لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

ماژول‌های مختلف نرم افزار Service Desk کدامند؟

ماژول‌های مختلف نرم افزار Service Desk کدامند؟ | داناپرداز

استفاده از یک نرم‌ افزار سرویس دِسک (Service Desk )خوب، می‌تواند موجب ارتقاء راندمان کلی سازمان ‌شود. آشنایی با کارایی نرم‌ افزارهای Service Desk و Asset Management شما را در انتخاب یک نرم‌ افزار مناسب یاری خواهد کرد.

اگر قصد خرید یک نرم افزار برای مدیریت دارایی را دارید، قبل از اتخاذ تصمیم نهایی لیست زیر را مطالعه کنید.

 

تیکتینگ و ثبت درخواست‌ها

یک نرم افزار سرویس دِسک خوب، می‌تواند بهره وری پرسنل را به طور چشمگیری افزایش دهد که این امر نیز به نوبه خود راندمان کلی سازمان را ارتقاء خواهد داد. کاربران می‌توانند طوری تعریف شوند که درخواست‌های خود را از طریق ایمیل، تلفن یا پورتال کاربری، ارسال کنند. این درخواست‌ها که به طور متمرکز جمع آوری شده، توسط کارشناسان (که قبلاً به طور خودکار از وجود آن‌ها مطلع شده‌اند) مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. افزودن تذکرات یا یادداشت‌ها به درخواست‌ها و مشاهده تاریخچه درخواست‌ها نیز می‌تواند کمک بزرگی به سرعت پاسخ دهی کند.

 

زیر سیستم تیکتینگ نرم افزار دانا پُرو

زیر سیستم تیکتینگ دانا پُرو با توجه به استاندارد ITIL و به کارگیری بهترین روش‌ها، شما را در پیاده سازی فرآیندهای صحیح در جهت رسیدگی به موقع و با کیفیت به درخواست‌ها و رخدادها (Requests and Incidents) یاری می‌کند و با استفاده از آن مدیران واحد فناوری اطلاعات در سازمان‌ها به آسانی و در هر لحظه می‌توانند وضعیت و کیفیت رسیدگی به درخواست‌ها و رویدادها را مشاهده کرده و از ارائه خدمات سطح بالا به کاربران و مشتریان اطمینان حاصل کنند.

 

زیر سیستم تیکتینگ نرم افزار دانا پُرو

پایگاه دانش (KB)

کاربران قبل از ثبت شکایت خود می‌توانند یک پایگاه دانش پیش ساخته را مورد جستجو قرار دهند که این کار باعث صرفه جویی در زمان پرسنل پشتیبانی خواهد شد. استفاده از یک پایگاه دانش، شانس ارائه راه حل در اولین تماس را نیز افزایش خواهد داد. کارشناسان باید بتوانند رکوردهایی را به پایگاه دانش ایجاد شده افزوده و یا این رکوردها را ویرایش و حذف کنند.

پایگاه دانش دانا پُرو امکانات پیشرفته زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد از جمله:

  • گروه بندی چند سطحی مطالب و تعیین سطح دسترسی
  • تائید محتوا قبل از انتشار
  • امکان تعریف تگ‌های تاثیر گذار در SEO
  • نمایش مطالب پایگاه دانش در پورتال واحد فناوری اطلاعات
  • جستجوی پیشرفته

 

پایگاه دانش دانا پُرو

مدیریت دارایی

آنچه به عنوان دارایی‌های سازمان در نظر گرفته می‌شوند، اجزای سخت افزاری معمولی نظیر کامپیوترهای شخصی، چاپگرها، اسکنرها و همچنین نرم افزارهایی همچون آفیس و فوتوشاپ و … هستند. محصولی که انتخاب می‌کنید باید اجازه دهد که وضعیت این دارایی‌ها به خوبی پیگیری شده و رکوردهای آن‌ها از زمان خرید تا پایان عمر مفیدشان نگهداری شود. این محصول همچنین باید امکان پیگیری آسان مجوز شبکه را بدهد. این قابلیت به صرفه جویی قابل توجه در هزینه‌های سازمان کمک خواهد کرد.

بسیاری از مشکلات گزارش شده بر روی هر کامپیوتر و یا دستگاه معمولا پس از انجام تغییرات ناصحیح روی ‌می‌دهد، برای مثال ممکن است ارتقاء سخت افزاری و یا نصب نرم افزارهای ناسازگار موجب بروز اختلال در عملکرد سیستم شود. لذا چنانچه وجود مشکلی بر روی یک دستگاه ثبت شود، اولین اقدام کارشناس IT، آگاهی از آخرین تغییرات آن سیستم است. در این زمان انجام عملیات پویش در نرم افزار دانا پُرو همه تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری آن سیستم را نسبت به پویش قبلی نشان خواهد داد.

 

با نرم افزار ITSM دانا پرو
محکم و با اطمینان به سوی ITIL قدم بردارید

 

قراردادهای سالیانه حفظ و نگه‌داری (AMCs)

اکثر اجزای سخت افزاری یک سازمان IT تحت قراردادهای تعمیر و نگهداشت سالانه Annual Maintenance Contract ارائه می‌شوند. محصولی که انتخاب می‌کنید باید به شما امکان ایجاد و نگه‌داری AMC های گوناگون با فروشندگان مختلف را بدهد. اگر محصول تعداد روزهای باقی مانده تا خاتمه قرارداد را نیز به شما یادآوری کند (به طور مثال از طریق ارسال خودکار یک ایمیل)، یک مزیت دیگر است كه به مجموعه مزایای آن افزوده خواهد شد.

 

بهره برداری

عملیات نصب محصول باید به راحتی انجام شود. علاوه بر این محصول بعد از نصب باید با حداقل پیکربندی اولیه به بهره برداری برسد و تمامی ویژگی‌های آن پیش ساخته باشد و نیاز به توسعه اضافی نداشته باشد.

 

اینترفیس کاربر پسند

محصول مورد نظر شما باید دارای یک اینترفیس (UI) کاربر پسند باشد تا تمام کارمندان سازمان شما بتوانند از آن استفاده کنند. این اینترفیس باید ساده و در عین حال کارآمد باشد. اگر محصول تحت وب کار کند، کارها را بسیار آسان‌تر خواهد کرد چون هر کاربری می‌تواند از هر کجا و فقط با استفاده از یک مرورگر وارد سیستم شود.

 

قیمت و مجوز محصول

اکثر محصولات Service Desk و ITSM موجود در بازار بسیار گران بوده و هزینه‌های پنهان بالایی دارند. در کنار این هزینه‌ها، مجوزهای مختلف مورد نیاز محصولات نیز می‌توانند پیاده سازی آن‌ها را دشوار کنند. مطمئن شوید که محصول منتخب شما قیمت پایین و مقرون به صرفه‌ای دارد و دسترسی به مجوزهای آن آسان است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا