لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

کاربرد ITIL در صنعت سلامت

کاربرد ITIL در صنعت سلامت | داناپرداز

IT پایگاه های مهم و حیاتی در زمینه های مختلف دارد، اما استفاده از آن در صنعت سلامت اهمیت بسیار ویژه ای پیدا کرده است.

تبلت ها و دستگاه های تلفن همراه برای دسترسی به سیستم های پرونده الکترونیکی پزشکی (EMR)، سیستم های تصویربرداری پزشکی و بسیاری از مولفه های دیگر مراکز درمانی و مطب پزشکان امروزی استفاده می شوند. همه چیز از علائم حیاتی یک بیمار تا تاریخچه پزشکی خانوادگی وی در سیستم های اطلاعاتی وجود دارند، که اغلب با رنج وسیعی از دستگاه های مورد استفاده در اتاق عمل و سایر مناطق تشخیصی، درمانی و مراقبت های ویژه در تعامل است.

نگه داشتن سیستم های اطلاعاتی مراقبت های بهداشتی در سطح بهینه از اهمیت بسیار بالایی در ارائه خدمات با کیفیت بالا برخوردار است. ITIL که همچنین به عنوان کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات شناخته می شود، یک استاندارد جهانی برای بهروش های فناوری اطلاعات است. اتخاذ این بهروش ها- و همچنین اجرای نرم افزاری هایی که از آنها پشتیبانی می کنند – در دنیای صنعت سلامت بسیار مهم است.

 

مدیریت رخداد و مدیریت مشکل در صنعت سلامت

رخدادها شکاف های برنامه ریزی نشده در سرویس های فناوری اطلاعات هستند که ممکن است اتفاق بیافتند. بهروش های مدیریت رخداد کمک می کند تا خدمات در اسرع وقت به عملکرد عادی بازگردد. این بهبود سریع در فناوری اطلاعات صنعت سلامت بسیار حیاتی است، جایی که قطع آن می تواند از کارآمدی کارکنان و دریافت مراقبت های مورد نیاز توسط بیماران جلوگیری کند.

 

مدیریت رخداد و مدیریت مشکل در صنعت سلامت | داناپرداز

 

علاوه بر مستند سازی خطاهای شناخته شده، مدیریت مشکل:

  • به دنبال علت اصلی رخداد ها است
  • برای کاهش تعداد و شدت رخداد ها کار می کند
  • به دنبال راه هایی برای جلوگیری از بروز رخداد های مجدد است
  • اقدامات لازم برای از بین بردن خطاها را بررسی می کند

در سراسر جهان مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSM)، نسبت به مدیریت مشکل، از مدیریت رخداد استقبال بیشتری می شود. با این حال، در حوزه مراقبت های بهداشتی، مدیریت مشکل اهمیت بیشتری پیدا می کند، زیرا وقفه در خدمات می تواند عواقب تهدیدآمیزی برای زندگی بیماران داشته باشد. هنگامی که کارکنان نمی توانند به سوابق مراجعین دسترسی پیدا کنند یا دستگاه های مورد نیاز خود را کنترل کنند، کیفیت مراقبت از بیمار کاهش می یابد.

 

با نرم افزار ITSM دانا پرو
محکم و با اطمینان به سوی ITIL قدم بردارید

 

مدیریت پیکربندی خدمات در صنعت سلامت

به منظور فعال نگه داشتن فناوری اطلاعات در مراقبت های بهداشتی، مدیران سرویس IT باید با استفاده از مدیریت تغییر، تغییرات در محیط IT را ارزیابی و تأیید کنند. با این وجود، برای درک تأثیرات احتمالی تغییر، آن ها باید درک روشنی از محیط داشته باشند. در دنیای مراقبت های بهداشتی، عواقب ناخواسته تغییرات می توانند وخیم باشد. مدیریت پیکربندی سرویس اطمینان می دهد که اطلاعات دقیق در مورد افراد، موارد پیکربندی یا CI ها و رابطه آنها با یکدیگر در صورت نیاز برای اطلاع از تغییرات پیشنهادی در دسترس است. اگر پیکربندی و روابط بین CI ها درک شود، مدیران خدمات می توانند نسبت به نتایج تغییرات مورد نیاز برای ارائه پیشرفت های مداوم در سیستم های اطلاعاتی مطمئن تر باشند.

 

مدیریت انتشار و استقرار در صنعت سلامت

امروزه، به روزرسانی های نرم افزار امری مرسوم بوده و ممکن است خطاهای شناخته شده در مدیریت مشکل را که اغلب “اشکالات” نامیده می شوند، برطرف سازند یا ممکن است در پاسخ به آسیب پذیری های امنیتی طراحی شوند. به گفته انجمن پزشکی آمریكا، وقایع اخیر در زمینه مراقبت های بهداشتیIT نشان داده است كه آسیب پذیری های غیر قابل پیش بینی می توانند اطلاعات شخصی مانند سوابق بیمار را در معرض دید قرار دهند و فرآیند ITIL انتشار و مدیریت استقرار، انتشار منظم و به موقع را با بهبود خدمات فناوری اطلاعات و کمک به حفظ اطلاعات شخصی امن تضمین می کند.

 

مدیریت انتشار و استقرار در صنعت سلامت | داناپرداز

ابزار مناسب ITSM در صنعت سلامت

داشتن یک نرم افزار ITSM خوب برای مراقبت های بهداشتی اختیاری نیست؛ بلکه لازم است. داشتن بهترین ابزار برای اتوماسیون و هماهنگی فرایندهای ITIL یک ضرورت است. راه حل مناسب باید:

  • کاملاً مطابق HIPAA از منظر رمزگذاری در سطح زمینه و میزبانی ایمن باشد
  • اطلاعات مربوط به فرایندهای مختلف را به مدیران خدمات ارائه دهد
  • جزئیات هر رخداد را با توجه به پایگاه دانش و پایگاه داده خطای شناخته شده بررسی کند
  • تاریخچه و نتایج تغییرات محیط را نشان دهد
  • اطلاعاتی در مورد CI ها و روابط آنها ارائه دهد
  • داشبوردی غنی را ارائه دهد که معیارهای مهم مدیریت مشکل را سازماندهی کند

این، فرایندهای ITIL نیست که از اهمیت بالایی برخوردار هستند؛ بلکه نتایج تولید شده از آنهاست که بسیار مهم اند. نتیجه ای که به دست می آورید، مستقیما بر مراقبت از بیمار برای بهتر یا بدتر شدن وضعیت او تأثیر می گذارد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا