از نرم افزارهای حسابداری به سیستم بانکی متصل شده و به صورت خودکار اطلاعات حساب بانکی را از بانک دریافت می کنند، در حالی که در نرم افزارهای ساده تر باید اطلاعات را به صورت دستی وارد کنید. بعلاوه، اکثر راه حل های نرم افزاری، اطلاعات را در فضای ابری ذخیره میکنند و در صورت خراب شدن رایانه یا بروز مشکلات فنی دیگر، داده های شما ایمن هستند. 

بهتر است پیش از خرید نرم افزار حسابداری، مدت زمانی را به تحقیق برای یافتن مناسب ترین محصول اختصاص دهید و نرم افزارهای حسابداری ایرانی موجود را با هم مقایسه کنید. در این مطلب، نکاتی که برای خرید نرم افزار حسابداری ضروری است را توضیح دادیم و سپس تعدادی از بهترین نرم افزارهای حسابداری ایرانی را به شما معرفی می کنیم.  

 

بهترین نرم افزار حسابداری چه ویژگی هایی دارد؟

شما به یک نرم افزار حسابداری نیاز دارید که پول جابجا شده در داخل و خارج از تجارت شما را با جزئیات کامل ردیابی کند. به حساب بانکی شما متصل شده و تراکنش های شما را به طور خودکار بارگیری کند. علاوه بر موارد فوق، اگر تجارت شما مبتنی بر خدمات باشد، به ابزار مدیریت پروژه هم نیاز دارید. فروشگاه ها و شرکت هایی که سیستم فروش کالا دارند، برای مدیریت حساب ها به سیستم انبارداری هم نیاز دارند. 

یک نرم افزار حسابداری مناسب، قابلیت یکپارچگی با سایر نرم افزارها  مانند نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری را در اختیار شما قرار می دهد. به طور کلی قابلیت هایی که می تواند یک محصول را به بهترین نرم افزار حسابداری تبدیل کند؛ عبارتند از: 

  • سیستم مدیریت حساب پیشرفته 
  • سیستم محاسبه مالیات
  • سیستم صدور فاکتور
  • سیستم انبارداری
  • سیستم حقوق و دستمزد
  • سیستم مدیریت چک ها
  • سیستم تردد کالا و تجهیزات
  • سیستم سفارش گیر
  • سیستم گزارش ساز

 

امکانات مدیریتی نرم افزار حسابداری

نرم افزار حسابداری  ابزارهای بسیاری را برای مدیریت امور مالی در اختیار شما قرار می دهد. یک نرم افزار حسابداری مناسب باید نیازهای کسب و کار شما را برآورده کند و انجام کارهای معمول حسابداری را آسان نماید. همچنین باید به شما کمک کند یک تصویر کلی از عملکرد کسب و کار خود داشته باشید. برخی از ویژگی هایی که به شما در مدیریت بهتر امور مالی کمک می کند؛ عبارتند از: 

 

ویژگی های پایه حسابداری

مهمترین کاری که از یک نرم افزار حسابداری انتظار می رود، عملکرد های پایه حسابداری مانند ثبت فاکتور، پیگیری درآمد و هزینه، تولید گزارش مالی و مدیریت مشتری است. ساده ترین نرم افزار حسابداری تمامی این امکانات را در اختیار شما قرار می دهد. اما اگر انتظارات بیشتری از نرم افزار حسابداری خود دارید باید از نسخه های حرفه ای با امکانات بیشتر استفاده کنید. 

 

اتوماسیون

برخی از نرم افزارهای حسابداری را می توان به گونه ای تنظیم کرد که کارهایی مانند ارسال فاکتور، مدیریت موجودی و انبارداری را به صورت خودکار انجام دهند. این قابلیت به صورت قابل توجهی در هزینه و زمان صرفه جویی می کند. در نتیجه اگر کسب و کار بزرگی دارید و تراکنش های مالی شما زیاد است، توصیه می شود هنگام خرید نرم افزار حسابداری، به دنبال محصولاتی با قابلیت اتوماسیون باشید.

 

شما کمتر از 3 دقیقه تا افزایش 40 درصدی فروش فاصله دارید!

 

آماده سازی مالیات

بسیاری از نرم افزارهای حسابداری، با ارائه امکاناتی مانند محاسبه خودکار مالیات، نرخ های مالیات چندگانه و آماده سازی اظهارنامه و گزارشات مالیاتی به شما در مدیریت امور کمک می کنند.

 

خدمات الحاقی

افزونه های نرم افزار حسابداری، مانند پردازش پرداخت و خدمات حقوق و دستمزد، کارهای حسابداری مانند صدور فاکتور، پرداخت قبوض و حقوق را آسان می کند.

تمام این امکانات برای سهولت در مدیریت امور مالی کسب و کارها طراحی شده اند اما شاید شما به تمامی این امکانات احتیاج نداشته باشید. در نتیجه هنگام خرید نرم افزار حسابداری باید نیازهای خود را بدانید و مناسب ترین محصول را با توجه به نیازهای سازمان انتخاب کنید.

معمولا تولید کنندگان نرم افزار حسابداری، سیستم ها و امکانات مختلف حسابداری را به صورت ماژول های جداگانه عرضه می کنند. یعنی شما برای خرید نرم افزار حسابداری تنها هزینه امکاناتی را می پردازید که به آنها نیاز دارید.

 

انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب

 

انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب | داناپرداز

 

انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری کار دشواری است. تولید کنندگان، محصولات متنوعی را به بازار عرضه کرده اند که هر کدام امکانات و ویژگی های متعددی را ارائه می کند. اما با استفاده از چند نکته ساده می توانید بهترین نرم افزار حسابداری برای سازمان خود را انتخاب نمایید.

 

نوع کسب و کار

بسیاری از امکانات محصولات حسابداری، مانند سیستم انبارداری برای فروشگاه ها و کسب و کارهایی که سیستم ارسال کالا دارند مناسب است. در نتیجه با توجه به نوع کسب و کار خود، سیستم ها و امکاناتی که به آنها نیاز دارید را لیست کرده و هنگام خرید نرم افزار حسابداری به دنبال محصولاتی باشید که این امکانات را در اختیار شما قرار می دهند.

 

محلی یا ابری؟

بسیاری از شرکت های نرم افزاری، محصولات خود را در دو نسخه محلی و ابری ارائه می کنند. همانطور که برای خرید نرم افزار CRM می توانید از نسخه های ابری استفاده کنید، هنگام خرید نرم افزار حسابداری هم می توانید در صورت نیاز از نسخه ابری استفاده کنید، تا در هر زمانی بتوانید به سیستم حسابداری خود دسترسی داشته باشید. 

 

دسترسی چند کاربره

اکثر برنامه های حسابداری به شما این امکان را می دهد که کاربران دیگر را به سیستم دعوت کرده و روی دسترسی آن ها به بخش های مختلف نرم افزار نظارت داشته باشید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید به شریک تجاری و حسابدار خود دسترسی کامل بدهید، در حالی که به کارمندان خود اجازه دهید از سیستم فقط برای ردیابی مشتریان و صورتحساب آنها استفاده کنند.  

 

پشتیبانی چند شغل

اگر صاحب چند کسب و کار مختلف هستید، ترجیح می دهید تمام حساب های مالی خود را در یک نرم افزار مدیریت کنید. بسیاری از نرم افزارهای حسابداری امکان تعریف چندین حساب در یک نرم افزار را به شما ارائه می دهند و نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای خرید نرم افزار حسابداری جداگانه ندارید.

 

دسترسی از تلفن همراه 

بسیاری از محصولات حسابداری نسخه های ویژه تلفن همراه را هم در اختیار شما قرار می دهند. برخی از آنها برنامه های جداگانه ای را برای کارمندان ارائه می دهند که دارای ویژگی های محدودی مانند زمان ردیابی و ارسال رسید هزینه هستند. 

 

معرفی نرم افزارهای حسابداری ایرانی

نرم افزارهای حسابداری بسیاری توسط شرکت های داخلی طراحی و تولید شده اند. نرم افزارهای حسابداری ایرانی مطابق با قوانین مالی و بانکداری کشور طراحی شده اند و می توانند تمامی نیازهای مدیران مالی و حسابداران را برطرف نمایند. بسیاری از کسب و کارهای بزرگ کشور از این نرم افزارها برای مدیریت امور مالی خود استفاده می کنند. در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین نرم افزارهای حسابداری ایرانی می پردازیم.

 

تو سال 2024 فروش خوب کافی نیست، باید عالی باشید.

 

نرم افزار حسابداری سپیدار

سپیدار، یک نرم افزار حسابداری شرکتی است که توسط شرکت همکاران سیستم طراحی شده است. سپیدار امکانات جامع مدیریت امور مالی را در اختیار مشتریان قرار می دهد. این محصول دارای ۱۴ سیستم حسابداری اصلی و ۹ زیر سیستم است که می تواند نیازهای مالی کسب و کارها را به صورت کامل پوشش دهد. از مهمترین سیستم های آن می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم حسابداری
  • سیستم دریافت و پرداخت 
  • سیستم انبارداری
  • سیستم حقوق و دستمزد
  • سیستم سفارش گیری
  • سیستم تردد

نرم افزار حسابداری سپیدار | داناپرداز

این نرم افزار در سال ۱۳۸۷ به بازار عرضه شده است و از آن زمان سازمان ها و شرکت های بسیاری این نرم افزار را به عنوان بهترین نرم افزار حسابداری ایرانی برگزیده اند. محدودیت اصلی سپیدار عدم یکپارچگی آن با بسیاری از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری مانند نرم افزار CRM دانا است. 

سپیدار به مدت یک سال پشتیبانی رایگان در اختیار مشتریان خود قرار می دهد و به عنوان یکی از نرم افزارهای حسابداری مرجع ایرانی، در بسیاری از آموزشگاه ها تدریس می شود.

وب سایت رسمی سپیدار

 

نرم افزار حسابداری هلو

وقتی صحبت از بهترین نرم افزار حسابداری به میان می آید، نرم افزار هلو یکی از نخستین گزینه هایی است که به ذهن می رسد. هلو، محصول شرکت طرفه نگار است و با رابط کاربری ساده و امکانات متنوع، جایگاه خود را در لیست بهترین نرم افزار حسابداری ایرانی باز کرده است. مهمترین امکانات نرم افزار هلو عبارتند از: 

  • سیستم انبارداری
  • سیستم حسابداری
  • مدیریت گردش حساب و چک
  •  صدور فاکتور رسمی و غیر رسمی 
  •  امکان گزارش گیری مالی پیشرفته
  • ارسال پیامک پویا

نرم افزار حسابداری هلو | داناپرداز

قابلیت اتصال به سخت افزارهای فروشگاهی مانند ترازو دیجیتال، بارکد خوان و دستگاه پوز، این محصول را به بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه های بزرگ تبدیل کرده است. نسخه اندروید این نرم افزار، امکان مدیریت امور مالی در هر زمان و هر مکانی را برای مدیران فراهم می کند. 

 وب سایت رسمی هلو

 

نرم افزار حسابداری تدبیر

تدبیر یکی از قدیمی ترین نرم افزارهای حسابداری ایرانی است و شرکت های بزرگ و شناخته شده بسیاری از آن برای مدیریت امور مالی خود استفاده می کنند. امکان تعریف تعداد نامحدود شرکت، این محصول را به بهترین نرم افزار حسابداری ایرانی برای شرکت های زنجیره ای تبدیل کرده است. تدبیر، رابط کاربری ساده ای دارد و تا یک سال پشتیبانی رایگان ارائه می کند. سیستم های اصلی نرم افزار حسابداری تدبیر عبارتند از:

  • سیستم حسابداری
  • سیستم خزانه داری و کنترل نقدینگی
  • سیستم انبارداری
  • سیستم مدیریت دارایی ها
  • سیستم مدیریت بودجه و اعتبارات

نرم افزار حسابداری تدبیر | داناپرداز

 وب سایت رسمی تدبیر

 

نرم افزار حسابداری فرداد

فرداد محصول شرکت آرین سیستم است و برای کسب و کارهای کوچک و متوسط طراحی شده است. قابلیت هایی مانند رابط کاربری ساده، امکان تعریف همزمان چندین کاربر، یکپارچه سازی فرآیند های مالی و قیمت مناسب، فرداد را به انتخاب اول شرکت های کوچک تبدیل کرده است. شرکت آرین سیستم دوره های آموزشی رایگان برای تمام مشتریان فرداد برگزار می کند و سرویس پشتیبانی رایگان و مناسبی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. زیر سیستم های اصلی این محصول به شرح زیر است:

  • سیستم حسابداری
  • سیستم خزانه داری
  • سیستم مدیریت انبار
  • سیستم مدیریت سود و هزینه 
  • سیستم مدیریت اعتبارات

نرم افزار حسابداری فرداد | داناپرداز

 

نرم افزار حسابداری پیوست 

نرم افزار حسابداری پیوست محصول گروه نرم افزاری پیوست چند سالی است که در لیست بهترین نرم افزار ایرانی قرار گرفته است. این نرم افزار با امکاناتی همچون مدیریت سیستم ارزی و تطبیق با انواع مدل های حسابداری توانسته است جایگاه خود را در بین شرکت های تولید کننده نرم افزار به خوبی باز کند. محصول حسابداری گروه پیوست قابلیت یکپارچگی با سایر نرم افزارهای این گروه را دارد و کار انتقال داده را ساده تر کرده است. امکانات این محصول در چند زیر سیستم تقسیم شده است.

  • سیستم حسابداری
  • سیستم خزانه داری
  • سیستم بازرگانی
  • سیستم مدیریت اموال 
  • سیستم مدیریت قراردادها
  • سیستم مدیریت بودجه و اعتبارات

نرم افزار حسابداری پیوست | داناپرداز

وب سایت رسمی پیوست 

 

نرم افزار حسابداری پارمیس 

پارمیس یکی از نرم افزارهای حسابداری ایرانی مطرح در کشور است که توانسته طیف خاصی از مشتریان را به سمت خود جذب کند. این محصول با ارائه امکاناتی مانند مدیریت حساب های شخصی و شرکتی و یکپارچگی با سایر محصولات شرکت پارمیس توانسته است پاسخگوی نیاز بخشی از جامعه باشد. زیر سیستم های اصلی این محصول به شرح زیر است:

  • سیستم حسابداری
  • سیستم خرید و فروش
  • سیستم مدیریت انبار
  • سیستم دریافت و پرداخت
  • سیستم مدیریت چک

نرم افزار حسابداری پارمیس | داناپرداز

پارمیس یک اپلیکیشن حسابداری شخصی رایگان را به بازار عرضه کرده است که برای مدیریت امور مالی شخصی گزینه مناسبی است.

 وب سایت رسمی پارمیس

 

انتخاب یک نرم افزار CRM خوب از هر تصمیمی مهم تره، درنگ نکنید!

 

نرم افزار حسابداری محک 

محک یکی از شرکت های شناخته شده نرم افزاری است و محصولات حسابداری خود را در سه نسخه فروشگاهی، شرکتی و تولیدی به بازار عرضه کرده است. نسخه فروشگاهی، ابزارهای مدیریت فروش و نسخه های تولیدی و فروشگاهی با قابلیت مدیریت انبار عرضه شده اند. از مزیت های این محصول می توان به سیستم قیمت گذاری منعطف و پشتیبانی رایگان یک ساله اشاره کرد. همچنین نرم افزار کیف پول محک که یک اپلیکیشن موبایل برای مدیریت حساب شخصی است با استقبال خوبی از سمت مخاطبان روبرو شده است. در ادامه زیرسیستم های اصلی محصول حسابداری محک را مشاهده می کنید.

  • سیستم حسابداری
  • سیستم بازرگانی
  • سیستم انبارداری
  • سیستم مدیریت پروژه
  • سیستم مدیریت دارایی 

نرم افزار حسابداری محک | داناپرداز

وب سایت رسمی نرم افزار محک

 

نرم افزار حسابداری قیاس

نرم افزار حسابداری قیاس یکی از محصولات حسابداری ایرانی است که در دو نسخه حسابداری شرکتی و حسابداری فروشگاهی به بازار عرضه شده است. نسخه حسابداری آن خود به چند دسته بازرگانی، خدماتی، تولیدی و حسابداری جامع تقسیم شده است که هر کدام برای گروه خاصی از اصناف مناسب است. حسابداری جامع قیاس، کاملترین نسخه از نرم افزار حسابداری قیاس است. زیر سیستم های این محصول عبارت است از:

  • سیستم حسابداری 
  • سیستم انبارداری
  • سیستم خزانه داری
  • سیستم خرید و فروش
  • سیستم حقوق و دستمزد

نرم افزار حسابداری قیاس | داناپرداز

 وب سایت رسمی قیاس

 

نرم افزار حسابداری شایگان 

شرکت شایگان سیستم یکی از قدیمی ترین شرکت های نرم افزاری کشور است که محصولات مالی و حسابداری خود را با نام حسابگر به بازار عرضه کرده است. حسابگر همواره در لیست بهترین نرم افزار حسابداری ایرانی قرار داشته است و با امکانات متنوع توانسته است رضایت مشتریان را جلب نماید. حسابگر صنعتی، حسابگر بازرگانی و حسابگر ویژه نسخه های این محصول هستند که هر کدام قابلیت ها و امکانات خاصی را برای مدیریت امور مالی در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می دهد.  مهمترین زیر سیستم های حسابگر عبارتند از: 

  • سیستم حسابداری
  • سیستم انبارداری
  • مدیریت تخفیفات به  مشتری
  • مدیریت پورسانت
  • مدیریت خرید و فروش
  • مدیریت دریافت، پرداخت و چک

نرم افزار حسابداری شایگان | داناپرداز

 وب سایت رسمی شایگان سیستم

 

هزینه خرید نرم افزار حسابداری چقدر است؟ 

بسته به ویژگی های موجود، تعداد کاربران پشتیبانی شده و سایر فاکتورها، هزینه نرم افزار حسابداری متفاوت است و نمی توان قیمت دقیقی برای نرم افزارهای حسابداری تعیین کرد. با این وجود؛ حداقل بودجه لازم برای خرید نرم افزار حسابداری ۵۰۰ هزار تومان برای یکسال است. قیمت گذاری نرم افزارهای حسابداری عموما بر مبنای امکانات نرم افزاری انجام می شود. اگر به صفحه قیمت گذاری این محصولات مراجعه کنید با لیستی از پکیج های مختلف مواجه می شوید. ارزان ترین پکیج قیمتی در تمامی محصولات، پکیج پایه است که ساده ترین امکانات حسابداری را در اختیار شما قرار می دهد. معمولا شرکت های نرم افزاری بزرگ، پکیج پایه خود را به صورت رایگان عرضه می کنند و امکان خرید قابلیت های جانبی روی پکیج پایه وجود دارد. البته نسخه های رایگان محدودیت هایی در تعداد کاربران، مشتریان یا معاملات دارند. پس از آن پکیج های فروشگاهی، شرکتی و جامع هستند که امکانات کامل تری را در اختیار شما قرار می دهند.

 

سوالی که باید هنگام ارزیابی نرم افزار حسابداری بپرسید

حالا که با بهترین نرم افزارهای حسابداری ایرانی و امکانات آن ها آشنا شدید، زمان انتخاب رسیده است. پیش از خرید لیستی از امکانات مورد نیاز خود تهیه کرده و با امکاناتی که نرم افزارهای حسابداری ارائه می دهند مقایسه کنید. هنگامی که گزینه های خود را به دو یا سه گزینه برتر محدود کردید، در دوره های آزمایشی رایگان ثبت نام کنید تا با کارایی نرم افزار آشنا شده و سهولت استفاده از آن را بسنجید. پس از آن برای سنجش خدمات مشتری، با شرکت تولید کننده نرم افزار تماس بگیرید و کیفیت پشتیبانی آن ها را ارزیابی کنید.

در ادامه لیستی از سوالاتی که می توانید هنگام تماس با تولید کننده نرم افزار حسابداری مناسب بپرسید آورده شده است: 

  • آیا نرم افزار شما برای صنعت من مناسب است؟
  • آیا راه حل های سفارشی متناسب با نیازهای تجارت من ارائه می دهید؟
  • نرم افزار شما چند کارمند و مشتری را می تواند در خود جای دهد؟
  • چگونه نرم افزار شما به من کمک می کند تا قوانین مالیاتی و مقررات مالی را رعایت کنم؟
  • چگونه از داده های من نسخه پشتیبان تهیه می شود؟ آیا می توان بلافاصله پس از قطع شدن دسترسی آن را بازیابی کرد؟
  • چه تدابیر امنیتی برای ایمن نگه داشتن اطلاعات کسب و کار من و مشتریانم در نظر گرفته اید؟
  • هزینه کل چقدر است؟ آیا هزینه نصب یا ذخیره سازی ابری وجود دارد؟
  • چه نوع پشتیبانی فنی و خدمات مشتری را ارائه می دهید؟ (به عنوان مثال، آیا ارائه دهنده نوع تماس مورد نظر شما مانند تلفن یا چت زنده را ارائه می دهد؟)

 

سوالات متداول

  1. بهترین نرم افزار حسابداری چه ویژگی هایی دارد؟
    نرم افزار حسابداری، تمامی معاملات سازمان را ثبت می کند و ابزارهای لازم برای مدیریت امور مالی را در اختیار شما قرار می دهد. اگر بخواهیم خیلی ساده توضیح دهیم، نرم افزار حسابداری تمامی درآمد‌ها و هزینه های شرکت را ثبت کرده و در نهایت گزارشی از وضعیت مالی سازمان را در اختیار شما قرار می دهد ….
  2. نرم افزار حسابداری چگونه کار می کند؟
    نرم افزار حسابداری، تمامی معاملات سازمان را ثبت می کند و ابزارهای لازم برای مدیریت امور مالی را در اختیار شما قرار می دهد. اگر بخواهیم خیلی ساده توضیح دهیم، نرم افزار حسابداری تمامی درآمد‌ها و هزینه های شرکت را ثبت کرده و در نهایت گزارشی از وضعیت مالی سازمان را در اختیار شما قرار می دهد …
  3. هزینه خرید نرم افزار حسابداری چقدر است؟
    بسته به ویژگی های موجود، تعداد کاربران پشتیبانی شده و سایر فاکتورها، هزینه نرم افزار حسابداری متفاوت است و نمی توان قیمت دقیقی برای نرم افزارهای حسابداری تعیین کرد …
پیمایش به بالا