لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

افزایش سرعت در SQL با ایجاد index در SQL از طریق Tune Up

افزایش سرعت در SQL | داناپرداز

در این سند کلیه‌ی مراحلی که می‌بایست جهت افزایش سرعت در SQL با استفاده از ایجاد index در SQL از طریق Tune Up طی شود، آموزش داده می‌شود.

ابتدا به منوی Tools و قسمت SQL Server Profiler می رویم.

SQL Server Profiler | داناپرداز

سپس در منوی بعدی پس از وارد نمودن پسورد، در قسمت Trace Name نام پروژه خود را وارد نموده و در قسمت Use the Template متد و روش Trace را انتخاب می نمائیم که برای افزایش سرعت بهتر است از روش Tuning استفاده نمائیم.

استفاده از روش Tuning | داناپرداز

در بخش Save to file نام و مسیر فایل مورد نظر خود را انتخاب کرده و حجم فایل را در بخش Set maximum file size انتخاب نموده در صورتی که تیک Enable file rollover را بزنیم، پس از اتمام حجم فایلی که انتخاب کرده ایم فایل جدیدی ایجاد می گردد و ادامه Tracing درون فایل جدید ذخیره می گردد. سپس بر روی Run کلیک کرده و Trace آغاز می شود. به موازات اجرای Tracing با نرم افزار بینا کار کنید و در تمامی منوها بروید. منوهایی که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند را چندین بار باز نموده و با آنها کار کنید و گزارش بگیرید. سعی کنید گزارشات بصورت ساعتی و دقیقه ای انجام گردد.

در بخش Save to file نام و مسیر فایل مورد نظر خود را انتخاب کرده | داناپرداز

بر روی Stop کلیک کرده تا عملیات به اتمام برسد.
سپس به صفحه اصلی SQL رفته و در منوی Tools قسمت Data Engine tuning Adviser را انتخاب می نمائیم.

منوی Tools قسمت Data Engine tuning Adviser | داناپرداز

پس از ورود به این صفحه فایل مورد نظر خود را انتخاب کرده و دیتابیس خود را نیز انتخاب می نمائیم. سپس بر روی Start Analysis کلیک می نمائیم. در صورتی که تغییری از طرف SQL پیشنهاد داده شود. فایل را ذخیره کرده و بصورت یک Query اجرا می نمائیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا