لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

مشتری یابی چیست؟ بهترین تکنیک های مشتری یابی و جذب مشتری

مشتری یابی و جذب مشتری

فرایند مشتری یابی در هر نوع کسب و کاری بسیار مهم و حائز اهمیت است. برای جذب موفقیت آمیز مشتری، تکنیک های مشتری یابی مدرن در این مقاله به تفصیل شرح داده شده است.

 

مشتری یابی و جستجوی سرنخ در فروش چیست؟

به فرایند جستجوی مشتریان جدید برای یک کسب و کار، مشتری یابی می گویند. مشتری یابی وظیفه معمول یک کارشناس فروش است. این امر با هدف افزایش مشتریان شرکت و ایجاد جریان درآمدی جدید انجام می پذیرد.

اگرچه بسیاری از کارشناسان فروش در فرایند مشتری یابی نا امیدی به سراغشان می آید، اما این فرایند بخش مهمی از فروش است. متاسفانه، اکثر کارشناسان فروش به جای استفاده از شیوه های مؤثر که بتوانند منجر به یافتن تعداد بیشتری از سرنخ های واجد شرایط شوند، از تکنیک های ناکارآمد و منسوخ فروش استفاده می کنند.

درست مانند هر جنبه دیگری از فرآیند فروش، در فرایند مشتری یابی نیز به تلاش و تمرکز نیاز دارید. این تنها راه موثر مشتری یابی است تا زمان خود را برای سرنخ هایی که برای محصول و خدمات شما مناسب نیستند هدر ندهید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر رجع به جذب مشتری و استراتژی ها و راه های انجام این کار، پیشنهاد میکنیم به صفحه “استراتژی های جذب مشتری” ما مراجعه کنین.

 

مشتری یابی اینترنتی

با گذشت زمان، نقش اینترنت و فناوری های جدید در فرایند مشتری یابی پررنگ تر شده است. اصول مشتری یابی زیر می توانند به بازاریابان برای موفقیت در مشتری یابی کمک کنند.

 

مشتری یابی اینترنتی

 

– بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا نوعی بازاریابی دیجیتال است. در این نوع بازاریابی شما متن و ویدیوهای مفید و جذاب در اختیار مشتریان فعلی و احتمالی قرار می دهید و با جذب مشتریان احتمالی فرایند مشتری یابی را پیش می برید.

 

– رسانه های اجتماعی

پلتفرم های اجتماعی فرصت جدیدی در اختیار بازاریابان قرار داده اند. استفاده از این فرصت جدید برای مشتری یابی نتایج بسیار مثبتی به همراه خواهد داشت.

 

– برند سازی اینترنتی

برند سازی سنگ بنای بازاریابی است. در بازاریابی اینترنتی این کار به صورت آنلاین انجام می شود. بدیهی است که آگاهی از برند شما باعث جذب مشتریان بیشتری به کسب و کارتان خواهد شد.

 

– بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

برای اینکه دیده شوید باید وبسایت کسب و کارتان را از لحاظ SEO بهینه سازی کنید. حتی اگر بهترین سایت را داشته باشید و بهترین محتوا را تولید کنید، بدون رعایت نکات SEO در جستجوها دیده نخواهید شد و به تبع آن فرایند مشتری یابی کسب و کار شما با مشکل مواجه می شود.

 

با نرم افزار CRM دانا، مطابق با استاندارد های سال 2024 بفروشید.

 

تکنیک های مشتری یابی در فروش

از تکنیک های مشتری یابی مدرن در فروش استفاده کنید تا به شما در یافتن بهترین سرنخ هایی که بتوانید خدمات و محصولات خود را به آن ها ارائه داده، در برقراری تعامل با آن ها تلاش کنید و در نهایت به مشتری تبدیل نمایید، کمک کند.

 

تکنیک های مشتری یابی در فروش

 

۱. یک پروفایل برای مشتری احتمالی ایده آل ایجاد کنید

در نرم افزار CRM شما میتوانید برای مشتریان خود و سرنخ هایی که مربوط به مشتریان بالقوه شما هستند حساب ایجاد کنید.

تحقیق کنید که پنج مشتری برتر شما چه کسانی هستند؟ بدترین مشتریان شما چه کسانی هستند؟ سودآورترین مشتریان شما چه کسانی هستند؟ کدام یک از آنها کمترین سود را دارند؟ برای هر یک از این گروه های مشتری پروفایل ایجاد کنید.

صرف اینکه پروفایل یک شرکت در پایگاه داده شما وجود دارد پس مشخصات مشتری ایده آل شما را دارا است، غلط است. مطالعات جدید نشان می دهد که نیمی از مشتریان احتمالی شما (50٪) برای فروش محصولات و خدمات شما گروه مناسبی نیستند.

همچنین فکر کردن به “روش حل مسئله” موثر است، به این معنی که نقاط ضعف مشتریان ایده آل شما چه چیزهایی هست و محصول شما چگونه می تواند مشکل آن ها را حل کند؟

پس از انجام این کار، می توانید از لیست پروفایل و شرکت های موجود خود استفاده کنید تا کسب و کارهای دیگری را پیدا کنید که با این معیارها مطابقت داشته باشند. این تاکتیک که به عنوان بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری مشتریان نیز شناخته می شود، به شما کمک می کند تا در فرایند مشتری یابی روی هدف های مناسبتری تمرکز کنید.

 

۲. تماسهای گرم برقرار کنید

برای جذب مشتری تماس اولیه نیازی نیست یک تماس گرم باشد و در واقع، نباید کاملا هم سرد باشد. آماده سازی مشتریان احتمالی قبل از برقراری تماس اولیه می تواند فوق العاده مفید باشد. شما می توانید قبل از برقراری اولین تماس یا ارسال اولین ایمیل خود، شانس خود را برای ایجاد صمیمیت در مکالمه با مشتری احتمالی از طریق معرفی خود یا مشخصات شرکت افزایش دهید. چند ایده در مورد چگونگی دستیابی به این هدف عبارتند از:

  • معرفی شدن از طریق یک کانتکت مشترک
  • اظهار نظر در مورد مطالبی که مشتری در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته است
  • “لایک کردن” وضعیت مشتری در شبکه اجتماعی یا اطلاعیه تغییر شغل در  LinkedIn

۳. تبدیل به یک رهبر شوید

با تبدیل خود به یک فرد پیشرو یا کارشناس در کسب و کارتان، می توانید اعتبار خود را نزد مشتریان احتمالی افزایش دهید و همچنین اعتماد آن ها را جلب نمایید. راه های مختلف برای تبدیل خود به یک رهبر شامل ایجاد وبلاگ، نگارش پست مهمان و برگزاری جلسات در نمایشگاه ها و کنفرانس ها می باشند. این امر همچنین به شما کمک می کند تا قبل از تماس اولیه که در تکنیک اول مورد بحث قرار گرفت، سرنخ های خود را با نام خود آشنا کرده و جذب مشتری را با موفقیت انجام دهید و آگاهی از برند آن ها را افزایش دهید.

 

۴. یک منبع قابل اعتماد باشید

برای اینکه یک فروشنده موفق باشید، باید کاری فراتر از فروش انجام دهید. شما باید فرد مورد نظر مشتری خود باشید و پس از خاتمه فروش، از آنها حمایت کنید. با تغییر موقعیت خود از فروشنده محصولات و خدمات به ارائه دهنده راه حل ها، می توانید شانس خود را برای جذب مشتریان جدیدی که از طرف مشتریان قبلی به شما رجوع می کنند افزایش دهید. زمانی که شما به یک منبع برای مشتریان خود تبدیل می شوید تا قبل و بعد فروش همچنان آن ها را حمایت کنید، کمک شما را به خاطر می سپارند و مایلند محبت شما را به نحوی جبران کنند.

 

۵. یک متن آماده در اختیار کارشناسان فروش جدید قرار دهید

برای کارشناسان فروش جدید، مراجعه به یک راهنمای متن آماده هنگام جذب مشتری می تواند کارساز باشد به گونه ای که اشتباهات کلامی آن ها کاهش می یابد، از زبان مناسب استفاده می کنند و به اعتراضات رایج پاسخ می دهند. کارشناسان فروش با تجربه و ماهر اغلب توصیه می کنند که از متن های راهنما استفاده نکنید تا در حین مکالمات طبیعی تر به نظر برسید. با این حال، برخی از کارشناسان فروش همواره از این روش استفاده می کنند. در هر صورت مشتریان باید احساس کنند که به صحبت های آن ها کاملا گوش فرا می دهید و مکالمه خود را بر اساس نیاز آن ها تنظیم می کنید.

 

۶. فقط روی فروش متمرکز نشوید

مشتری یابی اولین قدم برای فروش است، اما به خودی خود، منجر به فروش نمی شود. زیرا مشتری یابی یافتن منبع سرنخ های واجد شرایط است که باید وارد قیف فروش شوند. فقط یک بار که این مراحل انجام شد می توان فروش را شروع کرد.

اگر می خواهید امروزه در دنیای فروش موفق باشید، باید بر ایجاد روابط در مشتری یابی متمرکز باشید. فروش را خیلی سریع شروع نکنید و فشار زیادی را بر روی مشتریان احتمالی اعمال ننمایید. ایجاد یک پایه اعتمادی می تواند به شما و مشتری احتمالی کمک کند تا با هم راحت تر شوید، بنابراین پس از یک بار اعمال تکنیک های فروش، آنها موثرتر خواهند بود.

 

۷. پیگیری کنید

پیگیری مشتریان احتمالی را در هر مرحله از فرایند فروش در نظر بگیرید. می توانید زمان جلسه و قرار بعدی را مشخص نمایید و همچنین مستنداتی را که می تواند به مشتریان کمک نماید، ارسال کنید. در این صورت مشتریان شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد تلقی می کنند.

 

۸. زمان های مشخصی را به فرایند مشتری یابی اختصاص دهید

زمان مشتری یابی را برای هر روز مشخص نمایید. جستجوی مشتری کار آسانی نیست – بیش از 40٪ کارشناسان فروش بر این باورند که فرایند مشتری یابی در تیم فروش یک چالش عمده به حساب می آید. با زمان بندی انجام فرایند مشتری یابی عملکرد بلند مدت تیم فروش خود را بهبود خواهید داد.

 

۹. در شبکه های اجتماعی فعال باشید

یک استراتژی فروش اجتماعی را پیاده سازی کنید و خواسته ها و نیاز های مشتریان احتمالی را برآورده کنید. این احتمال وجود دارد که تعداد نسبتاً زیادی از افراد که در مورد محصول شما تحقیق کرده اند در رسانه های اجتماعی فعال باشند. به سؤالات مشتریان پاسخ دهید و مطالب مرتبط با مشکلات آن ها را به اشتراک بگذارید و به این ترتیب در زمینه مشتری یابی اینترنتی فعال باشید.

فعالیت های اجتماعی شما می تواند تأثیر مثبتی بر فروش شما داشته باشد. در حقیقت، شرکت هایی که مرتبا از شیوه های فروش اجتماعی استفاده می کنند، 40٪ بیشتر از شرکت هایی که پروسه فروش اجتماعی ندارند، به اهداف درآمدی خود می رسند.

از روش مشتری یابی سنتی استفاده نکنید بلکه نحوه مشتری یابی مناسب کسب و کار خود را تعیین کنید و روش های مختلفی را تمرین کنید تا زمانی که ترکیب مناسب تکنیک های فروش مدرن و مؤثر را پیدا کنید که به طور موثر از در راستای تلاش مشتری یابی و اهداف فروش کسب و کار شما باشد.

 

چه زمانی برای جستجوی سرنخ ها مناسب است؟

ثابت شده است که کارشناسان فروشی که مشتریان را حداقل به صورت هفتگی جستجو می کنند موفقیت بیشتری را از کسانی که به طور منظم در جستجوی مشتری جدید نیستند به دست می آورند.

پایپ لاین و قیف ها برای داشتن یک جریان ثابت ایجاد شده اند و سازمان ها و تیم های فروشی که خرید سرنخ و پرورش سرنخ را متوازن می کنند سریع تر از سایر کسب و کارها رشد می کنند.

 

مراحل مشتری یابی که باید بدانید!

 

مراحل مشتری یابی که باید بدانید!

 

1. همکاری با سایر کسب و کارها

قطعا می دانید که باید مخاطبان هدف خود رو شناسایی کنید، اما پس از آن چه کاری باید انجام دهید؟ پاسخ بسیار ساده است، کافیست مکان های دیگری را پیدا کنید که آن مشتریان یا مخاطبان مشابه خدمات ارائه می دهند. فهرستی از موسسات خرده فروشی، برندهای سبک زندگی و سازمان های خیریه یا تجاری که مشتری ایده آل شما ممکن است از آنها حمایت کند را تهیه کنید. برای ایجاد شراکت و همکاری بیشتر به آن کسب و کار نزدیک شوید.

آنچه را که فکر می کنید برای مشتریان فعلی آنها مناسب را ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر یک رستوران با منوی رژیمی دارید، می توانید با یک فروشگاه محصولات ورزشی یا برگزار کننده تورهای کمپینگ مشارکت کنید تا مشتریان با خرید از آنها کوپن هایی برای پیش غذای رایگان در رستوران شما دریافت کنند.

اگر یک مربی خصوصی هستید، با یک بوتیک یا مزون محلی همکاری کنید با با خرید یک کالای خاص، یک جلسه آموزشی رایگان را ارائه دهید. اقلام چاپی را به خوبی طراحی و آماده کنید تا مشتریان برای استفاده از مزایای همکاری شما و کسب و کار محبوبشان انگیزه بیشتری داشته باشند.

همچنین نباید در این نقطه متوقف شوید، وقتی قرار است مشتریان را از همکاری خود با کسب و کاری دیگر جذب کنید باید کاری کنید تا هنگام بازدید از کسب و کار شما به یک مشتری تبدیل شوند. به این منظور می‌ توانید کوپن، تخفیف یا سایر امتیازات ویژه را برای بازدید دوم هم تمدید کنید.

 

2. تخفیف یا هدیه ارائه بدهید

هنوز هم تمام شرکت ها از پتانسیل تخفیف یا پیشنهادات با زمان محدود استفاده نمی کنند. در حالی که ارائه تخفیف و بهتر از آن هدایای ویژه یا مناسبتی یکی از روش های بسیار قدرتمند برای جذب مشتریان جدید محسوب می شود.

شاید تصور کنید هدیه دادن برای کسب و کاری که به دنبال رشد است احتمالا بیش از اندازه پرهزینه خواهد بود، اما خوب است بدانید سودی که با این کار دریافت می کنید ارزشش را دارد. برای مثال، اگر کسب و کاری در صنعت بیمه هستید می توانید یک جلسه ارزیابی رایگان را برای مشتریان جدید ارائه بدهید تا آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

می توانید به ازای خرید هر مشتری جدید مبلغی را به عنوان جایزه خرید، محصولی را به عنوان هدیه و یا کوپن تخفیفی برای خریدهای بعدی در نظر بگیرید. به این ترتیب احتمالا مشتری باز هم به تجارت با کسب و کار شما فکر می کنید.

ارائه خدمات به صورت رایگان در ازای دریافت گواهی رضایت مشتری نیز راهی موثر برای جذب مشتریان بیشتر است. فقط به یاد داشته باشید، در محاسبه هزینه های مالی یا زمانی دقت کنید تا در نهایت متضرر نشوید.

 

3. با اینفلوئنسرها همکاری کنید

یکی دیگر از راه های گسترس پایگاه مشتری، همکاری با یک اینفلوئنسر یا متخصص صنعت است. بررسی کنید که کدام افراد یا کارشناسان در صنعت شما دارای تاثیرگذاری یا فالوورهای زیادی هستند که فکر می کنید می توانند تعامل لازم را ایجاد کنند.

سپس در پروژه های مختلف با آنها همکاری کنید، به تولید محتوا بپردازید و محصولات خودتان را به آنها توصیه کنید. با این کار می توانید به مخاطبان گسترده تری دسترسی داشته باشید و اعتبار بیشتری را در بین فالوورهای آنها به دست بیاورید.

 

4. ارجاعات مشتری را تشویق کنید

یکی دیگر از راه های ساده برای افزایش پایگاه مشتری از طریق بازاریابی دهان به دهان یا WOM است. WOM در واقع شکلی رایگان از تبلیغات است که در آن توصیه ها و تجربیات معتبر بیان شده توسط مشتریان شما به طور ارگانیک برند، محصول یا خدمات شما را تبلیغ می کند. به عبارت دیگر، خشنودترین مشتریان شما می توانند به مدافعان برند شما تبدیل شوند.

یک برنامه ارجاع ایجاد کنید تا در آن مشتریانی که مشتریان جدیدی را به محصولات یا خدمات شما ارجاع می دهند پاداش دریافت کنند. به این ترتیب، مشتریان خشنود فعلی شما با احتمال بیشتری برند و محصولات/خدمات شما را به دیگر توصیه می کنند.

 

5. پشتیبانی و خدمات عالی مشتری را حفظ کنید

مشتری که در مورد اولین سفارش خود با پشتیبانی تماس می گیرد به همان اندازه ای مهم است که یک مشتری قدیمی در مورد دهمین سفارش خود با خدمات مشتری تماس گرفته است. با هر مشتری با احترام رفتار کنید و اقدامات مناسب را انجام دهید. یک مشتری خوشحال احتمالا حداقل با سه نفر از دوستانش درباره تجربه مثبت خود صحبت می کند. بدون شک ارائه خدمات عالی به مشتری به افزایش فروش و مشتریان وفادار تبدیل می شود.

 

دیگه وقتشه درآمد کسب و کارت رو افزایش بدی

 

تقاوت های میان مشتری راغب و مشتری بالقوه

درک تفاوت بین مشتریان راغب و بالقوه در سطح تعامل آنها نهفته است. مشتریان راغب نشان دهنده مرحله اولیه (بالاترین قسمت) قیف فروش هستند، در حالی که مشتریان بالقوه در طول پایپ لاین فروش پیشرفت بیشتری داشته اند. در ادامه با تعریف ویژگی های هر کدام از این دو گروه می توانید با تفاوت های ماهیتی آنها بیشتر آشنا شوید.

 

مشتری راغب کیست؟

در فروش، سرنخ (Lead) که به عنوان مشتری راغب نیز شناخته می شود به شخص یا شرکتی گفته می‌ شود که سطحی از علاقه مندی را به یک محصول یا خدمات نشان داده است. آنها معمولا در مرحله اولیه چرخه فروش هستند و اطلاعات تماس خود را از طریق کانال های مختلفی شامل فرم های یک وب سایت یا عضویت در خبرنامه یک شرکت ارائه کرده اند.

سرنخ ها به عنوان مخاطبین بی صلاحیت در نظر گرفته می شوند که در بالاترین قسمت قیف قرار دارند. به همین دلیل ممکن است با پرسونای مشتریان ایده آل کسب و کار مطابقت نداشته باشند و برای تعیین اینکه آیا آنها یک مشتری بالقوه هستند یا خیر، تعامل بیشتری لازم است.

هدف از تولید سرنخ شناسایی و جلب علاقه مشتریان احتمالی و سپس پرورش و واجد شرایط کردن آنها به عنوان مشتریان بالقوه برای تیم فروش است.

 

مشتری راغب از چه طریقی به دست می آید؟

 

مشتری راغب از چه طریقی به دست می آید؟

 

+ نام های موجود در یک لیست

لیست را می توان از طریق تحقیقات دقیق به صورت شخصی جمع آوری کرد یا به این منظور از یک نرم افزار معتبر شخص ثالث استفاده کرد تا پایگاه داده جامعی از سرنخ های بالقوه را در دسترس کسب و کار قرار دهد.

 

+ ارجاعات

این سرنخ های ارزشمند می توانند از منابع مختلفی مانند همکاران خشنود یا مشتریان فعلی و قدیمی که راجع به محصولات یا خدمات شما تجربیات مستقیمی داشته اند، به دست بیایند و پایه ای برای ایجاد اعتماد و اعتبار باشند.

 

+ پاسخ ها

اگر کسی به ایمیل های سرد یا تماس های سرد شما پاسخ بدهد، به دسته سرنخ ها منتقل می شود. در حالی که آنها علاقه اولیه خود را نشان داده اند، بسیار مهم است که آنها را از نظر واجد شرایط بودن بیشتر بررسی کنیم تا پتانسیل آنها به عنوان مشتریان بالقوه مشخص شود.

 

+ ورودی/تبلیغات

در حوزه فروش، اگر در موقعیتی قرار بگیرید که سرنخ ها از تلاش های ورودی یا کمپین های تبلیغاتی موفق ایجاد می شوند نه تنها بسیار مطلوب است بلکه مدرک معتبری برای اثربخشی استراتژی بازاریابی شما محسوب می شود. این امر نشان می دهد که مشتریان بالقوه فعالانه به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند و فرصتی مطلوب برای تبدیل را ارائه می دهد.

برای اینکه بدانید آیا آنها همچنان یک سرنخ یا مشتری راغب هستند یا خیر، باید با آنها ارتباط برقرار کنید. نمایندگان فروش باید با سرنخ ها چت کنند تا ببینند آیا آنها علاقه ای به خرید دارند یا خیر.

 

مشتری بالقوه کیست؟

مشتری بالقوه به یک مشتری احتمالی اشاره دارد که با مشخصات مشتری ایده آل مطابقت دارد و به محصولات یا خدمات شما علاقه نشان می دهد. مشتریان بالقوه برای موفقیت کسب و کار شما اهمیت بسیار زیادی دارند زیرا آنها پایه و اساس پایپ لاین فروش شما هستند.

هنگامی که یک مشتری بالقوه را شناسایی کردید، مهم است که بدانید آنها در کجای فرآیند فروش قرار دارند. آیا آنها تازه تحقیق در مورد راه حل های احتمالی برای مشکلات خود را شروع کرده اند یا در قسمت پایین تری از قیف قرار دارند و به طور فعال فروشندگان مختلف را ارزیابی می کنند؟ درک اینکه مشتری بالقوه شما دقیقا در چه مرحله ای از فرآیند خرید قرار دارد به شما کمک می کند ارتباطات و تلاش های ارتباطی خود را با نیازها و علایق خاص آنها تنظیم کنید.

قبل از اینکه مشتری آماده برنامه ریزی تماس برای دریافت نسخه دموی محصول یا خرید آن باشد، به اطلاعات بیشتری در مورد محصولات یا خدمات شما نیاز دارد. اینجاست که مفهوم پرورش مطرح می شود.

پرورش شامل ارائه منظم مطالب مرتبط و ارزشمند به مشتریان بالقوه است تا آنها را نسبت به محصول یا خدمات خود مطلع و درگیر نگه دارید. این مطالب می تواند شامل مقالات وبلاگ، مطالعات موردی، ویدیوهای محصول یا موارد دیگر باشد.

با ارائه اطلاعات مفید به مشتریان بالقوه و ایجاد ارتباط با آنها، می توانید علاقه آنها را به محصول یا خدمات خود افزایش دهید و در نهایت آنها را به مشتری تبدیل کنید.

اکنون که می دانید مشتری راغب و مشتری بالقوه دقیقا چه کسانی هستند، بهتر می توانید تفاوت های بین این دو دسته را درک کنید. تمایز بین مشتریان بالقوه در مقابل مشتریان راغب مهم است زیرا رویکرد شما برای هدایت آنها به پایین قیف فروش را تعیین می کند. در واقع برای نتیجه گیری مناسب برای هر کدام از این دو گروه به استراتژی جداگانه ای نیاز دارید.

یک مشتری راغب یا سرنخ همیشه یک مخاطب بی صلاحیت است. شما هنوز با آنها رابطه برقرار نکرده اید. از طرف دیگر، مشتریان بالقوه احتمالا قبلا با تیم بازاریابی یا فروش شما درگیر بوده اند و برای تبدیل شدن به یک فرصت فروش واجد شرایط شانس بالایی دارند.

شاید بعضی افراد به اشتباه هر دو گروه را به عنوان مشتریان بالقوه بشناسند، اما واقعیت این است که برای تبدیل هر کدام از این دو گروه به مشتری به یک استراتژی متفاوت نیاز خواهید داشت.

 

رمزهای مشتری یابی در کسب و کارهای مختلف

مشتری یابی (Prospecting) در کسب و کارهای مختلف از جمله اهداف مهم و استراتژیک به شمار می آید که در زیر تعدادی از کسب و کارها را به عنوان مثال ذکر کرده ایم.

 

– مشتری یابی در بیمه

شرکت های بیمه برای بقا در بازار رقابتی بیمه نیازمند جذب مشتری هستند. اکثر مشتریان بیمه از طریق تبلیغات دهان به دهان به کسب و کار شما مراجعه می کنند. پس رضایت مشتری ها فعلی برای مشتری یابی در بیمه اهمیت بالایی دارد.

همچنین وبسایت شما باید طوری طراحی شده باشد که اطلاعات لازم را به راحتی در اختیار مشتریان احتمالی قرار دهد.

 

– مشتری یابی برای فست فود و رستوران

اگر به دنبال بهبود مشتری یابی در فست فود و افزایش سود دهی رستوران یا فست فود خود هستید، این نکات را رعایت کنید.

  1. امکان سفارش آنلاین ارائه دهید. در یافت سفارشات به صورت آنلاین راندمان کاری کارکنان و پرسنل را افزاشی می دهد.
  2. در شبکه های اجتماعی فعال باشید. از وبسايت و رسانه هاي اجتماعي براي انعكاس بازخورد مشتري استفاده كنيد.
  3. یک برنامه وفاداری مشتری اتخاذ کنید. با توجه به ميزان بازديد از رستوران شما، به افراد پاداش دهيد.
  4. در طراحی منوی رستوران دقت کنید. طراحی مناسب منو و استراتژی قیمت گذاری است که باعث جذب مشتریان می شود.
  5. از اینفلوئنسرها جهت معروفیت رستوران استفاده کنید. سایت ها و افراد خاصی وجود دارند که به دلیل تخصص خود در زمینه های مختلف مواد غذایی، رستوران و مهمان نوازی، نسبت به جذب مخاطبان هدف سرعت بالایی دارند.

– مشتری یابی در املاک

بنگاه ها و کارشناسان معاملات املاک می توانند از نکات زیر برای مشتری یابی املاک بهره ببرند:

  1. قرار ملاقات های شخصی بگذارید. قرارهای ملاقات شخصی با مشتریان تنظیم کنید. نیازسنجی کنید و سپس پیشنهادات خود را ارائه دهید.
  2. به همه سرنخ ها توجه کنید و آنها را پیگیری کنید. بی تفاوت از کنار سرنخ ها رد نشوید و سعی کنید با شناسایی نیازها، آن ها را تبدیل به مشتری نمایید.
  3. حتما وبسایت مخصوص کسب و کار خودتان را داشته باشید. یک وبسایت مناسب برای کسب و کار خود طراحی کنید تا بتوانید خدمات خود را به صورت واضح در وبسایت خود شرح دهید.
  4. برای فرایند مشتری یابی برنامه داشته باشید. یک برنامه مدون برای مراحل و نحوه مشتری یابی داشته باشید تا سود کسب و کار خود را افزایش دهید.
  5. سمینارهای مربوط به کسب و کارتان را میزبانی کنید. برگزاری سمینارهای مربوط به کسب و کار را در اولیت قرار دهید تا مشتریان را مشتاق به استفاده از خدمات خود کنید.

 

2 دیدگاه دربارهٔ «مشتری یابی چیست؟ بهترین تکنیک های مشتری یابی و جذب مشتری»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا