لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

نرم افزار اتوماسیون بازاریابی

نرم افزار اتوماسیون بازاریابی

موفقیت هر کسب و کاری به شدت به توانایی اون کسب و کار در جذب و حفظ مشتریان بستگی داره. موفقیت در انجام این کار مستلزم استفاده از مجموعه‌ای از فرآیندها مثل جمع‌ آوری داده‌ ها، مدیریت کمپین ها، پرورش سرنخ و تجزیه و تحلیل بازاره. اینجاست که نرم افزار اتوماسیون بازاریابی یا نرم افزار مارکتینگ وارد می‌شه.

نرم افزار اتوماسیون بازاریابی چیست؟

نرم افزار بازاریابی به ابزارهایی اشاره داره که به کسب و کارها کمک می کنن تا کمپین های بازاریابی شون رو با موفقیت اجرا کنن، وارد بازارهای هدف شون بشن و سرنخ ها رو به مشتری تبدیل کنن. تمام کسب و کارها، فارغ از اینکه چه اندازه ای دارن، می تونن از نرم افزار مارکتینگ یا بازاریابی بهره مند بشن. نرم افزاری که به کسب و کارها امکان این رو می ده که منابع خودشون رو به حداکثر برسونن و از شر کارها و فعالیت‌های تکراری خلاص بشن. نرم افزار بازاریابی همچنین در گسترش دامنه نفوذ و فعالیت کسب ‌و کارها هم بسیار مفیده و به کسب و کارها اجازه می‌ده تا روی موضوعات و مسائلی که اولولیت دارن تمرکز کنن.

 

نرم افزار اتوماسیون بازاریابی

نرم افزار بازاریابی چیست؟

بهترین اتوماسیون بازاریابی به مجموعه ‌ای از سیستم‌ ها اشاره داره که برای بهینه ‌سازی روشی که کسب‌ و کارها از بازار هدف شون استفاده می‌کنن، کمپین‌ها رو اجرا می‌ کنن و سرنخ‌ ها رو به مشتری تبدیل می‌ کنن طراحی شده. نرم افزار مارکتینگ برای استفاده توسط هر کسب و کاری در هر اندازه ای مفیده. این فناوری برای حذف کارهای روزمره و به حداکثر رسوندن منابع شما بسیار کاربردیه.

برای کسب و کارهایی که می خوان دامنه دسترسی خودشون رو گسترش بدن و روی جنبه های مختلف کسب و کار تمرکز کنن، نرم افزار بازاریابی، یه سرمایه گذاری ارزشمنده. این نرم افزار نه تنها زمان و تلاش مورد نیاز برای اجرای تکنیک های بازاریابی دستی رو کاهش می ده، بلکه می تونه به شما کمک کنه تا با رشد کسب و کارتون سود بیشتری کسب کنید.

تو این راهنما، با مزایا، ویژگی‌ ها و مسائل کلیدی مرتبط با نرم افزار مارکتینگ آشنا می ‌شید و همچنین متوجه می‌شید که چطوری باید بهترین نرم افزار بازاریابی رو برای کسب و کارتون انتخاب کنید

 

با نرم افزار CRM دانا، مطابق با استاندارد های سال 2024 بفروشید.

استفاده از اتوماسیون بازاریابی چه مزایایی برای کسب و کار دارد؟

استفاده از اتوماسیون بازاریابی به یک ضرورت برای کارآفرینان امروزی تبدیل شده و از این نرم افزار نه تنها برای خودکار سازی فرآیندها، بلکه برای بازسازی و تعیین وضعیت کمپین های بازاریابی و گردش کار اون ها هم استفاده می شه. نرم افزار مارکتینگ می تونه وظایف تکراری مربوط به پیگیری، پایپ لاین فروش و تولید سرنخ رو از برنامه کاری کارکنان کسب و کار حذف کنه.

از صرفه جویی در زمان و انرژی گرفته تا ایجاد درآمد بیشتر، تأثیر نرم افزار بازاریابی، فراتر از خودکار سازی کارهای تکراریه. بهره گیری از این نرم افزار، عملیات کسب و کار رو ساده می کنه و به کارآفرینان کمک می کنه تا بیشتر روی پرورش روابط با مشتری تمرکز کنن.

نرم افزار مارکتینگ می تونه به کسب و کارها تو افزایش بازگشت سرمایه، رضایت مشتری و رشد کلی کمک کنه. در ادامه به برخی از مزایای استفاده از نرم افزار بازاریابی برای کسب و کارها اشاره می کنیم.

 

استفاده از اتوماسیون بازاریابی چه مزایایی برای کسب و کار دارد؟

 

+ کاهش هزینه‌ها

داشتن زمان و منابع کافی برای بازاریابی یکی از بزرگ ترین چالش های کسب و کارهاست. این در حالیه که بسیاری از کسب و کارها هنوز اطلاعات تماس رو به صورت دستی جمع آوری می کنن. اما این فرایند با استفاده از نرم افزار بازاریابی می تونه به راحتی خودکار سازی بشه.

نرم افزار مارکتینگ نه تنها در زمان صرفه جویی می کنه، بلکه منابع مورد نیاز برای انجام کارهای بیشتر رو هم فراهم می کنه. اگه از یه نرم‌افزار بازارایی مناسب برای اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید، کاری که 50 نفر کارمند به صورت دستی انجام میدن رو می تونید با استفاده از این ابزار، به راحتی به صورت خودکار انجام بدید.

تنها کاری که باید انجام بدید اینه که یه فرآیند برای تولید و پرورش سرنخ ها همراه با کمپین های بازاریابی ایجاد کنید که به طور خود به خود بر اساس معیارهای مشخصی فعال می شن. طی چند ماه پس از اجرای کمپین های خودکار، می تونید روزانه هزاران ایمیل سفارشی سازی شده رو با استفاده از نرم افزار بازاریابی تون به سادگی برای سرنخ ها ارسال کنید.

 

+ درآمد بیشتر با اتوماسیون بازاریابی

نرم افزار بازاریابی علاوه بر اینکه هزینه ها رو کاهش می ده، این مزیت رو هم داره که میزان درآمد رو افزایش می ده. ترکیب مدیریت سرنخ با اولویت ‌بندی می‌تونه منجر به افزایش بازگشت سرمایه (ROI) از فعالیت ‌های فروش شما بشه

 

+ تولید و پرورش سرنخ

می‌ دونستید که بیش از 30 درصد از فعالیت‌ های بازاریابی و فروش رو می‌‌شه با استفاده از نرم افزار مارکتینگ خودکار سازی کرد؟ وظایفی مثل مدیریت پایپ لاین فروش، پیگیری، برنامه ریزی قرار ملاقات ها، و سایر وظایف عمومی و اداری – همه فعالیت های وقت گیر و در عین حال حیاتی برای تولید و پرورش سرنخ هستن. می دونید که ایجاد سرنخ برای توسعه کسب و کار شما بسیار مهمه. از طریق اتوماسیون رویه‌ های بین بازاریابی و فروش، می ‌تونید بیشتر روی تدوین استراتژی‌ هایی تمرکز کنید که می ‌تونن سرنخ‌ های با کیفیت ایجاد کرده و پرورش بدن. به عبارت دیگه، می تونید مشتریان بالقوه بیشتری رو جذب کنید. داده های آمار فروش و اتوماسیون بازاریابی هم با این گفته موافق هستن. کسب و کارهایی که تو مراحل اولیه شروع به استفاده از نرم افزار مارکتینگ کردن، به طور مستمر پتانسیل افزایش فروش تا 10 درصد رو گزارش می دن.

+ داده های بهتر برای تصمیم گیری های هوشمندانه تر

Big Data یکی از کلیدواژه هاییه که این روزها تو فناوری اطلاعات ازش زیاد استفاده می شه. متأسفانه، همه کسب و کارها در جمع آوری و استفاده از این داده ها تو تلاش های بازاریابی و فروش شون کارآمد نیستن. نرم افزار بازاریابی، جمع آوری و درک این داده ها رو تسهیل می کنه.

یک اتوماسیون بازاریابی یکی از بهترین راه حل ها برای ارزیابی کمپین های بازاریابی و پیش بینی نگرش یا واکنش مصرف کنندست. با استفاده از این ابزار، می تونید اطلاعات کاملی در مورد مشتریان بالقوه تون جمع آوری کنید.

 

+ فرآیند بازاریابی کارآمد

نرم افزار بازاریابی به شما امکان می ده تا سفر مشتری رو ترسیم کنید و فرآیندهایی رو بر اساس تجربه مشتریان بالقوه خودتون ایجاد کنید. از طریق ایجاد فرآیندهای صحیح در مسیر سفر مشتری، پردازش اهداف و پرورش سرنخ ها آسون تر می شه. درک این موضوع که 44 درصد از مشتریان در صورت عدم پاسخگویی به سرعت سراغ کسب و کارهای دیگه می رن، می تونه به شما کمک کنه تو روند پیگیری تون و مزایای استفاده از نرم افزار مارکتینگ برای رضایت بهتر مشتری تجدید نظر کنید.

 

+ سفر مشتری شخصی سازی شده با نرم افزار بازاریابی

یکی از چالش ‌های دشواری که کسب و کارها مرتباً باهاش مواجه می‌ شن، اینه که چطوری یک مشتری رو به یک طرفدار وفادار تبدیل کنن. یکی از راه‌ های دستیابی به این هدف، انتخاب رسانه ‌های اجتماعی و محتوای وبلاگ شخصی سازی ‌شده با استفاده از نرم افزار بازاریابیه. کسب و کارهایی که از نرم افزار مارکتینگ استفاده می کنن، نرخ رضایت مشتری بالاتری رو هم تجربه می کنن. بیش از 70 درصد از مصرف کنندگان محتوای استثنایی و هدفمند رو جستجو می کنن. نرم افزار مارکتینگ روند انتقال محتوای مناسب از طریق ایمیل به مشتریان مناسب در زمان مناسب رو ساده می کنه.

بیشتر مزایای استفاده از اتوماسیون بازاریابی به داده های جمع آوری شده توسط این ابزار بر می گرده که تو ارزیابی واجد شرایط بودن سرنخ ها و ارسال شون برای تیم فروش موثره. اتوماسیون بازاریابی با امتیازدهی به سرنخ‌ ها و درجه ‌بندی اون ها، داده‌ های منحصر به ‌فرد به دست میاره و پردازش می‌ کنه تا سرنخ‌ های واجد شرایط رو به کارشناس فروش مناسب اختصاص بده، سفر مشتری رو شخصی‌ سازی شده تر کنه و کارشناسان فروش رو آماده موفقیت کنه.

 

+ هماهنگی بازاریابی و فروش

تیم های بازاریابی و فروش باید با هم هماهنگ باشن.

برای بسیاری از کسب و کارها، ادغام صحیح این دو بخش دشواره. نرم افزار مارکتینگ همکاری بین این دو تیم رو کارآمدتر از همیشه می ‌کنه. نرم افزار بازاریابی کلید دستیابی به ارتقای کیفیت سرنخ ها و خودکار سازی روش های مرسوم و دستی مثل تخصیص و پیگیری سرنخ هاست.

 

+ صرفه جویی در زمان کمپین های بازاریابی

بسیاری از نرم افزارهای بازاریابی به شما امکان می‌ دن کمپین ‌های ایمیلی، کمپین ‌های رسانه ‌های اجتماعی و صفحات فرود مؤثر ایجاد کنید. حتی اگه از نظر فنی مهارت نداشته باشید یا تو طراحی خلاقانه ماهر نباشید هم می تونید این کار رو انجام بدید. کسب و کارها می تونن با استفاده از قالب های ایمیل و سازندگان کمپین نرم افزار مارکتینگ، ده ها ساعت در ماه در زمان شون صرفه جویی کنن.

 

تو سال 2024 فروش خوب کافی نیست، باید عالی باشید.

امکانات کلیدی نرم افزار مارکتینگ

هدف نرم افزار بازاریابی ساده تر و سریع تر کردن کار بازاریابانه. در طول سال ها، نرم افزارهای بازاریابی برای به روز موندن با روندهای تجاری و ارتباطات مدرن، تکامل پیدا کردن. یک نرم افزار مارکتینگ از امکانات گسترده ای برخورداره که می تونید ازشون استفاده کرده و مطابق با نیازهای کسب و کار خودتون تغییرشون بدید.

 

امکانات کلیدی نرم افزار مارکتینگ

 

– هشدارسریع و لحظه ای

زمان پاسخ گویی سریع فاکتور مهمی برای بستن معاملاته. با هشدارهای بی‌درنگ ارائه‌شده توسط نرم‌ افزار بازاریابی، شما و کارشناسان فروش و بازاریابی تون می‌تونید سریع‌ تر با سرنخ ‌ها درگیر بشید و به مشتریان فعلی‌ تون هم کمک فوری ارائه بدید. برخی از نرم افزارها، حتی ممکنه ویژگی‌ های پاسخ ماشه ‌ای رو هم ارائه بدن تا به شما کمک کنن رویدادهای کلیدی زندگی مشتریان و الگوهای تراکنش اون ها رو شناسایی کرده و بر اساس این اطلاعات عمل کنید.

 

– مدیریت سرنخ با نرم افزار مارکتینگ

نرم افزار بازاریابی می تونه کارایی فروش رو افزایش بده و کمپین های بازاریابی رو از طریق مدیریت سرنخ ها بهینه کنه. با استفاده از این ویژگی، کسب و کارها می تونن خریداران بالقوه بیشتری رو با مشکلات کمتر، تحت نظر داشته باشن و اون ها رو پرورش بدن. برنامه ‌های کاربردی مدیریت سرنخ نرم افزار مارکتینگ همچنین می‌تونن اطلاعات لازم رو در اختیار شما قرار بدن تا شخصی ‌سازی فرایند بازاریابی و فروش راحت تر بشه. علاوه بر این، این برنامه‌ ها ابزارهایی دارن که به شما امکان می ‌دن فعالیت ‌های فروش رو ردیابی کنید و ترندهای پایپ لاین فروش رو تنها با چند کلیک پیدا کنید.

 

– مدیریت کمپین های بازاریابی

ایجاد طرح های بازاریابی جامع با استفاده از نرم افزار بازاریابی کار پیچیده ای نیست. با استفاده از زیر سیستم‌ های مدیریت کمپین این ابزار، می ‌تونید به راحتی به ادغام ‌ها و ابزارهای زیادی دسترسی داشته باشید تا به شما تو سازماندهی، پیگیری و تجزیه و تحلیل پیشرفت تلاش ‌های بازاریابی تون کمک کنن.

 

– بازاریابی ایمیلی

ارسال ایمیل یکی از بهترین، سریع ترین و مقرون به صرفه ترین راه ها برای افزایش آگاهی از برند و حفظ ارتباط با مشتریانه. با این حال، کارایی و قابلیت ارزیابی این کانال بازاریابی می‌تونه پایین باشه، به خصوص زمانی که مشتریان فعلی و بالقوه زیادی دارید که باید حواس تون بهشون باشه. با استفاده از نرم‌افزار بازاریابی برای ایمیل مارکتینگ، می ‌تونید زحمت مرتب ‌سازی و ارسال دستی ایمیل‌ ها رو از بین ببرید و بیشتر روی تولید پیام ‌های هدفمندی که برای مشتریاتون جذابیت دارن تمرکز کنید. برخی از نرم افزارهای بازارایابی همچنین دارای ابزارهایی برای دسته بندی سرنخ های شما بر اساس جمعیت شناسی و علایق شون هستن تا بتونید با سهولت نسبی گروه های خاصی رو تو کمپین بازاریابی ایمیلی تون اولویت بندی کنید.

 

– تجزیه و تحلیل

اتخاذ تصمیمات تجاری حیاتی گامی مهم به سمت پیشرفته، اما این تصمیمات باید بر پایه حقایق و داده ها بنا شده باشن. نرم افزار بازاریابی به تسهیل فرآیند تصمیم گیری مبتنی بر داده برای کسب و کار شما از طریق راه حل های تحلیلی کمک می کنه. این ویژگی که به نظارت روی کمپین ‌ها و اندازه‌ گیری بازگشت سرمایه‌ تون به شما کمک زیادی می‌کنه، داده ‌ها رو برای شما جمع ‌آوری کرده و به شیوه ‌ای قابل درک بهتون ارائه می‌ ده تا بتونید با توجه به این اطلاعات، اقدامات آگاهانه ‌ای رو برای تنظیم کمپین ‌های خودتون انجام بدید.

از نرم افزار بازاریابی برای حل چه چالش هایی استفاده می شود؟

اتوماسیون بازاریابی به بازاریابان کمک می کنه تا کمپین های خودشون رو اجرا کنن و کسب و کارشون رو توسعه بدن. بهشون امکان می ده تا فعالیت های بازاریابی مثل ارسال ایمیل، ایجاد صفحات فرود، مدیریت رسانه های اجتماعی و موارد دیگه رو انجام بدن.

نرم افزار مارکتینگ به کسب و کارها کمک می کنه تا وظایف خاصی رو خودکار سازی کرده و کمپین های بازاریابی شون رو بهبود ببخشن. نرم افزار بازاریابی می تونه توسط کسب و کارهای کوچک یا بزرگ در هر مقطع زمانی مورد استفاده قرار بگیره. ثابت شده که این ابزارها تا حد زیادی به افزایش بازگشت سرمایه کمک می کنن. برای آشنایی با 7 چالشی که با استفاده از نرم افزار بازاریابی قابل حل هستن، ادامه مطلب رو بخونید.

 

1- چالش سازمان دهی داده ها

مرتب کردن همه داده ها در یک مکان، اطلاعات مشتری، سرنخ های احتمالی، کمپین های تبلیغاتی و غیره بسیار دشواره. اما برای یک بازاریاب بسیار مهمه که داده ها رو در یک مکان به صورت منسجم داشته باشه و بتونه هر از گاهی اون ها رو برای به روز رسانی اطلاعاتش تجزیه و تحلیل کنه.

نرم افزار بازاریابی به کسب و کارها کمک می کنه تا داده های خودشون رو سازماندهی کنن. این ویژگی به بازاریابان این امکان رو می ده که همه گزارش های بازاریابی خودشون رو در یک مکان پیدا کنن و مطمئن بشن که این گزارش ها هر روز با اطلاعات سرنخ ها، مشتریان بالقوه و مخاطبین جدید به روز رسانی می شن.

 

2- عدم ثبات در حضور برند

شما از طریق چندین کانال با مشتریان تون در تماس هستید. هنگامی که مشتری کسب و کار شما رو تو وب سایت تون بازدید می کنه، یا مشترک خبرنامه های شما می شه، مهمه که هویت برند مشابه و یکپارچه ای رو ببینه. عدم حفظ ثبات تو هویت برند، ضربه سختی به کسب و کار شما خواهد زد.

نرم افزار بازاریابی به شما این امکان رو می ده تا هر جایی که مخاطبان شما هستن، پیام ثابت داشته باشید. می ‌تونید پست ‌های رسانه ‌های اجتماعی و کمپین ‌های ایمیلی تون رو تو یک قالب و تصاویر مشابه خودکار سازی کنید تا همیشه تو یک بازه زمانی منظم منتشر بشن. این امر باعث می ‌شه مشتریان بالقوه بتونن محتوای جدید کسب و کار شما رو ببینن و برند شما رو شناسایی کنن.

 

3- دشواری تخمین میزان بازگشت سرمایه

تخمین بازده سرمایه گذاری (ROI) برای کسب و کارها معمولا دشواره. در بیشتر موارد، این امر باعث می‌ شه که بسیاری از بازاریابان تنها با مشاهده آمار ترافیک وب‌ سایت، یه حدس کلی در مورد موفقیت یا شکست توی دستیابی به اهداف مشخص شده شون داشته باشن. این رویه اغلب می ‌تونه کسب‌ و کارها رو هنگام اندازه‌گیری تبدیل ‌های واقعی فروش و سایر معیارهایی که بهشون بینش بهتری نسبت به وضعیت مالی شون می ‌ده، گمراه کنه. استفاده از نرم افزار مارکتینگ می تونه گزارش دهی در مورد بازگشت سرمایه رو خودکارسازی و دقیق کنه.

 

4- نرخ حفظ مشتری ضعیف

همه می دونیم که حفظ مشتری فعلی از تبدیل سرنخ به مشتری جدید دشوار تره. هیچ کسب و کاری به هیچ وجه نمی خواد مشتری های فعلی خودش رو از دست بده. نرم افزار بازاریابی کمک می کنه تا به طور منظم با مشتریان موجود در تماس باشید. این یکی از بهترین راه ها برای بهبود روابط با مشتریه. همچنین می ‌تونید ایمیل‌ های شخصی سازی ‌شده رو پس از انجام یک اقدام خاص برای مشتریاتون ارسال کنید. این کار باعث می شه مشتریان شما احساس ارزشمند بودن کنن.

 

5- چرخه فروش آهسته

این یک مشکل رایجه که بسیاری از بخش ‌های بازاریابی باهاش مواجه هستن و دلیلش می ‌تونه این باشه که مشتریان بالقوه خودشون رو به درستی هدف قرار نمی‌ دن. نرم افزار بازاریابی به شما کمک می کنه تشخیص بدید که مشتریان به چه چیزی نیاز دارن تا فروش محصولات یا خدمات به اون ها آسون تر باشه.

 

6- چالش پیگیری سرنخ ها

گفته می ‌شه که برای تبدیل یک سرنخ به مشتری موفق، تقریباً 4 بار پیگیری از طرف کسب و کار لازمه و یکی از رایج‌ترین مشکلات در این زمینه اینه که فراموش می ‌کنید به موقع با سرنخ ها تماس بگیرید. با استفاده از نرم افزار مارکتینگ، این مشکل از بین می ره زیرا این ابزارها پیگیری های خودکار رو در زمان برنامه ریزی شده ارائه می دن. این یه راه برای خودکار کردن فرآیند پیگیری سرنخ هاست. همچنین در صورتی که از مشتریان احتمالی خودتون بازخورد می‌خواید اما هرگز از اون ها پاسخی دریافت نمی کنید، اتوماسیون بازاریابی می ‌تونه با ارسال خودکار یک ایمیل برای درخواست نظر و دریافت بازخورد در مورد پیشنهادتون به شما کمک کنه.

 

7- فرآیندهای دستی

یه روز تو محل کارتون رو تصور کنید که مجبورید برگه اکسل رو به ‌صورت دستی به‌ روز رسانی کنید، جزئیات اطلاعات مشتریان و سرنخ‌ های احتمالی رو تکمیل کنید، تقویم Google خودتون رو با توجه جلسات تون به ‌روز رسانی کنید، چند تا لینک ایجاد کنید و اون ها رو با کارمندان تون به اشتراک بگذارید، انجام این کارها چقدر زمان می‌ بره؟ این موارد زمان مفیدی رو از شما می گیرن که می تونید در عوض برای توسعه یک استراتژی کاربردی ازش استفاده کنید.

نرم افزار مارکتینگ به تیم های بازاریابی کمک می کنه تا این فرآیند رو خودکار سازی کنن. می تونید یک الگو برای هشدارهای ایمیل یا پست های رسانه های اجتماعی تنظیم کنید و سپس تنها کاری که باید انجام دهید اینه که دکمه “ارسال” رو فشار بدید. نرم افزار بازاریابی به کارمندان شما این امکان رو می ده که بدون داشتن تجربه تو بازاریابی، استراتژی یا کمپین های دیجیتال، محتوایی رو برای شما ایجاد کنن که دوست دارید با مخاطبان کسب و کار به اشتراک بگذارن. تقویم شما هم می‌ تونه به راحتی با کارمندان تون همگام‌ سازی بشه و ترتیبی داده بشه که همه از جلسات و به ‌روز رسانی ‌های کاری مطلع بشن.

 

اوماسیون بازاریابی 2

 

چگونه از نرم افزار های بازاریابی برای بازاریابی درونگرا استفاده می شود؟

اجرای یک استراتژی بازاریابی درونگرای خوب می تونه کار و زمان زیادی از شما ببره. اما خودکار کردن برخی از گردش کارها با استفاده از نرم افزار بازاریابی می تونه نرخ تبدیل رو بدون افزایش هزینه برای کسب و کار شما بالا نگه داره. می‌تونید تو بازاریابی درونگرا با استفاده از نرم افزار مارکتینگ، وظایف بازاریابی تکراری که تیم های بازاریابی و فروش شما در غیر این صورت به صورت دستی انجام می دادن رو خودکارسازی کنید. هنگامی که تلاش‌ های بازاریابی درونگرا خودکار و شخصی سازی شده می شن، می‌تونید عقب بنشینید و به نرم افزار اجازه بدید تا با محتوای شخصی‌سازی شده، سرنخ‌ها رو پرورش بده. با بهره گیری از گردش کارهای خودکار، تیم فروش دیگه وقت خودش رو صرف سرنخ های سرد و بی کیفیت نمی کنه. در عوض، کسب و کار می‌تونه روی مشتریان بالقوه تمرکز کنه، در حالی که گردش کار خودکار در پشت صحنه به پرورش و هدایت سرنخ ها به شیوه بازاریابی درونگرا ادامه می ‌ده.

 

انتخاب یک نرم افزار CRM خوب از هر تصمیمی مهم تره، درنگ نکنید!

چرا بازاریابی درونگرا به نرم افزار مارکتینگ نیاز داره؟

یک استراتژی بازاریابی درونگرا می تونه ترافیک زیادی ایجاد کنه، اما نمی تونه به شما بگه چه کسی آماده تبدیل شدن به مشتریه. برای دونستن این نکته مهم، به امتیازدهی سرنخ نیاز دارید، که نرم افزار بازاریابی می تونه در صورت در اختیار داشتن داده های کافی، براتون انجامش بده. امتیازدهی سرنخ به شما نشون می ده که کدوم سرنخ ها متناسب با مخاطب هدف شما هستن و تعاملات امیدوار کننده ای رو با محتوا یا کمپین های شما نشون می دن. نرم‌افزار مارکتینگ همچنین می‌تونه با توجه به داده ‌های تعاملی که جمع ‌آوری کرده، تاکتیک ‌های بازاریابی رو با الگوهای جمعیتی و رفتاری هر مخاطب هماهنگ کنه. همچنین می تونید به صورت خودکار، معیارهای مشخص مرتبط با کمپین رو ردیابی کنید.

 

 

نحوه کار با اتوماسیون بازاریابی چگونه است؟

در ادامه کمی در مورد نحوه کار با نرم افزار بازاریابی و چگونگی بهره برداری ازش با توجه به نیازها و ویژگی کسب و کار صحبت می کنیم.

 

بازاریابی محتوا برای ایجاد شهرت قوی تر برای کسب و کار

پس از اینکه متوجه شدید خریداران به دنبال چه چیزی هستن و فهمیدید چه نوع محتوایی برای کمپین شما مفیدتره، مخاطبان هدف خودتون رو تعیین می کنید و مراحل مختلف چرخه عمر مشتری مورد نظر خودتون رو ترسیم می کنید.

به این ترتیب با بازاریابی محتوا، کسب و کارها می ‌تونن محتوای هدفمندی مثل پست ‌های وبلاگ، نظرسنجی یا ویدیو ایجاد کنن که مطمئناً مشتریان بالقوه ازشون استقبال خواهند کرد. همینطور که استراتژی های بازاریابی محتوای خودتون رو اجرا می کنید، می تونید پیشرفت خودتون رو از طریق تجزیه و تحلیل و گزارش های لحظه ای کنترل کنید.

 

افزایش تبدیل سرنخ از طریق ایمیل مارکتینگ

تبدیل سرنخ ها به مشتری سخت ترین قسمت بازاریابیه. برای بهینه ‌سازی این فرآیند، می‌ تونید از نرم‌ افزار بازاریابی برای ایجاد ایمیل ‌های مؤثری استفاده کنید که مطمئناً سرنخ‌ های شما رو جذب می ‌کنن. با تجزیه و تحلیل تعاملات قبلی با مشتریان که نرم افزار مارکتینگ شما جمع آوری کرده، شروع کنید. تو مرحله بعد، مجموعه ای از ایمیل ها که در یک دوره زمانی مشخص به نوع خاصی از خریدار تحویل داده می شن رو تولید و مشخص کنید. قبل از ایجاد ایمیل‌ ها و زمان ‌بندی اون ها، همچنین مهمه که لیست مخاطبین خودتون رو بر اساس وضعیت شون تو پایپ لاین فروش تقسیم بندی کرده باشید. به این ترتیب، می تونید مطمئن شید که پیام مناسب در زمان مناسب به افراد مناسب ارسال می شه.

هنگام خرید نرم افزار بازاریابی به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای انتخاب و خرید بهترین نرم افزار بازاریابی برای کسب و کارتون باید به مجموعه یا تلفیقی از فاکتورهای مختلف توجه کنید. از جمله:

 

هنگام خرید نرم افزار مارکت به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

1. ثبات و قابلیت اطمینان

آیا این نرم افزار مارکتینگ نتایج ثابتی رو به شما ارائه می ده و همیشه و در هر شرایطی قابل اطمینانه؟

 

2. تعداد ویژگی‌ها

این نرم افزار بازاریابی چه ویژگی هایی داره و چه کارهای مختلفی می تونه انجام بده؟

 

3. پشتیبانی مشتری

در صورتی که به کمک و پشتیبانی در مورد نرم افزار نیاز داشته باشید چه اتفاقی میفته؟

 

4. تجربه کاربری

یادگیری و استفاده از این نرم افزار بازاریابی چقدر برای کارمندان شما آسونه؟

 

5. نظرات مشتری

دیگران و سایر کسب و کارها در مورد این نرم افزار چی می گن و چه نظراتی دارن؟

 

6. قابلیت ادغام و یکپارچگی اتوماسیون بازاریابی

آیا این نرم افزار مارکتینگ با سایر نرم افزارها و ابزارهای موجود من کار می کنه؟

 

7. قیمت نرم افزار بازاریابی

آیا نرم افزار قیمت مناسبی داره و کیفیتی که دریافت می کنید ارزش این هزینه رو داره؟

 

دقت داشته باشید که گرون قیمت ترین نرم افزار، با بیشترین امکانات موجود، لزوما بهترین نرم افزار بازاریابی برای کسب و کار شما نیست. لازمه بر اساس نیازها و ویژگی های کسب و کار خودتون و با توجه به مجموعه ای از مواردی که ذکر شد نسبت به انتخاب ابزار مناسب اقدام کنید.

به عنوان مثال، احتمالا یک کسب و کار کوچک و نوپا بیش از اینکه به ویژگی های بسیار خاص و پیشرفته نیاز داشته باشد، برای پیدا کردن بهترین نرم افزار بازاریابی برای خودش باید به دنبال سادگی استقرار، سهولت استفاده از نرم افزار و قیمت مناسب باشه. از طرفی یک سازمان بزرگ با تعداد مشتریان و مخاطبان بالا احتمالا نیاز به یه نرم افزار مارکتینگ داره که دارای ویژگی های بسیار پیشرفته اتوماسیون باشه تا بتونه با سرعت بالا به مشتریان احتمالی و فعلیش رسیدگی کنه و سرنخ های با کیفیت رو پیدا کنه و پرورش شون بده.

تفاوت نرم افزار فروش و اتوماسیون بازاریابی با نرم افزار CRM

بین نرم افزار فروش و بازاریابی و نرم افزار CRM معمولا پنج تفاوت اصلی وجود داره.

 

1. ماهیت وجودی : پایگاه داده در مقابل مرکز کنترل

بسیاری از نرم افزار های CRM مخزنی از تاریخچه مشتری و اطلاعاتی مثل آدرس و شماره تلفنه، در حالی که نرم افزار بازاریابی برای انجام اقدامات خاص استفاده می شه. نرم افزار مارکتینگ به شما این امکان رو می‌ده تا بر اساس اطلاعاتی که از سرنخ یا مشتری دارید، برای یک زمان مشخص، گردش‌های کاری ایجاد کنید و ایمیل‌ها یا پیشنهادات خودتون رو برای مشتریان مشخص ارسال کنید البته بهتره بدونین نرم افزار CRM دانا از تمام ویژگی هایی که نرم افزار های بازاریابی را منحصر به فرد میکند، بهره مند است .

 

2. نحوه استفاده: تعاملات فروش در مقابل ردیابی وب سایت

نرم افزار CRM برای ردیابی فروش و تعاملات پشتیبانی مشتری از طریق ثبت تماس‌های ایمیل و تلفن و تیکت مفیده. همچنین سابقه تمام خریدها و ترجیحات مشتری رو پیگیری می کنه. اما یک نرم افزار بازاریابی معمولا مجموعه گسترده‌تری از داده‌ها رو در مورد مشتریان احتمالی قبل از تبدیل شدن شون به مشتری، مانند صفحات وبی که مشاهده کردن، رسانه‌های اجتماعی که باهاشون تعامل داشتن و تبلیغاتی که مشاهده کردن رو هم ردیابی می‌کنه.

 

3. چه کسی از آن استفاده می کند: فروش در مقابل بازاریابی

ممکنه اینجا همپوشانی هایی هم وجود داشته باشه، اما نرم افزار CRM تمامی تماس های برقرار شده با یک مشتری مشخص رو در یک مجموعه داده جمع آوری شده ثبت می کنه. در حالیکه نرم‌افزار بازاریابی ابزاریه که برای اندازه‌گیری و جمع‌آوری اطلاعات در مورد کمپین‌های بازاریابی طراحی شده: کدوم ایمیل‌ها منجر به کلیک می‌شن، کدوم تبلیغات بیشترین بازدیدکنندگان وب‌سایت رو جذب می‌کنن، کدوم پست‌های وبلاگ بیشترین خوانندگان و تبدیل رو دارن و غیره.

 

4. زمان استفاده: بعد از تبدیل در مقابل قبل از تبدیل

نرم افزار سی ار ام در درجه اول اطلاعات رو پس از شناخته شدن سرنخ جمع آوری می کنه و به شناسایی بهترین مشتریان کمک می‌کنه. نرم افزار مارکتینگ با استفاده از فرم های وب سایت و تجزیه و تحلیل آنلاین برای جمع آوری داده ها، اطلاعات مربوط به مشتری رو جمع آوری می‌کنه. این جمع آوری اطلاعات قبل از اینکه فرد تماسی با تیم فروش داشته باشه، شروع می‌شه.

 

5. دلیل استفاده: نگهداری مشتری در مقابل پرورش سرنخ

از نرم افزار CRM برای تقویت و حفظ روابط با مشتری استفاده می شه در حالی که یک نرم افزار بازاریابی در درجه اول برای پرورش سرنخ ها در بالای قیف به منظور تبدیل شدن اونها به مشتری مورد استفاده قرار می گیره. نرم افزار بازاریابی محتوای شخصی سازی شده رو برای مشتری بالقوه فراهم می کنه تا مشتری بالقوه رو به سرنخ تبدیل کنه.

 

شما کمتر از 3 دقیقه تا افزایش 40 درصدی فروش فاصله دارید!

سخن پایانی

همونطور که اشاره شد، برخی ابزارها در هر دو نرم افراز مارکتینگ و CRM می‌تونن همپوشانی داشته باشن. اغلب هر دو بخش فروش و بازاریابی به هر دو ابزار دسترسی دارن. تفاوت در نوع اطلاعات و اقداماتیه که می‌خوان از این سیستم‌ها دریافت کنن.

کلام آخر اینکه با برخورداری از یک نرم افزار بازاریابی با کیفیت می‌تونید از مزایای راحتی کار بهره مند بشید. در عین حال، نرم افزار مارکتینگ باعث افزایش بهره وری و عملکرد کسب و کار شما هم می‌شه. به همین دلیله که بسیاری از صاحبان و رهبران کسب و کارها شروع به سرمایه گذاری برای استفاده از نرم افزار بازاریابی کردن.

3 دیدگاه دربارهٔ «نرم افزار اتوماسیون بازاریابی»

  1. امیرعلی محمودی

    سلام مطالب خیلی مفید بودند کاشکی در مورد تبدیل سرنخ توضیحات بیشتری میدادید
    ممنون میشم

  2. سلام
    ضمن سپاس
    در مورد معرفی نرم افزار اتوماسیون بازاریابی ( مصداقی) صحبت میشد بهتر میشد
    یعنی کمک بیشتری به متقاضی میکرد
    مخصوصا اگر نرم افزار وطنی در این خصوص هست بفرمائید
    ممنون

    1. امیر علی محمودی

      سلام
      خواهش میکنم
      چشم حتما به بررسی نرم افزارهای ایرانی و خارجی هم در آینده پرداخته میشه ممنونم از نظری که دادید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا