لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

تعیین اهداف بزرگ مهم است

تعیین اهداف بزرگ مهم است | داناپرداز

برخی استدلال می كنند كه تعیین و پیگیری “اهداف بزرگ” ممكن است برای کسب و کارها چندان مناسب نباشد- چون در این شرایط همیشه ممکن است نتوانیم به این اهداف برسیم و از دستیابی به آنها باز بمانیم.

این که تیم شما با تمام قوا به دنبال تحقق اهداف باشد اما نتواند به آنها دست پیدا کند، می تواند روی روحیه آنها تاثیر منفی داشته باشد. قطعا شرایط برای مدیران به خصوص مدیران جدید این تیم ها هم بهتر نخواهد بود و در برخی موارد ممکن است آنها را از شرکت اخراج کنند. سازمان هایی که معمولا با ریسک و خطر مخالفند، ترجیح می دهند به یک هدف متوسط برسند و موفق به نظر بیایند تا اینکه یک هدف بسیار بزرگ داشته باشند و قادر نباشند آن را نهایی کنند. البته در این میان مدیرانی هم هستند که به طور کلی از تعیین اهداف و مدیریت تغییرات گریزانند و از انجام آن شانه خالی می کنند.

 

3 دلیل برای تعیین اهداف بزرگ‌تر

پیگیری اهداف بزرگ مهم‌تر از دستیابی به آنهاست. تجربه ای که تیم شما در راه دستیابی به این اهداف کسب می کند ارزش تعیین و پیگیری اهداف بزرگ را دارد؛ حتی اگر در مسیر خطاهایی هم اتفاق بیافتد.

 

اهداف بزرگ تصور ما در مورد آنچه ممکن است را تغییر می دهند

وقتی هدف بزرگی را تعیین می کنیم، برای دستیابی به آن، برنا ریزی می کنیم. تعیین اهداف بزرگ باعث ایجاد تمرکز و همکاری بیشتر در یک تیم می شود و آنها را مجبور می کنند تا به دنبال راه حل های خلاقانه باشند و قادر باشند کارهایی را انجام دهند که در شرایط عادی هرگز تصور انجام آن را نیز نداشتند.

این اتفاق باعث می شود عملکرد افراد به طرز چشمگیری بهبود پیدا کند زیرا در غیر این صورت قادر به دسترسی به اهدافشان نخواهند بود. در واقع تعیین اهداف بزرگ می تواند به عنوان یک مکانیسم برای تحریک پیشرفت عمل کند.

 

اهداف بزرگ ما را وادار به آزمایش و یادگیری سریع می کنند

تعیین اهداف بزرگ، ما را مجبور می کند تا فرضیه ها و راهکارهای مختلف را امتحان کنیم و البته گاهی اوقات هم مرتکب اشتباه شویم – همه این اتفاقات تنها در حالتی اتفاق می افتند که ما خودمان را تحت فشار قرار دهیم تا به یک هدف بزرگ و جاه طلبانه برسیم.

 

تعیین اهداف بزرگ مهم است | داناپرداز

 

در مسیر تلاش برای رسیدن به اهداف بزرگ است که متوجه خطاهای خود می شوید و تصمیم می گیرید، کدام گزینه ها را در آینده نباید امتحان کنید و یا نیاز است روی کدام گزینه ها بیشتر سرمایه گذاری کنید.

 

با نرم افزار ITSM دانا پرو
محکم و با اطمینان به سوی ITIL قدم بردارید

 

وقتی کار سخت باشد، بهترین خود را ارائه می دهید

موقعیت های دشوار و محدودیت هایی مانند ددلاین ها افراد را مجبور می کند تا بیشتر تلاش کنند و برای مقابله با چالش های مختلف آماده شوند. محدودیت ها به شما کمک می کنند تا روی مهم‌ترین نکات و وظایف متمرکز شوید و بهترین خود را به نمایش بگذارید.

 

اشتباه و خطا طبیعی است

در نظر داشته باشید که لازم است مدیر در مورد دلیل انتخاب و تعیین اهداف بزرگ با تیم صحبت کند تا سعی شود روحیه تیم همیشه در سطح بالا باقی بماند. در عین حال اگر اهداف طوری تعیین شوند که همیشه به راحتی به آنها برسید و هیچ وقت از ددلاین های تعیین شده عقب نمانید، به احتمال زیاد اهداف خود را به دقت و درستی تعیین نکرده اید.

تعیین اهداف بزرگ برای این نیست که افراد به درد سر افتاده شوند، بلکه هدف این است که در مسیر تلاش برای نیل به این اهداف تا جایی که می توانیم یاد بگیریم و مجبور به تفکر و پیدا کردن راه حل های خلاقانه باشیم. البته در این مسیر مرتکب اشتباه و خطا شدن کاملا طبیعی است و نباید باعث سرخوردگی و نا امیدی افراد شود.

مدیریان نباید فراموش کنند که تلاش همراه با حسن نیت حتی در صورت بروز اشتباه، مستحق پاداش است و نه تنبیه. هنگامی که قادر نیستیم به یک هدف برسیم، خوب است از این فرصت استفاده کنیم و در مورد آنچه اتفاق افتاده است صادق باشیم – آیا هدف درستی تعیین کرده ایم؟ آیا رهبری برای رسیدن به هدف، محیط، منابع و انگیزه مناسبی ایجاد کرده است؟ پس از بررسی و تحقیق در مورد مشکلات، می توانیم از تجربه های به دست آمده استفاده کنیم و به سرعت برای تحقق هدف بعدی تلاش کنیم.

 

اگر افراد مناسب را استخدام کنید کار بسیار آسان تر می شود

افراد با انگیزه را استخدام کنید که به طور ذاتی علاقه دارند که تأثیر گذار باشند. در واقع باید به این شکل باشد که افراد تیم شما برای انجام و پیشبرد کار نیازی به تهدید نداشته باشند و به طور ذاتی خودشان را در موقعیتی قرار دهند که قادر باشند بهترین خود را ارائه دهند. نباید لازم باشد شما برای ایجاد انگیزه در افراد تیمتان بیش از حد تلاش کنید.

اکثر افراد اگر به شکل واقعی احساس کنند که کسب و کار برای انجام فعالیت های خاص روی آنها حساب کرده است، موفق تر و با انگیزه تر عمل خواهند کرد. با اعتماد و تفویض اختیار، افراد قادر خواهند بود بازده بهتری در انجام فعالیت هایشان داشته باشند. پس همیشه تلاش کنید اهدافی که انتخاب می کنید، فراتر از توانایی شما برای رسیدن به آنها باشد و مطمئن باشید که با انجام این کار همیشه برآیند و نتیجه برای شما مثبت خواهد بود.

پیمایش به بالا