لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

CRM عملیاتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

CRM عملیاتی چیست؟

وقتی کسب و کارتون رو به سطح جدیدی ارتقا میدین، تحقیق در مورد نرم افزار ارتباط با مشتری به یک گام ضروری تبدیل می شه. اگر به دنبال رشد کسب و کارتون هستید، خیلی مهمه که روی مشتریان خودتون تمرکز کنین.

در این راهنما، با اجزای سیستم های CRM عملیاتی و ویژگی هایی که ارائه میدن آشنا میشین و تفاوت این نوع سی آر ام رو با انواع دیگه شامل تحلیلی و مشارکتی بهتر درک می کنین. در ادامه با مزایایی که یک CRM عملیاتی به کسب و کار ارائه میده آشنا میشین و برای انتخاب بهترین سیستم CRM برای کسب و کار خودتون، آمادگی بیشتری رو به دست میارین.

به طور کلی ما سه نوع CRM داریم:

  1. CRM عملیاتی
  2. CRM تحلیلی
  3. CRM مشارکتی

برای آشنایی کلی با این سه نوع مدیریت ارتباط با مشتری میتونین وارد صفحه “انواع CRM” ما شوید.

 

CRM عملیاتی چیست؟

CRM عملیاتی پلتفرمی هستش که روی ساده سازی تعاملات فروش و بازارایابی با مشتریان تمرکز داره. مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی همچنین اتوماسیون فرآیند رو ارائه می ده و به ویژه توانایی انجام وظایف رو به طور موثرتر و با طی مراحل کمتر میسر می کنه.

CRM عملیاتی به برنامه هایی اطلاق می شه که به فرآیندهای تجاری مختلف که با هدف مراقب از مشتریان انجام می شه، کمک می کنه. برای یک استراتژی سی آر ام عملیاتی موثر، تمرکز روی اهمیت مشتریان خیلی مهمه.

با مشتریان مختلف باید به گونه ای متفاوت رفتار بشه؛ به طوری که اطلاعات در مورد متغیرهایی مثل رتبه بندی مشتریان، ارزش واقعی و ارزش آینده از اهمیت استراتژیک برخوردار باشه. ایده اصلی پشت تمام این موارد، ایجاد سرنخ و بعدش تبدیل اونها به مشتریان و مخاطبین هستش.

CRM های عملیاتی از اتوماسیون و مدیریت داده استفاده می کنن تا تقریبا در تمام جنبه های استراتژی های ارتباط با مشتری شما کارآمد باشن. می تونین از اونها برای تسهیل تلاش های فروش، کمپین های بازاریابی و حتی پشتیبانی مشتری استفاده کنین.

این نوع ابزار اتوماسیون فروش، با ذخیره کردن تمام داده های مهم مشتری در یک مکان مناسب، عملیات کسب و کار شما رو بهینه می کنه. این قابلیت به فروشندگان اجازه میده تا خریداران خودشون رو زیر نظر داشته باشن و به نیازهای فردی اونها جواب بدن که در نهایت نرخ بالاتر رضایت و حفظ مشتری منجر می شه.

اگه نمیدونین CRM چیه بهتون پیشنهاد میکنیم حتما به صفحه “CRM چیست” ما مراجعه کنین.

 

انتخاب یک نرم افزار CRM خوب از هر تصمیمی مهم تره، درنگ نکنید!

 

یک CRM عملیاتی چطور کار می کنه؟

حالا که با ماهیت یک CRM عملیاتی بیشتر آشنا شدیم، باید ببینیم چطور برای ایفای نقش های مشتری مداری و حمایت از مشتری کار می کنه. خوبه بدونین که این نوع پلتفرم مثل اکثر نرم افزارهای CRM، به طور کلی مبتنی بر فضای ابری هستش و نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS) به حساب میاد.

این ویژگی به شما اجازه میده تا به تمام داده های کسب و کارتون دسترسی داشته باشین و از هر دستگاهی که استفاده می کنین، در فرآیندهای تجاری مشارکت کنین. اگر ترجیح میدین همه داده های خودتون رو در سرورهای کسب و کارتون میزبانی کنین، راه حل های CRM اختصاصی یا محلی (On-Site) هم در دسترس هستن.

CRM عملیاتی رابطی رو برای تیم شما فراهم می کنه تا با همدیگه تعامل داشته باشن و برای تیم شما در نقش های مشتری مداری این امکان رو ایجاد می کنه تا درون برنامه با طرف های خارجی به راحتی تعامل داشته باشن.

می تونین تیم ها رو سازماندهی و وظایفی رو برای افزایش دیده شدن و شفافیت سازمانی تعیین کنین. اکثر CRM های عملیاتی به شما اجازه میدن تا برای مشاهده داده های خاص و حساس در مورد گزارش های فروش، یادداشت های جلسه و غیره مجوزهای حریم خصوصی رو تنظیم کنین.

ادغام با رسانه های اجتماعی، کلاینت های ایمیل مثل جی میل و مایکروسافت اوت لوک و سایر ابزارهای دیجیتال به داده ها اجازه تا در یک پلتفرم متمرکز جریان داشته باشن. وقتی تمام اطلاعات شما به یک منبع سرازیر و در داخل پردازش می شه، همه چیز سریع تر، دقیق تر و عموما بهتر پیش میره. می تونین نیاز به پرش بین ابزارهای دیجیتال مختلف، کلاینت های ایمیل و وب سایت ها، ارسال ایمیل به همکاران و غیره رو حذف کنین.

 

معمولا یک سی آر ام عملیاتی از چه چیزی پشتیبانی می کنه؟

هدف یک CRM عملیاتی کمک به خودکارسازی و ساده سازی سه عملکرد ارتباط با مشتری هستش: بازاریابی، خدمات مشتری و فروش.

 

عملیات فروش

نمایندگان فروش هر روز ده ها مشتری بالقوه رو مدیریت می کنن. اما بین ورود داده ها، نوشتن متن ایمیل و جلسات داخلی، این خطر وجود داره که فرآیندهای ناکارآمد باعث بشن تا نمایندگان بیشتر وقت خودشون رو روی کارهای غیر مرتبط با فروش متمرکز کنن.

نمایندگان فروش شما مسئول پیدا کردن موثرترین راه ها برای فروش به مشتریان شما هستن و حذف کارهای غیرضروری اولین قدم برای اینه که به این هدف برسن. برای کمک به مدیریت مشتریان بالقوه و حرکات سریع اونها در چرخه فروش، برنامه های کاربردی CRM شامل ابزارهایی برای موارد زیر هستن:

  • ذخیره سازی و مدیریت اطلاعات تماس مشتری
  • پیدا کردن مشتریان بالقوه
  • ایجاد سرنخ ها و بررسی واجد شرایط بودن اونها
  • مدیریت زمانی که تماس ها باید گرفته و ایمیل ها باید ارسال بشن
  • گزارش فروش و ردیابی KPI
  • قابلیت استفاده در موبایل برای فروش میدانی
  • هوش فروش، گزارش گیری و تجزیه و تحلیل
  • پیش بینی فروش
  • مدیریت و تسریع پایپ لاین فروش

CRM های عملیاتی برای تیم های فروش، هر کدوم از این وظایف رو بر روی یک پلتفرم متمرکز و تضمین می کنه که تمامی اونها با دقیق ترین و به روزترین داده ها کار می کنن. در واقع مثل این می مونه که تمام ابزارهای خودتون رو در یک جعبه ابزار کاملا سازماندهی شده نگهداری کنین تا هر کسی بتونه اون رو باز کنه و ابزار مورد نیازش رو برداره.

 

خدمات مشتری و روابط

وقتی که مشتری یک نگرانی منحصر به فرد داره، کار کردن با او می تونه دشوار باشه؛ به خصوص وقتی نماینده خدمات مشتری که با این مشتری سر و کار داره، به اطلاعات کمی دسترسی داشته باشه. اما با یک سیستم CRM (به خصوص سیستمی با قابلیت ادغام کارآمد با سایر سیستم ها)، هر کدوم از اعضای تیم می تونن تعاملات خودشون رو با مشتریان، از لحظه ای که مشتری علاقه نشون میده، پیگیری کنن.

استفاده از CRM این امکان رو به شما میده که اطلاعات مشتری رو در یک مکان نهداری کنین و اون رو در دسترس تمام افراد شرکت قرار بدین. اگر یک نماینده خدمات مشتری به اطلاعات بیشتری در خصوص یک مشتری نیاز داشته باشه، به سرعت می تونه راجع به هر تعاملی که مشتری با شرکت داشته، اطلاعات لازم رو به دست بیاره. اینطور نماینده می تونه نیازهای مشتری رو به سرعت و با کمترین رفت و برگشت برآورده کنه.

 

فناوری بازاریابی CRM عملیاتی

CRM به تیم های بازاریابی کمک می کنه تا از طریق راه های مختلف، از جمله رویدادهای حضوری، فرم های وب سایت، تعاملات رسانه های اجتماعی و تبلیغات، به دنبال سرنخ های جدید باشن. اما استفاده اصلی از فناوری مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی در بازاریابی از طریق کمپین های ایمیل خودکار هستش.

وقتی که مشتریان به یک محصول یا خدمات علاقه نشون میدن، این سیستم ها می تونن استراتژی های ایمیل منحصر به فردی رو برای مطابقت با سطوح تعامل مشتری ایجاد کنن. مثلا، اگر مشتری بالقوه با یک فرم وب سایت تعامل داشته باشه، سیستم CRM عملیاتی تیم بازاریابی رو از علاقه اونها مطلع می کنه و مجموعه ای از ایمیل ها رو در اختیار مشتری قرار میده که می تونه به رشد تعامل بازاریابی و فروش تیم کمک کنه.

اونها همچنین در جمع آوری اطلاعات در مورد این مشتریان به تیم های بازاریابی کمک می کنن. CRM ها می تونن به طور خودکار اطلاعات تماس، نقاط درد بالقوه، سطوح تعامل و سایر داده هایی رو که باعث هدایت استراتژی ها و بهروش ها میشن رو پیدا کنن.

 

اجزای اصلی یک CRM عملیاتی

هر CRM عملیاتی باید دارای اجزایی باشه که بتونه مزایای مورد انتظار رو برای یک کسب و کار به همراه بیاره. در ادامه با اجزای اصلی و مهم یک CRM عملیاتی آشنا می شیم.

 

اجزای CRM عملیاتی

– مدیریت افراد

چطور از افراد مناسب برای هدف درست در زمان درست استفاده کنیم؟ بعضی اوقات این موضوع به شرکت ها کمک می کنه تا از بودجه خودشون به بهترین شکل استفاده کنن و CRM انتخابی باید به خوبی به شما کمک کنه.

 

– مدیریت سرنخ

چطور تمام سرنخ های فروش خودتون رو پیگیری و توزیع می کنین؟ از اونجایی که سیستم های CRM عملیاتی با مشتریان و مدیریت مشتریان و سرنخ ها سر و کار دارن، باید قابلیت های مهم رو ارائه بدن تا زمینه لازم برای هماهنگی و پردازش کارآمد فراهم باشه.

 

– اتوماسیون فروش

ابزارهای اتوماسیون فروش، مشتریان شما رو ردیابی، با مشتریان احتمالی تعامل و فروش رو پیش بینی می کنن و همچنین فرآیند پردازش فروش رو انجام میدن.

 

– خدمات مشتری

این ویژگی به مصرف کنندگان اجازه میده موقع خرید محصولات، تصمیمات دقیقی بگیرن. وقتی یک خریدار در آستانه خرید یا بعد از خرید قرار داره، خدمات مشتری وارد عمل می شه و به سوالات مشتری پاسخ میده یا بازخوردها رو دریافت می کنه. سی آر ام مدیریت مناسبی رو برای مدیریت روان و موثر اونها فراهم می کنه.

 

– بازاریابی و فروش

با اینکه بازاریابی محصولات رو تبلیغ می کنه، اما تیم های فروش بیرون میرن و تمام اون کالاها رو می فروشن. در چنین شرایطی یک مدیریت ارتباط با مشتری قوی به تیم ها کمک می کنه تا در کمترین زمان بهترین استفاده رو از زمان خودشون داشته باشن. شاید بعضی از CRM ها امکانات بیشتری رو ارائه بدن و ارتباط بهتری رو بین دو دپارتمان سازمان شما ایجاد کنن.

 

– گزارش کسب و کار و تجزیه و تحلیل

گزارش کسب و کار موقعیت شرکت رو در بازار و کالاهای اون در یک زمان معین نشون میده. از طرف دیگه، تحلیل ها ترندهای صنعت رو مطالعه و محصولاتی که احتمالا با این ترندها مطابقت دارن رو توصیه می کنه.

 

با نرم افزار CRM دانا، مطابق با استاندارد های سال 2024 بفروشید.

 

مزایای CRM عملیاتی

اگرچه هر نوع CRM جایگاه خودش رو داره و ممکنه یکی بیشتر از بقیه مناسب یک شرکت خاص باشه، CRM های عملیاتی برای شرکت هایی که میخوان رضایت و وفاداری مشتری رو جلب کنن، یک مزیت بزرگ به حساب میاد.

در اینجا چند مزیت قدرتمند یک CRM عملیاتی که نسبت به انواع دیگه CRM ارائه میده رو بررسی می کنیم.

 

مزایای CRM عملیاتی

 

1. فرآیندهای بازاریابی رو بهبود بدین

با تمرکز دقیق به اطلاعات مشتری خودتون بپردازین. یاد بگیرین که خریداران احتمالی چه کسانی هستن و بعدش کمپین هایی رو برای هدف قرار دادن خریداران مشابه راه اندازی کنین. با کمک داده های مشتری در CRM خودتون، می تونین الگوهای خرید و جمعیت شناسی مشتری رو تجزیه و تحلیل کنین تا بهترین کمپین های بازاریابی ممکن رو اجرا کنین.

 

2. کارهای تکراری رو خودکار کنین

CRM عملیاتی، با استفاده از اتوماسیون نیروی فروش، در زمان و انرژی صرفه جویی می کنه. این ویژگی ها ساعت های صرف شدن برای انجام کارهای تکراری رو تا حد زیادی کاهش میدن:

  • ارسال ایمیل های پیگیری
  • ایجاد گزارش
  • امتیازدهی و مسیریابی
  • برنامه ریزی قرار ملاقات ها و به روزرسانی برنامه ها
  • به روزرسانی اطلاعات تماس سرنخ

ویژگی های اتوماسیون به شما کمک می کنه تا وظایف رو از لیست کارهای روزانه خودتون حذف کنین و در عین حال اون وظایف رو با سرعت و دقت بیشتری انجام بدین. این قابلیت به شما اجازه میده تا به مشتریانتون خدمات بهتری ارائه بدین که به نوبه خودش منجر به فروش بالاتر می شه.

 

3. ارتباطات داخلی رو افزایش بدین

وقتی دپارتمان های یک سازمان با همدیگه ارتباط برقرار نمی کنن، نباید تعجب کنین که در جهت یک هدف واحد کار نکنن. وقتی که یک سازمان به اطلاعات یکسان دسترسی داره، همه تیم ها در یک میدان مشترک قرار می گیرن و با یک رویکرد واحد بازی می کنن.

توانایی CRM عملیاتی برای جمع آوری، ذخیره سازی و انتشار داده ها، اون رو به ابزاری عالی برای ارتباطات بین بخشی و اشتراک گذاری اطلاعات تبدیل می کنه.

 

4. بیش فروشی و فروش مکمل رو به حداکثر برسونین

CRM های عملیاتی از اولین نقطه تماس شروع به گرفتن داده های مشتریان شما می کنن و اون سوابق رو در طول چرخه عمر مشتری حفظ می کنن و هر فروش، تماس و مشکل ثبت می شه. این قابلیت تیم فروش شما رو برای فرصت های عالی بیش فروشی و فروش مکمل توانمند می کنه. وقتی سابقه خرید اونها در دسترس باشه، نمایندگان فروش می تونن از تاکتیک های فروش متناسب با هر مشتری استفاده کنن.

 

5. افزایش درآمد

CRM های عملیاتی ثابت کردن که به ازای هر 1 دلار سرمایه گذاری در اونها، بیش از 8 دلار ارزش تولید می کنن. با بازگشت سرمایه 8:1، نمی تونین فرصت استفاده از این نوع CRM رو نادیده بگیرین. افزایش مقیاس تیم فروش و در اختیار گذاشتن ابزارهایی که امکان فروش بهتر و بستن معاملات بیشتری رو میسر می کنه، بدون شک درآمد شرکت شما رو افزایش میده.

 

6. افزایش رضایت مشتری

اگر نتونین از مشتریان خودتون حمایت کنین، اگر نتونین خدمات عالی رو به اونها ارائه بدین، مشتریانتون نمی تونن در اطراف شما باقی بمونن. به همین دلیله که سیستم مدیریت ارتباط با مشتری شما مهمه. مشتریان از تکرار اطلاعات خودشون متنفرن؛ بنابراین، کارکنان خودتون رو به یک سیستم سی آر ام متمرکز مسلح کنین تا تجربه مشتری رو بلافاصله بهبود بدین.

تجهیز تیم خدمات مشتری به CRM به اونها اجازه میده تا اطلاعات دقیق، به موقع و آگاهانه رو ارائه بدن. اونها می تونن ببینن مشتری در گذشته چه زمانی تماس گرفته و در اون تماس های تلفنی در مورد چه چیزی صحبت شده است. اونها می تونن ببینن که مشتری چه زمانی مشکل داشته و با پشتیبانی فنی تماس گرفته است.

یک CRM عملیاتی تمام این داده ها و حتی بیشتر رو فراهم می کنه. بنابراین، تیم خدمات مشتری شما می تونه دیدگاهی جامع از رابطه مشتری با شرکت داشته باشه. اینطوری تجربیات خدمات مشتری عالی متولد می شه.

 

چه چیزی باعث متمایز بودن سیستم های CRM عملیاتی میشه؟

فناوری مراقبت از مشتری و فروش به بخش های زیادی منشعب شدن. برای مقایسه بهتر خوبه بدونین که به طور کلی سه نوع مختلف پلتفرم CRM وجود داره که شامل تحلیلی، مشارکتی و عملیاتی میشه.

CRM های تحلیلی و مشارکتی دارای ویژگی های تخصصی تری هستن، اما CRM های عملیاتی دارای ویژگی های متعادلی هستن که از طیف کلی عملکردهای کسب و کار پشتیبانی می کنن. بنابراین، اگر در حال تحقیق در مورد CRM هستین، نوع عملیاتی می تونه نقطه شروع خیلی خوبی باشه.

هیچ قانون سفت و سختی در مورد اینکه چه نوع نرم افزاری می تونه کدوم وظایف رو انجام بده وجود نداره. پلتفرم هایی وجود دارن که اجزای مختلف هر نوع CRM رو با هم ترکیب می کنن و ترکیبی از ویژگی ها رو به شما ارائه میدن.

اما اگر با سیستمی مواجه شدین که خودش رو منحصرا به عنوان یک نوع CRM به بازار معرفی می کنه، باید دقیقا بدونین که چطور اونها رو با هم مقایسه کنین تا بهترین انتخاب رو برای کسب و کارتون داشته باشین.

 

آشنایی با CRM دانا

 

 

نرم افزار CRM دانا بر اساس نیاز تیم های فروش، بازاریابی و خدمات مشتریان طراحی شده و فارغ از اندازه و زمینه کاری کسب و کار شما می تونه بهتون کمک کنه تا فرآیندها رو بهتر مدیریت و سریع تر رشد کنین و در نهایت درآمد خودتون رو افزایش بدین.

این پلتفرم تمامی ابزارها و امکاناتی رو که یک تیم فروش حرفه ای و کارآمد ممکنه به اونها نیاز پیدا کنه در اختیارتون قرار میده. واسط کاربری مدرن، جذاب و کارآمد سی آر ام دانا امکان دسترسی سریع به اطلاعات و مدیریت بهینه وظایف رو میسر می کنه.

دپارتمان های مختلف می تونن وظایف دستی و تکراری رو خودکار کنن و علاوه بر کاهش هزینه ها، درآمد نهایی کسب و کار رو افزایش بدن. این CRM به سادگی راه اندازی می شه و کار کردن با اون خیلی آسونه.

اگر صاحب یک کسب و کار هستین یا مدیریت یکی از دپارتمان های کسب و کار رو بر عهده دارین، CRM دانا می تونه میزان فروش و وفاداری مشتری ها رو افزایش بده و از جریان های حیاتی کسب و کارتون محافظت کنه تا بتونین به اهداف بلندمدت خودتون دست پیدا کنین.

 

شما کمتر از 3 دقیقه تا افزایش 40 درصدی فروش فاصله دارید!

 

CRM دانا چه مزایایی رو ارائه میده؟

CRM دانا امکانات و ابزارهای لازم برای مدیریت فروش و خدمات مشتریان رو در بالاترین سطح و به صورت یکجا ارائه میده. با کمک این ابزارها می تونین عملیات فروش و بازاریابی خودتون رو بر اساس جدیدترین روش ها مکانیزه کنین و روی تمامی مراحل فروش نظارت کامل داشته باشین.

مدیریت و درک کامل کانال های فروش مختلف با استفاده از داده های طبقه بندی شده و مرتب این امکان رو بهتون میده تا برای هر کانال برنامه ریزی ویژه ای داشته باشین. امکان ایجاد کمپین های بازاریابی موثر و اندازه گیری کمی و کیفی میزان اثربخشی اونها هم در دسترس شما قرار داره. در ادامه به چند ویژگی مهم CRM دانا اشاره می کنیم تا با قابلیت های این پلتفرم بیشتر آشنا بشین.

 

داشبورد CRM

 

– مدیریت سرنخ

با ماژول مدیریت سرنخ های CRM دانا می تونین از هر منبعی که در دسترس قرار داره مشتریان بالقوه خودتون رو جذب کنین. مدیریت سرنخ یکی از فرآیندهای مهم در فروش هستش که طی اون مشخصات سرنخ ها ثبت و جمع آوری می شه. بعد از اینکه ارزیابی اولیه انجام شد، اگر سرنخ واجد شرایط بود به فرصت فروش تبدیل می شه.

این سرنخ ها می تونه از منابع مختلفی مثل نمایشگاه و برنامه های بازاریابی به دست بیاد و برای مدیریت و ارزیابی سریع اونها به یک ابزار مدیریتی کارآمد نیاز دارین. CRM دانا امکاناتی رو در اختیارتون قرار میده تا از مشتریان هدف و کسانی که به برند شما علاقه مند هستن، دید کاملی داشته باشین.

  • توزیع خودکار سرنخ های فروش
  • تعریف فعالیت روی سرنخ فروش
  • بررسی اثربخشی کمپین ها بر اساس سرنخ
  • اضافه کردن پیغام، یادداشت و فایل پیوست به سرنخ های فروش
  • رتبه بندی سرنخ های فروش
  • تهیه گزارشات تحلیلی
  • تبدیل سرنخ به فرصت فروش

 

– مدیریت تماس

CRM دانا یک بانک اطلاعاتی جامع از تمامی سرنخ ها و مشتریان رو به صورت یکجا در اختیارتون قرار میده تا در مواقع نیاز خیلی سریع به اونها دسترسی پیدا کنین. اطلاعات و سوابق فروش و خدمات مشتریان رو به صورت یکجا نگهداری می کنین و تمامی تعامل ها شامل ایمیل ها، تماس و سوابق فروش با یک کلیک در دسترس شما قرار داره.

مشتریان حقوقی شما به صورت حساب ذخیره میشن که به راحتی می تونین اونها رو دسته بندی و مدیریت کنین و با یک نگاه از وضعیت و سوابق اونها با خبر باشین.

 

– اتوماسیون و مدیریت فرآیندها

با امکاناتی که CRM دانا در زمینه اتوماسیون ارائه میده خیلی از کارهای روتین روزانه که باید دستی انجام بشن به راحتی خودکار میشن و می تونین در وقت افراد صرفه جویی کنین. به کمک قابلیت ایجاد گردش کار و قواعد تاییدیه خودکار، فرآیندهای کاری خودتون رو تعریف کنین و بهره وری تیم ها رو به طور قابل توجهی افزایش بدین.

 

– خدمات مشتریان

حتما می دونین که فروش پایان راه نیست. در دانا پرداز به این واقعیت توجه ویژه ای شده و امکانات بخش مدیریت خدمات مشتریان کم نظیر هستن و می تونن رابطه ای دوطرفه و سودآور رو با مشتریانتون ایجاد کنین.

از جمله امکاناتی که در این بخش در دسترس شما قرار داره میشه به این موارد اشاره کرد:

  • تیکتینگ و هلپ دسک
  • پورتال مشتریان
  • مدیریت سطح خدمات
  • بازخورد مشتری CSAT
  • نظرسنجی از مشتریان

 

سخن پایانی

CRM عملیاتی عمدتا روی فرآیندهایی تمرکز می کنه که به افزایش رضایت و حفظ مشتری در کسب و کارها کمک می کنه. این نوع CRM همچنین برای مدیریت هزینه های بالای پشتیبانی از مشتری، یک راه حل عالی به حساب میاد.

اهداف اصلی یک CRM عملیاتی شامل اتوماسیون فرآیندها و بهبود فرآیندها میشه. با اتوماسیون فرآیندها، همزمان با کمک به افزایش درآمد، بهروش ها هم اجرا میشه و هزینه ها کاهش پیدا می کنه. بهبود فرآیندها به کسب و کار اجازه میده تا بدون صرف هزینه های گزاف، تجربه ای عالی و متمایز رو برای مشتریان به ارمغان بیاره. این امر باعث میشه تا نرخ بازگشت سرمایه بالا باشه.

 

سوالات متداول


  • CRM عملیاتی چیست؟

    CRM عملیاتی پلتفرمی هستش که روی ساده سازی تعاملات فروش و بازارایابی با مشتریان تمرکز داره. مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی همچنین اتوماسیون فرآیند رو ارائه می ده و به ویژه توانایی انجام وظایف رو به طور موثرتر و با طی مراحل کمتر میسر می کنه.


  • مزایای CRM عملیاتی چیست؟

    فرآیندهای بازاریابی رو بهبود بدین – کارهای تکراری رو خودکار کنین – ارتباطات داخلی رو افزایش بدین – بیش فروشی و فروش مکمل رو به حداکثر برسونین – افزایش درآمد – افزایش رضایت مشتری

4 دیدگاه دربارهٔ «CRM عملیاتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟»

  1. مجتبی شمس

    سلام درورد خدمت شما
    بسیار خوب CRM عملیاتی رو توضیح دادین واقعا این نوع سی آر ام خیلی برای کسب و کار مهمه و حتما نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریتون باید این ویژگی را داشته باشه

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر باشه
      خواهش میکنم امیدواریم تونسته باشیم کمکتون کنیم

  2. خسته نباشید واقعا کامل ترین و جامع ترین مقاله در مورد CRM عملیاتی رو نوشتین
    بسیار تشکر ازتون

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر باشه
      خواهش میکنم امیدواریم که کمکتان کرده باشیم ممنونم از ثبت نظرتون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا