لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

پرسونال برندینگ چیست و چرا انقدر مهم است؟

پرسونال برندینگ

اگر این مقاله رو می خونین احتمالا قبلا چندین بار با واژه پرسونال برندینگ مواجه شدین. ممکنه فکر کنین پرسونال برندینگ این یک مد جدید یا زاییده تخیل متخصصان بازاریابیه، اما باور کنین یا نه، برندسازی شخصی قراره بمونه و با گذشت زمان قوی تر می شه.

بنابراین، پرسونال برندینگ چیه و چرا اینقدر مهمه؟

 

چرا پرسونال برندینگ مهمه؟

در عصری که دامنه توجه افراد لحظه به لحظه کوتاه تر می شه، نیاز به تاثیرگذاری مهم تر از هر وقت دیگه ای هستش. بهترین راه برای انجام این کار، ایجاد یک هویت برند مستحکم و به یاد ماندنیه.

متاسفانه، اکثر صاحبان کسب و کار اهمیت پرسونال برندینگ رو درک نمی کنن؛ اونها فکر می کنن این شیوه برندسازی یک کار اضافیه که چندان تاثیرگذار نیست.

اما حقیقت اینه که اگر می خواهید یک کسب و کار موفق ایجاد کنین، باید یک برند موفق رو هم ایجاد کنین.

افرادی که شما و کسب و کارتون رو می شناسن بیشتر به شما اعتماد می کنن و محصولات و خدمات بیشتری رو از شما خریداری می کنن.

اگه دوست داشتین راجبه ریبرندینگ و بازسازی برند بدونین میتونین به صفحه “ریبرندینگ چیست” ما مراجعه کنین.

 

دیگه وقتشه درآمد کسب و کارت رو افزایش بدی

 

چهار دلیل برای پرسونال برندینگ

 

1) به فرد کمک می کنه تا از جمعیت متمایز بشه

داشتن یک برند شخصی قوی در بازار کار رقابتی امروز بیشتر از هر زمان دیگه ای مهمه. یک برند شخصی در واقع همون صحبت مردم در مورد شماست وقتی که در اون محل حضور ندارین. این شهرت شماست و می تونه باعث ایجاد یا شکست شغلی شما بشه.

بنابراین، چرا پرسونال برندینگ اینقدر مهمه؟

پرسونال برندینگ به شما کمک می کنه تا از دیگران متمایز بشین.

در دنیایی که همه مدرک دارن، کارفرمایان به دنبال کاندیداهایی با امتیازات اضافی هستن که اونها رو منحصر به فرد می کنه. با توسعه یک برند شخصی قوی، می تونین خودتون رو به همون برندی تبدیل کنین که اونها به یاد میارن. علاوه بر این، برندسازی شخصی می تونه به شما کمک کنه تا حقوق بیشتری رو دریافت کنین.

راه های زیادی برای توسعه یک برند شخصی وجود داره، اما با دونستن اینکه چه کسی هستین و برای چه چیزی قراره شناخته بشین، شروع کنین. با صرف زمان برای تعریف برند خودتون، می تونین برای موفقیت در شغل و فراتر از اون آماده بشین.

 

2) منجر به فرصت می شه

ما در دنیای رقابتی زندگی می کنیم که در اون همه برای مشاغل، مشتریان و فرصت های مشابه رقابت می کنن.

برای متمایز شدن از دیگران، داشتن یک برند شخصی قوی ضروری هستش. یک برند شخصی ترکیبی منحصر به فرد از مهارت ها و تجربیاتی هستش که شما رو توصیف می کنه. این چیزیه که باعث منحصر به فرد شدن شما می شه و شما رو از بقیه متمایز می کنه.

با توسعه یک برند شخصی، برای خودتون یک مزیت رقابتی ایجاد می کنین. وقتی مردم به دنبال شخصی با مهارت ها و تخصص خاص شما می گردن، شما و برندتون رو به یاد میارن.

علاوه بر این، یک برند شخصی قوی می تونه به فرصت های جدید منجر بشه. وقتی مردم می بینن که شما در زمینه کاری خودتون متخصص هستین، به احتمال زیاد فرصت هایی رو برای همکاری یا کار روی پروژه های جدید به شما پیشنهاد میدن. بنابراین، اگر به دنبال پیشرفت هستین، با کار روی برند خودتون شروع کنین.

 

3) مخاطبان شما بیشتر بهتون اعتماد می کنن

برندسازی شخصی فرآیند ایجاد هویت برای خودتون به عنوان یک فرد یا کسب و کار هستش. این فرآیند شامل تعیین استایل ظاهری، پیام و حضور آنلاین و آفلاین کاملا تعریف شده و ثابته. دلایل روانشناسی زیادی وجود داره که ممکنه بخواهید روی برند شخصی خودتون کار کنین.

پرسونال برندینگ می تونه به شما کمک کنه تا اعتماد رو در مخاطبان خودتون ایجاد کنین.

وقتی مردم احساس می کنن که می دونن شما چه کسی هستین و چه چیزی رو مطرح می کنین، به احتمال زیاد به شما اعتماد می کنن. این اعتماد به این دلیل ایجاد می شه که اونها احساس می کنن با شما رابطه دارن. اونها می دونن که از شما چه انتظاری داشته باشن و اینکه شما در زمینه کاری خودتون یک مرجع هستین.

پرسونال برندینگ به شما کمک می کنه تا از بقیه متمایز بشین. در این دنیا که همه تلاش می کنن مورد توجه قرار بگیرن، داشتن یک برند شخصی قوی می تونه اون تفاوتی که دنبالش هستین رو ایجاد کنه.

در نهایت، پرسونال برندینگ می تونه در جذب فرصت ها به شما کمک کنه. وقتی که کارفرمایان یا مشتریان می بینن که شما یک برند شخصی قوی دارین، به احتمال زیاد شما رو برای پروژه یا فرصت شغلی بعدی خودشون در نظر می گیرن.

بنابراین، اگر به دنبال ایجاد اعتماد، جذب فرصت ها یا متمایز شدن از بقیه هستین، برندسازی شخصی می تونه جوابگو باشه.

 

4) مردم همیشه شما رو به صورت آنلاین می بینن

 

پروفایل آقای جادی میرمیرانی

 

در عصر دیجیتال، برندسازی شخصی اهمیت خیلی زیادی پیدا کرده. با استفاده از رسانه های اجتماعی و گوگل، هر کسی به راحتی می تونه با چند کلیک اطلاعاتی رو درباره شما پیدا کنه. آگاهی از نحوه ارائه خودتون به صورت آنلاین ضروری هستش.

برندسازی شخصی می تونه به شما کمک کنه تا روایت خودتون رو کنترل و خودتون رو در بهترین حالت ممکن معرفی کنین. برندسازی شخصی همچنین می تونه راهی برای متمایز شدن از رقبا باشه.

در عصر دیجیتال که همه یک سایت و یک حضور آنلاین دارن، برندسازی شخصی می تونه ابزار قدرتمندی باشه برای ایجاد تفاوت و تمایز برند شما. برندسازی شخصی همچنین می تونه به شما کمک کنه تا اعتماد مشتریان فعلی و آینده خود را جلب کنید.

اگر اونها متوجه بشن که شما در زمینه کاری خودتون متخصص هستین و یک برند شخصی قوی دارین، به احتمال زیاد با شما تجارت می کنن. بنابراین، برندسازی شخصی برای هر کسی که میخواد در دنیای دیجیتال امروز موفق بشه، ضروری هستش.

اگه دوست دارین راجبه آگاهی از برند بدونین به صفحه “آگاهی از برند” ما مراجعه کنین.

 

انتخاب یک نرم افزار CRM خوب از هر تصمیمی مهم تره، درنگ نکنید!

 

چگونه توسعه برند خودمون رو شروع کنیم

یک نقطه خوب برای شروع، پاکسازی حساب های رسانه های اجتماعی هستش. می تونین شهرت آنلاین خودتون رو کنترل کنین؛ بنابراین، نباید چیزی رو که در رسانه های اجتماعی منتشر می کنین روی حضور آنلاین شما تاثیر منفی بگذاره.

یک کار دیگه ای که برای شروع می تونین انجام بدین، ایجاد یک وب سایت شخصی هستش. از وب سایت خودتون نه فقط برای ساختن برند استفاده می کنین، بلکه برای ارائه ارزش افزوده به مخاطبان خودتون هم از اون بهره می برین. این پلتفرم برای به نمایش گذاشتن مهارت ها و تجربه خودتون و همچنین به اشتراک گذاشتن توصیه های ارزشمند با مخاطبان به شما کمک می کنه.

یک لوگو و تم برای خودتون ایجاد کنین و اون رو در تمام پروفایل های رسانه های اجتماعی خودتون ثابت نگه داشته باشین. مشخص کنین که مخاطبان شما چه کسانی هستن و با در نظر گرفتن اونها یک استراتژی محتوا رو طراحی کنین.

محتوای قانع کننده ای رو منتشر کنین که مخاطبان شما رو جذب کنه و اونها رو برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت برگردونه. اگر محتوای شما ارزش جدیدی رو به زندگی اونها اضافه کنه، این اتفاق حتما میفته.

ایجاد محتوای تخصصی و شخصی رو در نظر بگیرین که بتونین در ازای دریافت آدرس ایمیل، اونها رو در اختیار مخاطبان خودتون قرار بدین. این یک روش عالی برای ایجاد لیست ایمیل با کیفیت هستش.

 

سخن پایانی

یک کسب و کار بدون یک نام تجاری شخصی در پشت اون، ماهیتی نداره. اما به این معنی نیست که شما باید کسب و کار خودتون رو به خاطر نام تجاری رها کنین. در عوض، بهتره که هم برای کسب و کار و هم نام تجاری که قراره داشته باشه، یک استراتژی روشن و هدفمند رو تعیین کنین.

پرسونال برندینگ فقط در صورتی می تونه موفقیت آمیز باشه که توسط یک استراتژی کسب و کار قوی حمایت بشه. اگر برنامه شما ضعیفه، برند شما قبل از شروع شکست خورده. وقتی برندهای تجاری و شخصی خودتون رو ادغام می کنین، یک ترکیب برندینگ قدرتمند دارین که می تونه به شما کمک کنه سریع تر و آسون تر به اهداف خودتون برسین.

منبع مقاله: What Is Personal Branding? Here’s Why It’s So Important

 

 

 

2 دیدگاه دربارهٔ «پرسونال برندینگ چیست و چرا انقدر مهم است؟»

  1. من از خوندن این مقاله خوشحال شدم و از نکات مفیدش استفاده کردم. خیلی مطلب خوبی بود
    ممنونم ازتون

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقتتون بخیر باشه
      خواهش میکنم امیدوارم که کمکتون کرده باشیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا