لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

ادغام چت آنلاین با CRM چه مزایایی دارد؟

ادغام چت آنلاین با CRM چه مزایایی دارد؟ | داناپرداز

سیستمی که به شما امکان می دهد اطلاعات مربوط به مشتریان را جمع آوری و ذخیره کنید، CRM نامیده می شود. ادغام چت آنلاین با CRM به شما امکان می دهد تا اطلاعاتی را از کلیه مشتریانی که با آنها چت کرده اید جمع آوری و ذخیره کنید.

تصور کنید که در رستوران کار می کنید و چندین مشتری دارید که به رستوران شما مراجعه می کنند اما متاسفانه شما هرگز آنها را تشخصی نمی دهید.

این مشتریان با لبخند به شما سلام می دهند و از اینکه دوباره به رستوران شما آمده اند، خوشحال هستند، اما شما از این مساله آگاه نیستید. در صورت عدم ذخیره اطلاعات در مورد مشتریان، همین اتفاق در چت آنلاین با مشتریان نیز ممکن است رخ دهد.

اگر در وب سایت خود از نرم افزار چت آنلاین استفاده می کنید، احتمالاً می دانید که استفاده از آن تا چه حد برای تجارت شما مفید است. استفاده از گفتگوی آنلاین کمک می کند تا مشتریان با شما تماس بگیرند و فرایند فروش را هدایت کنند. اما چت زنده می تواند برای کسب و کار شما مزایای دیگری نیز به همراه داشته باشد.

 

ادغام چت آنلاین با نرم افزار CRM

اگر شما از نرم افزار چت آنلاین ادغام نشده با CRM استفاده کنید، هنوز متوجه پتانسیل ادغام چت زنده و نرم افزار CRM نشده اید و اگر صاحب یک کسب و کار هستید احتمالاً علاقه دارید از تمام فرصت هایی که در اختیارتان قرار دارد به بهترین شکل استفاده کنید. استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) یکی از این فرصت هاست. بیشتر مردم کلمه CRM را شنیده اند، اما زمانی که این نرم افزار با چت زنده ادغام می شود، دارای مزایایی می شود که همه از آن مطلع نیستند.

لحظه ای که کارشناس شما از یک بازدید کننده وب سایت چت دریافت می کند، داده های موجود درباره بازدید کننده به طور خودکار توسط نرم افزار CRM ضبط می شود. از نام، آدرس ایمیل و شماره تلفن ها، حساب های رسانه های اجتماعی گرفته تا تاریخ و ساعت چت، موقعیت IP و یک نسخه از متن چت.

در ادامه در مورد مزایای ادغام چت آنلاین با CRM صحبت می کنیم:

 

مشتریان خود را بشناسید

در تجارت و بازاریابی، هرچه تصویری که از مشتریان دارید دقیق تر باشد، ارتباط بهتری با آنها برقرار خواهد شد.

می توانید از داده های جمع آوری شده از CRM برای ایجاد پروفایل مشتری استفاده کنید. به این ترتیب تمام اطلاعاتی که از طریق نرم افزار چت آنلاین دریافت می کنید جزئی از مشخصات CRM بازدید کننده می شوند.

از این طریق کارشناسان می توانند دفعه دیگر که مشتریان به چت بازگردند به پروفایل آن ها دسترسی پیدا کنند. این بدان معناست که مشتری مجبور نیست هر بار که به چت برگردد، خود را معرفی کند. کارشناسان او را شناسایی کرده به و به او خوش آمد می گویند. همچنین می توانید مخاطبین CRM خود را تشخیص داده و اطلاعات مربوط به آنها را در پنجره گپ نمایش دهید. به این ترتیب، کارشناسان شما قادر خواهند بود پشتیبانی بسیار دقیق تری ارائه دهند، که باعث افزایش رضایت مشتری می شود.

مشتریان خود را بشناسید | داناپرداز

کار را برای کارشناسان خود آسان‌تر کنید

پس از یکپارچه سازی و ادغام چت آنلاین با CRM، متن های چت به بخشی از پروفایل CRM تبدیل می شوند. موارد بسیاری وجود دارد که در آن ها دستیابی به سابقه مکالمات مفید است. به عنوان مثال هنگامی که کارشناسان شما برای بررسی سابقه خرید باید در تاریخچه چت جستجو کنند یا هنگامی که مشتری ادعا می کند یکی از کارشناسان برای او تخفیف در نظر گرفته است و شما باید این مساله را تأیید کنید.

ادغام چت آنلاین با CRM به شما امکان می دهد اطلاعات مشتری را از چت های بایگانی شده نیز به موارد جستجو اضافه کنید.

 

به تیم خود کمک کنید تا بیشتر بفروشد

هنگامی که بازدید کننده وب سایت، چت را در وب سایت شما شروع می کند، تبدیل به یک سرنخ بالقوه فروش می شود. شما می توانید قیف فروش خود را با داده های اصلی که از سرنخ جمع آوری کرده اید فعال کنید و از نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل متعجب شوید.

با ادغام چت زنده با سیستم های CRM، کارشناس فروش شما می تواند همه آنچه را که لازم است در مورد مشتری بداند، بدون ترک محیط CRM مشاهده کند. به این ترتیب کارشناسان به تمام داده های جمع آوری شده از طریق چت ها دسترسی خواهند داشت. آنها می توانند از این اطلاعات برای متناسب سازی ارتباط خود با نیازهای هر مشتری استفاده کنند. کارشناسان همچنین می توانند مشتریان را به چند گروه تقسیم کرده و برای آنها کمپین های بازاریابی شخصی سازی شده ارسال کنند.

 

ادغام چت آنلاین با CRM، صرفه جویی در وقت

با خرید نرم افزار CRM با قابلیت چت شما می توانید مشتریانتان را به عنوان سرنخ ها و کانتکت ها اضافه کرده و متون چت را مستقیما از پنل چت زنده مرور کنید. بنابراین، کارشناسان شما قادر به مشاهده و ویرایش کلیه اطلاعات ضروری در مورد مشتری در حین انجام چت خواهند بود تا سوابق مربوط به مشتری به روز رسانی شود. مشتریان نیز از صرفه جویی در وقتشان و آسان تر شدن فرایندها خشنود خواهند بود.

 

کسب و کار خود را به یک مرکز فروش تبدیل کنید

یک نرم افزار CRM که با نرم افزار چت ادغام شده به شما کمک می کند تا مشتریان خود را بشناسید و پشتیبانی دقیق تری به آنها ارائه دهید. این اتفاق به شما کمک می کند تا یک تجارت کوچک را به یک مرکز فروش تبدیل کنید. همچنین این امکان را به شما می دهد تا در کارهای دستی صرفه جویی کرده و روی تأمین پشتیبانی یکپارچه، بهبود کیفیت محصول و مدیریت کسب و کار خود تمرکز کنید.

پیمایش به بالا