لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

7 نشانه ای که مشخص می کند سازمان شما به برنامه CRM نیاز دارد

7 نشانه ای که مشخص می کند سازمان شما به برنامه CRM نیاز دارد | داناپرداز

تغییر ابزارها یا فرآیندهای شما می تواند یک تصمیم مهم باشد، خصوصاً وقتی که این تغییر به سرمایه گذاری مالی نیاز دارد. اگر این پست را می خوانید، احتمالاً از خود می پرسید که آیا برنامه CRM برای کسب و کار شما منطقی است؟ آن چگونه بر روند فروش ، بازاریابی یا خدمات شما تاثیر می گذارد؟ چه مدت طول می کشد تا بازگشت را ببینیم؟ همانطور که شواهد را سنجیدید ، به دنبال این هفت علامت هشدار دهنده باشید که ممکن است نشانگر نیاز شما به یک نرم افزار CRM باشد.

۱. بهره وری / کارایی کم 

فرایندهای دستی مانند مستندات الکترونیکی و مدارک ، باعث از دست رفتن مقادیر قابل توجهی از زمان می شوند. روش های بهتری نیز برای انجام کارها وجود دارد. برنامه CRM با ورود خودکار داده ها و کارهای تکراری، و با آوردن ارتباطات تیمی مرتبط با حساب در قالب یک رابط مشترک و واحد جایگزین فرآیندهای دستی می شود .

این نه تنها منجر به بهبود کارایی می شود ، بلکه می تواند موفقیت در فروش را بهبود بخشد ، به طوری که درآمد فروشنده ۴۱٪ بیشتر باشد.

۲. عدم همکاری بین بخش ها 

بعضی اوقات دپارتمان ها چنان درگیر کار روزمره خود می شوند که دیگر موفق به پیگیری کار سایر دپارتمان ها و نحوه تأثیر آنها بر یکدیگر نمی شوند. در حالی که مشتریان ثابت یا بالقوه با شرکت شما در تعامل هستند ، ممکن است متوجه شوند که در معرض توجه نبوده و از آنها اطلاعات غلطی مخابره شده است زیرا هیچ کس کاملاً مطمئن نیست که چگونه نیازهای آنها را برطرف کند.

برنامه CRM به هر کسی در سازمان اجازه می دهد چرخه حیات هر مشتری یا سرنخ را ببیند و دقیقاً بداند که چگونه نیازهای او را برطرف کند. این دید اغلب از طریق ویژگی های برنامه CRM مانند داشبورد تیم و به اشتراک گذاری فایل انجام می شود.

۳. مسئولیت محدود در میان همکاران 

گاهی اوقات ، فروشندگان از پذیرفتن مسئولیت مشتری پرهیز می کنند . این کار باعث می شود که یک فرصت مشتری از دست برود زیرا هیچ کس مسئولیت مشتری را بر عهده نگرفته و با وی تماسی حاصل نکرد.

برنامه CRM به عنوان یک پایگاه داده متمرکز عمل می کند و داده های دقیق در مورد تمام تعاملات شما با مشتریان و سرنخ ها را فراهم می کند. این به شما می گوید که چه کسی ، کجا و چه زمانی در مراقبت از مشتری کوتاهی کرده است. هدف در اینجا انگشت گذاشتن بر روی کسی نیست ، بلکه ارائه یک تصویر واضح از موقعیتی است که جای پیشرفت دارد.

۴. تحلیل ضعیف داده ها 

شما دوست دارید که مشتری های خود را بشناسید و همه کارهای ممکن را برای ارائه خدمات به آنها انجام دهید. اما ممکن است چند مورد باشد که شما در مورد آنها نمی دانید. هرچه به اطلاعات کمتری دسترسی داشته باشید ، میزان دانش شما کمتر است.

برنامه CRM می تواند از طریق تهیه گزارش در داخل خود و تجزیه و تحلیل داده ها ، به درک بهتر مشتریان کمک کند. با استفاده از این ابزارها می توانید به خرید و عادت های فصلی ، اطلاعات جمعیتی ، رفتارهای دیجیتالی و ترجیحات خاص مانند روش ارتباطی ترجیحی آنها بینش پیدا کنید.

تحلیل ضعیف داده ها | داناپرداز

شما کمتر از 3 دقیقه تا افزایش 40 درصدی فروش فاصله دارید!

۵. رضایت کم مشتری 

یک تجربه مشتری خوب می تواند درها را بر روی رقابت شما با سایرین بگشاید. اگر میزان رضایت کم ، حجم بالاتری از شکایات یا پاسخ ضعیف به نظرسنجی های مشتری را مشاهده کردید، شاید زمان حل این مورد فرا رسیده باشد.

با استفاده از برنامه CRM می توانید رویکردی هدفمند در مدیریت تجربه مشتری داشته باشید. به عنوان مثال ، بهترین CRM  ها به شما این امکان را می دهد تا با مشتریانی که کانال های تلفن همراه و اجتماعی را به ایمیل یا تلفن ترجیح می دهند، تعامل داشته باشید. در حقیقت ، ممکن است در این کار برخی منابع را ذخیره کنید. یک مطالعه نشان داد که قابلیت های تلفن همراه و شبکه های اجتماعی به ترتیب منجر به افزایش متوسط بهره وری به مقادیر  ​​۱۴.۶٪ و ۱۱.۸٪ می شود.

۶. فرصت های فروش از دست رفته 

اگر پیگیری های فروش خود را به صورت دستی دنبال می کنید ، ممکن است روند مشخصی برای پرداختن به آنها را نداشته باشید و در نهایت فرصت های فروش را از دست بدهید. برنامه CRM به ویژه هنگامی که به نرم افزار اتوماسیون بازاریابی متصل باشد می تواند از قوانین اتوماسیون برای آگاه کردن کارشناسان فروش در زمان رسیدن زمان پیگیری استفاده کند. نه تنها این ، بلکه به دلیل ذخیره شدن اطلاعات و سوابق ارتباطی ، شما می توانید به صورت یکپارچه همان جایی را که برنامه های توسعه شما متوقف شده است را انتخاب کنید و به رابطه ای که از قبل ایجاد کرده اید ارزش اضافه کنید.

۷. رشد سریع کسب و کار 

حتی کسب و کارهای کوچک نیز می توانند از مزایای برنامه CRM بهره مند شوند ، به ویژه هنگامی که برای رشد آماده باشند. همانطور که در بسیاری از ابزارهای نرم افزاری وجود دارد ، این سوال اغلب مطرح می شود: “از کجا می توان فهمید که پلتفرم با اندازه مناسب انتخاب می شود؟”

این نگرانی بر حق است ، زیرا به تعداد کارمندان و تعداد مشتریانی که مدیریت می کنید مربوط می شود. اما به لطف مدل های قیمت گذاری نرم افزار (SaaS) ، بیشتر CRM ها می توانند با رشد شما رشد کنند. اگر با دو کارمند شروع کنید و به ۲۰۰ نفر برسید ، برنامه CRM شما می تواند خود را تطبیق دهد.

همانطور که جوانب مثبت و منفی استفاده از نرم افزار CRM را ارزیابی می کنید، مهم است که خطرات احتمالی فروش دستی و گردش کار در بازاریابی را در نظر بگیرید. خرید نرم افزار CRM شما را در موقعیتی قرار می دهد تا تعاملات بین دپارتمان ها را ساده تر کنید ، تجربه مشتری خود را بهبود بخشیده و شخصی سازی کنید و به افزایش بهره وری و درآمد خود پی ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا