لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

جستجوی پولی (Paid Search) چیست و چه مزایایی دارد؟

جستجوی پولی (Paid Search) چیست؟

جستجوی پولی (Paid Search) یا تبلیغات مبتنی بر جستجو در واقع یک کانال تبلیغاتیه که در اون تبلیغ دهنده یک تبلیغ رو در موتور جستجو به نمایش میگذاره.

هر بار که کاربری روی تبلیغ نمایش داده شده در SERPها (صفحات نتایج موتور جستجو) کلیک کنه، تبلیغ دهنده مبلغ مشخصی رو به موتور جستجو پرداخت می کنه.

یک تبلیغ کننده ممکنه بخواد کلمات کلیدی صنعت خودش رو در نتایج جستجو نمایش بده و هر بار که کاربر روی لینک موردنظر تبلیغ کننده کلیک می کنه و وارد سایتش میشه، مبلغی رو به موتور جستجو پرداخت می کنه.

این مدل قیمتی در دنیای بازاریابی با عنوان Cost Per Click (به صورت مخفف CPC) یا پرداخت به ازای کلیک شناخته میشه. البته این مفهوم با عنوان PPC یا Pay Per Click هم خیلی رایجه و توسط بسیاری از متخصصین بازاریابی استفاده میشه.

بر اساس مقاله ای که توسط وب سایت استاتیستا منتشر شده، هزینه های تبلیغات جهانی در جستجوی پولی نزدیک به 106.5 میلیارد دلار آمریکا بوده که بعد از هزینه های تبلیغات نمایشی، مقاوم دوم رو به خودش اختصاص داده.

این رقم در دهه گذشته به طور مداومی رشد کرده که خیلی از کارشناسان عملکرد تجاری قوی و سطح کلی علاقه مندی کاربران رو جزو دلایل اثربخشی جستجوی پولی میدونن.

جستجوی پولی بر اساس پرداخت هزینه به ازای کلیک اجرا میشه و گوگل تقریبا این بازار رو به طور کامل در اختیار خودش داره. بر اساس آمارهای منتشر شده 90.5 درصد از ترافیک جستجوی جهانی به گوگل اختصاص داره که قابل توجه هستش. بازیگران بعدی این بازار موتور جستجوی بینگ مایکروسافت و موتور جستجوی یاهو هستن.

توجه داشته باشین که مایکروسافت بینگ کاملا از یاهو حمایت می کنه. به همین دلیل وقتی کمپین جستجوی پولی خودتون رو در مایکروسافت بینگ راه اندازی می کنین، تبلیغات تون در SERPهای یاهو هم نمایش داده میشه.

 

سهم بازار موتورهای جستجو در سراسر جهان

 

آشنایی با اصطلاحات جستجوی پولی

در دنیای جستجوی پولی یا paid search اصطلاحات زیادی وجود داره و شاید بررسی همه اونها در یک مقاله ایده خیلی جالبی نباشه. اما در ادامه با مهم ترین مواردی که باید راجع به اونها اطلاعات داشته باشین آشنا میشین. این اصطلاحات همچنین بیشترین استفاده رو هم دارن و برای راه اندازی یک کمپین جستجوی پولی در آینده حتما به اونها نیاز پیدا می کنین.

به طور کلی اصطلاحات جستجوی پولی به دو بخش متریک (قابل اندازه گیری) و غیرمتریک (غیرقابل اندازه گیری به صورت عددی) تقسیم میشن.

 

با نرم افزار CRM دانا، مطابق با استاندارد های سال 2024 بفروشید.

 

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

هدف تمامی انواع تبلیغات دیجیتال، به دست آوردن رنک بهتر برای یک کلمه کلیدی هدف هستش که میتونین این کار رو به روش های مختلفی انجام بدین. بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM به بازاریابی دیجیتالی (چه پولی و چه غیرپولی) در موتورهای جستجو مثل گوگل، یاهو و بینگ اشاره داره.

SEM یک اصطلاح جامع هستش که هم تبلیغات پولی و هم بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای بهبود رنک کلمات کلیدی به صورت ارگانیک رو پوشش میده. نکته مهم اینه که PPC فقط در موتورهای جستجو اتفاق نمیفته و میتونه در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک هم استفاده بشه.

 

هزینه به ازای کلیک (CPC)

هزینه به ازای کلیک مبلغیه که تبلیغ کننده برای هر کلیک روی تبلیغ پرداخت می کنه. CPC به عنوان قیمت پیشنهادی (Bid) شما در مزایده عمل می کنه و در نهایت جایگاه نمایش تبلیغ رو مشخص می کنه. بنابراین، مشخصه که قیمت پیشنهادی بالاتر جایگاه بهتری رو در اختیارتون قرار میده.

شما CPC خودتون رو با حداکثر قیمتی که مایل به پرداخت اون هستین تنظیم می کنین. مبلغی که در نهایت به ازای هر کلیک قراره پرداخت کنین با فرمول زیر تعیین میشه:

 

فرمول محاسبه CPC

رتبه تبلیغ

این مقدار موقعیت یک تبلیغ رو در صفحه نتایج موتور جستجو تعیین می کنه و برابره با حداکثر پیشنهاد ضربدر امتیاز کیفیت.

 

امتیاز کیفیت

این امتیازیه که موتورهای جستجو بر اساس نرخ کلیک (CTR) به تبلیغ شما میدن و در مقایسه با CTR میانگین تبلیغات نمایش داده شده در اون موقعیت اندازه گیری میشه. مرتبط بودن کلمات کلیدی شما، کیفیت لندینگ پیج شما و عملکرد گذشته شما در SERP در اندازه گیری این امتیاز نقش دارن.

 

حداکثر پیشنهاد

این حداکثر مبلغیه که شما مایل هستین به ازای هر کلیک روی تبلیغ تان پرداخت کنین. میتونین CPC خودتون رو به صورت دستی تنظیم کنین. یک حالت افزایش یافته هم وجود داره که در اون موتورهای جستجو اجازه دارن قیمت پیشنهادی شما رو بر اساس اهداف تون تنظیم کنن.

یکی از حالت های افزایش یافته شامل استراتژی های پیشنهادی میشه که به طور خودکار پیشنهادهای شما رو بر اساس کلیک ها یا تبدیل ها تنظیم می کنن.

 

ایمپرشن

تعداد دفعاتی که تبلیغ شما نمایش داده میشه رو اندازه گیری می کنه. هر بار که تبلیغ شما در یک صفحه نتایج جستجو یا سایت دیگه ای که به شبکه گوگل متصله نمایش داده میشه، یک ایمپرشن (Impression) به حساب میاد.

در واقع هر بار که تبلیغ شما در هر صفحه ای رندر میشه به عنوان یک ایمپرشن در نظر گرفته میشه.

 

هزینه به ازای هزار نمایش (CPM)

CPM که به عنوان هزینه به ازای 1000 نمایش هم شناخته میشه بیشتر برای تبلیغات شبکه های اجتماعی و تبلیغات نمایش پولی به کار میره. انواع دیگه ای از هزینه ها هم وجود داره که از جمله میشه به هزینه به ازای مشارکت و هزینه به ازای جذب (CPA) اشاره کرد.

 

کمپین

اولین قدم برای راه اندازی تبلیغات جستجوی پولی یا PPC، مشخص کردن کمپین تبلیغاتی هستش. شما میتونین کمپین خودتون رو به عنوان پیام یا قالب اصلی که قراره با تبلیغات اون رو به مخاطب هدف تون منتقل کنین در نظر بگیرین.

 

گروه تبلیغات

یک اندازه برای همه مناسب نیست و دقیقا به همین دلیله که یک سری تبلیغات رو بر اساس کلمات کلیدی کاملا مرتبط ایجاد می کنین. میتونین برای هر گروه تبلیغاتی که ایجاد می کنین یک CPC متفاوت تعیین کنین.

 

کلمات کلیدی

هر تبلیغ در گروه تبلیغاتی شما مجموعه ای از کلمات کلیدی یا اصطلاحات کلیدی مرتبط رو هدف قرار میده. این کلمات کلیدی برای موتورهای جستجو مشخص می کنن که تبلیغ شما قراره در کنار کدوم کلمات یا عبارت های جستجو در صفحات SERP نمایش داده بشن.

وقتی که تعیین کردین کدوم کلمات کلیدی بهترین عملکرد رو دارن، میتونین یک میکرو CPC رو به طور خاص برای کلمات کلیدی موجود در تبلیغات تون تعیین کنین.

 

متن تبلیغ

کلمات کلیدی شما باید متن تبلیغ تون رو مشخص کنن. یادتون باشه که امتیاز کیفیت تون بر اساس میزان مرتبط بودن تبلیغ شما تعیین میشه. بنابراین، متن موجود در تبلیغ شما (و لندینگ پیج مرتبط با اون موضوع) باید با کلمات کلیدی مورد نظرتون مطابقت داشته باشه.

 

لندینگ پیج

لندینگ پیج یا صفحه فرود بخش مهمی از استراتژی تبلیغات پولی شما به حساب میاد. صفحه فرود همون جاییه که کاربر با کلیک روی تبلیغ PPC شما قراره به اون منتقل بشه.

لندینگ پیج میتونه یک صفحه وب اختصاصی، صفحه اصلی سایت یا جای دیگه ای باشه. برای به حداکثر رسوندن نرخ تبدیل، بهتره از بهروش های طراحی صفحه فرود استفاده کنین.

 

انواع جستجوی پولی

برای راه اندازی یک کمپین جستجوی پولی، باید از پلتفرم گوگل ادز استفاده کنین. در این پلتفرم امکان ساخت کمپین های شبکه جستجو، شبکه نمایش، ویدیو، خرید و اپلیکیشن های یونیورسال رو دارین. انتخاب کمپین مناسب میتونه اولین قدم برای ایجاد یک استراتژی تبلیغات بلندمدت و موثر باشه.

 

انواع جستجو پولی (Paid Search)

 

– تبلیغات جستجو

نتایج اصلی موتورهای جستجو برای اینکه یک راه حل متناسب با مشکل جستجو شده، لینکی از محصولی که به دنبال اون هستن یا اطلاعات بیشتر در مورد موضوع جستجو شده رو به کاربران نهایی ارائه بدن، در نظر گرفته میشن.

این موضوع باعث شده تا گوگل در چند سال اخیر یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی رو در اختیار کسب و کارها قرار بده تا اونها بتونن محصولات و خدمات شون رو در معرض نمایش مخاطبان هدف شون قرار بدن.

تبلیغات جستجو به شما این امکان رو میده تا میانگین حجم جستجوی ماهیانه رو برای کلمات کلیدی خاصی که تمایل دارین برای اونها رنک بگیرین، شناسایی کنین. این کار میتونه بینش خیلی خوبی رو در مورد هزینه تخمینی به ازای هر کلیک به شما بده.

شما میتونین برای محصولات مجزا، سری محصولات و حتی مکان های جغرافیایی خاص، تبلیغات جستجو رو اجرا کنین.

این امکان وجود داره که تبلیغات جستجوی شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) نمایش داده بشه. این نوع تبلیغات با کلمه «تبلیغ» در یک کادر کوچک از نتایج معمولی موتور جستجو متمایز میشن.

همچنین شما میتونین در تبلیغات گوگل شاپینگ حضور داشته باشین. این تبلیغات میتونه عکس ها و امتیازات محصول رو نشون بده که به کسب و کارهای فعال در حوزه تجارت الکترونیک برای رقابت بهتر کمک می کنه.

 

– شبکه نمایش گوگل

تبلیغات نمایشی این امکان رو به شما میده تا تبلیغات تون رو برای مخاطبانی که در حال مرور وب، استفاده برنامه ها یا تماشای ویدیو هستن، نمایش بدین.

این تبلیغات خارج از صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل نمایش داده میشن. به گفته گوگل، شبکه نمایش این شرکت در دسترس 90 درصد از کل کاربران اینترنت قرار داره و در بیشتر از 2 میلیون سایت و 650 هزار اپلیکیشن تبلیغات رو نمایش میده.

 

– تبلیغات ویدیویی

تبلیغ کننده ها میتونن از طریق پلتفرم گوگل ادز تبلیغات شون رو در یوتیوب نمایش بدن. روزانه حدود 1 میلیارد ساعت ویدیو در یوتیوب نمایش داده میشه. این یک فرصت عالی و کافی برای تبلیغ کننده ها هستش تا محصولات شون رو در معرض دید مشتریان بالقوه قرار بدن.

احتمالا با تبلیغات ویدیویی که قبل از ویدیویی که کاربر نهایی انتخاب کرده آشنایی دارین؛ اما به غیر از این، تبلیغ کننده ها میتونن از بنرها و پوشش ها (Overlays) هم برای تبلیغات استفاده کنن.

 

– کمپین های Performance Max و Google Shopping

در حال حاضر کمپین های پرفورمنس مکس به طور کامل جایگزین تبلیغات خرید هوشمند یا Smart Shopping شدن. بنابراین شرکت هایی که قبلا از سیستم خرید هوشمند به عنوان ابزاری برای هدف قرار دادن مشتریان خودشون استفاده می کردن حالا میتونن به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشن.

مشابه تبلیغات خرید هوشمند، پرفورمنس مکس هم با استفاده از دارایی های ارائه شده در حساب شما مثل لوگوها، ویدیوها، تصاویر، کپی و محصولات، تبلیغاتی رو به صورت پویا ایجاد می کنه.

بر اساس داده های کمپین شما، گوگل به طور خودکار تبلیغاتی رو ایجاد می کنه تا برای تبدیل ها یا اهداف از پیش تعیین شده کمپین عملکرد مناسبی رو ارائه بده.

هر چقدر خلاقیت بیشتری رو در اختیار گوگل قرار بدین، کمپین پرفورمنس مکس نیز فرمت های تبلیغاتی بیشتری رو برای نمایش در سراسر شبکه گوگل ایجاد می کنه. برخلاف کمپین های خرید هوشمند، کمپین های پرفورمنس مکس میتونن روی اهداف چندگانه تبدیل تمرکز کنن. این یعنی شما میتونین اون چیزی رو که تمایل دارین به دست بیارین رو اولویت بندی کنین.

 

دیگه وقتشه درآمد کسب و کارت رو افزایش بدی

 

– کمپین های اپلیکیشن

میتونین اپلیکیشن خودتون رو از طریق شبکه های جستجو، نمایش و ویدیو تبلیغ کنین. اگر قصد دارین فروش یک اپلیکیشن جدید رو افزایش بدین یا اگر به دنبال تبلیغ اپلیکیشن جدید یا فعلی خودتون هستین، میتونین از این ویژگی استفاده کنین.

 

– بازاریابی مجدد

بازاریابی مجدد یا Remarketing در پلتفرم گوگل ادز به سایت شما اجازه میده تا تبلیغات هدفمند رو به کاربرانی که قبلا از سایت تون بازدید داشتن یا با برندتون درگیر شدن نمایش بده. بازدیدکنندگان قبلی میتونن از طریق عبارت های جستجو، ویدیوهای یوتیوب، سایت های خبری یا اپلیکیشن ها این تبلیغات رو ببینن.

این قابلیت به شما اجازه میده تا همیشه در ذهن مصرف کنندگانی که قبلا به برند شما علاقه نشون دادن باقی بمونین. این شکل از تبلیغات میتونه نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه شما رو به میزان قابل توجهی افزایش بده. بازدیدکنندگان قبلی بیشتر با محصولات شما آشنا هستن، بنابراین احتمال بازگشت و تبدیل اونها هم میتونه خیلی بیشتر باشه.

 

جستجوی پولی چه مزایایی دارد؟

همون طور که گفتیم، تبلیغات جستجوی پولی یا PPC نوعی از تبلیغاته که در اون هر بار که کاربری روی یکی از تبلیغات شما کلیک می کنه، مبلغ کمی رو باید به گوگل پرداخت کنین.

به جای اینکه برای نمایش های تخمینی و گاهی اوقات بی هدف بودجه قابل توجهی رو در نظر بگیرین، با این شیوه تبلیغاتی فقط برای ترافیکی که این تبلیغات ایجاد می کنن، هزینه پرداخت می کنین.

این یکی از دلایلی هستش که تبلیغات جستجوی پولی رو به گزینه الی عالی برای کسب و کارها تبدیل کرده. محبوب ترین پلتفرم های تبلیغاتی PPC شامل Google Ads، Microsoft Advertising و Facebook Ads میشه. اما با توجه به حجم جستجوها و تنوع قابلیت هایی که گوگل ارائه میده، این پلتفرم رو با اختلاف به ارزشمندترین ابزار برای هر کمپین PPC تبدیل می کنه.

در این بخش ما 11 مزیت اصلی که جستجوی پولی میتونه برای کسب و کارتون به همراه داشته باشه رو بررسی می کنیم.

 

1) فقط برای بازدیدهایی که دریافت می کنین پرداخت می کنین

با PPC شما فقط برای بازدید از وب سایتی که تبلیغ کردین هزینه پرداخت می کنین. با سایر مدل های تبلیغاتی، برای نمایش آگهی خودتون در پلتفرم مربوطه هزینه می کنین، اما هیچ تضمینی وجود نداره که برای کسب و کار شما نتیجه ای به همراه داشته باشه.

جستجوگرهایی که تبلیغات PPC شما رو می بینن احتمالا به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستن، بنابراین، فقط پرداخت هزینه برای کلیک بر روی تبلیغ شما ارزش هزینه کردن رو داره و فرصتی رو در اختیارتون قرار میده تا این کاربرها رو در وب سایت تون تبدیل کنین.

این یعنی شما بودجه خودتون رو برای مخاطبانی که به محصول یا خدمات شما هیچ علاقه ای ندارن هدر نمیدین و میتونین روی تبدیل افرادی که بعد از ورود به سایت تون کلیک می کنن تمرکز کنین.

 

2) عملکرد تبلیغات رو به راحتی تجزیه و تحلیل کنین

 

تجزیه و تحلیل راحت

 

PPC این امکا نرو به شما میده تا عملکرد تبلیغات تون رو به صورت بلادرنگ تجزیه و تحلیل کنین و اندازه گیری میزان موفقیت و پیگیری کمپین ها و ROI رو آسون تر می کنه. آمار بازدیدها، کلیک ها و تبدیل ها و همین طور دموگرافی افرادی که روی تبلیغات شما کلیک می کنن در دسترس تون قرار داره.

با سایر کانال های بازاریابی، تصویر واضحی از اینکه برای دریافت نتایج موردنظر چطور باید بودجه تون رو تخصیص بدین در دسترس قرار نداره. همچنین میتونین ترافیک PPC خودتون رو به لندینگ پیج اختصاصی ارسال کنین و با استفاده از گوگل آنالیتیکس، تبدیل ها رو ردیابی کنین.

 

3) نتایج فوری

برای اینکه از سایر استراتژی های بازاریابی مثل سئو و بازاریابی محتوا نتیجه بگیرین ممکنه تلاش زیاد و زمان طولانی مورد نیاز باشه. اما در تبلیغات جستجوی پولی یا PPC نتایج بلافاصله قابل اندازه گیری هستن.

سئو و بازاریابی محتوا استراتژی های مهمی هستن، اما ممکنه ماه ها طول بکشه تا رنک کلمات کلیدی موردنظرتون تغییر کنه. با گوگل ادز، تاثیرات رو به صورت آنی می بینین و اگر تبلیغات و پیشنهادات شما بهینه شده باشن، فقط در عرض چند ساعت در بالای صفحات نتایج موتور جستجو نمایش داده میشین.

با استراتژی های سئو و بازاریابی محتوا، در طول زمان افزایش تدریجی سرنخ ها و ترافیک رو می بینین؛ اما اگر کمپین های PPC شما توسط یک متخصص راه اندازی شده باشه، در عرض چند ساعت پس از اجرای کمپین های تان، نتایج رو مشاهده می کنین.

همچنین میتونین نتایج رو فورا پیگیری کنین که این ویژگی PPC رو برای ارزیابی نحوه عملکرد بودجه تان، به یک شیوه تبلیغاتی کاملا شفاف تبدیل می کنه.

یکی از بزرگ ترین معایب PPC در مقایسه با سئو اینه که به محض متوقف شدن بودجه، ترافیکی که برای اون هزینه پرداخت می کردین هم کاهش پیدا می کنه. اما سئو بعد از قطع بودجه هم به کارش خودش ادامه میده و کم و بیش نتایجی رو به همراه داره.

 

4) به مخاطب مناسب دسترسی پیدا می کنین

به لطف گزینه های هدف گذاری و بخش بندی، گوگل ادز به شما اجازه میده در زمان مناسب به افراد مناسب دسترسی پیدا کنین. فقط مشتریان بالقوه ای که قصد دارید هدف قرار بدین، تبلیغات شما رو می بینن. این موضوع کمک می کنه تا نتایج بهتری رو به دست بیارین، چون کاربرانی که به طور خاص بخشی از مخاطبین هدف شما هستن، با احتمال بیشتری کلیک می کنن و تبدیل میشن.

گوگل ادز این امکان رو به شما میده تا کلمات کلیدی خاصی رو که افراد در رابطه با کسب و کار جستجو می کنن انتخاب کنین و اونها رو به صفحه مربوطه در وب سایت خودتون هدایت کنین.

در هر پلتفرمی که برای تبلیغات انتخاب می کنین میتونین مشخص کنین که تبلیغات تون رو در مقابل چه افرادی قرار بدین تا به محصولات و خدمات شما علاقه مند باشن. میتونین مطمئن باشین که مشتریان بالقوه دقیقا در زمانی که به دنبال چیزی هستن که شما ارائه میدین، با کسب و کار شما آشنا میشن.

 

5) بودجه تون رو کنترل می کنین

PPC این امکان رو به شما میده که هزینه تبلیغات تون رو در یک مدل پرداخت لحظه ای کنترل کنین. این پلتفرم به شما اجازه میده تا کمپین ها رو به طور کامل متوقف کنین یا اگر عملکرد خوبی ندارن تغییراتی رو در اونها ایجاد کنین.

شما میتونین حداکثر بودجه رو برای یک روز مشخص کنین و گوگل ادز بیشتر از این مقدار تبلیغات رو نمایش نمیده تا اینطوری شما روی میزان هزینه هایی که برای کمپین انجام میدین کنترل بیشتری داشته باشین.

میتونین به داده های گوگل ادز خودتون دسترسی داشته باشین تا نحوه خرج شدن بودجه رو ببینین و در صورت نیاز بودجه بندی بهتری رو برای کمپین های بعدی تدارک ببینین. بودجه شما میتونه به طور مداوم تغییر کنه تا نیازهای شما و عملکرد تبلیغاتی موردنظرتون رو برآورده کنه.

 

6) ترافیک وب سایت رو افزایش بدین

 

افزایش ترافیک وب سایت

 

نمایش نام تجاری و تبلیغات پولی شما در صفحه اول نتایج موتور جستجو، شانس تون رو برای دیده شدن و کلیک کردن افراد افزایش میده. تبلیغات PPC به شما تضمین میده که مشتریان بالقوه تون موقع جستجوی عبارات مرتبط، تبلیغات شما رو می بینن.

جذب ترافیک به وب سایت این فرصت رو به شما میده که همزمان با پیشرفت مشتریان بالقوه در سفر مشتری، اونها رو از طریق لندینگ پیج ها و سایر کانال های بازاریابی خودتون تبدیل کنین.

PPC بدون اینکه رنک بالایی در صفحات نتایج جستجو به دست آورده باشین، امکان رقابت در کلمات کلیدی هدف تون رو امکان پذیر می کنه. چه وب سایت شما در حال حاضر رنک بالایی نداشته باشه و یا وب سایت کاملا جدیدی رو راه اندازی کرده باشین؛ PPC میتونه بستر لازم برای ارتقای کسب و کارتون رو فراهم کنه. با استفاده از این شیوه تبلیغاتی میتونین از رقبای خودتون جلو بیفتین و برای جذب مشتریان جدید رقابت کنین.

 

7) فروش رو افزایش بدین

خریداران آنلاین قبل از خرید، ابتدا محصولات رو به صورت آنلاین بررسی می کنن. بازدیدکنندگان PPC تقریبا 50 درصد بیشتر از بازدیدکنندگان ارگانیک میل به خرید دارن. کسی که به دنبال یک محصول یا خدمات خاص میگرده، احتمال خریدش هم بیشتر هستش.

مشتریان معمولا در مورد چیزی که به دنبالش هستن تحقیق می کنن و بعد عبارات جستجوی خاصی رو در موتور جستجو تایپ می کنن که میتونین با تبلیغات جستجوی پولی خودتون اونها رو هدف قرار بدین.

با تمرکز تبلیغات خودتون روی یک مخاط هدف خاص، میتونین شانس تبدیل افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنن رو افزایش بدین. اگر این خریداران آنلاین از شما خرید کنن و از خدماتی که ارائه میدین راضی باشن، به احتمال زیاد به مشتریان وفادار شما تبدیل میشن.

 

8) عملکرد خوب در کنار سایر استراتژی های بازاریابی دیجیتال

تبلیغات PPC در کنار سایر کانال ها و استراتژی های بازاریابی دیجیتال از جمله محتوا، سئو و بازاریابی محتوا به خوبی کار می کنه.

خیلی از کسب و کارها در بازاریابی محتوا و سئو سرمایه گذاری های زیادی انجام میدن. تولید محتوای منحصر به فرد چرخه خرید مشتری رو تقویت می کنه و برای اینکه در بازار قدرتمند باقی بمونین به شما کمک می کنه. گوگل ادز میتونه به جذب سریع تر مشتریان به سمت محتوای شما کمک کنه و ROI محتوای شما رو افزایش بده.

PPC و سئو ایمپرشن ها و فرصت های جذب ترافیک معمولا مخاطبین مشترکی رو هدف قرار میدن و به همین دلیل به خوبی در کنار هم کار می کنن.

داده های ارائه شده توسط گوگل ادز از نظر ایمپرشن ها، کلیک ها و تبدیل ها میتونه در مورد کلمات کلیدی که میتونین برای استراتژی سئوی خودتون هدف قرار بدین و اولویت بندی کنین، بینش خوبی رو ارائه میده.

علاوه بر این، اگر از قبل داده های مربوط به یک استراتژی سئو رو در اختیار دارین، میتونین از اون برای مشاوره استراتژی PPC خودتون استفاده کنین.

با تجزیه و تحلیل داده های کلمات کلیدی از کمپین های PPC خودتون، میتونین لیستی از کلمات کلیدی طولانی (Long-tail) تهیه کنین. اینها عبارات جستجوی طولانی تر و خاص تری هستن و با اینکه ترافیک کمتری دارن اما رقابت کمتری هم در مورد اونها وجود داره. اینطوری شانس تون برای رنک گرفتن و جذب مخاطب هدف افزایش پیدا می کنه.

با تمرکز روی سئو، برای ظاهر شدن در بالای نتایج تبلیغات پولی، نتایج جستجوی ارگانیک و اشغال فضای بیشتری در نتایج جستجو شانس بیشتری پیدا می کنین.

دسترسی به داده های کاربر میتونه به استراتژی رسانه های اجتماعی شما کمک کنه. ادغام تبلیغات پولی در شبکه های جستجو و سوشال مدیا میتونه به کاهش هزینه جذب مشتری کمک کنه و اینطوری مشتریان بیشتری رو تبدیل می کنین.

این قابلیت داده های بین کانالی بیشتری رو در خصوص مشتری فراهم می کنه که میتونین برای بهبود کمپین ها، اونها رو به صورت استراتژیک ترکیب کنین.

 

9) تبلیغات PPC به تغییرات الگوریتم بستگی نداره

بازاریابی محتوا و موفقیت در سئو به الگوریتم های موتور جستجو بستگی داره، اما جستجوی پولی راهکار پایدارتری رو ارائه میده. الگوریتم هایی که PPC بر اساس اونها توسعه پیدا کرده، به ندرت تغییرات بزرگی رو شاهد هستن. بنابراین، با کمک معیارهای قبلی تون، میتونین پیش بینی بهتری از نحوه عملکرد کمپین های فعلی و آینده داشته باشین.

 

10) بازاریابی مجدد برای جذب بیشتر

گوگل ادز این امکان رو به شما میده که برای هدف قرار دادن افرادی که قبلا با بازدید از وب سایت به کسب و کارتون علاقه نشون دادن، از یک استراتژی بازاریابی مجدد استفاده کنین. از اونجایی که مشتریان از قبل از وجود برند شما آگاهی دارن، این استراتژی میتونه نتایج درخشانی رو برای کسب و کارتون ایجاد کنه.

با توجه به اینکه مشتریان قبل از برقراری ارتباط یا خرید از شما باید چندین بار برند شما رو ببینن، این قابلیت به شما کمک می کنه تا آگاهی از برند رو افزایش بدین. بازاریابی مجدد یا Remarketing به افرادی که از سایت شما بازدید کردن، تبلیغات مرتبط رو در سایر صفحات وب نمایش میده.

میتونین در کمپین خودتون برای نمایش تبلیغات محصول مرتبط از بازاریابی مجدد استفاده کنین. بازاریابی مجدد یک استراتژی هدف گیری خیلی خاصه و اون رو به افزایش نرخ تبدیل میشناسن. بازاریابی مجدد 6.5 درصد رها شدن سبد خرید رو کاهش میده.

 

11) بازده عالی سرمایه گذاری و کمک به اهداف تجاری

در سال 2020 حدودا 74 درصد از برندها گزارش دادن که PPC یک محرک بزرگ برای کسب و کار اونها بوده و به درآمدزایی و فروش کمک کرده.

تبلیغات PPC برای رسوندن برند شما به بالای نتایج جستجو و کمک به افزایش سریع نرخ تبدیل یک راهکار عالی به حساب میاد.

کمپین های جستجوی پولی همچنین میتونن در دستیابی به اهداف تجاری و بازاریابی شما، از ایجاد آگاهی برند گرفته تا افزایش فروش به شما کمک کنن. تبلیغات PPC میتونه به اهداف از بالا تا پایین قیف بازاریابی کمک کنه.

 

سوالات متداول

  1. جستجوی پولی چیست؟
    جستجوی پولی (Paid Search) یا تبلیغات مبتنی بر جستجو در واقع یک کانال تبلیغاتیه که در اون تبلیغ دهنده یک تبلیغ رو در موتور جستجو به نمایش میگذاره
  2. جستجوی پولی چه مزایایی دارد؟
    فقط برای بازدیدهایی که دریافت می کنین پرداخت می کنین – عملکرد تبلیغات رو به راحتی تجزیه و تحلیل می کنین – نتایج فوری بدست میارین – به مخاطب مناسب دسترسی پیدا می کنین و ….

 

 

2 دیدگاه دربارهٔ «جستجوی پولی (Paid Search) چیست و چه مزایایی دارد؟»

  1. امیررضا فتحی

    خیلی ممنونم بابت مقاله خوبتون راجع به جستجوی پولی و paid search ها
    به نظرم تبلیغات گوگل واقعا به کار میان و میزان تبدیل شدنشان به مشتری بیشتر است بین بقیه موتورهای جستجو

    1. امیر علی محمودی

      بله، همونطور که توضیح دادیم در مقاله گوگل بیشتر سهم بازار را دارد و قطعا جستجوی پولی در این موتور جستجو بهترین گزینه است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا