لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

چرا استفاده از برنا برای واحد IT ضروری است؟

چرا استفاده از برنا برای واحد IT ضروری است؟ | داناپرداز

یک نرم‌افزار مدیریت اکتیو دایرکتوری قدرتمند، فرایند‌های مدیریتی در AD را تسهیل و ایمن خواهد کرد. در این مقاله پرسش‌های کلیدی در خصوص ویژگی‌های برنا به همراه پاسخ‌های آنها فراهم خواهیم کرد.

 

1. امکان گزارش‌گیری از AD در برنا چگونه به ما کمک می کند؟

بدون استفاده از برنا، گزارش‌گیری از اکتیودایرکتوری مستلزم دانش اسکریپت‌نویسی است که بسیار زمان‌بر و پیچیده است. برنا دارای بیش از 40 عنوان گزارش از پیش آماده شده‌ی ضروری از AD است که هر مدیر IT و راهبر شبکه‌ای به آنها نیاز دارد. آشنایی بیشتر با امکانات گزارش‌گیری برنا.

 

2. برنا چگونه موجب آسان‌سازی تفویض اختیار می‌شود؟

کار کردن با ACL Editorهای ویندوز برای تفویض اختیارات مدیریت دامین بسیار پیچیده است و موجب سردرگمی می‌شود. علاوه بر آن، برخی حالت‌های پیشرفته کنترل سطح دسترسی را پوشش نمی‌دهد. با استفاده از برنا به شکلی آسان می‌توانید امور مختلف مدیریت کاربران و کامپیوترها را به کارشناسان دیگر تفویض کنید. آشنایی بیشتر با نحوه تفویض اختیار در برنا.

 

3. برنا چگونه موجب اتوماسیون امور مدیریت اکتیو دایرکتوری می‌شود؟

در برنا می‌توان انجام برخی امور مدیریتی و تمیزکاری اکتیودایرکتوری را در قالب عملیات خودکار تعریف کرد. به این صورت که سیستم در زمانبندی تعریف شده به صورت خودکار بر روی آبجکت‌های مورد نظر تغییراتی را انجام می‌دهد. برای مثال، هر ماه کاربرانی که از آخرین لاگین آنها سی روز گذشته است به صورت خودکار غیر فعال شوند. آشنایی بیشتر با زیر سیستم اتوماسیون اکتیو دایرکتوری در برنا.

 

4. زیر سیستم درخواست تغییرات در برنا چه کمکی به ما می‌کند؟

به کمک این زیر سیستم می‌توان یک روال تاییدیه برای انجام تغییرات بر روی کاربران، کامپیوترها و گروه‌های دامین در نظر گرفت و تنها پس از تایید مدیر IT و یا راهبر شبکه تغییرات در AD اعمال خواهد شد. این زیر سیستم قدرت کنترل تغییرات AD را افزایش می‌دهد.

 

5. برنا چگونه فرآیند تغییر رمز عبور را تسهیل می‌کند؟

امکانات برنا در خصوص تغییر رمز عبور کاربران دامین موجب صرفه‌جویی قابل توجهی در زمان می‌شود. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان تغییر رمز عبور توسط خود کاربران در صورت فراموشی رمز عبور.
  • امکان ارسال رمز عبور جدید از طریق SMS و ایمیل برای کاربران.
  • امکان تولید رمز عبور به صورت خودکار بر اساس پیچیدگی تعریف شده.

6. برنا چگونه فرآیند ایجاد کاربر را تسهیل و استاندارد می‌کند؟

با استفاده از الگوهای ایجاد کاربر در برنا می‌توان فرم ایجاد کاربر در دامین را طبق استاندارد واحد IT و نیاز سازمان طراحی نمود و بسیاری از تنظیمات و مقادیر پیش‌فرض و فیلدهای ضروری را تعیین نمود. به این ترتیب، فرآیند ایجاد کاربر بسیار سریع و استاندارد می‌شود. آشنایی بیشتر با الگوهای ایجاد کاربر در برنا.

 

7. برنا چگونه سطح امنیت در AD را افزایش می‌دهد؟

امکانات کنترل دقیق سطح دسترسی کارشناسان به AD، عدم نیاز به ارائه دسترسی مستقیم به AD، کنترل تنظیمات و مقادیر پیش‌فرض اکانت‌های جدید و همچنین ثبت لاگ تغییرات صورت گرفته موجب ارتقاء سطح امنیت AD می‌شود.

 

8. برنا چگونه دسترسی به AD را تسهیل می کند؟

برنا تحت وب است و شما می‌توانید از داخل و یا بیرون از محل کار به آسانی امور مدیریت دامین را انجام دهید. با استفاده از برنا، نیازی به نصب ابزارهای ویندوز مانند ADUC برای مدیریت دامین نمی‌باشید.

 

9. امکان تعریف صفت‌های تکمیلی (Custom Attribute) در برنا چه مزیت‌هایی دارد؟

در اکتیودایرکتوری می‌توان Attributeها را توسعه داد، ولیکن این کار به دلیل دشواری در مقداردهی، معمولا انجام نمی‌شود. در برنا می‌توان صفت‌های تکمیلی را به آسانی تعریف و مقداردهی کرد. برای مثال ممکن است بخواهید شماره حساب بانکی کارمندان و یا کد پرسنلی افراد را در AD ثبت کنید. این کار در برنا به آسانی انجام می پذیرد.

 

10. آیا امکان افزودن تصاویر کاربران دامین در برنا وجود دارد؟

بلی، با استفاده از برنا می‌توان تصویر هر یک از کاربران را در AD ثبت کرد.

 

11. امکان تغییر گروهی کاربران و کامپیوترها در برنا چه کمکی به ما می‌کند؟

در بسیاری از مواقع لازم است تغییراتی بر روی چندین آبجکت (کاربر، کامپیوتر، گروه) به صورت یکجا صورت پذیرد. برای مثال لازم است همه‌ی کاربرانی که اکانت آنها مسدود شده از این حالت خارج شوند، و یا ساعت کاری برخی کاربران به یکباره تغییر داده شود. در همه‌ی گزارش‌های برنا می‌توان چندین آبجکت را به صورت یکجا انتخاب و تغییرات مورد نظر را انجام داد.

 

12. امکان ایمپورت و اکسپورت در برنا چه کمکی به ما می کند؟

در برنا می‌توان از همه‌ی گزارش‌ها خروجی فایل اکسل تهیه نمود. علاوه بر آن می‌توان به وسیله‌ی یک فایل متنی CSV تعداد زیادی کاربر به صورت گروهی در دامین ایجاد نمود. این کار به خصوص در مواقعی که چندین کاربر به صورت همزمان وارد سازمان می‌شوند موجب صرفه‌جویی قابل توجهی در زمان می‌شود.

 

سوالات متداول

  1. امکان گزارش‌گیری از AD در برنا چگونه به ما کمک می کند؟
    بدون استفاده از برنا، گزارش‌گیری از اکتیودایرکتوری مستلزم دانش اسکریپت‌نویسی است که بسیار زمان‌بر و پیچیده است. برنا دارای بیش از 40 عنوان گزارش از پیش آماده شده‌ی ضروری از AD است که هر مدیر IT و راهبر شبکه‌ای به آنها نیاز دارد.
  2. برنا چگونه فرآیند تغییر رمز عبور را تسهیل می‌کند؟
    امکان تغییر رمز عبور توسط خود کاربران در صورت فراموشی رمز عبور. – امکان ارسال رمز عبور جدید از طریق SMS و ایمیل برای کاربران. – امکان تولید رمز عبور به صورت خودکار بر اساس پیچیدگی تعریف شده.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا