لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

بهترین نرم افزار CRM ایرانی کدام است ؟

انتخاب بهترین نرم افزار CRM که هم قیمت مناسب داشته باشه و هم بتونه نیاز های شما رو پوشش بده کار چندان ساده ای نیست.

شما برای پیدا کردن عالی ترین نرم افزار سی آر ام باید پارامتر های مختلفی رو در نظر بگیرید، از امکانات اولیه مثل مدیریت سرنخ ها و فرصت های فروش گرفته، تا امکانات پیشرفته تر مثل پیش بینی و هدف گذاری فروش.

اگر می‌خواهید برای رشد کسب و کارتان از یک CRM خوب بهره مند شوید، این مطلب را مطالعه کنید تا با امکانات و ویژگی های بهترین نرم افزار CRM آشنا شوید.

شما به بهترین نرم افزار CRM نیاز دارید

یک نرم افزار CRM خوب، تیم فروش و خدمات مشتریان شما رو به همه ابزار های لازم برای رقابت در بازار مجهز میکنه و موجب افزایش فروش و ارتقاء رضایت مشتریان شما میشه. هر­چند وقتی صحبت از انتخاب CRM است، “خوب” کافی نیست و باید به دنبال “بهترین” باشید.

بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری نباید فقط قدرتمند باشه، بلکه کار با اون، هم باید ساده باشه، هم نیازهای خاص کسب و کار شما رو پوشش بده، هم راندمان افراد رو افزایش بده و فقط برای تیم فروش طراحی نشده باشه.

یک نرم افزار CRM عالی به ایجاد و حفظ یک رابطه بلند مدت و سودآور با مشتری ها کمک میکنه.

برای انتخاب بهترین نرم افزار CRM ایرانی باید به چه چیز های توجه کنید؟

همونطور که اشاره شد، برای انتخاب یک نرم افزار CRM خوب، نکات و پارامتر های زیادی وجود داره. بیایید با برخی امکانات و ویژگی های مهم آن‌ها آشنا بشیم.

متمرکز سازی همه اطلاعات مشتریان

یکی از موانع اصلی برای ایجاد و حفظ روابط قوی با مشتری، نداشتن دیدگاه یکپارچه نسبت به آنهاست.

نرم افزار CRM شما باید اطلاعات همه سرنخ‌ها، فرصت‌های فروش و کانتکت‌ها رو زیر یک سقف قرار بده و تصویری واضح از مسیر سَفر مشتری‌ها در کسب و کار شما رو در اختیارتون قرار بده. این به شما کمک می کنه تصمیماتی هوشمندانه و به موقع برای حفظ رابطه و فروش بیشتر محصولات خود بگیرید.

سازگاری با کسب و کار و قابلیت سفارشی سازی

همه شرکت‌ها و کسب و کارها با هم تفاوت دارند. محصولات و خدمات شما و نحوه ارائه اونها به بخش‌های مختلف بازار با سایر کسب و کارها متفاوت است. هیچ دو کسب و کاری روال‌های فروش و خدمات مشتریان دقیقا یکسانی ندارند. بهترین نرم افزار CRM ایرانی گزینه ای است که شما رو مجبور به تغییر فرآیندهای خود حول محور CRM نکند و این نرم افزار سی آر ام است که باید با فرآیندهای شما سازگار شود.

فراتر از نیاز های امروز و مقیاس پذیری

صرف نظر از اینکه شما یک کسب­ و­ کار تازه­ کار و کوچک یا یک شرکت بزرگ و با قدمت باشید، مقیاس پذیری نرم افزار CRM شما از اهمیت کلیدی برخورداره. CRM شما باید بتونه رشد کسب و کار شما رو پشتیبانی کنه و پا­ به­ پای شما بزرگ بشه. اتصال به سایر سیستم‌ها، کاربران اضافی و ساپورت بار کاری زیادتر  بدون هیچ گونه تنزل در کارایی باید از روز اول مورد توجه شما قرار بگیره.

یکپارچگی و اتصال به سایر سیستم ها و نرم افزار ها

سیستم CRM فقط یکی از اجزاء کسب و کار شماست. بسیاری دیگر از نرم افزارها و سیستم‌ها در سازمان شما وجود دارند که به طریقی به مشتریان شما مرتبط هستند. یک نرم افزار CRM خوب ایرانی امکان اتصال به سایر اپلیکیشن‌ها و سیستم‌ها رو در اختیار شما قرار میده و موجب پرهیز از موازی کاری میشه و به افراد تیم شما اجازه میده به صورت یکپارچه به همه اطلاعات مشتری دسترسی داشته باشند.

یادگیری و راه اندازی آسان

برای اینکه یک استقرار موفق داشته باشید، شما به یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری عالی نیاز دارید که ضمن قدرتمند بودن، کار با اون برای افراد تیم شما تا جای ممکن ساده باشه. واسط کاربری شفاف و جذاب، راهنمای کاربری کامل و توجه به اصول طراحی موجب میشه کاربران شما همون ابتدای کار عاشق نرم افزار CRM جدید شوند! چطور می‌تونید بگید بهترین نرم افزار CRM رو انتخاب کردید وقتی همکارای شما دوست نداشته باشند با اون کار کنند؟

قابلیت توسعه

تغییر در کد نرم افزار و سفارشی سازی اون طبق نظر مشتری اصولا کار آسونی نیست و همه شرکت‌های نرم‌افزاری تلاش می‌کنند به هر شکلی از انجام اون شونه خالی کنند. هر چقدر هم تحقیق کرده باشید، فقط بعد از راه اندازی و شروع به کار واقعی با سیستم مدیریت ارتباط با مشتری هستش که نیازهای خاص خودتون رو خواهید شناخت و اینجاست که بهترین نرم افزار CRM ایرانی منتخب شما باید امکان توسعه و اسکریپت نویسی برای پیاده سازی نیازها و تغییر در عملکرد­ها رو در اختیار شما قرار بده.

قیمت شفاف و انعطاف‌پذیر

قیمت بهترین نرم افزار CRM ایرانی لزوما ارزان نیست. شما باید به دنبال محصولی باشید که قیمت گذاری شفاف، انعطاف‌پذیر و در عین حال ساده ای داشته باشه. بهتره سایت شرکت تولید کننده نرم افزار رو به طور دقیق مطالعه کنید و اطمینان پیدا کنید قیمت نرم افزار CRM و افزونه‌های اختیاری و هزینه‌های پشتیبانی به طور دقیق مشخص شده باشد تا پس از خرید با هزینه‌های پیش بینی نشده و پنهان دیگه‌ای سورپرایز نشوید

کدوم نرم افزار CRM ایرانی رو باید انتخاب کنم؟

برای انتخاب بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری شما باید از زاویه های مختلف به بررسی و مقایسه بپردازید و در پایان، با توجه به جمیع جهات تصمیم گیری کنید.

کاپ قهرمانی | داناپرداز

بهترین نرم افزار سی آر ام (CRM) از نظر کانال های ارتباط با مشتری

یک نرم افزار CRM عالی باید به مشتری ها اجازه بده که از کانال ارتباطی دلخواه خودشون استفاده کنند. تلفن، ایمیل، پیامک، پیام رسان‌ها (مثل WhatsApp)، یا حتی چت آنلاین در وب سایت، همه این کانال‌های ارتباطی باید در بهترین نرم افزار CRM وجود داشته باشه. نرم افزار CRM دانا همه این کانال‌های ارتباطی رو در اختیار شما قرار می‌ده و روش ارتباط مشتری‌ها با تیم فروش و پشتیبانی شما رو متحول می‌کنه.

یکپارچگی با تلفن

در بسیاری از کسب و کارها، تماس تلفنی هنوز اصلی‌ترین روش ارتباطی با مشتری و وسیله اصلی فرآیند فروش است. یکپارچگی تلفن‌ها و سیستم سی آر ام به طور قابل توجهی راندمان تیم شما رو افزایش میده. بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان باید به طور کامل با سیستم تلفنی شما یکپارچه بشه و امکانات زیر رو در اختیار شما قرار بده:

  • برقراری تماس با مشتری‌ها بدون نیاز به شماره گیری و تنها با یک کلیک
  • نمایش پنجره سوابق فروش و مشخصات مشتری پشت خط در هنگام تماس ورودی
  • ضبط همه مکالمات
  • امکان گزارش گیری از تعداد و مدت مکالمه هر کارشناس فروش و مقایسه عملکرد افراد
  • امکان اتصال به انواع سیستم های تلفنی به آسونی توسط مدیر سیستم

ارسال و دریافت پیامک

شما باید بتونید بدون خروج از CRM به مشتری‌های خودتون پیامک ارسال کنید. شما می‌تونید نرم افزار CRM دانا رو به اپراتور پیامکی مورد نظر خودتون متصل کنید یا از سرویس‌های موجود دانا استفاده کنید.

یکپارچگی با WhatsApp

استفاده از پیام رسان‌هایی مثل WhatsApp در کسب و کارها هر روز بیشتر میشه. در خیلی از مواقع ارتباط با مشتری از طریق WhatsApp بسیار سریعتر و ساده تر از سایر روش‌ها مثل ایمیل و پیامک است. دانا، تنها نرم افزار CRM ایرانی است که به شما اجازه می‌ده به راحتی هر چه بیشتر از طریق این پیام رسان با مشتری‌های خودتون در ارتباط باشید.

امکان ارسال پیام به صورت موردی و حتی گروهی بدون خروج از نرم افزار سی آر ام دانا تجربه جذابی خواهد بود.

چت آنلاین با مشتری‌ها و بازدیدکنندگان سایت

گفتگوی زنده با بازدید کنندگان سایت، یک روش هوشمندانه و ایده آل برای افزایش فروش است. به کمک ابزار چت آنلاین شما می‌تونید به صورت زنده ببینید که بازدید کننده سایت در چه صفحه‌ای است و در صورت نیاز با ارسال پیام او را به گفتگو و مشورت دعوت کنید. علاوه بر این می‌تونید خدمات پشتیبانی رو با سرعت بیشتری به مشتری‌های خودتون ارائه کنید.

بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری باید به صورت یکپارچه یک ابزار پیشرفته چت آنلاین در اختیار شما قرار بده تا شما برای گفتگوی آنلاین با مشتری‌ها نیاز به سیستم‌های جانبی و جزیره ای نداشته باشید. نرم افزار CRM دانا، تنها نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ایرانی است که امکانات چت رو به صورت یکپارچه در اختیار شما قرار میده.

ایمیل

به عنوان یک کارشناس فروش یا پشتیبانی، استفاده از ایمیل یک ضرورت برای تعامل با مشتریان است. شما در طول روز بیشترین زمان خودتون رو در این نرم افزار سپری می‌کنید و  یکپارچگی ایمیل‌ها با نرم افزار سی ار ام باعث آسونی ارسال و دریافت ایمیل با مشتری‌ها میشه و برای اینکار نیاز نداشته باشید از نرم افزار خارج شوید.

یک نرم افزار crm خوب باید بتونه ایمیل‌های ارسال شده به واحد پشتیبانی رو به صورت خودکار به تیکت تبدیل کنه و هر تغییری رو به صورت خودکار و بلادرنگ از طریق ایمیل به اطلاع مشتری‌ها برسونه، علاوه بر اینها به شما اجازه می‌ده پیام‌های آماده ایجاد کنید و اکانت ایمیل‌های سازمانی خودتون رو در نرم افزار تعریف کنید.

بهترین نرم افزار CRM از نظر روش دسترسی

امروزه بیشتر نرم افزارها به دو شکل ابری (Cloud) و نصبی (On-Premise) در دسترس هستند. با اینکه هر روز بر تعداد طرفداران سرویس‌های ابری اضافه می‌شه، این تصمیم شماست که بر اساس بودجه و نیاز خودتون گزینه مناسب رو انتخاب کنید.

دانا، تنها نرم افزار CRM ایرانی است که به هر دو روش ابری و محلی قابل خریداری است.

اگر در انتخاب گزینه مناسب خود تردید دارید، مطلب “راهنمای انتخاب نسخه ابری یا محلی” رو مطالعه کنید.

نسخه ابری (Cloud)

در این روش هزینه اولیه شما برای خرید نرم افزار CRM به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کنه، نیاز به آماده کردن سرور نخواهید داشت و مسئولیت نگه داری و پشتیبانی نرم افزار تماما بر عهده شرکت فروشنده خواهد بود. سیستم‌های ابری طرفداران بسیار بیشتری نسبت به سیستم‌های نصبی دارند و روز بروز به تعداد اونها اضافه میشه.

نسخه نصبی (On-Premise)

در این شیوه نرم افزار در محل شرکت شما نصب میشه و مسئولیت نگه داری از اون بر عهده واحد IT شما است. اگر کنترل کامل سرور، دیتاها و امنیت دادهها برای شما خیلی مهمه شاید این روش رو انتخاب کنید. البته قبل از تصمیم نهایی از مزیت‌های بسیار زیاد SaaS غافل نشید و بدونید که تقریبا 80% نرم افزار بزرگ دنیا به صورت ابری ارائه می‌شوند.

بهترین نرم افزار CRM از نظر امکانات داشبورد و گزارش گیری

برای اینکه کسب و کار خودتون رو ارتقاء بدید، اول از همه باید بدونید که عملکرد اون چطوره. یک نرم افزار CRM عالی باید امکانات گزارش گیری و تحلیل داده پیشرفته‌ای رو در اختیار شما قرار بده تا شما بتونید در هر زمان از وضعیت شاخص‌های کلیدی و سلامت کسب و کار خودتون با خبر بشید.
در زمان انتخاب یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مناسب، توجه به قابلیت‌های تحلیل داده، داشبوردهای مدیریتی و گزارش گیری اهمیت بسیار زیادی داره.

گزارش ساز

یکی از موانع اصلی برای ایجاد و حفظ روابط قوی با مشتریان، فقدان وجود یک پایگاه داده متمرکز از اطلاعات همه مشتری‌ها و در نتیجه عدم وجود دیدگاه یکپارچه نسبت به اونهاست. نرم افزار CRM شما باید اطلاعات همه سرنخ‌ها، فرصت‌های فروش و کانتکت‌ها رو زیر یک سقف قرار بده و تصویری واضح از مسیر سَفر مشتری‌ها در کسب و کار شما رو در اختیارتون قرار بده.

این به شما کمک می‌کنه تصمیماتی هوشمندانه و به موقع برای حفظ رابطه و فروش بیشتر محصولات خود بگیرید.

یکی از اهداف اصلی استفاده از نرم افزار CRM، ارتقاء سطح عملکرد سازمان است و این کار جز با داشتن آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت موجود امکان پذیر نیست. بهترین نرم افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتریان هیچ محدودیتی برای ایجاد گزارش‌های جدید و آنالیز داده‌ها برای شما ایجاد نمی‌کند و شما می‌تونید به کمک ابزار گزارش ساز، داده‌های فروش و پشتیبانی رو از زوایای مختلف تحلیل یا استخراج کنید.

گزارش‌های از پیش آماده

یک نرم افزار CRM سطح بالا، بر اساس بهروش‌ها و استانداردهای جهانی با خودش مجموعه‌ای از گزارش‌های از پیش آماده رو به همراه داره که به شما کمک می‌کنه بدون نیاز به صرف زمان زیاد و تنها با چند کلیک به مهم ترین داده‌ها و واقعیت‌های کسب و کار خود دسترسی پیدا کنید.

داشبورد

یک ابزار داشبورد پیشرفته به شما کمک می‌کنه نمودارهای عملکرد فروش و پشتیبانی رو به صورت روزانه رصد کنید و از هر گونه تغییر بلادرنگ باخبر بشید. در بهترین نرم افزار CRM ایرانی، داشبورد یک ابزاری ضروری و پر­کاربرد برای مدیران است که دردسر آنالیز حجم زیاد داده‌ها از بین می‌برد و موجب می‌شه کار کنترل کسب و کار بسیار ساده بشه.

در انتخاب یک نرم افزار سی آر ام شما باید به ویژگی‌های داشبورد به طور خاص توجه کنید تا مطمئن بشید همه امکانات لازم برای طراحی و به اشتراک گذاری داشبورد های متنوع رو در اختیار شما قرار می‌دهد.

کنترل KPI ها

به عنوان صاحب یک کسب و کار و یا مدیر اجرایی یک شرکت، شما نباید از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) چشم بردارید. یک نرم افزار CRM پیشرفته به شما اجازه میده KPI های مورد نظرتون رو به سادگی هر چه بیشتر نظارت کنید و برای بهبود وضعیت تصمیمات درست تر و به موقع بگیرید.

به اشتراک گذاری داشبورد و گزارش‌ها

فکر کنید یک گزارش یا داشبورد بسیار کاربردی و مهم از عملکرد تیم فروش ساخته اید و می‌خواهید یافته‌های خودتون رو با مدیر خود به اشتراک بگذارید، در این موقع راحت ترین کار کلیک روی دکمه به اشتراک گذاری است، به همین راحتی.

قابلیت به اشتراک گذاری گزارش‌ها و داشبوردها موجب میشه همه مدیران از واقعیت‌های کسب و کار و وضعیت عملکرد سازمان با خبر باشند و داده‌های مهم رو با هم به اشتراک بگذارند.

بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان از نظر امکانات پشتیبانی مشتریان

فروش فقط اول راهه، شما باید مشتریان خودتون رو به بهترین شکل ممکن پشتیبانی کنید. مشتری انتظار داره به ساده‌ترین روش ممکنه سوالات و مشکلات خودش رو به شما اعلام کنه و این نرم افزار CRM شماست که باید بلادرنگ تیکت مشتری رو به تیم مربوطه ارجاع بده و همه ابزار های لازم برای ارائه خدمات پشتیبانی سطح بالا رو برای مدیر و کارشناسان تیم پشتیبانی فراهم کنه. بهترین نرم افزار CRM شما باید امکان ارائه بهترین خدمات پشتیبانی رو برای شما فراهم کنه.

تیکتینگ پیشرفته

تیم پشتیبانی نیاز به ابزارها و امکانات پیشرفته ای برای مدیریت و اتوماسیون امور خدمات مشتریان دارد، بهترین امکانات رو در اختیارشون قرار دهید.   آشنایی با امکانات پیشرفته تیکتینگ

پورتال مشتری‌ها

طبق نیاز و با سلیقه خودتون یک یا چند پورتال برای مشتری‌های خود بسازید و علاوه بر پشتیبانی، اجازه دسترسی به سایر ماژول‌ها رو به اونها ارائه کنید. آشنایی با پورتال مشتری ها

پایگاه دانش

مطالب آموزشی، سوالات متداول و مستندات فنی رو با مشتری های خود به اشتراک بگذارید و بار کاری پشتیبانی رو کاهش دهید. آشنایی با پایگاه دانش

نظرسنجی

فرم های نظرسنجی و پرسش نامه درست کنید، با مشتری های خود به اشتراک بگذارید و اطلاعات لازم رو جمع آوری کنید.

اندازه‌گیری رضایت مشتری‌ها | CSAT

با اندازه گیری شاخص رضایت مشتری ها یا همان CSAT، سطح خدمات مشتریان رو زیر نظر داشته باشید.

مدیریت سطح خدمات | SLA

توافق های سطح خدمات (SLA) با مشتری ها رو در نرم افزار CRM خودتون تعریف کنید و سرعت ارائه خدمات رو کنترل کنید.

بهترین نرم افزار سی آر ام ایرانی از نظر امکانات مدیریت فروش

مدیریت صحیح پایپ لاین فروش، هدف گذاری برای تیم‌ها، اتوماسیون کارها و از همه مهمتر نظارت دقیق عملکرد تیم فروش، همه این کارها توسط شرکت‌های موفق انجام می‌شود. یک نرم افزار CRM عالی، همه ابزارهای لازم برای مدیریت و نظارت بر تیم فروش رو در اختیار شما قرار می‌ده و روش فروش شما رو بهینه می‌کنه.

پایپ لاین فروش

راز موفقیت هر تیم فروش، در مدیریت صحیح پایپ لاین فروش هستش. اولویت بندی، پیگیری و حفظ ارتباط با فرصت‌های فروش کارهای کلیدی هستند که باید توسط تیم فروش شما انجام بشه. برای انجام همه این کارها، تیم فروش شما باید در یک نگاه مراحل فروش رو مشاهده کنه و مشتری‌ها رو به مرحله بعدی  فرآیند فروش منتقل کنه.

بهترین نرم افزار CRM ایرانی باید امکانات فیلترینگ پیشرفته و ابزارهایی رو در اختیار تیم فروش شما قرار بده تا در یک نگاه فرصت‌های فروشی که نیاز به توجه فوری دارند رو شناسایی کند و به راحتی اونها رو در پایپ لاین فروش حرکت بده. برای اطلاعات بیشتر مطلب آشنایی با پایپ لاین فروش رو مطالعه کنید.

هدف گذاری فروش

رقابت سالم بین تیم‌های فروش و کارشناسان فروش، خیلی وقت‌ها نتایج شگفت انگیزی به همراه داره، بنابراین باید حداکثر توجه رو به این پارامتر مهم داشته باشید.

یک نرم افزار CRM عالی به شما اجازه می‌ده رقابت در تیم فروش رو بیشتر کنید، ساختار تیم‌های فروش خودتون رو طراحی کنید، برای هر تیم فروش به صورت ماهانه، فصلی و یا سالانه هدف گذاری کنید و عملکرد تیم‌ها و کارشناس‌ها رو زیر نظر بگیرید.

هدف گذاری فروش به کمک بهترین نرم افزار CRM

پیش بینی فروش

پیش بینی فروش یا Sales Forecasting یک ابزار پیشرفته برای شرکت‌هایی است که می‌خواهند فروش خود را بر اساس هدف گذاری انجام شده پیش بینی کنند. بهترین نرم افزار CRM، امکان پیش بینی فروش رو با توجه به پایپ لاین فروش و هدف گذاری صورت گرفته برای شما مهیا می‌کنه و مدیران ارشد می‌تونند با یک نگاه از فروش احتمالی خودشون و میزان تحقیق اهداف فروش با خبر شوند.

هدف گذاری و رقابت در فروش با نرم افزار crm
اتوماسیون فروش در بهترین نرم افزار crm

اتوماسیون امور فروش

با اتوماسیون هر کاری که به صورت دستی انجام می‌شه، در زمان ارزشمند صرفه جویی کنید. یک نرم افزار سی ار ام برتر به شما اجاره می‌ده فرآیند گردش کار طراحی کنید، روال‌های تایید رو مکانیزه کنید، آگاه سازی‌های خودکار تعریف کنید و انجام خیلی از کارها رو به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان یا CRM بسپارید.

با اتوماسیون صحیح کارها، تیم فروش شما می‌تونه همه توجه و حواسش رو معطوف به بستن فرصت‌های فروش کنه و شما اطمینان خواهید داشت که فرآیندهای کاری بدون نقض و به موقع توسط نرم افزار مدیریت می‌شود.

فروش مبتنی بر همکاری

یک تیم فروش امروزی، به ابزارهایی برای تعامل بلادرنگ و آسان با سایر همکاران، مدیران و مشتریان نیاز داره. وجود ابزارهای پیشرفته مثل چت آنلاین یا قابلیت مِنشِن کردن (@)  همکاران در  کامنتها و دریافت بازخورد از اونها، موجب افزایش سرعت و بهره وری تیم فروش شما خواهد شد. در انتخاب بهترین نرم افزار CRM شما باید به امکانات همکاری تیمی (Collaborative Sales) توجه داشته باشید.

مدیریت تیم توسعه فروش

در بیشتر کسب و کارهای B2B، موفقیت فروش در گرو عملکرد تیم توسعه فروش (SDR) است. وظیفه تیم توسعه فروش شما، شناسایی و ایجاد سرنخ‌های با کیفیت و تبدیل اونها به فرصت‌های فروش و سپس تحویل این فرصت‌های فروش به تیم فروش است.

شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری بسیار زیادی روی این تیم انجام می‌دهند و نتیجه این کار تضمین تحقق اهداف فروش است. استفاده از بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان توسط تیم SDR به طور چشم گیری موجب افزایش راندمان اونها می‌شه. برقراری تماس با یک کلیک، ضبط مکالمات، امکان دسته بندی سرنخ‌ها و یادآوری خودکار پیگیری‌ها و در نهایت قسمت شیرین ماجرا یعنی کلیک روی دکمه تبدیل سرنخ به فرصت فروش  باید از امکانات نرم افزار CRM منتخب شما باشه.

همکاری در فروش با بهترین نرم افزار CRM

بهترین نرم افزار CRM از نظر سفارشی سازی

فرآیندها و روش انجام کارها در شرکتهای مختلف با هم تفاوت داره، بنابراین شما باید از یک نرم افزار سی آر ام منعطف و قابل سفارشی سازی استفاده کنید. شما می‌تونید نرم افزار سی آر ام یا مدیریت ارتباط با مشتریان دانا رو به هر شکلی که می‌خواهید تغییر حالت دهید، چیزی شبیه بارباپاپا!

بهترین نرم افزار CRM دست شما رو کاملا باز می‌ذاره، برای مثال امکان تغییر فرم‌ها، ایجاد چندین فرم برای هر ماژول، ایجاد انواع فیلدهای جدید و تعریف منطق‌های پیشرفته روی فرم‌ها، ایجاد نما­های اختصاصی یا مشترک، و از همه مهمتر امکان ایجاد ماژول های سفارشی طبق نیاز خودتون، به عنوان نمونه ماژول وصول مطالبات، ماژول پیگیری شکایات، ماژول مدیریت قراردادها و هر زیر سیستم دیگه‌ای که نیاز داشته باشید.

واسط برنامه نویسی | REST API

بهترین نرم افزار سی ار ام باید مجموعه کاملی از REST APIها در اختیار شما قرار بده تا بتونید به راحتی از طریق سایر سیستم ها با نرم افزار CRM داده رد و بدل کنید. فراخوانی، ایجاد و یا تغییر رکورد ها از طریق REST API روشی فراگیر و استاندارد برای تعامل نرم افزار ها با یکدیگر است که محدودیت های زیادی رو برطرف می کند. در انتخاب یک نرم افزار CRM مناسب باید به ارائه REST API ها توجه ویژه ای کنید در غیر این صورت فرآیند های کاری شما انعطاف پذیر نخواهد بود و در کوتاه مدت مجبور میشید خودتون رو مطابق با نرم افزار CRM تغییر بدید.

اسکریپت نویسی

همه نرم افزار های CRM بزرگ مثل Microsoft، Salesforce یا Zoho امکان کد نویسی برای ایجاد عملکردهای جدید در نرم افزار رو برای مشتریان خود فراهم می کنند، به این شیوه بدون نیاز به دخالت شرکت ارائه دهنده CRM شما می تونید امکانات و عملکرد های جدید به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان خودتون اضافه کنید. فرض کنید می خواهید موقع ثبت فاکتور بر اساس یک سری پارامتر مثل شهر مشتری و شرایط محل نصب، سیستم به صورت خودکار هزینه نصب رو طبق فرمول شما محاسبه کنه، در این شرایط امکان اسکریپت نویسی نیاز شما رو به راحتی برطرف می کنه.

بهترین نرم افزار CRM ایرانی از نظر توسعه و برنامه نویسی

یک سی آر ام عالی، به شما اجازه می‌ده بدون دردسر و با حداقل دانش کد نویسی اون رو به بقیه نرم افزارها متصل کنید یا داده‌های مورد نظرتون رو از طریق سایر ابزارها فراخوانی کنید.
بخصوص برای شرکت‌های بزرگ یا در حال رشد، عدم توجه به امکانات توسعه در زمان خرید CRM موجب می‌شه در کوتاه مدت شما مجبور بشید بسیاری از فرآیندهای خودتون رو به صورت جزیره ای انجام بدید.

بهترین نرم افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتریان از نظر امنیت

نرم افزار سی آر ام، همه داده‌های مهم کسب و کار شما رو نگه داری می‌کنه، اطلاعات مشتری‌ها، محصولات، و کلیه سوابق فروش و همه و همه. بدیهی است که امنیت اطلاعات جزو فاکتورهای مهم انتخاب CRM باشه .

بهترین نرم افزار سی آر ام ایرانی از نظر امنیت نباید چیزی کم داشته باشه و شما باید از امنیت اطلاعات خودتون اطمینان داشته باشید.

آشنایی بیشتر با امنیت نرم افزار CRM دانا

ویدیو معرفی نرم افزار CRM دانا

پیمایش به بالا