لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

پنج ویژگی یک کارمند عالی خدمات مشتریان

ویژگی های یک کارمند عالی خدمات مشتریان

برخی افراد دارای ویژگی هایی هستند که آنها را برای نقش کارشناس پشتیبانی از مشتری مناسب تر می کند.

علاوه بر داشتن مهارت های ارائه خدمات پشتیبانی، چه ویژگی هایی می تواند باعث تمایز این افراد از دیگران گردد؟ در زیر به برخی از ویژگی های مرسوم خدمات مشتریان اشاره شده است که به شما کمک می کند تا مجموعه ای از کارمندان فوق العاده را از کل تیم شناسایی کنید:

  • وفاداری
  • دارا بودن ویژگی های یک کارمند خوب
  • توانایی حل مشکلات روتین
  • وظیفه شناسی
  • توانایی متقاعد کردن مشتری

آنها وفادار هستند

“کارکنان خوشحال مشتریان را خوشحال می کنند”. این ممکن است به نظر ساده برسد، اما خوشبختی و رضایت در یک شرکت منجر به وفاداری خواهد شد. هنگام مصاحبه با یک کارمند پشتیبانی، به صحبت های او در مورد شرکت های قبلی توجه کنید، ممکن است نارضایتی هایی از شرکت قبلی وجود داشته باشد. اما کارمندی که علیرغم ترک شرکت در مورد آن با احترام و وفاداری صحبت می کند، می تواند به شما هم وفادار باشد. یک کارمند وفادار مراقبت ازمشتریان در مواجه با مشتریان سرسخت و ناراضی در وحله اول اولویت های شرکت را در نظر می گیرد. آنها در حضور مشتریان سرسخت هم سعی در محافظت از تصویر شرکت خود را دارند.

 

دارا بودن ویژگی های یک کارمند خوب

اگر چه بیشتر شرکت ها دارای بودجه محدود خدمات به مشتری هستند اما پیدا کردن کارمند ایده آل پشتیبانی برای کاهش هزینه ها در سال های اخیر اهمیت زیادی دارد. کارکنان مطلوب Customer service دارای نگرشی مثبت هستند و با همه مشتریان صبور و مودب هستند. اینها اصول رضایتمندی مشتری و شرکت هستند. اگر در هنگام استخدام این جزئیات را نادیده بگیرید ممکن است با یک تصمیم عجولانه فردی منفی را به عضویت تیم پشتیبانی مشتریان خود اضافه کنید. تیم منابع انسانی و یا فردی که مصاحبه را انجام می دهد نیز باید بداند که چگونه می توان این موارد را در رزومه افراد تشخیص داد. هنگام خواندن رزومه کارمند آینده خود دنبال کلمات کلیدی همانند “کار با دیگران” و “حفظ نگرش مثبت” بگردید. مثبت بودن مهم است زیرا برخورد با مسائل مربوط به مشتری روز به روز می تواند سلامت روانی کارکنان را تحت تأثیر قرار دهد، داشتن توانایی حفظ چشم انداز مثبت با وجود دغدغه های روزانه می تواند به نادیده گرفتن تاثیرات منفی خدمات به مشتریان کمک کند. صبر و نزاکت به نیروی خدمات پشتیبانی این اجازه را می دهد تا در مورد پروژه های شرکت و برند شرکت بدون آشفتگی و بی ادبی صبحت کند. آنها همچنین قادر به حل مشکلات پیچیده مشتری بدون از دست دادن خونسردی خواهند بود.

 

آنها قادربه حل مشکلات روتین هستند

شرکت هایی که در خدمات مشتری فوق العاده هستند، نباید منتظر باشند تا ابتدا مشکلی پیش بیاید و بعد آن را حل کنند. یکی از مهارت های بزرگ خدمات به مشتری، توانایی گرفتن رویکرد پیشگیرانه در مدیریت خطرات احتمالی است و آماده شدن برای زمانی که مشکلی بوجود می آید. به طور مشابه، کارکنان خدمات مشتری باید بتوانند راه حلی ارائه دهند حتی قبل از اینکه مشتری سوالش را مطرح کند. در ارتباط با ماهیت حل مسئله، کارکنان خدمات مشتری باید یک شنونده بزرگ نیز باشند تا بتواند «سرنخ ها» را جمع آوری نمایند و در طول ارتباط به نکات ریزو مهم توجه کنند. با اشاره به موارد فوق نوع خلق و خو و ویژگی های ذکر شده برای یک کارمند خدمات مشتریان، ایده آل است تا به عنوان یک محافظ با ثبات، با وجدان و علاقه مند به صحبت کردن با مشتریان و رفع مشکلات بزرگ باشد. در سرویس دهی به مشتری، هیچ چیز کامل نیست و ممکن است اشتباه پیش بیاید. این یک شکست نیست. بهترین کسب و کارها نشان می دهند که چگونه موفق شده اند و اشتباهات خود را حل کرده اند.

 

آنها بسیار با وجدان هستند

به دنبال نیرویی باشید که بسیار باوجدان باشد. کاندیدایی که برای مصاحبه دیر می کند، احتمالا” همیشه سراسیمه و متلاطم است و انتخاب ایده آلی نیست. افراد داوطلب خدمات پشتیبانی قابل اعتماد، منظم، روشمند، سازمان یافته و باهدف هستند. مجله روانشناسی اجتماعی کاربردی خاطرنشان کرد که “افرادی که از طریق تست ها به عنوان بسیار با وجدان شناسایی می شوند، احتمال بیشتری دارند که بدانند چگونه تعاملات بین فردی مثبت بر خدمات به مشتری تاثیر می گذارند و احتمال بیشتری دارند که این رفتار را انجام دهند. ” در این مرحله افراد با وجدان دلسوزانی هستند که می دانند برای افراد خاص چه کاری را باید انجام داد و چه کاری را نباید انجام داد. آنها دارای درکی قوی در مورد نحوه برخورد با دیگران، تشخیص کارهای درست و غلط هستند. هنگامی که مشتریان با شرکت ارتباط می گیرند، به طور جدی به دنبال کمک برای حل مشکلاتشان هستند. یک نماینده خدمات مشتریان با وجدان می تواند سرنخ هایی را که در مکالمه با مشتری به چشم می آید را شناسایی کند و با تعامل با آنها مشکلاتشان را حل کند.

 

آنها توانایی متقاعد کردن مشتری را دارند

یک کارمند خوب خدمات مشتری همچنین دارای مهارتهای بازاریابی و فروش عالی است. این همیشه به این معنی نیست که بسیار ماهر و متخصص است، بلکه توانایی این را دارد که مشتری را به جهتی هدایت کند که برای هر دو طرف (شرکت و مشتری) مفید باشد. اگر می خواهید بدانید که آیا کاندید شما این ویژگی را دارد، در مصاحبه از او بپرسید “چرا ما باید شما را استخدام کنیم؟”. به این ترتیب، آنها باید خود را به صورت متقاعد کننده ای در حالی که ویژگی ها، صفات و دلایل را لیست می کنند، یک آزمون کامل و عملی از مهارت های خدمات مشتری خود ارائه دهند. هنگام مصاحبه با نامزدها، به دنبال این ویژگی ها و مهارت های یک کارمند خدمات مشتری باشید. به دنبال کسی که خوش برخورد، متقاعد کننده، مودبانه، صبور، باوجدان و وفادار باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا